AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Neutral Grip Dumbbell Press Vs. Overhand Grip

Ik heb tijdens de borsttrainung ontdekt dat ik minder last van mijn schouderkoppen heb bij een neutrale grip (handpalmen naar elkaar toe)
Bovenstaande link ging over de verschillende grips en daar werd het ook aangegeven. Het werkt bij mij dus bij de db press.
Training zet ik er zo op.....eerst even boodschappen doen
Er is helemaal niks mis met een db press, dus ik zou zeggen: ga er voor als dit beter voor je voelt!

Vandaag de borst schouders triceps gedaan
Bench geprobeerd met 40 kg maar voorste koppen doen pijn. Geen rek in de spieren. Rustig getracht het te rekken wat wel iets lukte.
Daarna met de flyes nog iets losser.
Bij de db press merkte ik dat ik bij neutrale grip...handpalmen naar elkaar toe het pressen een stuk minder gevoelig was in de koppen. De cable chest press ging daarna ook goed.
Nu de reactie afwachten. Maar verder goed getraind
IMG_20180112_212545.png
IMG_20180112_212620.png
Djeezzzz Grosje wat ben jij godsgruwelijk eigenwijs. STOP MET BENCHPRESSEN.
Elke keer als je het gaat proberen omdat je schijnbaar geen mietje wilt zijn. (moet hast wel een kronkel in je hoofd zijn:scold:)
Breng je naar de klote wat je lijf wilt herstellen en dan is het :treuren: omdat je een blessure hebt.

STOP MET BENCHEN :thumbs:

Oh dit is vriendelijk bedoelt ;)

btw kijk eens naar dit filmpje.

Je doet veel te veel oefeningen. 4 oef 4 sets voor borst is wel de max.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.403
Ja baas Ron ik heb je vriendelijk bedoelde antwoord gelezen. HAHAHA. Ik ben inderdaad eigenwijs. Wou eens kijken of ik met een lichter gewicht wel de oefening goed kon uitvoeren. Heb in totaal 13 sets incl de probeersel van de bench gedaan. Dus dat gaat toch wel?
Die bench gaat er ook uit en de db press ga ik voorlopig doen met de neutrale grip. De cable bench press gaat wel zonder al te veel problemen dus die blijft ook.

• #3.404
Vanochtend cardio en abbs
Na opstaan wheyshake genomen en aan de cardio
Eerst 45 min wandelen naar sport school en daar crunches woodchops cablecrunches en crunches met 10kg op excersise ball gedaan...en toen weer 45 min terug wandelen.
Nog geen last in schouders...morgen even afwachten

Ja baas Ron ik heb je vriendelijk bedoelde antwoord gelezen. HAHAHA. Ik ben inderdaad eigenwijs. Wou eens kijken of ik met een lichter gewicht wel de oefening goed kon uitvoeren. Heb in totaal 13 sets incl de probeersel van de bench gedaan. Dus dat gaat toch wel?
Die bench gaat er ook uit en de db press ga ik voorlopig doen met de neutrale grip. De cable bench press gaat wel zonder al te veel problemen dus die blijft ook.
Goedzo. En natuurlijk allemaal goed bedoelt, wij oudjes moeten op elkaar letten. :aai:

• #3.407
Reactie in de schouder is normaal dus ik ben tevreden. Borstspier voel ik het meest bij de buitenkant bij aanhechting richting schouder en ik voel nog iets van de rechterbiceps. Misschien heb ik gewoon last van de lange bicepsspier die bij de schouderkop door een gleufje loopt ipv de schouder??? Eerder al gelezen dat ouderen daar last van kunnen krijgen door kalkvorming in de gleuf.
Maar goed, hier kan ik mee leven dit is te doen

Reactie in de schouder is normaal dus ik ben tevreden. Borstspier voel ik het meest bij de buitenkant bij aanhechting richting schouder en ik voel nog iets van de rechterbiceps. Misschien heb ik gewoon last van de lange bicepsspier die bij de schouderkop door een gleufje loopt ipv de schouder??? Eerder al gelezen dat ouderen daar last van kunnen krijgen door kalkvorming in de gleuf.
Maar goed, hier kan ik mee leven dit is te doen
Maak het ook niet te moeilijk, als hammer grip press een stuk beter voelt dan BB bench press, dan is het een duidelijke zaak :)

• #3.409
Maak het ook niet te moeilijk, als hammer grip press een stuk beter voelt dan BB bench press, dan is het een duidelijke zaak :)
Ja dat is het zeker. Neutrale grip zal ik zolang ik last heb blijven gebruiken. Schouders heb ik vrijdag getraind en ik heb daar geen last van

• #3.410
Gisteren wat oefening gevonden om de borst/bicepsspier op te rekken.

Werkt wel geloof ik.
Ga ik 2x per week proberen eens kijken of het verbetert

Laatst bewerkt:
  • #3.411
Vandaag de benen gedaan.
Weer tandje zwaarder
Squat 100 kg red ik net nu 2x5 gedaan, moet naar 4x5 of 5x5
Deadlift ging goed, grip gewisseld zodat ik minder stress op de rechterbiceps heb en dat werkt.
Kortom lekkere training en nu tot vrijdag spierpijn :)

IMG_20180115_211508.png
IMG_20180115_211533.png

Gisteren wat oefening gevonden om de borst/bicepsspier op te rekken.

Werkt wel geloof ik.
Ga ik 2x per week proberen eens kijken of het verbetert

Dat ziet er wel uit als brute stretches, maar ik zou wel eens van een echte fysio willen horen of dit nuttig is, of dat je de boel alleen maar beschadigt.

• #3.413
  • #3.415
Vandaag tijd voor de Rug, Traps en Biceps
Rug nog iets gevoelig van de deadlift..
Geen last van rechter biceps/schouder dus ik kon vol aan de bak dus.
Alles net een stapje zwaarder gedaan
Voel geen pomp maar goed dat kan misschien ook niet met deze hoeveelheid reps...morgen eens afwachten hoe ik reageer
IMG_20180117_202409.png
IMG_20180117_202438.png

• #3.416
Na een dagje rust 2e ronde borst / schouders / triceps
Borst voel ik het beste met de kabel chest press en de machine fly dus daar heb ik het mee afgemaakt. Dat zijn ook de oefeningen waar ik het makkelijkste de bewegingen soepel mee kan maken.
Verder lekker getraind

IMG_20180119_210822.png
IMG_20180119_210856.png

Nice!

• #3.418
De cable incline is trouwens een gewone recht op zittende press. Plaatje geeft incline aan....
Vanochtend voel ik de borst goed....beter als vorige week. Het is gek dat liggend op een bank ik veel druk op de anterior delt heb (nee heb niet liggen bankdrukken :) )
En bij de cablepress voel ik dat niet waarbij ik eigenlijk exact de zelfde houding heb. Snap er geen hol hol van. Maar ik heb spierpijn in de borst dus ok heb ze goed aangepakt
IMG_20180120_083625.png

In 90% van de gevallen komt dit omdat je schouderbladen niet voldoende naar achteren trekt (knijpen) en tijdens de beweging dit in die stand blijft houden.
Een keertje samen trainen als ik eens in de buurt ben. :thumbs:

In 90% van de gevallen komt dit omdat je schouderbladen niet voldoende naar achteren trekt (knijpen) en tijdens de beweging dit in die stand blijft houden.
Een keertje samen trainen als ik eens in de buurt ben. :thumbs:
En vaak ook omdat sommige luitjes aan het bovenste deel van hun ROM alsnog hun schouders naar voren laten komen.

Terug
Naar boven