AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Bezoekers in dit topic

Flinke DL man! En crunches met gewicht in de nek zie ik helaas niet zoveel bij mensen, terwijl het eigenlijk zo logisch is om de abs ook progressief te belasten.
Ja hoop weer langzaam iets te groeien in kracht en dan moet de deadlift en squat er zeker bij. Ben ook weer iets meer aan het eten maar tel nog niet echt de cal. Riem zit al weer strakker dus aan de ene kant spijt dat ik niet meer zo lean ben maar wil ook wel weer iets meer massa er bij. Ik moet dus wel wat meer eten en ook weer iets meer op kracht trainen. Ik ga even kijken of dit werkt
 
Krachttraining UB

Incline dumbbell bench 15x18 8x24 3 sets 5x28
Chest dip 2 sets 8 reps
BOR 8x60 4 sets 5x80
Pull ups 2x8
Mil press 3x5x40
Ez bar curl 12x25 10x30 8x35

Uurtje training ongeveer
 
Flinke BOR was dat :)
 
mooi training Gros!
 
Flinke BOR was dat :)
We doen ons best Neet. Volgens mij ontlopen wij elkaar niet veel qua prestaties .ik kan nog zwaarder maar of de uitvoering dan nog 100% is?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
We doen ons best Neet. Volgens mij ontlopen wij elkaar niet veel qua prestaties .ik kan nog zwaarder maar of de uitvoering dan nog 100% is?
Ja leuk he? Zelfde lengte en gewicht, zelfde goeie shape voor zo'n half-bejaarde :D
Je moet idd wel streven om de progressie erin te houden, maar niet zo zwaar dat het slordig wordt, of de kans op blessures gaat oplopen...
We moeten een beetje schipperen. :o
 
Ja leuk he? Zelfde lengte en gewicht, zelfde goeie shape voor zo'n half-bejaarde :D
Je moet idd wel streven om de progressie erin te houden, maar niet zo zwaar dat het slordig wordt, of de kans op blessures gaat oplopen...
We moeten een beetje schipperen. :o
Precies, ik probeer de uitvoering zo goed als mogenlijk te doen en ben er zeker van dat ik dan nog cheat :)alleen maar kleunen met een zwaar gewicht brengt niets anders dan blessures. Vergeleken met de echte beesten hier op het forum stelt het niets voor maar liever zo dan met veel problemen met de spieren
 
Lekker spierpijn in bovenlichaam, planning was morgenochtend de hypertrofie training voor boven lichaam maar dat komt te vroeg denk ik na 2,5 dag...zondagochtend dan maar proberen
Ik heb tussen de traingen van LB 4 of 3 hersteldagen en bij UB 3 of 4 dagen ook. Dat moet genoeg zijn voor het herstel en hopelijk zit ik dan nog in de supercompensatie....
 
Lekker spierpijn in bovenlichaam, planning was morgenochtend de hypertrofie training voor boven lichaam maar dat komt te vroeg denk ik na 2,5 dag...zondagochtend dan maar proberen
Ik heb tussen de traingen van LB 4 of 3 hersteldagen en bij UB 3 of 4 dagen ook. Dat moet genoeg zijn voor het herstel en hopelijk zit ik dan nog in de supercompensatie....
Dus 2x UB en 2x LB per week? Dat moet zeker nog wel supercompensatie geven, en ook redelijk herstel mogelijk maken. Hoewel je dat laatste goed in de gaten moet houden.
 
Dus 2x UB en 2x LB per week? Dat moet zeker nog wel supercompensatie geven, en ook redelijk herstel mogelijk maken. Hoewel je dat laatste goed in de gaten moet houden.
Ja dat klopt. 1x ub en lb op kracht 5x5 reps en 1x ub en lb op massa 4x8/10 reps. heb ik ook die hersteltijd van minimaal 3a4 dagen nodig.
 
De vraag is alleen of 'supercompensatie' voor jou van belang is. Je traint al zoveel jaar dat er van een significante spiergroei mi geen sprake meer zal zijn.
 
De vraag is alleen of 'supercompensatie' voor jou van belang is. Je traint al zoveel jaar dat er van een significante spiergroei mi geen sprake meer zal zijn.
Ja dat van die spiergroei dat geloof ik ook wel...zal niet veel meer zijn. Herstel is ook belangrijker en ik hoop door de supercompensatie wel ietsiepietsie sterker te worden....maar ook dat hangt af van het herstel en dat is mijn zwakke punt. Mijn herstel duurt lang en ik ben erg blessure gevoelig in bovenrug en rechterschouder...merk het nu ook weer rond de borst/voorkop schouder. Tja ik zal daar rekening mee moeten houden en als dit ub lb schema niet werkt...dan ga ik weer splitten. Ik zie wel... ik mag alles en ik moet niets :)
 
Spiermassa en kracht wordt na (pas) een dag of tien minder dus als je binnen een dag of 6-7-8 dezelfde spiergroep traint is er niets aan de hand.

Ik zie wel... ik mag alles en ik moet niets :)

:thumb:
 
LB training 2 voor de massa
Squat 3x12x60 diep
Walking lunges 2x24 stappen met 24kg
Leg extention 2x12x56
SLDL 3x12x40
Sitting leg curl 2x12x56
Calf press op legg press 12x100 12x120 12x120
3x20 crunches

Heel andere training als de krachtversie, eerder verzuurd bij de lunges.
Tijd voor rust
 
LB training 2 voor de massa
Squat 3x12x60 diep
Walking lunges 2x24 stappen met 24kg
Leg extention 2x12x56
SLDL 3x12x40
Sitting leg curl 2x12x56
Calf press op legg press 12x100 12x120 12x120
3x20 crunches

Heel andere training als de krachtversie, eerder verzuurd bij de lunges.
Tijd voor rust
:thumb:
al die eenbenige squat varianten zijn zwaar he?
 
:thumb:
al die eenbenige squat varianten zijn zwaar he?
Ja zeker. ik zakte bij set 2 ook door mijn benen.
Heb er goed aan gedaan vanochtend niet te trainen maar nog een dagje rust te houden. Mijn onderrug heeft het iets zwaar vanochtend. Blijkbaar moet ik weer ff wennen aan de belasting
 
Je hoort vaak die verzuring bij lunges....dat is dan ook de reden om je programma daar mee af te sluiten..met verzuurde pootjes verder lijkt me ook geen optie...:)
 
Nog steedsiets bezig hoor maar ff niet gepost. Inmiddels zitten de kg er weer aan. Ben een soort van bulk aan het doen...ik eet gewoon waar ik zin in heb. Ben de trainingen meer naar kracht aan het verleggen en dat gaat goed. Ik moet gewoon meer cal binnen krijgen om te groeien.
 
Nog steedsiets bezig hoor maar ff niet gepost. Inmiddels zitten de kg er weer aan. Ben een soort van bulk aan het doen...ik eet gewoon waar ik zin in heb. Ben de trainingen meer naar kracht aan het verleggen en dat gaat goed. Ik moet gewoon meer cal binnen krijgen om te groeien.

Je hebt niet zoiets van ik eet (en train) lekker op onderhoud ?
 
Back
Naar boven