- Waardering
- 10.225
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 72kg
- Vetpercentage
Tuurlijk wel.maar kan je op 55 jarige leeftijd nog wel naturel spier winnen....?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tuurlijk wel.maar kan je op 55 jarige leeftijd nog wel naturel spier winnen....?
auto correctie via mijn telefoon.
Natuurlijk kan dat.Tja dat is dus het eeuwige dilema. Probeer ik droger te worden of eet ik meer ...maar kan je op 55 jarige leeftijd nog wel naturel spier winnen....?

, 9 voor biceps en 9 voor triceps)Mocht je nou toch besluiten om dit jaar te gaan voor meer spiermassa dan zou ik bovenstaande routine heel snel vergeten.
Veel te veel (werk)sets per spiergroep, leuk voor een gebruiker. Niet voor een natty!
(15 sets voor schouders, 9 voor biceps en 9 voor triceps)
Gezien de oefeningen heb je de vids van Doug Brignole nog niet de moeite van het bekijken waard gevonden of je slaat zijn adviezen in de wind. Wat mi vreemd is gezien je blessure geschiedenis.
probeer vanmiddag of morgen me er in te verdiepenIk gebruik multivitamineHou er rekening mee dat beide heren hun spiermassa hebben gekregen met zware korte training en juice, Doug gebruikt heden ten dage voor wedstrijden chemische ondersteuning en Ric wekelijks TRT.
Doug traint de laatste tijd sets met hoge herhalingen en licht gewicht af/opbouwend naar sets met weinig reps en hoog gewicht. Kortom: hij begint met een set van 50 reps en eindigt met een set van 10, een set van 8, een set van 6 en een set van 4 reps met relatief zwaar gewicht.
Welke van de sets denk je dat effectief zijn voor het gainen en/of behoud van spiermassa?

Oke ga ik even bekijken hoe of wat...wil eerst even kijken of ik niet gelijk in de kreukels lig na 2 weken...zoniet dan ga ik door4 trainingen per week vind ik best veel als het intensieve trainingen zijn. Verdeel jij je spiergroepen in twee delen?
Neem aan van wel gezien je opmerking 2 zware en 2 lichte trainingen. Daar ga ik even van uit.
Beter is het imo om meer rust dan trainingsdagen te hebben en de ‘lichte’ dagen dus te schrappen. Je zou je spiergroepen in 3en kunnen delen en dan 3x per week trainen met minimaal 1 dag rust tussen de trainingen. Bv
Dag 1: Borst en Rug
Dag 2: rust
Dag 3: Schouders, Triceps en Biceps
Dag 4: rust
Dag 5:Quads, Hams en Kuiten
Dag 6 en 7: rust
Grote spiergroepen 7-9 werksets
Kleine spiergroepen 5-7 werksets
Ruim voldoende rust tussen de sets 2-4 min
2 weken proberen is wel erg kort. Trek er in elk geval een week of 6 voor uit en bouw het langzaam op.
of ik niet gelijk in de kreukels lig na 2 weken...zoniet dan ga ik door
Daar heb je toch zelf de hand in?
Zolang je de oefeningen met een correcte vorm uitvoert en geen ‘domme’ oefeningen doet (geen neckpress, dip, behind the neck pull down, etc) kan er weinig fout gaan.

Ik zou de 1x licht en 1x zwaar per spiergroep versie wel aanbevelen.Ben erg aan het twijfelen.... cutten en 12 reppers doen of toch weer iets zwaarder trainen voor de grote spiergroepen ?? dussss ga een weekje of 2 kijken of mijn lichaam een zwaardere training aan kan. Ik zal daarvoor even op onderhoud gaan eten....of iets meer. Ga daar vandaag mee beginnen (eerst rustig aan)
Probeer dan 4 trainingen in de week (2xzwaar 2xlicht)
Ik snap dat ik voor herstel meer voeding nodig heb dus het echte cutten dat staat stil...maar ik blijf wel schoon eten
4 trainingen per week vind ik best veel als het intensieve trainingen zijn. Verdeel jij je spiergroepen in twee delen?
Neem aan van wel gezien je opmerking 2 zware en 2 lichte trainingen. Daar ga ik even van uit.
Beter is het imo om meer rust dan trainingsdagen te hebben en de ‘lichte’ dagen dus te schrappen. Je zou je spiergroepen in 3en kunnen delen en dan 3x per week trainen met minimaal 1 dag rust tussen de trainingen. Bv
Dag 1: Borst en Rug
Dag 2: rust
Dag 3: Schouders, Triceps en Biceps
Dag 4: rust
Dag 5:Quads, Hams en Kuiten
Dag 6 en 7: rust
Grote spiergroepen 7-9 werksets
Kleine spiergroepen 5-7 werksets
Ruim voldoende rust tussen de sets 2-4 min
2 weken proberen is wel erg kort. Trek er in elk geval een week of 6 voor uit en bouw het langzaam op.
Het aantal reps maakt overigens niet zo heel veel uit, als je kiest voor bv max 12 reps per set dan moet je er voor zorgen dat je zo intensief traint dat een 13 rep niet meer (correct) uit te voeren is.
Ditzelfde principe geldt als je kiest voor sets met max 7 reps, etc.
Daar ben ik het wel mee eens. Je zou kunnen doen wat ik doe: een week een paar spiergroepen 2x trainen en de andere spiergroepen 1x, de volgende week draai je het om. Omdat je altijd wel wat overlap hebt met de spiergroepen (zoals OHP en BP bijvoorbeeld) krijgt zelfs de spiergroep die je maar 1x traint die week wat meer voor z’n kiezen dan normaal gesproken. Toch heb je op deze manier wat meer rust en herstel. Perfect voor opa’s zoals wij...Rust (hersteltijd) is zeker belangrijk als je wat ouder bent. Maar 1x per week per spiergroep vind ik wel erg mager. De groeiprikkel duurt niet veel langer dan 48 uur.