Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

De groeiprikkel duurt niet veel langer dan 48 uur.

Mocht dit echt zo zijn dan maakt het nog steeds niet uit want na een intensieve training duurt de hersteltijd namelijk langer. (Los daarvan, afname van spiermassa treedt pas op na een dag of 14 en dan nog zeer langzaam). Groeien doe je tijdens het herstel, niet tijdens de training.

Kortom, een spiergroep intensief trainen in een cyclus van een week, 8 dagen levert naar mijn ervaring een bevredigend resultaat. Voor de jonge sporter en zeker voor een sporter op middelbare leeftijd.

Ik heb goede resultaten zien bereiken in een 8-daagse cyclus (1. Benen, kuiten. 3. Schouders, triceps. 5. Rug, traps. 7. Borst, biceps. 2, 4, 6 en 8 rustdagen).

Daarnaast wordt vergeten dat tijdens de borsttraining ook de schouders en triceps worden getraind. Tijdens deadlift ook de rug. Tijdens rug ook de schouders en biceps.

Laatst bewerkt:
Mocht dit echt zo zijn dan maakt het nog steeds niet uit want na een intensieve training duurt de hersteltijd namelijk langer. Afname van spiermassa treedt pas op na een dag of 14 en dan nog zeer langzaam.
Dat klopt maar gaat het niet meer om de supercompensatie dan om geen afname?

Supercompensatie is vooral van toepassing op duursport en opbouwen van kracht, mi minder op bodybuilding/hypertrofie.

En wat die tijd betreft, daarom kan je mi met uitstekend resultaat een spiergroep eens per week aanpakken. En zoals geschreven, de andere spiergroepen worden sowieso meegenomen. Bankdrukken zonder schouders en triceps wordt lastig. Evenals chin up zonder biceps...;)

Maar goed, ieder zijn meug. Ik ben er na 35+ jaar in de sport van overtuigd dat voor de natural sporter met gemiddelde aanleg 1x per week een spiergroep trainen (met hoge intensiteit) bijzonder goede resultaten oplevert voor hypertrofie (zie avatar :))

Laatst bewerkt:
Niet te gek doen met je schouders Gros :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.346
Allen bedankt voor de reacties, waardeer ik zeer.
Ik train nu ook 3x per week in split alleen niet zwaar maar meer op 10 a 12 reps
Ik ga daar toch nu toch iets zwaarder met minder reps van maken. Vandaag mee begonnen en ik heb wel moeite om niet te veel sets te doen, alsof ik niet mijn best doe. Herkenbaar? :)
Ik denk ook dat mijn herstelproblemen een voedingsprobleem kan zijn. Misschien eet ik wel te weinig. De angst om te dik te worden houd mij dan tegen.
Maar ik wil toch wel kijken of het iets brengt, zwaarder en korter trainen en beter op de voeding letten.

Ik ga toch proberen om een ub lb doen omdat ik daar afwisselend zwaar en licht mee kan trainen en dan toch in 8 dagen mijn lichaam 2x train
Vandaag op ca 80% van mijn 1 rm getraind met minder reps
Traing volgt

• #3.347
IMG_20180108_205028.png
IMG_20180108_205052.png

Training van vandaag.
Zwaarder en korter
Deadlift is een lastige...is het nu been of rug.
Hoor graag wat jullie hier van vinden

Deadlift hoort imo echt wel bij rug.
Tuurlijk gebruik je ook benen maar daarvoor zou ik eerder sldl of rdl pakken.

• #3.350
Deadlift hoort imo echt wel bij rug.
Tuurlijk gebruik je ook benen maar daarvoor zou ik eerder sldl of rdl pakken.
Hey Natty leuk...gelijk een vraag hoe doe jij dat met herstel? Jij traint toch ook meer op kracht of niet. Zit het in je voeding of in je rust

Hey Natty leuk...gelijk een vraag hoe doe jij dat met herstel? Jij traint toch ook meer op kracht of niet. Zit het in je voeding of in je rust

Hiii Ik ben er nog hoor:D

Ik train op het moment maar 3 dagen in de week en idd meer op kracht.

Voorheen trainde ik 5x per week en zat mn herstel echt in de weg.

Zit hem imo in alles. Goede verdeling van je trainig, rust en voeding.

• #3.352

Tja daar moet ik ook beter op letten. Nooit te oud om te leren hoor :) misschien dan toch maar een split voor meer hersteltijd

Tja daar moet ik ook beter op letten. Nooit te oud om te leren hoor :) misschien dan toch maar een split voor meer hersteltijd

Ik train nu eigenlijk gewoon 3 dagen per week full body en daar tussen cardio en strechen als ik zin heb.

Alles voelt stukken beter al ben ik ook nog wel herstellen.

5 dagen in de week of 6 zal ik niet meer trekken.

Laatst bewerkt:
  • #3.355
Ik train nu eigenlijk gewoon 3 dagen per week full body en daar tussen cardio en strechen als ik zin heb.

Alles voelt stukken beter al ben ik ook nog wel herstellen.

5 dagen in de week of 6 zal ik niet meer trekken.
3 dagen of soms 4 trek ik ook net. Dat moet ook genoeg zijn 3 dagen. Zag je net squaten...zag er goed uit.

Twijfel enorm aan die ub lb of de split die jij voorstelde.
Split werkte goed voor herstel bij de vorige traingen

Misschien gewoon een keuze maken en dan gedurende een aantal weken (6-8) je hier aan houden. Een andere routine kan je dan daarna proberen. Zo doe je meerdere ervaringen op en da’s de enige manier om te ontdekken wat bij jou past.

Druk hier.... :)
Deadlift is een lastige...is het nu been of rug.
Hoor graag wat jullie hier van vinden
Een beetje van alles zou ik zeggen (full body). Ik merk ook altijd dat ik mijn traps goed gebruikt heb na een DL.

Het zal in jouw log wel een zootje zijn geweest met die natty/gay macro ongein :D
Still going strong?

Terug
Naar boven