AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Fysio geweest. Weten niet zeker wat het is. Had wel weer knopen in lats en borst. Ben gelijk ge dryneedeld. Het is geen ontsteking. Volgens Fysio moet ik weer rustig gaan opbouwen. Kon alles goed bewegen geen inpingement dus. Dinsdag weer een behandeling. Moet echt wat aan body doen. Vette pens en spiermassa verdwijnt. Doe al 2 maanden niet veel :(
Tja, da's geen goed nieuws en geen slecht nieuws. Probeer weer langzaam uit wat er wel gaat ....
Helaas van die pens op onze leeftijd, ja :(

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.382
Denk toch dat het een soort van overbelasting is geweest, maar nu krijg ik juist last van stijve nek rug en schouders en het vochtige weer werkt ook niet mee. Denk dat ik vandaag maar licht met veel reps 20 of zo..ga doen.
Ik kan wel alles doen dus echt kapot aan binnenkant is er niet denk ik. Geen bloeduitstorting gehad ook. Vanmiddag ga ik het maar weer proberen. Ergste geval zit ik in het weekend met last.

Ugh, je blijft tobben Grosje.. Hopelijk loopt het allemaal wat los.
Al kaartje bestel voor de meet? :)

• #2.384
Ugh, je blijft tobben Grosje.. Hopelijk loopt het allemaal wat los.
Al kaartje bestel voor de meet? :)
Zo positievo :)
Net weer voor 1e keer getraind. Wel gelijk ijs op de schouder gedaan. Voelt nog niet helemaal lekker. Wel gewoon bovenlichaam getraind alleen 50% gewicht.

• #2.385
Training vandaag
Incline dumbbell press 3x15
Flat dumbbell flyes 2x12
Sitting cable row 3x12
Bent over barbel row 3x12
Standing mil press 3x10
Kick back 3x12
Dumbbell curl 3x13
Hoop dat morgen de last mee valt. Voel het meer in mijn bovenrug nu

Een fysio die niet z'n vinger op de zere plek weet te leggen ???

Wellicht tijd voor een andere fysio..?!

• #2.387
Fijn dat de klachten afnemen!

Mocht het toch weer de kop opsteken dan wellicht het advies van Ron opvolgen en een fysio met de mogelijkheid tot echografie bezoeken.

• #2.389
Dacht dat deze Fysio dat ook kon maar blijkbaar niet. Of hij vond het niet nodig gezien mijn beweeglijkheid in de schouder. Volgens hem komt het door gespannen spieren rond de schouder en nek. Waarschijnlijk door werkhouding. hele dag achter pc is toch niet best voor rug en nek. woensdag weer een ub training doen

Volgens hem komt het door gespannen spieren rond de schouder en nek. Waarschijnlijk door werkhouding.

Okay, dus hij gaf wel aan wat het volgens hem zou zijn. Gelukkig dan niet iets wat langdurige klachten veroorzaakt (mits je regelmatig even de benen/armen strekt). :thumb:

• #2.391
Ja dat kan het zeker zijn. Te weinig beweging de PC. Gaat vandaag nog erg goed. Geen pijn in biceps wel wat stijf in de traps

• #2.392
Gaat nog erg goed. Wat stijf in de rug maar dat is alles. Woensdag kan ik weer iets meer doen. Morgen fysio.

Vandaag beentraining gedaan
Deadlift 5x100
Squat 3x10x60
Leg curl 3x10x67
Leg extention 2x15x60
Calvesmachine 3x12x45
Abb crunch 1x50 2x25
Lopen 6km p uur ,15 min

Ja dat kan het zeker zijn. Te weinig beweging de PC. Gaat vandaag nog erg goed. Geen pijn in biceps wel wat stijf in de traps
Je zou op je werk af en toe wat met de schouders en nek moeten rollen of zo om het soepel te maken. Misschien kan die fysio helpen met wat tips voor oefeningen :)

• #2.394
Vandaag geen reacties op de deadlift van gisteren. Fysio geweest weer behandeling dryneedling gehad. Borstspier gaf aardig klap en rugspier net onder oksel ook. Ook de andere kant aan trapezius en nekspier behandeld. Gaat in ieder geval goed. Morgen gewoon weer zwaarder trainen.

Klikt positief Grosje!
Maar loop niet meteen te hard van stapel he. Beter wat voorzichtiger aan nu. :)

Inderdaad! rustig opbouwen. Dat is lastig maar wel het beste! ;)

• #2.398
Woensdag niet getraind maar gisteren ingehaald

Upper body gedaan en nog steeds rustig aan - veel reps en minder zwaar....al voel ik het vanochtend wel :)
Heb de laatste tijd meer het idee dat het een knoop in mijn borstspier was dan dat het mijn biceps was.... maar ja ..het gaat gelukkig nu beter

De training
Flat dumbbell press 20x14kg 15x18kg dumbbells
chest dip 2x8 BW (die voelen nog niet lekker aan)
sitting dumbbell schouder press 2x12 x 14kg dumbbells
standing lateral raises 2x10 x 7kg dumbbells
cable rope triceps pushdown 15x41kg 15x45 kg
Barbell Deadlift 8x90 8x90 kg
Barbell bent over row 10x60 10x60
Barbell curl 12x20 12x20
20 min wandelen 6km p/uur

Mooi dat het nu inmiddels beter gaat, kan je in ieder geval weer een beetje je ei kwijt in de trainingen :).

Terug
Naar boven