MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Goed gewicht op die BOR.
Doe ik je niet na hoor,goed bezig !

• Topic Starter Topic Starter
Goed gewicht op die BOR.
Doe ik je niet na hoor,goed bezig !

Dank je voor het compliment en welkom hier
Gewicht is niet altijd belangrijk maar als je iedereen om je heen met flinke gewichten bezig is laat je je toch verleiden om ook hoger in gewicht te willen trainen, gek he?
Maar na een lange tijd met blessures is gewoon trainen het belangrijkste, ik ben lekker bezig

Weet precies wat je bedoelt.Heb zelf nogal last van mijn gewrichten en onderrug,en neem me
dan regelmatig voor om niet zo zwaar te gaan,maar als ik eenmaal bezig ben.....:)

Ik heb je log eens doorgelezen en wat me o.a. opvalt is dat het altijd maar druk druk druk is op de sportschool. Is thuis trainen geen optie?

Om je lichaam in shape te houden zijn eigenlijk de basis oefeningen ruim voldoende dus met een barbell, een stel schijven, bankje en een squat/bench stand ben je helemaal het heertje.

Neem er een paar Ketllebell's bij en je bent klaar voor een volwaardige functionele workout. Voordeel van regelmatige KB training is dat de kwaaltjes in je nek en bovenrug naar alle waarschijnlijkheid ook een stuk minder worden en mogelijk zelfs tot het verleden gaan behoren.

Kneets gym is een begrip in den haag, er lopen daar kampioenen rond en ze komen zelfs uit het buitenland om te trainen. Alles is daar voor handen om optimaal te trainen. Squaten benchen deadlift zijn daar echt de oefeningen die iedereen wil doen. Helaas is het in de avonden tussen 20.00 en 22.00 erg druk en dat zijn nou net de tijden die ik door de weeks kan. In het weekend is het lekker trainen en goed voorbeeld doet goed volgen dus ik blijf daar graag trainen.
Nu ik volgens een schema train moet ik net op de drukste momenten squaten en deadliften en dat is niet altijd makkelijk.
De blessure valt momenteel mee, ik denk dat mijn rechter schouder zwak is of instabiel waardoor ik steeds problemen krijg. Helaas is dat niet op te lossen en ik merk ook dat zodra ik zwaar train de problemen opspelen.
Ik heb nu ook last van mijn rechter schouder/borstspier en traps terwijl ik gisteren benen gedaan hebt, de deadlift zal waarschijnlijk de oorzaak zijn.
Inmiddels ben ik wel gewend aan pijntjes, moet er maar mee leven. Helemaal niet trainen maakt de pijntjes niet minder alleen de spieren zwakker dus wat heb ik te verliezen
Bedankt voor je tips dus, maar thuis trainen is geen optie voor mij.. Geen ruimte voor en mijn vrouw vind het helemaal niet erg als ik af en toe weg ben :)

Neem nog een dagje rust (beetje tegen mijn zin in maar het is beter)
De traps en rechterschouder zijn nog niet herstelt van de deadlift en de squat (stang op de traps)
Morgen staat highreps ub op het schema en die doe ik liever als ik minder last heb.
Verder gaat het goed, beetje spierpijn in de quads maar valt reuze mee, ik wen dus aan de arbeid en het gewicht.
Vandaag mijn nieuwe bestelling binnen - whey isolaat (straciatella) betere eiwitten om beter te herstellen en assault die ik al eens eerder heb geprobeert.
Ben nieuwgierig of ik er lekker op kan trainen ( het proef pakketje wat ik eens had ging goed)
Morgen ff testen

Laatst bewerkt:
Welk merk Eiwitten pak je meestal? Ik heb nu Gold Standard Whey van ON. Super smaak en 80% eiwitten.

Een beetje extra rust kan in zo een geval geen kwaad.
Ik hoop dat je nieuwe supps een voordeel voor je opleveren.

Welk merk Eiwitten pak je meestal? Ik heb nu Gold Standard Whey van ON. Super smaak en 80% eiwitten.

normaal de gewone whey perfection van Body en Fit maar de Isolaat leek mij beter
Gebruik de laatste tijd weinig whey (alleen een beetje door mijn havermouth In de ochtend) dus wil eens kijken of ik er iets meer voordeel uit kan halen
Eigenlijk is het innemen van de Whey net na de training ook niet echt handig voor mij, ik drink al zoveel tijdens de training dat ik dan snachts er uit moet om te pissen (weg nachtrust die ook belangrijk is)
Denk dus dat ik hem in de ochtend pak naast het ontbijt

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ingrediënten

Samenstelling per dosering (28 gram) Naturel 

Energie 101.9 kcal

Eiwitten 25.5 gram

Koolhydraten 0,1 gram

Vet max. 0,14 gram

Samenstelling per 100 gram Naturel
Energie 364 kcal

Eiwitten min. 91 gram

Koolhydraten max. 0.4 gram

Vet max. 0.5 gram

Aminozuurprofiel per 100 gram eiwit:
Alanine 5293,49
Arginine 1903,98
Ac. Aspart. 11444,20
Cysteine 412,40
Ac. Glutam. 16657,88
Glycine 1694,75
Histidine 1475,38
Isoleucine* 4984,41
Leucine* 9639,82
Lysine* 9031,80
Methionine* 2213,07
Phénylal.* 3030,56
Proline 5831,72
Sérine 5223,71
Thréonine* 7197,48
Tryptophane* 1953,85
Tyrosine 2811,19
Valine* 4894,7
Afhankelijk van de smaak kan de samenstelling licht afwijken.

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

Een beetje extra rust kan in zo een geval geen kwaad.
Ik hoop dat je nieuwe supps een voordeel voor je opleveren.

Ik probeer te luisteren naar mijn lichaam.
Wil eigenlijk best trainen maar ik vrees dat ik daarmee meer schade dan goed doe
Ik kan domweg het schema aanhouden en dan overtrainen of de rust pakken als ik voel dat ik niet herstelt ben. Het laatste lijkt mij beter voor mij. Ik ga toch geen superspieren meer winnen op mijn leeftijd dus lekker bezig zijn en kijken hoe ver ik fysiek kom is voorlopig voldoende

Isolaat vind ik lekker. Heb al een aantal keren vanille gehad. Heb nu de Dymatize iso 100. Die valt net even wat beter bij mij. Maar ben benieuwd hoe de straciatella is. Ik durf het nooit aan om van vanille af te wijken. :o

Luisteren naar je lijf is beter dan forceren. Heb ik inmiddels ook wel geleerd. Zit nu zelf ook met mijn schouder en sla dus een en ander over of probeer het lichter te pakken. Maar beter een blessure/overtrainen voorkomen.
Enne.. niet klagen he! menig man is jaloers op jouw fysiek!

dag3 upper body hypertrofie Week4

incline dumbell press 12x16 kg 12x20 kg 2x12x22 kg (2 kg meer)
rechts schouder pijnlijk maar laatste sets met meer gewicht ging beter, wel net gehaald

machine press 15x85 kg 14x100 13x100kg (15kg meer)
peckdeck (overgeslagen omdat Barbie en haar man er mee bezig waren, daarna vergeten)

close gr chin ups 10 / 10 /8 eerste 2 sets 2 reps meer

mts low row 3x15 60 kg - 10kg meer

mts high row 2x12 60 kg + 20x50 (minder als vorige week)

dumbell press 3x12 16 kg zwaar rechts wil niet echt mee doen

hyperventilatie aanval tussendoor :( - even 10 minuten rustig zitten en ademhaling controleren :(
daarna weer door wel iets minder fit

side raise 2x12 6 kg zwaarder ging niet, schouder wil niet

dumbell curl 3x 10 14kg niet zwaarder als vorige keer

pushdown 3x 12 28kg - 3.5 kg zwaarder

EZ stang curl met 10kg aan schijven - hoeveel weegt zo'n stang? 3x15 reps - armen vol

geen crunches, geen zin, behoefte aan frisse lucht door de hyper
Assault gebruikt, misschien ging ik daardoor wel hyperen??
Had een goede pomp in de armen, misschien ook door Assault?

---------- Toegevoegd om 19:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

Zo nu al spierpijn in mijn rug :)

Laatst bewerkt:
Balen van je hyperventilatie aanval. :(
Of het door de assault komt geen idee... Maar wel fijn dat het met 10 min wegging.
Al met al behoorlijk wat gewichten verhoogt! Netjes hoor!
Je schouder begint zoals ik het lees nu een beetje lastiger te worden?

hahaha.. nu al spierpijn... zal morgen wat worden he! ;)

Die hyper was door Barbie, geef het nu toe man. :p Enne wie wil haar nou niet. :titty::doggy:
Lekker die schouder presses met 22kg. Wow sterk :thumbs:

Die hyper was door Barbie, geef het nu toe man. :p Enne wie wil haar nou niet. :titty::doggy:
Lekker die schouder presses met 22kg. Wow sterk :thumbs:

Barbie zag er niet heel slecht uit, een beetje plastic fantastic maar volgens mij is het een lief meisje

Die presses met 22 kg was een incline bench... Dus zo sterk was het niet:p
Erg veel last van de rechterschouder met die presses

Schoulderpress was maar met 16 kg .. Maar beter als een paar maanden geleden

Oeps verkeerd gelezen. Had alleen maar Barbie fysioenen.

nog steeds een beetje last van de traps (die deadlift heeft mijn traps goed te pakken gehad :) )
Ook wel een goede spierpijn in de latts en schouders en biceps van de laatste training .
Deze week iets rustiger aan gedaan om beter te herstellen - daarom alleen Woensdag getraind

Morgen ga ik weer benen aanpakken

Morgen ga je alles killen daar bij Kneets Gym. Kruipend naar huis.

Hoop dat het niet regent als ik kruipen moet ;)

Rollator dan?? :D

geniet van je beentrain morgen!

Terug
Naar boven