AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

We gaan weer kijken hoe lang mijn lichaam het volhouden kan.
Vorig jaar erg goed jaar gehad tot de laatste maanden toen het ineens over was met de lol. In April had ik mijn beste fysiek zoals mijn avatar is. Daarna zijn er weer langzaam een kg of 6 bijgekomen en dat is geen spier :(. Doel is weer voor Juni die kg kwijt te raken.
Dat doel is zeker haalbaar Grosje! Gewoon rustig aan weer starten en gestaag naar je doel toewerken.
Niet te snel willen he ;) Je komt er echt wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.302
Dat doel is zeker haalbaar Grosje! Gewoon rustig aan weer starten en gestaag naar je doel toewerken.
Niet te snel willen he ;) Je komt er echt wel.
Ja ik ga in ieder geval 3x p week trainen in een split zodat ik genoeg rust krijg. Voeding pak ik ook gelijk weer op zodat ik weer langzaam vet verlies

Heb je weer zin? das ook belangrijk je drive / motivatie
En de schouders?

De beste wensen nog Gros ;)

• #3.306
Heb je weer zin? das ook belangrijk je drive / motivatie
En de schouders?

De beste wensen nog Gros ;)
Drive is er altijd, lichaam werkt niet altijd mee. Schouders zijn stijf en de linkerschouder is pijnvrij, de rechter dat is altijd een stijf gewricht geweest.

• #3.308
Dit in overweging genomen? Of beter nog, dit advies inmiddels ter harte genomen?
Na diclovinac kuur van een week was de ontsteking weg. Daarna nog weken rust gehouden en eigenlijk is het weer als vroeger. Niet dat mijn schouders zo goed zijn maar ik kan er mee sporten. Rust roest inderdaad...dus ik probeer rustig weer op te bouwen en in een trainingsritme te komen. Spiermassa opbouwen dat gebeurt niet meer maar weer iets vet vetliezen dat moet kunnen. Vorig jaar heb ik lange tijd probleemloos gesport dus mijn lichaam kan dat aan.
Fysio heb ik nog als back up voor als het echt niet meer gaat

• #3.309
Bij hoeveel mannen van onze leeftijd zal het lichaam wel (altijd) meewerken denk je...?
Weet ik niet. Ik heb eigenlijk vanaf mijn 50e altijd problemen met traps en schouders gehad. Onderzoeken in ziekenhuizen gehad maar niets gevonden.
Na 2x 8 behandelingebn dry needling is het allemaal beter geworden. Blijkbaar ben ik door werkstress en verkeerde houding gevoelig voor spierknopen. Advies van fysio is om juist te sporten dus dat probeer ik altijd op te volgen
Afgelopen 6 maanden was het weer veel stress door meer werk en 2 weggevallen collega,s en dat heb ik gemerkt.

Ik denk heel veel, en dan tel ik alleen even de sporters.

Zonder belerend te willen zijn, die werkstress is al jaren aan de gang als ik je topic terug lees. Moet je dit niet aanpakken ipv constant terug te vallen?

Wees mondig en ga op je strepen staan! ;)

Ik denk heel veel, en dan tel ik alleen even de sporters.

Zonder belerend te willen zijn, die werkstress is al jaren aan de gang als ik je topic terug lees. Moet je dit niet aanpakken ipv constant terug te vallen?

Wees mondig en ga op je strepen staan! ;)
Dusssssss ;)

Zeg Grosje doe je mee met #iedereeneraf?

Gros, voor het trainen met het hoogste rendement (hypertrofie) en de minste kans op blessures raad ik je de adviezen van Doug Brignole aan. Ruim voorhanden op Youtube en elders op het net. Ook zijn e-book is een aanrader.

Gros, voor het trainen met het hoogste rendement (hypertrofie) en de minste kans op blessures raad ik je de adviezen van Doug Brignole aan. Ruim voorhanden op Youtube en elders op het net. Ook zijn e-book is een aanrader.

Heel interessant dit stukje. Ik heb een tijd lang cable cross pull downs gebruikt, zittend op mijn knieën en van hoog naar onderzijde heup trekken.
En dat voelde altijd super in mijn lats en nu weet ik waarom hahahaha

• #3.314
Dusssssss ;)

Zeg Grosje doe je mee met #iedereeneraf?
Heb wel al een t shirt bestelt
Snap nog niet helemaal wat het inhoud maar als ik het goed begrijp is het 1x pmaand trainen met andere zielsgenoten :) en elkaar helpen en motiveren. Toch?

• #3.315

Oke dat ga ik in het weekend even bestuderen
Ik hang zelf ook meer naar achter bij een lat pull down zodat ik een soort row doe. Maar zal zeker even checken wat hij voor tips heeft

Heb wel al een t shirt bestelt
Snap nog niet helemaal wat het inhoud maar als ik het goed begrijp is het 1x pmaand trainen met andere zielsgenoten :) en elkaar helpen en motiveren. Toch?
Het concept is meer dan dat. Het is "#iedereeneraf", betekenend dat je alles doet voor een verbetering. Of dit nu wedstrijd is, natty, of niet of wilt afvallen.
Het is om elkaar te informeren en zo het beste uit jezelf naar boven te halen.
Het is bodybuilding pursuant.

• #3.318
Het concept is meer dan dat. Het is "#iedereeneraf", betekenend dat je alles doet voor een verbetering. Of dit nu wedstrijd is, natty, of niet of wilt afvallen.
Het is om elkaar te informeren en zo het beste uit jezelf naar boven te halen.
Het is bodybuilding pursuant.
Nou ja ik wil weer terug in vorm. Zo schrikbarend is het ook weer niet met mij gestelt maar ik ben inmiddels weer terug op 20% en 77 kg en die buik mag wel weer terug in een iets strakkere versie. Dus ja....iedereen er af :)

Waarom niet eens een andere insteek?

Zorgen dat je lekker in je vel zit, dan maar met 20%. Meer gaan eten en daarmee wat spiermassa aanzetten.

Bijkomend voordeel is dat met meer massa je buikje minder opvalt én als je een kilootje of vijf spiermassa aanzet je vetpercentage ook automatisch lager wordt ;)

Laatst bewerkt:
  • #3.320
Waarom niet eens een andere insteek?

Zorgen dat je lekker in je vel zit, dan maar met 20%. Meer gaan eten en daarmee wat spiermassa aanzetten.

Bijkomend voordeel is dat met meer massa je buikje minder opvalt én als je een kilootje of vijf spiermassa aanzet je vetpercentage ook automatisch lager wordt ;)
Tja dat is dus het eeuwige dilema. Probeer ik droger te worden of eet ik meer ...maar kan je op 55 jarige leeftijd nog wel naturel spier winnen....?

Terug
Naar boven