Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren naar een heerlijk concert geweest van Ruben Hein in Delft
Jazz,Soul,Blues weet niet hoe je het moet noemen maar het was goed
Heeft niet met bb te maken maar wou het ff kwijt :)

Gisterenavond nog ff snel gewogen 74 kg 18,9 vet volgens de weegschaal een kg kwijt dus (vocht ook) vanochtend in de spiegels waren de abs al weer goed te zien bij aanspannen. Heb wel dan weer de angst dat ik alle spiermassa die ik heb ga verliezen, ik heb al niet zo veel... Vind ik.
Ga zo highreps doen UB moet even een stapje terug dus ik zal niet verhogen met de gewichten.
Zet de training er vanmiddag weer op

Laat je je ook wel eens goed meten, dus ipv zo'n onbetrouwbare weegschaal een 4-puntsmeting met een huidplooimeter?

Had zelf een huidplooimeter maar die heb ik helaas gesloopt.
Had daarom bedacht ik neem zo een onbetrouwbare weegschaal dan kan ik in ieder geval zien of het daalt
Moet zeggen dat ik er altijd wel redelijk droog uitzie maar toch hoog in vetpercentage zit. Vreemd verhaal maar de spiegel zegt dan iets anders dan het metertje verteld :)

ik zeg: spiegel geloven!

Stapje terug gedaan en ff terug naar de gewichten van week 2

dag 3 upper body hypertrofie Week4.... Met gewichten week 2
incline dumbell press 3x12 16 kg -rechter schouder heeft opstart problemen
machine press 3x15 90 kg
peckdeck 2x20 x40kg pvd brandende spiertjes :)

close gr chin ups 3x8 888
mts low row 3x15 40kg
mts high row 2x20 50kg

dumbell press 3x12 16kg ... Rechts wil weer niet meewerken
side raise 2x15 6kg licht gewicht maar toch zwaar

dumbell curl 2x12 12kg p/hand, 12x14kg dumbbells
pushdown 3x12 21kg

Ging best goed als ik het vergelijk met de eerste keer dat ik deze training deed in week 2, dus wel sterker geworden.
Helaas is de pijn in de rechterschouderregio..... Het zijn verschillende spieren die protesteren.... Gewoon blijvend aanwezig. Ik moet er maar mee leven zo... Ben ook geen 20 meer

Laatst bewerkt:
Als je je buikspieren kan zien dan lijkt 19% me veel te hoog ingeschat. Maar je traint bij Kneet, dan is het toch simpel om even iemand daar te vragen je écht (lees: manueel) te meten...!

Helaas is de pijn in de rechterschouderregio..... Het zijn verschillende spieren die protesteren.... Gewoon blijvend aanwezig. Ik moet er maar mee leven zo... Ben ook geen 20 meer

Onzin, je moet imo - tijdelijk - om de blessure(s) heen trainen. Vraag aan een fysio welke oefeningen je moet doen om deze blessure(s) te doen herstellen. Been there, done that.. ;)

Als je je buikspieren kan zien dan lijkt 19% me veel te hoog ingeschat. Maar je traint bij Kneet, dan is het toch simpel om even iemand daar te vragen je écht (lees: manueel) te meten...!

Tja dat zou moeten kunnen, heb er nooit naar gevraagd
Lopen een hoop pt rond en daar moet je voor alles betalen
Krijg ook een vertekend beeld bij Kneet van je eigen fysiek als je veel grote gespierde gasten ziet lopen:mad:

---------- Toegevoegd om 11:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Onzin, je moet imo - tijdelijk - om de blessure(s) heen trainen. Vraag aan een fysio welke oefeningen je moet doen om deze blessure(s) te doen herstellen. Been there, done that.. ;)

Tja ik heb al een heel verleden er mee, mijn hele bovenrug deed pijn van nek,schouders,traps enz enz
2jaar geleden naar de fysio gegaan achterkant schouders trainen zeiden ze
Gedaan maar er veranderde niets.
Toen naar chiropractor gegaan, kraakte al mijn botten 1x per week, duur geintje, maar dat hielp ook niet
Ziekenhuis geweest foto van nekregio genomen, niets te zien
Tijdje aangekloot.... Toen maar weer naar ziekenhuis fotos van rechterschouder gemaakt en een kalkbolletje ontdekt die ontstekingen veroorzaakt, gaat vanzelf weg of ik kan het met een ingreep laten verwijderen. Pijn in de nekregio kunnen ze niet verklaren, er is niets te zien op fotos.
Rustiger aan doen zeggen ze, je bent oud en bb is niet goed voor je enz enz enz allemaal lulverhalen van mensen die niet eens weten wat ik doe.

Ging dus nu een tijdje goed en nu ik weer tegen mijn max aan ga trainen krijg ik weer problemen. Kortom ik moet weer stapjes terug doen.
Herstel is ook erg langzaam, 4 dagen na een behoorlijke training

aphrodite pls ;)

maarre...ik mag hopen dat je geen BDD hebt hoor...

naar trouwens dat er geen verklaring is voor sommige pijntjes, maakt het extra vervelend.

Ging dus nu een tijdje goed en nu ik weer tegen mijn max aan ga trainen krijg ik weer problemen. Kortom ik moet weer stapjes terug doen.
Herstel is ook erg langzaam, 4 dagen na een behoorlijke training

We worden ouder dus duurt het herstel idd langer. Ik denk dat je de oefeningen waarbij je echt pijn hebt/krijgt gewoon moet laten.

Dan bv geen neck press, maar wel bv cable lateral raise (side/front/bent over) en bv upright row.

Om je pees van de lange bicepskop te laten herstellen zou ik enkele weken alle zware bicepsoefeningen laten voor wat het is en alleen hoog volume / lage intensiteit trainen. Voor herstel van de pees is de concentration curl een goede oefening waarbij je de concentrische beweging ondersteunt met je andere arm.

Tuurlijk, maar komt op het zelfde uit toch?:p
Niet zien wat anderen aan jou zien

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

We worden ouder dus duurt het herstel idd langer. Ik denk dat je de oefeningen waarbij je echt pijn hebt/krijgt gewoon moet laten.

Dan bv geen neck press, maar wel bv cable lateral raise (side/front/bent over) en bv upright row.

Om je pees van de lange bicepskop te laten herstellen zou ik enkele weken alle zware bicepsoefeningen laten voor wat het is en alleen hoog volume / lage intensiteit trainen. Voor herstel van de pees is de concentration curl een goede oefening waarbij je de concentrische beweging ondersteunt met je andere arm.

Ja ik heb ook vandaag bewust een stapje terug gedaan
Tijd ook mijn schouders slecht getraind omdat ik het niet wou forceren.
Moet inderdaad meer op de highreps gaan trainen en dan maar met lichte gewichten en zo langzaam omhoog kruipen.
Zal de concentrationcurl eens pakken ipv de barbbell curl

En je er bij neerleggen dat je bepaalde oefeningen dan maar niet meer moet doen.

Concentrische beweging ondersteunen hè!

Dagje vrij vandaag, dus maar eens naar de sportschool gewandeld 30 min heen
Gelijk warm voor de beentraining
Toch weer heel druk bij kneet, wat doen al die gasten en dames hier, moeten ze niet werken? :)

dag 4 lower body hypertrofie Week5
wandellunges 3x12 per been 14 kg dumbbels p/hand
Squat 15x50 12x60 12x70 zat nog meer in maar ff rustig om de traps te sparen, voel er steeds minder van
lex ext 2x15 50 kg zwaar maar te doen

stiffl deadlift - niet gedaan om de traps schouders te sparen
Merk dat de schouder en biceps rechts het niet leuk vind dat ik 70 kg of meer er aan hebt hangen
Even laten herstellen dus
ligg leg curl 2x20 39kg

Staand calf 3x12x90kg
zit calf 3xx15 40kg

swissbal crunch 4x30
Reverse incline crunch 2x12 reps

En weer 30 min terug wandelen, cardio heb ik ook gelijk gedaan :)

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

Vandaag ook de rijst en kip voor de komende 2 dagen klaar gemaakt, samen met de tonijn salade en de eieren wordt dat de komende week weer mijn dieet.
Eens kijken of ik de vetjes wat minder kan krijgen in deze maand

Laatst bewerkt:
lekkere training Grosje en die vetrolletjes ben je kwijt voor je er erg in hebt.

Klein stukje buiten hardgelopen, denk 15 minuten
Benen voelde ik er voor niet zo van de training van gisteren..... Totdat ik ging rennen :(
Verzuurde bovenbenen loopt toch niet zo heel lekker :)
Nou ja ben weer heel even bezig geweest
Vandaag wat verlate spierpijn in de borst en biceps gehad van de zaterdagochtend training
Hoop morgenavond weer ub te trainen, niet op kracht maar toch maar op 12 of 15 reps.

Sorry dat ik even ben weggeweest. Zat er even goed door...
Heb met veel interesse de discussie meegelezen over blessures en eromheen trainen.... bestaat een kans dat het ook gevolgen bij mij kan gaan hebben. al hoop ik van niet.

Je trainingen gaan al met al lekker en die wandeling naar de sportschool is alleen maar een perfecte cardio.
Succes vast met je training morgen! Ik kijk steeds meer uit naar 8 maart! :D al zal ik dan mega brak zijn. hahahah

Terug
Naar boven