MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.321
Weet nog toen ik een blessure had en per sé 6 keer in de week wilde trainen een hele dag alleen maar buikspieroefeningen deed. Wellicht ook een idee voor jou? Of je er vrolijk van wordt, dat is een tweede.. :o
Vraagme af of het wel goed is voor je buik..geen rust. .maar wil in ieder geval maar wat meer aandacht aan die slappe hap geven :)

Toen ik met mijn nekhernia zat mocht ik alleen buik en rug doen. Deed dat gewoon 3 x per week. Heb er nu nog steeds baat van. Dus wie weet. :)

• #2.323
Toch maar weer buik en
Cardio. Bezig blijven. Schouder zit nog niet helemaal goed dus ik neem de tijd

Better safe than sorry :)

• #2.325
Nog steeds problemen met schouder en biceps. Denk dat de pees van biceps niet lekker bij aanhechting schouder zit. Kan nog steeds niet trainen..ja benen wel maar 3x p week gaat het niet worden. Ga voorlopig stoppen ...

Damn, wat zonde. En het ging een tijdje weer zo lekker.
Weet je zeker dat je alles wilt stoppen ipv alleen de oefeningen die nu niet gaan? Het zal er niet makkelijker op worden om na een onderbreking weer de draad vanaf nul op te pakken. Iig sterkte ermee!

Das klote Grosje. :(
Misschien alleen een complete break inlassen? dat je een punt pakt dat je zegt dan ga ik het weer proberen?
Stoppen en daarna oppakken is lastig...

Ik doe helaas met je mee... korte volledige stop van een paar weken omdat het niet anders kan. Anders een dealtje maken? Samen weer oppakken?
Ik ken je goed genoeg dat je het er niet bij laat zitten! toch?

Beter helemaal stoppen, alle (micro)trauma's laten herstellen en dan weer heel rustig van voren af aan beginnen.

En het dan ook rustig aan houden en niet jezelf constant over de kop werken/trainen. Zo doe je telkens 1 stap vooruit en 2 stappen terug.

"The body complaints but not explain"

• #2.329
Het is een nieuwe blessure die gelukkig niets met de oude klachten te maken heeft. Ik heb 4 weken rust gehouden maar blijft zeuren. Van de week voor het eerst een lichte rugtraining gedaan maar dan komt het de dag er na gelijk op. ijs er op helpt maar Ik ga inderdaad maar even stoppen en cardio en buik doen.

Damn Grosje wat klote. Maar van stoppen alleen gaat het niet over he.
Zoek een goede fysio die ook een scan kan maken en pak het probleem aan.

Als ik het zo lees is het een ontsteking van de bicepspees lange kop die door een gootje van de bovenarm (bot) loopt en door belasting telkens opnieuw geïrriteerd raakt (door het schuren in dat gootje). Rust heeft wel degelijk nut in deze, helaas is dit een blessure die doorgaans erg lang duurt, veel langer dan enkele weken.

Wat je kan proberen zijn oefeningen waarbij er weinig spanning op betreffende pees komt te staan en deze uitvoeren met relatief veel herhalingen (15-20) en erg licht gewicht voor de doorbloeding van de pees.

Geen pull up, maar bv row aan de pully
Geen dips/flyes, maar incline dumbbell press
Geen incline dumbbell curls, maar standing dumbbell curls.

Kut zeg, frustrerend wanneer je uiteindelijk moet besluiten verplicht rust te nemen.. :/
Sterkte!

Ik ga er van uit dat je als verstandige sporter al visolie supps neemt, het is niet onverstandig hier gedurende je blessure dagelijks wat extra van te nemen. Werkt namelijk ontstekingsremmend.

Tevens kan je enkele malen per dag met je vinger gedurende enkele tientallen seconden druk uitoefenen op de aangedane plaats aan de voorkant van je schouder.

• #2.334
Ja omega3 in combi met vit D. Ik masseer de plek ook en smeer soms advil er op om de ontsteking te remmen. Heb ook info gezocht en verschillende berichten gelezen. Het is een vervelende blessure die maanden kan duren. De een traint door de ander doet alleen benen en corespieren. Aangezien mijn leeftijd het herstel niet sneller maakt zal ik toch maar voorzichtig zijn. Lichte bewegingen voor doorbloeding zal ik nog wel proberen. Vandaag benen trainen :-)

Ja omega3 in combi met vit D. Ik masseer de plek ook en smeer soms advil er op om de ontsteking te remmen. Heb ook info gezocht en verschillende berichten gelezen. Het is een vervelende blessure die maanden kan duren. De een traint door de ander doet alleen benen en corespieren. Aangezien mijn leeftijd het herstel niet sneller maakt zal ik toch maar voorzichtig zijn. Lichte bewegingen voor doorbloeding zal ik nog wel proberen. Vandaag benen trainen :-)
Ik lees niks over een bezoek aan een fysio? :dunno:
Ga je daar niet heen of denk je werkelijk dat rust alle wonden heelt. :fluit:

• #2.336
Deze blessure krijg ik niet weg met Fysio. Het is irritatie van de lange bicepspees die slecht door het gootje in de schouderkop loopt. Heb geen enkele info over oplossing door Fysio gevonden. Voorlopig probeer ik de biceps te ontzien al heb ik bij beentrainingen ook last door vasthouden bij beentoestellen ...je zet toch kracht

Ik lees niks over een bezoek aan een fysio? :dunno:
Ga je daar niet heen of denk je werkelijk dat rust alle wonden heelt. :fluit:
Ha ha, jij houdt niet van afwachten :)
Deze blessure krijg ik niet weg met Fysio. Het is irritatie van de lange bicepspees die slecht door het gootje in de schouderkop loopt. Heb geen enkele info over oplossing door Fysio gevonden. Voorlopig probeer ik de biceps te ontzien al heb ik bij beentrainingen ook last door vasthouden bij beentoestellen ...je zet toch kracht
Tja, ik weet hier weinig op te zeggen. Als je erbij kan is misschien schuimrollen effectief, maar als het diep of onbereikbaar zit heeft dat ook niet zoveel nut. Sterkte Gros!

Bezoek aan een fysio is imo nuttig als je zelf niet weet waar de pijntjes door ontstaan, weet je dit wel - zoals in het geval van Gros - dan is het een kwestie van je gezonde verstand gebruiken...rust, drukpunt massage en eventueel lichte 'belasting'.
image.jpeg

image.jpeg

Tip voor het trainen van de borst ondanks een ontstoken bicepspees...

vervelend weer nieuwe klachten, het leek zo goed te gaan
Beterschap!

Terug
Naar boven