Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Al met al gaat ie toch lekker Gros.
Kracht afwisselen met hypertrofie kan je lang volhouden

Nu je een paar keer in de lappenmand hebt gezeten, weet je dat je goed naar je lichaam moet luisteren. :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.585
Weinig last van de benen gehad als reactie op de beentraining. Ben ik blij van haha vanmiddag ub kracht

• #2.586
Kracht ub
Bench press 5x5 65kg bredere grip, nu wel borst aan tikken
Chest dips 3x8
BOR 5x5 70kg staand op opstapje
2x8 chin ups
Mil press staand 3x5x35
Side raises 3x10 6kg
Barbell curl 3x10 30kg
Dumbbell triceps extention 3x10 18 kg

Mooie oefeningen allemaal. 10x bb curl is best vermoeiend. Pompen! :)

• #2.588
Ja die voel je aan het einde goed. ook je corespieren moeten aan het werk om rustig te blijven staan. voel de spierpijn in de borst vanochtend . biceps nog niet maar dat komt misschien nog wel. deze week heeft 2 ub trainingen en 1 lb....volgende week weer andersom

• #2.589
Heb weer even in een trainingsdip door drukte gezeten
Merkte ook weer dat de rugblessure ging opspelen en vreemd genoeg door benchpress
Meestal komt er dan een plek op mijn traps tussen schouderbladen wat bij de bench kraakt alsof mijn spier daar uit elkaar getrokken wordt, knoop misschien. Het blijft raar.
Uiteraard geeft dat ook pijn na de training maar herstelt wel weer binnen paar dagen... Maar blijft rotplekje
Wat dat toch is? Ik let op schouders naar elkaar knijpen en probeer de stang meer recht op de borst te laten zaken
Alsof ik te beperkt ben in bewegingen lijkt het wel...te stijf of spier te kort misschien... Maar ja ik kan er verder niets aan doen
De 6 weken dus niet afgemaakt maar bleef wel trainen alleen niet 3x per week maar soms maar 2x omdat er elke keer weer iets anders tussen kwam. :(
Kortom ik ben weer even overgeschakeld op fb omdat ik dan toch mijn hele body meer pak.
Tja bezig blijven is gewoon belangrijker dan krachtwinst of spieropbouw
Het loggen dat gaat dan ook niet lekker dus vandaar de laatste tijd weer niets.... Heb gewoon dan even niets te melden. Maar goed dames en heren...pas goed op je zelf, blijf heel, blijf bezig, blijf er in geloven ;)

Goeie tips aan het einde :)
Ja, als je er niet aan toe komt om de verschillende lichaamsgroepen na elkaar te trainen in een week, dan is FB natuurlijk een prima optie.
Lekker bezig blijven!

Och doen wat je kan Gros
2x/wk FB is een goede onderhouds-basis

Heb weer even in een trainingsdip door drukte gezeten
Merkte ook weer dat de rugblessure ging opspelen en vreemd genoeg door benchpress
Meestal komt er dan een plek op mijn traps tussen schouderbladen wat bij de bench kraakt alsof mijn spier daar uit elkaar getrokken wordt, knoop misschien. Het blijft raar........
Ik heb het al een aantal keren geschreven. STOP MET BENCHPRESS. Pak enkel de dumbbells om je borst te ontwikkelen.
Je kan ook gewoon een beperking in je bewegingspatroon tbv de benchpress en daardoor meer druk geen op je rig en traps.
Er zijn zoveel meer borstoefeningen waarmee je kan groeien.

In ieder geval sterkte met je herstel.

• #2.593
Vandaag gewoon fb getraind
Borst gedaan met cable cross over ook weer eens lekker. beter voor mijn rug ook :)

• #2.594
Training gisteren _ kort
Leg press plate loaded 3x12x100
Cable cross over 3x12x27.5
Chinnen 3x10 handpalmen naar me toe
Standing dumbbell schoulder press 3x10x14
Incline crunches 3x20

beter korte trainingen of 2 x peer week een FB dan niet Grosje!
Je zet door en dat is ook wat waard he!
Laat alleen oefeningen waar je last van hebt vallen. Pak oefeningen die je geen problemen geven. dat zal je uiteindelijk meer opleveren!

• #2.596
beter korte trainingen of 2 x peer week een FB dan niet Grosje!
Je zet door en dat is ook wat waard he!
Laat alleen oefeningen waar je last van hebt vallen. Pak oefeningen die je geen problemen geven. dat zal je uiteindelijk meer opleveren!
Tja blijft het zelfde oude liedje. rugpijn blijft terug komen zodra ik de intensiteit maar opschroef. dus dan maar doen wat wel kan. ach is ook beter en zwaarder dan de meeste mannen van mijn leeftijd doen in mijn gym. geest wil meer maar lichaam weigert

• #2.597
Training vandaag
Deadlift 10x100 5x5x120
Sitting cable row 12x45 2x12x50
Cable cross over 12x27.5 2x12x32
Squat 3x8x70
Cable triceps pushdown 12x45 12x50 12x50
Dumbbell curl 12x12 12x14 8x16
3x20 incline crunch
20 min wandelen

gelijk vlammen met DL. ...nice en genoeg energie over