MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Deze blessure krijg ik niet weg met Fysio. Het is irritatie van de lange bicepspees die slecht door het gootje in de schouderkop loopt. Heb geen enkele info over oplossing door Fysio gevonden. Voorlopig probeer ik de biceps te ontzien al heb ik bij beentrainingen ook last door vasthouden bij beentoestellen ...je zet toch kracht
Sorry als ik een beetje raar overkom hoor. Maar jij doet de diagnose via google?
En dan google je ook wat een fysio wel of niet kan behandelen.
Ik zet direct de stap naar de fysio. Die kan dmv echografie exact (90% althans) vaststellen wat er aan de hand is.
Ik zal er verder niet meer naar vragen Grosje. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.342
Snap je Ron
Rust wordt gewoon als eerste aangeraden. rust IJs en ibuprofen Ontstekingsverschijnselen moeten eerst zakken. Fysio kan nog niets doen zolang ontsteking er nog irriteert. Zelfs benentrainen en pc werk geeft irritatie de dag er na. Dus ik hou het voorlopig zo rustig mogelijk

Snap je Ron
Rust wordt gewoon als eerste aangeraden. rust IJs en ibuprofen Ontstekingsverschijnselen moeten eerst zakken. Fysio kan nog niets doen zolang ontsteking er nog irriteert. Zelfs benentrainen en pc werk geeft irritatie de dag er na. Dus ik hou het voorlopig zo rustig mogelijk

Dat is volgens mij niet wat Ron bedoeld. Hij vindt dat je eerst moet laten vaststellen wat de oorzaak van je klachten is voordat er gedokterd gaat worden (c.m.i.i.a.w.).

Overigens kan een fysio ook niets doen aan een ontstoken bicepspees en als de ontsteking over is dan hoef je er natuurlijk helemaal niet meer naar toe :)

• #2.344
Oké verkeerd begrepen. Rust helpt dus ik hou het gewoon even zo. Uiteraard weet ik niet exact wat het is en is het misschien niet wat ik denk wat het is. Ben 5 weken geleden met 1e klachten hoog in de schouder naar huisarts geweest en hij adviseerde rust. Dat ging 2 weken goed (had vakantie )maar aan het einde van vakantie heb ik met koffers lopen slepen en kwam het in de biceps terug. Ik probeer de rust nu langer aan te houden

Als je niet zeker van bent wat de klachten veroorzaakt dan acht ik het (net als Ron) raadzaam om idd een fysio te raadplegen. Deze kan waarschijnlijk direct de vinger op de zere plek leggen en je van advies dienen hoe hiervan zo snel en goed mogelijk te herstellen.

Wie zegt dat rust helpt? Met rust voel je het niet, maar geneest het hiermee ook (optimaal)?

Misschien is het iets anders in je schouder en kan je bv met rotator cuff oefeningen het genezingsproces versnellen, of misschien is rust in jouw geval contra-produktief.

Een huisarts is een prachtig iets, maar absoluut niet voor advies vwb (sport)blessures en (sport)voeding.

• #2.346
Deze week is moeilijk om bij Fysio te komen. Collega is 3 weken met vakantie en volgende week is laatste week. Ik kijk het nog 1week aan en probeer dan bij een Fysio uit te komen.

Maar Gros... het is je gezondheid! je kan me niet wijsmaken dat je niet een uurtje op je werk vrij kan maken voor een fysio bezoek.
Zelfs al is je collega op vakantie. Dat zou betekenen dat je ook niet naar de dokter zou kunnen als er wat is...
Ik denk niet dat ze op je werk nee zouden zeggen als jij met klachten loopt of je even naar een fysio kan.

Je zou ook kunnen voorstellen, als het lastig is op je werk vrij te nemen, om op de ochtend vroeg te gaan en dan wat langer door te werken. Of op een andere manier desnoods dat uurtje in te halen.

• #2.348
Mijn probleem is dat er maar 2 personen mijn werk doen. Ik en mijn collega. Mijn baas wil dan niet dat ik vrij neem. Mijn reistijd is een uur heen en terug dus even eerder gaan of later dat lukt ook moeilijk. Als ik zeg dat ik een schouderblessure heb dan krijgt hij helemaal een verkeerd beeld want dan had ik maar niet moeten sporten. Mijn baas is niet zo begrip vol. Ik snap best dat jullie dat niet snappen. Voorlopig gaat het goed nu. Minder last dus rust helpt echt. Morgen weer benen en dan woensdag eens kijken of ik iets rustig kan gaan opbouwen op 60% of zo

Het is lastig als er maar 2 mensen zijn die het werk doen. Herkenbaar al ben ik de enige bij ons bedrijf die het werk doet wat ik doe... dat zou betekenen dat ik geen vrij kan nemen. Ik doe dat dus wel. Ik begin later en werk langer door. Of ik begin vroeg en ga eerder weg en ik heb de mogelijkheid om een gebroken dienst te draaien. Er zijn oplossingen en ook dat kan besproken worden. Het is dan wel jammer dat je baas niet begripvol is.

En ik snap je situatie echt wel. Ik heb ook lang gedacht dat zullen ze (en mijn baas) niet begrijpen... ik kan geen vrij nemen want... snapt mijn baas het wel als ik wel naar de fysio ga en in mijn geval gewoon ga sporten voor tijdens en na werktijd en die uren inhaal omdat dit ervoor kan zorgen dat ik 1. minder pijn heb en 2 . minder kans op uitvallen door mijn klachten. Allemaal mitsen en maren die ik aangaf. Maar een goed gesprek en uitleggen heeft wel geholpen. Ik neem nu vrij omdat het teveel wordt..
Is er echt geen gesprek aan te gaan met je baas? Hij zal toch ook wel snappen dat als je sport dat je 1) gezonder bent... 2) daardoor beter je werk aankan...
en dat een blessure eerder op zal treden als je niet sport en bij wijze van spreke thuis gaat slepen en klussen. Ik ben je baas niet... maar ik zou liever een gezonde sporter hebben dan een bankhanger met een slechte conditie en dan zal dat uurtje (of 2) er niet echt toe doen.

Maar neemt niet weg dat ik je snap hoe je het omschrijft. Ik hoop alleen dat als het echt niet gaat en het woensdag erger wordt dat je dan niet tot volgende week gaat wachten. Denk aan jezelf. Ik heb die waarschuwing ook vaak gehad en genegeerd... maar het is wel het verstandigste.

Mijn probleem is dat er maar 2 personen mijn werk doen. Ik en mijn collega. Mijn baas wil dan niet dat ik vrij neem. Mijn reistijd is een uur heen en terug dus even eerder gaan of later dat lukt ook moeilijk. Als ik zeg dat ik een schouderblessure heb dan krijgt hij helemaal een verkeerd beeld want dan had ik maar niet moeten sporten. Mijn baas is niet zo begrip vol. Ik snap best dat jullie dat niet snappen. Voorlopig gaat het goed nu. Minder last dus rust helpt echt. Morgen weer benen en dan woensdag eens kijken of ik iets rustig kan gaan opbouwen op 60% of zo
De slaventijdperk is al een tijdje achter ons. Je kan toch gewoon aangeven dat je naar de dokter moet.
Je hoeft hem niet te vertellen waarom. Je kan het in de ochtend of de middag plannen dan heb je nog heb je nog een halve werkdag over.
Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. En wellicht nog sneuer dat jij dat pikt.

Ik zeg afspraak maken en gaan. Straks is het nog erger en moet je totale rust nemen en dus ook niet naar je werk.

• #2.351
Ron ik werk bij een klein bedrijf die 5 jasr geleden doorgestart is met de helft van het personeel. In die 5 jaar zijn er nog meer mensen ontslagen. Niemand wil de volgende zijn..ik ook niet. Ik weet dat het bij andere bedrijven of als je bij het Rijk werkt het heel anders gaat..maar bij ons niet. Kortom ik neem geen risico en hou nog rust met bovenlichaam daar valt mijn arm er niet van af. Benen doe ik uiteraard wel.

Ron ik werk bij een klein bedrijf die 5 jasr geleden doorgestart is met de helft van het personeel. In die 5 jaar zijn er nog meer mensen ontslagen. Niemand wil de volgende zijn..ik ook niet. Ik weet dat het bij andere bedrijven of als je bij het Rijk werkt het heel anders gaat..maar bij ons niet. Kortom ik neem geen risico en hou nog rust met bovenlichaam daar valt mijn arm er niet van af. Benen doe ik uiteraard wel.

Ongetwijfeld ben je de afgelopen 5 jaar zeer aktief op zoek geweest naar een baan met een normale werkstructuur en nog steeds niets gevonden?

Btw, rust kan ook in je nadeel (mbt herstel) werken ;)

• #2.353
Uitstervend beroep helaas. Grafische branche is de afgelopen jaren flink onderuit gegaan. Denk dat de bedrijven in Nederland gehalveerd zijn. Banen liggen niet meer voor het oprapen en zeker niet voor 50+.
Werk niet voor niets een uur met auto van huis. :(

En iets anders dan dat grafische wil je niet...

...nou succes de komende 15 jaar dan maar. Hopelijk red je het tot je pensioen :cool:

Heeft er naar mijn mening geen zak mee te maken dit gaat puur om wat belangrijker is, althans dat is mijn kijk op de zaak.
Ben jij of is het bedrijf belangrijker en gaat het bedrijf op zijn bek als jij naar de arts gaat. Denk het niet.
Als dat zo is dan hoop ik niet dat je straks met totale rust thuis zit want dan heb jij dat op je geweten, wetende dat jij en je baas had kunnen investeren in een bezoek aan de arts.
Grosje je moet doen wat je denkt dat goed is. Maar met dit antwoord overtuig je mij niet. (en dat hoeft ook niet natuurlijk;))
Succes met je herstel man.:thumbs:

Gros, heb je al gedacht aan een fysio nabij je werkplek?!

Zeer waarschijnlijk dat binnen een straal van een paar kilometer van je werkplek een fysio zit. Kan je desnoods in je lunchpauze langs.

Waar een wil is.......

• #2.357
Gros, heb je al gedacht aan een fysio nabij je werkplek?!

Zeer waarschijnlijk dat binnen een straal van een paar kilometer van je werkplek een fysio zit. Kan je desnoods in je lunchpauze langs.

Waar een wil is.......
Ja heb ik. Ben eerder behandeld met dryneedling en dat werkte goed. Gisteren een hele goede dag vandaag ook. Geen last gehad. Net getraind lichte gewichten veel reps. Gelijk inpingement oefeningen gedaan. Morgen even afwachten nu ijs er op

• #2.358
Heeft er naar mijn mening geen zak mee te maken dit gaat puur om wat belangrijker is, althans dat is mijn kijk op de zaak.
Ben jij of is het bedrijf belangrijker en gaat het bedrijf op zijn bek als jij naar de arts gaat. Denk het niet.
Als dat zo is dan hoop ik niet dat je straks met totale rust thuis zit want dan heb jij dat op je geweten, wetende dat jij en je baas had kunnen investeren in een bezoek aan de arts.
Grosje je moet doen wat je denkt dat goed is. Maar met dit antwoord overtuig je mij niet. (en dat hoeft ook niet natuurlijk;))
Succes met je herstel man.:thumbs:
Tjonge wat ben jij streng.
Dacht er vroeger ook zo over maar na faillissement ben ik anders gaan denken. De man met de grote bek ging er als eerste uit. Afgelopen jaar 2 man ontslagen en dan ga je toch iets minder dapper zijn. Maar goed we dwalen erg af. Volgende week is mijn collega er weer en dan kan ik wel makkelijk vrij nemen.

Tjonge wat ben jij streng.
Dacht er vroeger ook zo over maar na faillissement ben ik anders gaan denken. De man met de grote bek ging er als eerste uit. Afgelopen jaar 2 man ontslagen en dan ga je toch iets minder dapper zijn. Maar goed we dwalen erg af. Volgende week is mijn collega er weer en dan kan ik wel makkelijk vrij nemen.
Niet streng bedoelt. ;) Meer als spiegel en om de balans terug te brengen waar die hoort, bij jezelf. :p

• #2.360
Goede dag gehad. Ja wel reactie maar minder als verwacht.
Heb Bor met 50 kg gedaan een Straight arm pull down en daarna diverse inpingement oefeningen met licht gewicht 2 kg maar. En wat bicepscurls met 5 kg voor doorbloeding. Close grip bench met 20 kg. Ego even thuis gelaten. Morgen even afwachten. Ga volgende week afspraak maken met fysio die mij ook met nek rug heeft geholpen. Gewoon omdat ik wil weten of het nu biceps of schouder of borst is waar ik last van heb. Voelde vandaag de zeurpijn in borstregio. Maar kan uitstraling zijn van schouder. Feit dat reactie minder was geeft hoop. :)

Terug
Naar boven