AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Heb je er ook last van als je push ups doet met beugels @grosje?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.382
Weet ik niet. Nooit gedaan
Opdrukken gaat ook niet altijd even soepel dus ik denk dat dit ook niet lekker gaat
Merk wel dat als ik eenmaal in een trainingritme kom dat ik soepeler ben.
Dus de eerste training gaan stroef en later gaat het beter.
Ik zie wel.

Vandaag eerst rug biceps trainen

Ik denk dat je verkeerd pressed. Je schouderbladen naar achteren trekken en je schouders in de press niet naar voren bewegen.
Dan sluit je je front delts uit en press je enkel vanuit je borst en een beetje triceps.

• #3.384
Ik denk dat je verkeerd pressed. Je schouderbladen naar achteren trekken en je schouders in de press niet naar voren bewegen.
Dan sluit je je front delts uit en press je enkel vanuit je borst en een beetje triceps.
Dat kan best Ron
Schouderbladen intrekken doe ik wel. Misschien doe ik het gewoon fout.
Maar ik vrees ook dat ik gewoon last heb van slijtage in de schouder of dat het een biceps spier probleem is. De aanhechting van de lange spier op mijn rechterschouder zit ook niet lekker en geeft irritatie voor aan de schouder

Dat kan best Ron
Schouderbladen intrekken doe ik wel. Misschien doe ik het gewoon fout.
Maar ik vrees ook dat ik gewoon last heb van slijtage in de schouder of dat het een biceps spier probleem is. De aanhechting van de lange spier op mijn rechterschouder zit ook niet lekker en geeft irritatie voor aan de schouder
Aangeleerd gedrag verander je ook niet snel natuurlijk.
Lichter in gewicht gaan en dan ook echt lichter in gewicht 60% van je max. En dan enkel concentratie voor je beweging.
Zo heb ik het afgeleerd. Maar als ik niet op let doe ik het gewoon weer als vanouds. Hahaha dus je staat niet alleen Grosje.

Misschien is er op je sportschool de mogelijkheid om decline te benchen?

Wellicht gaat dit pijnloos en met dumbbells is het ook nog eens de meest optimale allround borstoefening.

Aangeleerd gedrag verander je ook niet snel natuurlijk.
Lichter in gewicht gaan en dan ook echt lichter in gewicht 60% van je max. En dan enkel concentratie voor je beweging.
Zo heb ik het afgeleerd. Maar als ik niet op let doe ik het gewoon weer als vanouds. Hahaha dus je staat niet alleen Grosje.

+1
Zeker wanneer het gewicht zwaarder is/wordt ga je vaak weer terug naar af
Tijdens het pressen aandacht richten op archen

Zittende hammer press of push ups ondervindt je geen hinder van de zwaartekracht

Bedoel je hiermee juist ‘te archen’ en er dus min of meer een decline bench press van te maken?
Nee ik heb niet gesproken over decline
Tijdens het pressen je schouderbladen naar elkaar aanspannen
en je boven armen in je lats en naar beneden drukken
en wellicht ook een bredere grip pakken ..is meer accent op je pecs dan op je delts
maar je moet elke rep daar op focussen

• #3.390
Rug traps biceps training gedaan
Misschien is er op je sportschool de mogelijkheid om decline te benchen?

Wellicht gaat dit pijnloos en met dumbbells is het ook nog eens de meest optimale allround borstoefening.
Ja die is er, maar nooit geprobeert wel incline.
Ik ga vanavond even kijken hoe ik het vrijdag aan ga pakken

• #3.391
+1
Zeker wanneer het gewicht zwaarder is/wordt ga je vaak weer terug naar af
Tijdens het pressen aandacht richten op archen

Zittende hammer press of push ups ondervindt je geen hinder van de zwaartekracht
Ongetwijfeld een geval van te zwaar willen gaan bij mij. Slechte uitvoering en een ego probleem hahaha

• #3.392
Nee ik heb niet gesproken over decline
Tijdens het pressen je schouderbladen naar elkaar aanspannen
en je boven armen in je lats en naar beneden drukken
en wellicht ook een bredere grip pakken ..is meer accent op je pecs dan op je delts
maar je moet elke rep daar op focussen
Ik kan het een keer proberen zoals jij het zegt. Vrijdag misschien :)

• #3.393
De training van vandaag
Niet te lang en niet te veel reps
Ging lekkek, nog iets hinder van de deadlift van maandag maar het ging
IMG_20180110_190300.png
IMG_20180110_190325.png

Is imo geen muggeziften, maar een groot verschil.

Fijne avond! ;)

• #3.397
Nog steeds goed spierpijn in de benen
Rug valt nog mee maar de meeste reactie komt na 2 dagen dus morgen en zaterdag.
Heb nog steeds idee dat ik te weinig doe maar ik ga het minimaal 6 weken proberen

• #3.398
Neutral Grip Dumbbell Press Vs. Overhand Grip

Ik heb tijdens de borsttrainung ontdekt dat ik minder last van mijn schouderkoppen heb bij een neutrale grip (handpalmen naar elkaar toe)
Bovenstaande link ging over de verschillende grips en daar werd het ook aangegeven. Het werkt bij mij dus bij de db press.
Training zet ik er zo op.....eerst even boodschappen doen

Neutral Grip Dumbbell Press Vs. Overhand Grip

Ik heb tijdens de borsttrainung ontdekt dat ik minder last van mijn schouderkoppen heb bij een neutrale grip (handpalmen naar elkaar toe)
Bovenstaande link ging over de verschillende grips en daar werd het ook aangegeven. Het werkt bij mij dus bij de db press.
Training zet ik er zo op.....eerst even boodschappen doen
Super toch. Zoeken naar wat voor jou werkt en waarbij je wel je spiergroep voldoende traint.

• #3.400
Vandaag de borst schouders triceps gedaan
Bench geprobeerd met 40 kg maar voorste koppen doen pijn. Geen rek in de spieren. Rustig getracht het te rekken wat wel iets lukte.
Daarna met de flyes nog iets losser.
Bij de db press merkte ik dat ik bij neutrale grip...handpalmen naar elkaar toe het pressen een stuk minder gevoelig was in de koppen. De cable chest press ging daarna ook goed.
Nu de reactie afwachten. Maar verder goed getraind
IMG_20180112_212545.png
IMG_20180112_212620.png

Terug
Naar boven