- Waardering
- 10.225
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 72kg
- Vetpercentage
Heb je er ook last van als je push ups doet met beugels @grosje?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan best RonIk denk dat je verkeerd pressed. Je schouderbladen naar achteren trekken en je schouders in de press niet naar voren bewegen.
Dan sluit je je front delts uit en press je enkel vanuit je borst en een beetje triceps.
Aangeleerd gedrag verander je ook niet snel natuurlijk.Dat kan best Ron
Schouderbladen intrekken doe ik wel. Misschien doe ik het gewoon fout.
Maar ik vrees ook dat ik gewoon last heb van slijtage in de schouder of dat het een biceps spier probleem is. De aanhechting van de lange spier op mijn rechterschouder zit ook niet lekker en geeft irritatie voor aan de schouder
Aangeleerd gedrag verander je ook niet snel natuurlijk.
Lichter in gewicht gaan en dan ook echt lichter in gewicht 60% van je max. En dan enkel concentratie voor je beweging.
Zo heb ik het afgeleerd. Maar als ik niet op let doe ik het gewoon weer als vanouds. Hahaha dus je staat niet alleen Grosje.
Nee ik heb niet gesproken over declineBedoel je hiermee juist ‘te archen’ en er dus min of meer een decline bench press van te maken?
Ja die is er, maar nooit geprobeert wel incline.Misschien is er op je sportschool de mogelijkheid om decline te benchen?
Wellicht gaat dit pijnloos en met dumbbells is het ook nog eens de meest optimale allround borstoefening.
Ongetwijfeld een geval van te zwaar willen gaan bij mij. Slechte uitvoering en een ego probleem hahaha+1
Zeker wanneer het gewicht zwaarder is/wordt ga je vaak weer terug naar af
Tijdens het pressen aandacht richten op archen
Zittende hammer press of push ups ondervindt je geen hinder van de zwaartekracht
Ik kan het een keer proberen zoals jij het zegt. Vrijdag misschienNee ik heb niet gesproken over decline
Tijdens het pressen je schouderbladen naar elkaar aanspannen
en je boven armen in je lats en naar beneden drukken
en wellicht ook een bredere grip pakken ..is meer accent op je pecs dan op je delts
maar je moet elke rep daar op focussen

Dit is ook zeker zo belangrijk...Tijdens het pressen je schouderbladen naar elkaar aanspannen

Super toch. Zoeken naar wat voor jou werkt en waarbij je wel je spiergroep voldoende traint.Neutral Grip Dumbbell Press Vs. Overhand Grip
Ik heb tijdens de borsttrainung ontdekt dat ik minder last van mijn schouderkoppen heb bij een neutrale grip (handpalmen naar elkaar toe)
Bovenstaande link ging over de verschillende grips en daar werd het ook aangegeven. Het werkt bij mij dus bij de db press.
Training zet ik er zo op.....eerst even boodschappen doen