MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

De meeste blessures verbeteren vanzelf als je gewicht tijdelijk vermindert maar het wel in beweging houdt. Alleen de uitzonderingen niet :o

Goed dat je een afspraak (hebt) gemaakt bij de fysio.
Beetje lichter gewicht en lekker doorbloeden kan imo geen kwaad. Maar zeker weten is nog altijd het beste!
Ik hoop dat je geen weerslag hebt vandaag van je training.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.363
  • #2.364
Goed dat je een afspraak (hebt) gemaakt bij de fysio.
Beetje lichter gewicht en lekker doorbloeden kan imo geen kwaad. Maar zeker weten is nog altijd het beste!
Ik hoop dat je geen weerslag hebt vandaag van je training.
Nee valt reuze mee. Geen irritant brandend gevoel. Heb nog geen concrete afspraak

Goed van je afspraak!
en mooi dat je geen overdreven last van je training hebt overgehouden!

• #2.368
Training maandag
Leg press plate loaded 8x90 8x90
Squat 6x70 5x80 5x90
Leg press machine 20x90 20x100
Seated leg curl 10x73 10x73 15x60
Reverse crunch 3x20

Training woensdag
Bor 20x20 5x 12x50
Cable straight arm pull down 20x20 20x20
Diverse inpingement oefeningen
Biceps curls 15x5 kg jawel licht :(
Close grip bench 3x15x20
Wil niets forceren

Training van afgelopen vrijdag
Squat 10x60 8x80 8x90 5x100
Leg press plate loaded 10x90 10x110 5x130
Leg extention 12x67 12x72 10x80
Seated leg curl 10x73 10x73 60x15
Ab crunces machine 3x50reps

Ben dus nog bezig alleen geen zware bovenlichaam trainingen en benen 2xper week maar ook niet te zwaar
Wil geen blesurre of te veel cortisol door te zwaar trainen aanmaken
Iemand wel eens gehoord van een trainingsprogramma van een amerikaan
Abs over 40 ?

Toch goed dat je doortraint met de dingen die nog goed gaan.

Dit? http://absafter40.org/
Ziet eruit als een goed geoliede 'Buy my program' website :)

Abs over 40 ?

Ik heb heel wat van dit soort boeken verslonden. Kortweg komen ze allemaal op hetzelfde neer:

- trainen volgens overload principe
- voldoende rust voor herstel
- voldoende eiwitten consumeren
- minder kcal nuttigen dan dagelijks nodig voor het zichtbaar krijgen van je abs

En als je enkele jaren dedicated met je sport bent bezig geweest en je genetische potentieel hebt bereikt is het een kwestie van blijven buffelen (met bovenstaande voorwaarden) om met het verstrijken van de jaren zo min mogelijk spiermassa te verliezen.

Laatst bewerkt:
Training maandag
Leg press plate loaded 8x90 8x90
Squat 6x70 5x80 5x90
Leg press machine 20x90 20x100
Seated leg curl 10x73 10x73 15x60
Reverse crunch 3x20

Training woensdag
Bor 20x20 5x 12x50
Cable straight arm pull down 20x20 20x20
Diverse inpingement oefeningen
Biceps curls 15x5 kg jawel licht :(
Close grip bench 3x15x20
Wil niets forceren

Training van afgelopen vrijdag
Squat 10x60 8x80 8x90 5x100
Leg press plate loaded 10x90 10x110 5x130
Leg extention 12x67 12x72 10x80
Seated leg curl 10x73 10x73 60x15
Ab crunces machine 3x50reps

Ben dus nog bezig alleen geen zware bovenlichaam trainingen en benen 2xper week maar ook niet te zwaar
Wil geen blesurre of te veel cortisol door te zwaar trainen aanmaken
Abs over 40 ?
Grosje waarom haal je die squats er niet uit.
Een behoorlijke druk op je traps en schouders.
Je kan ook met legpress en legextentions goede poten krijgen.
Misschien nog wat jeffeson squats of een hacksquat machine als je die ter beschikking hebt.

Misschien nog wat jeffeson squats of een hacksquat machine als je die ter beschikking hebt.

Mijn ervaring met een ontstoken bicepspees is dat het geen last geeft bij bv een back squat. Dat je met leg press en extensions ook je quads traint is buiten kijf, een squat doet echter nog veel meer...

• #2.373
Ik heb heel wat van dit soort boeken verslonden. Kortweg komen ze allemaal op hetzelfde neer:

- trainen volgens overload principe
- voldoende rust voor herstel
- voldoende eiwitten consumeren
- minder kcal nuttigen dan dagelijks nodig voor het zichtbaar krijgen van je abs

En als je enkele jaren dedicated met je sport bent bezig geweest en je genetische potentieel hebt bereikt is het een kwestie van blijven buffelen (met bovenstaande voorwaarden) om met het verstrijken van de jaren zo min mogelijk spiermassa te verliezen.
Ja dat geeft deze kerel ook aan, compoundoefeningen, kort trainen, geen lange cardio sesies plus een ander voedingschema. Meer gezonde vetten eten minder koolhydraten. Testosteron verhogen maar dat is het grootste probleem

• #2.374
Squaten geeft momenteel geen probleem
Traps problemen zijn redelijk onder controle en ik ondervind geen biceps probleem met squaten. Autowassen heb ik meer last van :) alle machine oefening gaf juist wel problemen omdat je je stevig vasthoud en kracht zet..en ook je biceps aanspan.

• #2.375
Toch goed dat je doortraint met de dingen die nog goed gaan.

Dit? http://absafter40.org/
Ziet eruit als een goed geoliede 'Buy my program' website :)
Tja en toch geloof ik wel de dat alle programmas geschreven zijn voor 20 jarige
Als je ouder bent dan reageert je lichaam toch anders.......of bij jullie niet.?
Test niveau daalt enorm en dat geeft een probleem...in groei en herstel
Ik loop ook steeds aan tegen probleem met voeding...eet ik boven onderhoud voor groei en last ik de buik gaan...die ik al heb. Of ga ik voor een tekort en daardoor ook minder herstel......ben daar zo over aan het twijfelen. Eerst van die schouder af..woensdag fysio..hoop dat hij uitsluitsel kan geven

Testosteron verhogen maar dat is het grootste probleem

Als je een goed voedingspatroon aanhoudt met idd voldoende eiwitten, vetten (visolie) en naar behoefte koolhydraten dan zou ik me over je testosteron geen zorgen maken. Daar heb je verder vrij weinig invloedt op (muv farmaceutische uiteraard).

Testosteron voor hypertrofie schijnt trouwens ook overschat te worden. Er zijn onderzoeken geweest met gecastreerde mannen en ook die kregen spiergroei door krachttraining. Er spelen dus blijkbaar veel andere factoren een rol.

Ik denk eerlijk gezegd dat je (men) zich uiteindelijk moet neerleggen met wat moeder natuur je heeft meegegeven.
Train je al een aantal jaar dedicated dan is de rek kwa spiergroei er eenvoudig uit en moet je hard je best doen om alle verworven spiermassa te behouden. Het enige wat nog kan is je vetmassa verlagen tot een voor jouw aanvaardbaar niveau zonder dat je dit (veel) spiermassa gaat kosten.

Btw. Als je al denkt nog meer spiermassa te kunnen krijgen door meer te eten dan hoeft dit niet ten koste te gaan van je huidige vetpercentage. 'Bulken' in stapjes van 200 kcal extra per dag gedurende een maand of twee en zien wat dit je brengt. Blijft je vetpercentage gelijk dan kan je er voor eenzelfde periode weer 200 kcal bij doen. Etc.

Neemt je vetpercentage toe dan betekent dit simpelweg dat je teveel kcal consumeert.

Voor afvallen precies hetzelfde, stapjes van 200 kcal minderen (koolhydraten) gedurende een maand of twee en zien wat dit met je fysiek doet.

Laatst bewerkt:
Tja en toch geloof ik wel de dat alle programmas geschreven zijn voor 20 jarige
Als je ouder bent dan reageert je lichaam toch anders.......of bij jullie niet.?
Test niveau daalt enorm en dat geeft een probleem...in groei en herstel
Ik loop ook steeds aan tegen probleem met voeding...eet ik boven onderhoud voor groei en last ik de buik gaan...die ik al heb. Of ga ik voor een tekort en daardoor ook minder herstel......ben daar zo over aan het twijfelen. Eerst van die schouder af..woensdag fysio..hoop dat hij uitsluitsel kan geven
Die daling wordt erg overdreven hoor. Volgens mij is de daling bij een 60-jarige in de buurt van de 25% tov een 20-jarige. De individuele variatie is veel groter. iemand kan zomaar een kwart of het viervoudige hebben van een leeftijdsgenoot.
Desondanks is het herstelvermogen wel behoorlijk minder dan van een 20-jarige. Daar moet je bij trainen zeker rekening mee houden. En een hoop programma's zijn voor en door hormonengebruikers gemaakt. Dat is denk ik een groter probleem voor de naturals onder ons.

• #2.378
Fysio geweest. Weten niet zeker wat het is. Had wel weer knopen in lats en borst. Ben gelijk ge dryneedeld. Het is geen ontsteking. Volgens Fysio moet ik weer rustig gaan opbouwen. Kon alles goed bewegen geen inpingement dus. Dinsdag weer een behandeling. Moet echt wat aan body doen. Vette pens en spiermassa verdwijnt. Doe al 2 maanden niet veel :(

Lastig dat de fysio niet weet wat het is. Manueel therapeut zal het misschien wel weten?
Ik hoop dat het nu beter gaat na het dry needlen...
Enne.. vette pens en spiermassa verdwijnen zal wel meevallen... Ik denk eerder dat het je gevoel is omdat je minder doet nu met de blessures. ;)
Rustig proberen te bewegen en niet forceren. Sterkte Grosje.

• #2.380
Tja et irriteert wel iets wat het is?
Niet trainen maakt mijn lichaam stijf
Moe echt wat doen

Terug
Naar boven