MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Oke wat voor bakjes gebruiken jullie?
Dan ga ik toch maar eens overstag denk ik

Alleen na de training carbs nemen.. Dat moet dan ergens rond 23.00 uur
Weet niet of dat slim is vlak voor het slapen

Bakjes kopen bij de hema. Wel rechtop zetten hoor, niet echt vochtdicht.
Enne hoe laat ben jij klaar met trainen dan? Maximaal 30 minuten later gewoon eten.
En het maakt geen donder uit of je een volle maaltijd neemt. Je lijf stopt niet met alles als je gaat slapen. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet rond 19.00 uur en ren daarna naar de sportschool, train dan tussen 20.00 en 22.00 dus laat terug
Eet meestal een bakje kwark met magere vruchtenyogurt en dan naar bed want de volgende ochtend gaat om 6.00 uur de wekker weer

Ik eet rond 19.00 uur en ren daarna naar de sportschool, train dan tussen 20.00 en 22.00 dus laat terug
Eet meestal een bakje kwark met magere vruchtenyogurt en dan naar bed want de volgende ochtend gaat om 6.00 uur de wekker weer

In plaats van je kwark kan je ook vis, rijst, groente nemen. Of kip. In de ping en hup naar binnen.
Of je neemt een omelet van 5-8 eieren. En dan je kwark.

nou dat ga ik ff allemaal bekijken hoe ik het ga doen
5-8 eieren is mij te veel vlak voor het slapen, ben dan ook een lopende gastank :)
wil ook iets droger worden dus ca 2300 cal p/dag is zat voor mij
In de avond eet ik gewoon met de pot mee dus dat is al 600 a 700 cal en in de ochtend mijn havermouth ca 300 cal
dus dan hou ik ca 1300 cal voor overdag over

Dan kan je nog makkelijk 2 rijst/pasta maaltijden erbij pakken en een bak kwark met noten in de avond.
shake voor/na het trainen en je komt al een heel eind. Het is even puzzelen maar wel de moeite waard. :)

Valt gelukkig mee met de spierpijn in de benen vandaag dus ik kan toch steeds meer aan
voel het wel allemaal maar ik loop niet met de benen wijd zeg maar :)
Morgen weer krachttraining 1 van week 5
Ik zit dus op de helft van mijn schema en heb mijn doelen al dicht benaderd of al gehaald
zie hier onder bij pag 2 het schema en de gehaalde doelen

Bijlagen

Bakjes van de Tupperware: lekdicht.

Morgen maar eens kijken of ik iets kan kopen wat niet te duur is maar toch lekdicht
Heb al 2 bakjes, ga zo eens een maaltijdje in elkaar zetten :)
Hoeveel rijst nemen jullie per maaltijd 200 gr?

Rijst meet je ongewogen af. Als ik het kook dan is 70gram ongeveer 210gram.
Ligt er ook aan wat je wilt doen. Met benendag is extra KHD nooit weg.
Je wilt cutten toch. Houdt je voeding gewoon op normaal niveau en ga cardio-en.
dus ongeveer 3x tot 4x carbs per dag. En ook in het weekend. Want daar maken de meeste de fout.
Je kan de hele week je best doen en dan het weekend anders en je helpt je energie van de week naar de kloten.
En je kan toch gewoon met je eigen maaltijd aanschuiven aan tafel. Doe ik ook altijd.
Gewoon een beetje spelen met je voeding.

Heb nu 200 gr witte rijst afgewogen en gekookt, blik sperciebonen, kip gegrild ca 400 gr. Wat een vocht denk dat ik 300 gr overheb.
Daar heb ik 2 maaltijden van gemaakt
Bak rijst, handvol bonen er bij, en 1kipfilet ca 150 gr, beetje ketchap - dat is voor 2 dagen
Ook nog een bakje met 150 gr tonijn, tomaat, augurk, ketchup gemaakt voor een extra maaltijd
Ik denk dat ik nu 3 dagen ga proberen 1 boterham maaltijd te vervangen voor de rijst. Vind het best veel als ik zo in die bak kijk :)

Ik moet zeggen toen ik nog 5 bth met de lunch had ik daar meer moeite me had dan een flinke rijstmaaltijd.
Basmatirijst valt lekker licht ook nog. Ben benieuwd hoe het je bevalt.

oke ik heb een voedingsschema in elkaar gezet
6 maaltijden op een dag en ca 2200 cal
verhouding E38/K48/V14
En in de avond gewoon eten wat de pot schaft
krijg mijn excelschema niet geplaatst is 200kb en dat pakt hij niet, vreemd hoor?????

Heb voor 2 dagen maaltijden dus 2 dagen eens kijken of het mij bevalt, en dan zien we weer verder
Wil eigenlijk 1 week kijken en dan wegen om te kijken of het iets scheelt

weeg nu 75 kg en een vet% van ca 19% dat wil ik minder hebben

14% vet? das naar 34 gr... das wel heel erg weinig.. zou daar toch wel wat meer vetten inzetten.

Dan neem ik nog wel 2 rijstwafels met pindakaas

Dat wordt dan wel plamuren! :D je moet ongeveer een 40 gram vetten erbij hebben.

Hoeveel is je onderhoud? :eek:
Of is die 2200 zonder avondeten?

Hoeveel is je onderhoud? :eek:
Of is die 2200 zonder avondeten?

Nee is met avondeten
heb nu een verhouding 37 E/44 K/ 19 V

Gegevens: zelf invullen: kcal per dag Harris-Benedict Katch-McArdle
Leeftijd 50
Lengte (cm) 170
BMR 1604 kcal 1682 kcal
Totale lichaamsgewicht (kg) 75,0 Onderhoudsniveau 2485 kcal HB 2607 kcal KM
Vetpercentage 19,0% Cutten 2237 kcal HB 2347 kcal KM
VVM 60,8 Bulken 2734 kcal HB 2868 kcal KM
Activiteitsfactor 1,55

---------- Toegevoegd om 22:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:32 ----------

Dat wordt dan wel plamuren! :D je moet ongeveer een 40 gram vetten erbij hebben.

Nee hoor een eetlepel pindakaas tussen 2 rijstwafels - en dat 2x p/dag

Onderhoudsniveau 2485 kcal HB 2607 kcal KM

Welke houd je aan? Ik zie nu dat je gewicht niet heel hoog ligt, dat verklaard het. Mijn onderhoud is 2300 kcal dus ik ging er eigenlijk meteen vanuit dat het bij jou veel hoger lag :o Excuses.

nee ben niet heel zwaar, ben een klein mannetje - 170 lang en gewicht is nu ca 75 kg
Fysiek is niet slecht maar wil droger worden
denk dat ik er tussen in prober te zitten - 2500 cal dus

cutten is dan 2300 cal

zit nu op 2326 cal

Okee prima toch ;) Succes in ieder geval met cutten :)

Terug
Naar boven