XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.561
Het gaat toch om jezelf en het nut van de beweging. Gewoon 30 kg lichter en ego aan de kant!

Deadlift doe je toch, hoop ik, wel vanaf de grond en voor iedere rep de barbell ‘dood’ op de vloer?!
Ja vanaf de grond maar zonder rust door.
Grond aantikken en weer omhoog
Met straps voor een sterkere grip.
Misschien geen deadlift en ook geen roemeense waarbij je de grond niet aanraakt.

Is idd geen ‘echte’ deadlift want je maakt gebruik van de stuiter.

Als jij dat prettig vindt dan lekker niets aan veranderen, voor mij weer het (geruststellende) bewijs dat al de getalletjes in logs niet veel voorstellen...;)

• #3.563
Is idd geen ‘echte’ deadlift want je maakt gebruik van de stuiter.

Als jij dat prettig vindt dan lekker niets aan veranderen, voor mij weer het (geruststellende) bewijs dat al de getalletjes in logs niet veel voorstellen...;)
Klopt ik basketbal met de deadlift
Hoeveel sec moet de bar stilliggen voor een echte?

Mi even de grip opnieuw aanzetten en opnieuw juiste houding aannemen.

Oke dan is dat de opdracht voor volgende keer :)
Zal inderdaad wel wat reps schelen ;)

In reps zou ik 5 aanhouden, waarschijnlijk kost je dit wel wat kgs.

Echter:
001B8E04-55A3-4025-957B-DC8CACF02AB2.jpeg

:) ;)

• #3.568
Vandaag Rug, Traps en Biceps
Nog wat last van de rug maar heb me niet ingehouden

IMG_20180207_200528.png
IMG_20180207_200549.png

Goed bezig de laatste tijd zeg. Pas op voor blessures he?

• #3.570
Goed bezig de laatste tijd zeg. Pas op voor blessures he?
Ja merk wel dat het zwaar is voor de onderrug en schouder die na zwaar trainen af en toe weer lastig wordt. Morgen Borst, Schouders en Triceps
Altijd de grootste uitdaging om de presses met de juiste techniek te doen :)

Ja merk wel dat het zwaar is voor de onderrug

Gek hè?

5 sets barbell row (terwijl je ook dumbbell row doet ???). Barbell row is een onderrug sloper, de onderrug herstelt langzaam en wordt ook al belast met squat en deadlift.

Voor je eigen bestwil, stop met barbell row. Als je toch per se een row naast DB row wilt doen, dan een cable row!

• #3.572
Gek hè?

5 sets barbell row (terwijl je ook dumbbell row doet ???). Barbell row is een onderrug sloper, de onderrug herstelt langzaam en wordt ook al belast met squat en deadlift.

Voor je eigen bestwil, stop met barbell row. Als je toch per se een row naast DB row wilt doen, dan een cable row!
Normaal doe ik ook de cable row na de BOR...maar weet niet wat het is maar deze week was het erg druk in de gym en de cable row was erg lang bezet...vandaar de db row. Maar merk meer dat ik voordat ik begin met trainen dat ik nog niet herstelt bent van de deadlift

Normaal doe ik ook de cable row na de BOR...maar weet niet wat het is maar deze week was het erg druk in de gym en de cable row was erg lang bezet...vandaar de db row. Maar merk meer dat ik voordat ik begin met trainen dat ik nog niet herstelt bent van de deadlift

De DB row is het probleem niet, de barbell row moet je bannen!

Deadlift vraagt idd veel herstel en ik denk dat de uitvoering waarin jij ‘m doet, stuiteren zonder ‘m ‘dood’ te leggen en daardoor teveel gewicht, niet bijdraagt aan herstel noch aan waar je de deadlift voor doet.

• #3.574
Probeer volgende week de deadlift met rust te doen misschien dat ik de rug dan minder belast.
Aangezien ik korte pootjes heb is de start van de deadlift maar kort een belasting voor mijn benen en rest van de beweging is meer rug traps...toch wil ik hem er in houden.
Volgende rugtraing weer een nieuwe kans en nieuwe ronde :)
Overigens vanochtend geen last in onderrug..alleen lats voel ik.
Benen herstellen ook sneller lijkt wel...of het zit tussen de oren.
Nu 5 weken bezig met deze split en het gaat verder best goed.

Aangezien ik korte pootjes heb is de start van de deadlift maar kort een belasting voor mijn benen en rest van de beweging is meer rug traps...toch wil ik hem er in houden.

Je kan je natuurlijk afvragen waarom.

Niet voor de grip want daar gebruik je straps voor. Niet voor je benen want daarvoor is de ROM te weinig. Niet voor je rug en traps want die worden slechts isometrisch belast en dat doet niets voor hypertrofie.

Voor onderrug zijn hyperextensions veel geschikter en voor je hamstrings en glutes kan je veel beter een stiff leg deadlift doen met uiteraard weinig gewicht.

Ik bemoei me er ook even mee:
Ik ben wel een fan van de BOR, alleen moet ik hem goed plannen want anders is het meer een belemmering van de deadlift dan een assistentie.

Als de bar bij je knie is, dan echt focussen op het vooruit duwen van je heup, dan spreek je de hamstring/glutes extra aan.

• #3.577
Ik bemoei me er ook even mee:
Ik ben wel een fan van de BOR, alleen moet ik hem goed plannen want anders is het meer een belemmering van de deadlift dan een assistentie.

Als de bar bij je knie is, dan echt focussen op het vooruit duwen van je heup, dan spreek je de hamstring/glutes extra aan.
Oke snap het, altijd proberen waard
Dank voor de feedback

edit

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven