XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Flinke DB bench. Als je moe wordt, is het lastig om ze neer te leggen zonder jezelf te pletten. :)

Met die warmte is alles pittig :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.464
Met die warmte is alles pittig :o
Valt mee, onze fit4free heeft een koelsysteem dus ik heb geen excuses om niet te gaan trainen.
Enige is dat je na de training uit de sportschool stapt en er een klap over heen krijgt van de hitte buiten.
Maar goed het is weer typisch nederlands om nu over het mooie weer te klagen :)

Training van vrijdag
Nog steeds full body met 1 minuut rust tussen de oefeningen.
Training 3 van deze week

Squat 12x60 12x70 12x80 laatste 2 reps ging moeilijk
BOR 12x60 10x70 10x70
Dumbbell flyes 3x12x18 kg
Bench dippen 15x 12x met 10kg 12x met 20 kg schijf in schoot
Dumbbell incline curl 3x12x12 kg
Cable woodchops 20x20 20x22.5 20x32.5
Cable crunch 20x50 20x55 20x55

Gaat voorlopig goed zo. Geen grote problemen met bovenrug en ik verzin elke training welke oefening ik wil doen per spiergroep. Uiteraard heb ik wel een schema maar als er iets bezet is dan doe ik gewoon een andere oefening voor de zelfde spiergroep in de plaats. Makkelijk zat
Voor de grote spiergroepen probeer ik wel de compounds te pakken zoals squat bor deadlift benchpress en mil press verder kan ik doen wat ik wil.
Fysiek geef ik een 6.5 .. Alleen de slappe buik erger ik me aan. Het zijn echt de corset spieren die het werk niet doen. Te veel zittend werk is wat dat betreft een ramp voor je houding. Vandaar de woodchops en andere buikspier oefeningen aan het einde van de training...dat heb ik te lang laten verslappen.
Voeding moet ik ook weer naar gaan kijken, ongemerkt eet ik meer dan ik verbrand en gaat het buikvet niet meer echt weg. Cardio moet ik meer doen maar heb r geen fut voor. :(
Nu 3 weken vakantie waarvan 1 week weg..even kijken of ik nog wel zo braaf kan blijven trainen... Je leest het van zelf hahaha

Trainen in een gym met airco is wel lekker.. bij ons trekt de airco het toch niet.

Je staat er goed bij voor je leeftijd maar je zal het zelf toch nooit goed genoeg vinden.
Als je er wat aan wil doen moet je ook zelf jezelf een schop geven. Een ander doet het niet voor je.
Wij kunnen je wel even schoppen.. :whip: maar jij moet het doen.

Geniet van je weekje weg. Wie weet heb je dat juist nodig om daarna er weer volop in te vliegen.

• #2.467
Trainen in een gym met airco is wel lekker.. bij ons trekt de airco het toch niet.

Je staat er goed bij voor je leeftijd maar je zal het zelf toch nooit goed genoeg vinden.
Als je er wat aan wil doen moet je ook zelf jezelf een schop geven. Een ander doet het niet voor je.
Wij kunnen je wel even schoppen.. :whip: maar jij moet het doen.

Geniet van je weekje weg. Wie weet heb je dat juist nodig om daarna er weer volop in te vliegen.
Wie weet...maar merk vooral door dalen testosternniveau dat ik meer buikvet hou. Vrees dat daar weinig aan te doen is. Maar een tijdje blessure vrij trainen is ook lekker. Verg waarschijnlijk toch soms te veel van mijn lichaam....... voorlopig gaat het goed :)

Wie weet...maar merk vooral door dalen testosternniveau dat ik meer buikvet hou. Vrees dat daar weinig aan te doen is. Maar een tijdje blessure vrij trainen is ook lekker. Verg waarschijnlijk toch soms te veel van mijn lichaam....... voorlopig gaat het goed :)

Licht en structureel cutten is geen optie ?

• #2.469
Licht en structureel cutten is geen optie ?
Ja ik moet maar weer eens een goed voedingschema uit gaan zoeken. Om te cutten moet ik ca 1700 cal eten maar ik zal ook meer tijd aan cardio moeten besteden. Ga er over na denken

• Like
Waarderingen: Inb4
Wie weet...maar merk vooral door dalen testosternniveau dat ik meer buikvet hou. Vrees dat daar weinig aan te doen is.

Daar is goed wat aan te doen. In het jaar dat ik 50 werd besloot ik (weer) onder de 10% te komen. Uiteraard gelukt want de doorzetter wint.

Overigens na een klein jaartje op dat lage percentage weer terug naar hoger. Voel me met 15-20% een stuk beter.

Vervelende is dat het subcutane vet op de buik als laatste weg is en als eerste terug.

Maar 't kan! ;)

• #2.473
Daar is goed wat aan te doen. In het jaar dat ik 50 werd besloot ik (weer) onder de 10% te komen. Uiteraard gelukt want de doorzetter wint.

Overigens na een klein jaartje op dat lage percentage weer terug naar hoger. Voel me met 15-20% een stuk beter.

Vervelende is dat het subcutane vet op de buik als laatste weg is en als eerste terug.

Maar 't kan! ;)
Ben tevreden met ca 15 a 17 % maar zit nu op ca 20 denk ik. Heb geen enkele illusie dat ik naar 10 kan......dan blijft er weinig van mij over :)
Nee gewoon iets minder dat je de abs ziet als je aanspant. Dat moet te doen zijn.....na mijn vakantie..haha

Ben tevreden met ca 15 a 17 % maar zit nu op ca 20 denk ik. Heb geen enkele illusie dat ik naar 10 kan......dan blijft er weinig van mij over :)
Nee gewoon iets minder dat je de abs ziet als je aanspant. Dat moet te doen zijn.....na mijn vakantie..haha

Het is te proberen, mijn ervaring met zakken van 20 naar 15-17% is dat je gezicht, schouders, armen, benen, rug droger worden.

Je subcutane buikvet wordt weliswaar slapper, soepeler, maar is dan nog niet weg. Om die 'sixpack' te krijgen zal je imo dieper moeten.

Proberen is het devies, succes!

Goeie airco in de gym is idd goud waard... ik moet het hier thuis doen met een ventilator recht op me af, gaat ook redelijk hoor.
Gaan die bench dips goed met je schouders, ik vond dat een beetje belastend eigenlijk.
Cutten op onze leeftijd gaat idd moeilijk, laat het in de vakantie dus ook niet uit de hand lopen :D Beetje wandelen, fietsen, zwemmen om wat vet te verbranden....
Have fun!

• #2.476
Goeie airco in de gym is idd goud waard... ik moet het hier thuis doen met een ventilator recht op me af, gaat ook redelijk hoor.
Gaan die bench dips goed met je schouders, ik vond dat een beetje belastend eigenlijk.
Cutten op onze leeftijd gaat idd moeilijk, laat het in de vakantie dus ook niet uit de hand lopen :D Beetje wandelen, fietsen, zwemmen om wat vet te verbranden....
Have fun!
Nee heb momenteel geen groot probleem met lichaam. Ben alleen voorzichtig met benchpress waar ik vaak een blessure mee oplopen kan. Daarvoor neem ik tegenwoordig de incline dumbbell bench en flyes. En soms de flat dumbbell bench. Merk dat ik na een zware borst oefeningen vaak een probleem krijg in bovenrug. Krijg het er nooit helemaal uit. ... voorzichtig met eten ben ik wel eet ca 1700 tot 2000 cal maar ik beweeg verder te weinig. Kantoorbaan 8tot17.30 en een uur reistijd en dan nog koken voor vrouw die ook laat thuis is. Ik moet ergens gewoon 30 min extra cardio doen dan verbrand ik net iets meer. Ben gewoon te lui

• #2.477
1e dag van de vakantie en mijn vrouw moet nog een dagje aan het werk.
Dus wat doe je dan.?
Training in Den Haag, ben er al een tijdje niet geweest maar waar komen al die mensen vandaan om 9 uur in de ochtend. Ik dacht dat ik bijna alleen zou zijn maar dat viel tegen...alhoewel er liepen wel we genoeg mooie dames die ik al tijden niet gezien heb alleen zwtende mannen normaal :)
Elk nadeel heeft zijn voordeel dus hahaha

Gisteren 10 km gewandeld en vanochtend naar de sportschool gefietst..heerlijk niet te heet..exact goed
Benen nog wel wat stijf van de vrijdag training en de wandeling ( vooral de hamstrings)
Benen dus over geslagen wel iets gerekt en verder wel door met de FB training

Incline barbell bench 12x50 10x60 8x60
BOR 12x60 10x70 10x70
Cable seated row 3x12x50
Cable triceps pushdown 12x45 12x45 10x50
Hyperextentions 10x 10x 8xmet 10kg schijf
Ez preacher bar curl 12x27.5 12x30 12x30
Dumbbell lateral raises 3x12x6kg
Crunch machine 40 + 2x30 reps
Leg raises on parallel bars 3x12 reps

Lekker bezig geweest en iets meer rug gepakt niet omdat het moet maar omdat het kan :)

En daarna nog even een boom gesnoeid en de troep opgeruimd..het is net zo goed als cardio.. zweette me rot

Laatst bewerkt:
Klinkt goed! Lekker als je even de tijd hebt he om de boel aan te pakken.
en rug... hngggg mijn favo spiergroep om te trainen!

• #2.479
Vanochtend lekker getraind. Fijn als je sport en je hoeft niet op de klok te kijken of je al weg moet.
Weer erg druk en mooie dames.. Den Haag wordt steeds leuker :)
Training van vanochten 9 uur. 1 banaan als ontbijt
Bench press 12x50 12x60 5x70 minder als gehoopt
Pull ups 3x8
Dumbbell schoulder press 3x12x16kg
Dumbbel lateral raises 3x10x6 kg
Cable rope triceps pushdown2x15x32.5 12x41
Cable wood chops 3x27.5 12x iedere kant
Cable standing biceps curl 12x32.5 12x36 10x41
Squat 3x10x60 te weinig energie
Dumbbell side bend 3x12x16 kg
Ging goed op bijna nuchtere maag, kracht is minder maar wat kan mij het schelen

Op nuchtere maag....??? Vallen we om dan vallen we om... die leuke dames helpen je wel overeind :D

Terug
Naar boven