AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Herstel duurt op onze leeftijd eerder weken dan dagen. Daarbij ben je aan het 'cutten' dus geef je je body ook nog eens te weinig voeding voor een optimaal herstel.

Naast herstel van je werk, dagelijkse beslommeringen (stress), reguliere training én blessures maakt een rekensom waarvan mij de uitkomst duidelijk is...

Mijn advies is om alle oefeningen die je herstel in de weg staan de komende tijd te laten voor wat het is en je workout richten op hoog volume met lage intensiteit voor een goede doorbloeding van vooral je pezen.

Normaal aantal sets met veel herhalingen (20) met licht gewicht totdat de blessures verdwenen zijn.

Tenslotte geldt voor jou immers:

Bodybuilding is het beeldhouwen van je lichaam
Je hoeft geen 100 kg te kunnen bankdrukken...
Maar de kunst is het om er wel uit te zien alsof je het kan

;)

Klopt ben na een zware training een dag of 3 a 4 voelbaar aan het herstellen (spierpijn op dag 2 of 3 het hoogst en ebt daarna langzaam weg)
Komt mooi uit want de volgende 2 trainingen van mijn schema zijn weer hoog volume en minder gewicht:D

Komt mooi uit want de volgende 2 trainingen van mijn schema zijn weer hoog volume en minder gewicht:D

In de regel zijn slechts 2 trainingen onvoldoende, maar daar 'vertel' ik je niets nieuws mee waarschijnlijk..

Niet (relatief) zwaar trainen totdat je blessure(s) herstelt zijn lijkt mij een veel gezonder idee ;)

In de regel zijn slechts 2 trainingen onvoldoende, maar daar 'vertel' ik je niets nieuws mee waarschijnlijk..

Niet (relatief) zwaar trainen totdat je blessure(s) herstelt zijn lijkt mij een veel gezonder idee ;)

Daarom heeft mijn schema ook 4 trainingen in de week
2 op kracht en 2 op high reps - UB en LB om en om
Helaas zit ik momenteel meer op een 3x p/week schema
Zaterdagochtend/ maandag avond /woensdag avond of Donderdag avond zijn mijn vaste trainingsavonden daar zitten al bewust rustdagen tussen
Ga inderdaad maar weer wat gas terug nemen

---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

Mooie training!

enne.. soms is het bezig zijn ook al iets wat enorme veel voldoening geeft!
Grappig he hoe rijst en kip zoveel meer kan vullen! Is het een blijvertje?

Ik vond het best te doen
Heb maandag en dinsdag kip, rijst gegeten en Woensdag/Donderdag 2 boterhammen kip of kalkoen en 2 rijstwafels pindakaas. Moet zeggen dat ik de rijst meer vond vullen.
Zal dit weekend weer even gaan kokkerellen heb alleen weinig ruimte in de (hele kleine) vriezer dus veel bakken vooruit maken gaat bijna niet

Zal nu een hoop vocht kwijt zijn maar het scheelde gisteren met Zaterdag al een KG

Laatst bewerkt:
Heb maandag en dinsdag kip, rijst gegeten en Woensdag/Donderdag 2 boterhammen kip of kalkoen en 2 rijstwafels pindakaas. Moet zeggen dat ik de rijst meer vond vullen.

Vergeet niet dat 100 gram rijst zo'n 300 gram op je bord is en 2 boterhammetjes wegen samen maar 70 gram. Ook het aantal caloriën ligt volgens mij niet op één lijn, dus een eerlijk vergelijk?

Vergeet niet dat 100 gram rijst zo'n 300 gram op je bord is en 2 boterhammetjes wegen samen maar 70 gram. Ook het aantal caloriën ligt volgens mij niet op één lijn, dus een eerlijk vergelijk?

Nee dat klopt heb je gelijk in.
Is minder cal. denk ik en dat merk je ook maar ik doe er dan wel een extra banaan bij om dat weer te compenseren
100 grams rijst was ook te veel voor mij, kreeg het niet eens op

Of ik makkelijk kan cutten dat moeten we maar ff afwachten :)
Holle kiezen heb ik niet, eet nooit zo heel veel

Rusten dat gaat me wel lukken hoor, al kriebelt het natuurlijk wel op de dagen dat ik niet sport
maar als ik het niet doe dan loop ik na een tijdje krom

Of ik makkelijk kan cutten dat moeten we maar ff afwachten :)
Holle kiezen heb ik niet, eet nooit zo heel veel

Als je nooit zoveel eet dan moet cutten toch vrij eenvoudig zijn lijkt me, het knagende gevoel met de daarmee gepaard gaande chagerijnigheid en het korte lontje is imo het ergste tijdens de cut.

Ja toch Nicky..?!

Als je nooit zoveel eet dan moet cutten toch vrij eenvoudig zijn lijkt me, het knagende gevoel met de daarmee gepaard gaande chagerijnigheid en het korte lontje is imo het ergste tijdens de cut.

Ja toch Nicky..?!

ik ben een vrouw, heb altijd een kort lontje en ben continue chagrijnig :D

enne....nee, ik vind cutten nietal te moeilijk, bulken daarentegen....

Nee heb ik geen last van, misschien dat mijn vrouw vind dat ik een kort lontje heb... maar dan doelt ze misschien op iets anders :)
chagi ben ik alleen als ik niet kan trainen omdat het te druk is of omdat ik last heb van blessures ;)
Cutten kan ik zonder moeite, al eerder gedaan voor de DB forum contest

Tijdje terug begin 2013 stond ik ook droger (CA 16%) zie foto (aangespannen wel) maar door blessure kon ik niet altijd lekker door trainen(en kan ik nog steeds niet altijd)
Sta nu op 18 a 19% - wil weer wat droger

In 2010 stond ik het droogst (CA 12%) tijdens de DBB contest - 11e geworden

buik2.jpg

contestfoto393kb.jpg

grinnik...die vorm van chagrijnigheid herken ik wel.
Goede foto's, beiden trouwens.
Als je je zinnen ergens op gezet hebt, lukt dat wel.
Succes iig

@Nicky, da's toch maar 3 weken per maand. 1 week per maand zijn jullie best aardig :D

@Grosje, ik vind dat je een top fysiek hebt :thumbup:

Strenge meesteres in ons midden :D

Heb trouwens net weer in de keuken gestaan voor bakkie rijst kip paprika en bakje tonijn,tomaat,augurk,ketchup. Morgen probeer ik minder overdag te eten, in de avond ga ik naar een concert van ruben hein en daarvoor ff een hapje mexicaans eten.. Kip bonen en veel kaas, dat is minder

ik hou maar even wijselijk mijn mond t.a.v. je opmerking ;)

fijn dat het koken/eten zo werkt.
Veel plezier morgen bij de mexicaan en het concert

Gewoon eens 75 gr rijst proberen.
enne.. cheat meal moet kunnen he! dus morgen gewoon genieten!

enne.. je staat er nog steeds super bij!

Terug
Naar boven