XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Toch lekkere training senior ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.562
Je was natuurlijk al voorvermoeid door de leg press. Het absolute gewicht maakt ook niet uit in zo'n geval.
Ja klopt. was niet dr ideale volgorde maar de 1e training is een feit.

Eten gaat ook best. 2500 cal 182gr proteine doel 180gr. 83 gr vet doel 61gr dus wel iets te hoog rest koolhydraten

Heb hoog ingezet op de eiwitten 3 gr per vvm ipv 2 gr

Wat is je gewicht?

• #2.567
Zit je lekker hoog in de eiwitten in ieder geval. Wat is je doel, afvallen of aankomen?
Tja aankomen ivm het herstellen.
Zwaarder trainen zal mijn lichaam wel een opdonder geven dus heb ik ook meer voeding nodig.
Eet eigenlijk altijd te weinig voor groei maar buik groeit toch. maar ik hoef voorlopig toch niet in mijn zwembroek haha

Tja aankomen ivm het herstellen.
Zwaarder trainen zal mijn lichaam wel een opdonder geven dus heb ik ook meer voeding nodig.
Eet eigenlijk altijd te weinig voor groei maar buik groeit toch. maar ik hoef voorlopig toch niet in mijn zwembroek haha

Dan zeg ik goed bezig man. Niet te druk om die vetten maken, lekker zo doorgaan.

• #2.569
Upper Body Kracht sets/reps

Barbell Bench Press 5x5 60 kg
Chest Dips 2x8

Barbell Bent Over Row 5x5 60 kg
Pull Ups 2x8-12

Standing Barbell press 3x5 30 kg
EZ Bar Biceps Curl 3x8 25 kg
standing triceps extention 3x8 16 kg

Decline crunches 3x10 met 5 kg
Declinetwisted crunches 3x20met 5 kg

Soms iets te zwaar soms iets te licht

Maar wel lekker getraind dus! :thumb:

• #2.571
Maar wel lekker getraind dus! :thumb:
Jawel vind het krachtdeel het leuks. maar ik moet rustig aan beginnen. nog 7 training moet ik iets opbouwen en de bench van 60 vond ik vandaag tegen vallen. leek wel of ik niet ver genoeg kon zakken.voelde niet lekker

• #2.572
Vandaag dagje vrij en zojuist getraind
Lower body hypertrofie
Dumbbell lunges 2 dumbbells 12 kg 3x20 stappen
Barbell squat 50 kg 3x12
Leg extention 60 kg 2x15
Barbell stiff legged deadlift 60 kg 3x10 (staand op 20 kg schijven)
Seated leg curl 60 kg 2x15
Calve press op legpress 135 kg 3x12
Barbell standing calf raises 60 kg 3x12 tenen op 20 kg schijf... Niet makkelijk om je evenwicht te houden
Abb crunch machine 3x20
Cable wood chops 27.5 2x12 van boven naar beneden 1x 22.5 horizontaal (toch iets beter)

Lekker getraind voelt soms zwaar aan bij de leg extention en leg curls

• #2.573
Moet nog steeds in een ritme komen :(
Wou zaterdag trainen maar voelde me niet lekker dus over geslagen om erger te voorkomen.
Hoop deze week woensdag en vrijdag volgens planning te trainen
Moet een ritme krijgen anders kan ik nooit de gewichten omhoog krijgen.

Ritme krijgen kan best lastig zijn. Ook als je niet lekker bent.. en dan die winter periode.. veel mensen hebben in die donkere periode er ook al meer moeite mee.
Kom op Grosje.. Eerst beter worden en dat ritme lukt je echt wel om op te pakken!

• #2.575
gisteren de hypertrofie UB gedaan
incline dumbbell bench 3x12 18kg dumbbells
bench press 3x8 60kg
dumbbel flyes 3x10x 14kg

chinnen 3x8
cable seated row 3x12 x 40 kg
cable straight arm push down 2x15 x 27.5

sitting dumbbell press 3x10x16 kg

cable triceps pushdown 3x12 x 41kg
dumbbell biceps curl 12x14 kg te zwaar 2x12 x 12 kg

vooral last met de borstspieren nu - 60kg benchen viel me ook tegen terwijl ik dat vroeger makkelijk kon

vooral last met de borstspieren nu - 60kg benchen viel me ook tegen terwijl ik dat vroeger makkelijk kon

misschien een idee om wat later in je workout te benchen? dan ben je zeker lekker opgewarmd en voor hypertrofie zal het niet zoveel uitmaken, of gewoon een dumbell chest press doen, dan hebben je spieren wat meer ''ruimte''.

:emo: als je met ''vroeger'' bedoelt een x aantal jaar geleden, dan weet ik er ook nog wel een paar, niet te ver terugkijken hoor, met wat we vroeger konden liften, daar tillen we nu niks meer mee op ( helaas)

wel gewoon een goeie training gedaan toch?

• #2.577
Ongeveer een jaar tot 2 jaar terug was ik sterker met de bench. is nooit mijn top oefening geweest. ben ook minder beperkt in het zakken van de stang. tot op de borst lukt mij niet goed. tevens is het een oefening waarbij ik snel blessures mee oploop. misschien ook mentaal ding.
Geen probleem verder zolang ik maar heel blijf. uiterlijk van fysiek vind ik belangrijker dan 10 of 20 kg meer pushen.....maar het viel me wel op. nou ja..verder niet zeiken dus

• #2.578
Lb kracht
Squat 10x60 5x5 x80
Incline leg press 2x8x100 plate loaded
Deadlift 2x 5x120
Sitting Leg curl 3x8x 67
Calf press 3x 145x8

Ongeveer een jaar tot 2 jaar terug was ik sterker met de bench. is nooit mijn top oefening geweest. ben ook minder beperkt in het zakken van de stang. tot op de borst lukt mij niet goed. tevens is het een oefening waarbij ik snel blessures mee oploop. misschien ook mentaal ding.
Geen probleem verder zolang ik maar heel blijf. uiterlijk van fysiek vind ik belangrijker dan 10 of 20 kg meer pushen.....maar het viel me wel op. nou ja..verder niet zeiken dus
Idd. Het totale gewicht in een week wat je verplaatste was waarschijnlijk een stuk hoger toen. Dan is het niet gek als de kracht minder is geworden.
Maar zolang je tevreden bent met een goed fysiek en kan genieten van een geslaagde training is alles prima toch?

• #2.580
Idd. Het totale gewicht in een week wat je verplaatste was waarschijnlijk een stuk hoger toen. Dan is het niet gek als de kracht minder is geworden.
Maar zolang je tevreden bent met een goed fysiek en kan genieten van een geslaagde training is alles prima toch?
Tja dan moet ik toch weer het aantal kg opvoeren. dat is ook wat ik langzaam aan wi. maar kan het niet te gek maken want dan loop ik zo weer bij de fysio

Terug
Naar boven