MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Mooi training! Ik hoop dat je schouder en traps het net zo mooi vinden al ik. :)

Wat probeer je met die foto?? 1 nekhernia is voldoende hoor! :D

enne... jouw buik is strakker dan mijne hoor. :(

dus zo komt marina aan haar nekhernia? :D
Yep... dus je ziet maar. Grosje wilde gewoon niet dat ik hem in ging halen met buikspieren! :roflol:
Dat lukt me nu helemaal niet meer....

• Topic Starter Topic Starter
Sorry marina ik snap er echt niets van, op facebook staat hij goed en hier gaat hij op zijn kop
Kan het niet veranderen :(
Ja die ribbeltjes heb ik altijd wel gehad als ik even in vet zak, maar had liever meer spieren op de armen en schouders gehad hoor. Dus over een tijdje toch maar weer meer eten.
Tja hoe de schouder gaat reageren weet ik niet maar ik voel ook dat helemaal niets doen ook niet goed is dus probeer toch maar weer de achterkant te versterken dor de rotator cuff oefeningen. Nog een week en dan heb ik de afspraak in het zh, hoop dat ik daarna snel behandeld mag en kan worden... En dat het ook helpt voor de toekomst

Sorry marina ik snap er echt niets van, op facebook staat hij goed en hier gaat hij op zijn kop
Kan het niet veranderen :(
Ja die ribbeltjes heb ik altijd wel gehad als ik even in vet zak, maar had liever meer spieren op de armen en schouders gehad hoor. Dus over een tijdje toch maar weer meer eten.
Tja hoe de schouder gaat reageren weet ik niet maar ik voel ook dat helemaal niets doen ook niet goed is dus probeer toch maar weer de achterkant te versterken dor de rotator cuff oefeningen. Nog een week en dan heb ik de afspraak in het zh, hoop dat ik daarna snel behandeld mag en kan worden... En dat het ook helpt voor de toekomst
Ik snap je wel hoor Gros. Mijn armen zijn nu eindelijk een beetje toonbaar en vervolgens mag ik niets meer... dus voor mij wordt het nu gewoon doorgaan met aankomen en daarna weer bouwen met spieren. En jij gaat gewoon als het weer kan ook weer lekker bouwen.

Ik merk ook dat stilzitten weinig goed doet. Rug en nek zijn zo stijf en spierpijn vanuit mijn nek. Ik kan wel wat bewegen met mijn benen en buikspieren doe ik wel want die moet ik doen van de fysio. maar verder... pffff.. pijn in mijn armen is nu erger dan in mijn nek...

Ik hoop echt dat je snel terecht kan in het zh en snel behandeld kan worden... En ik duim dat dit je zal helpen weer zonder pijn te kunnen trainen.
Keep it up he! We komen er wel door en wie weet kunnen we dan met een volgende meet samen knallen. :)

---------- Toegevoegd om 12:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:39 ----------

Sorry hoor maar ik zie ineens zoveel dames die mij voorbij gaan in kracht en in trainingsarbeid dat ik weer even een statement moet maken :D. Geintje natuurlijk
Ik zal je niet voorbij gaan hoor. ;) Wij gaan gewoon samen straks weer bouwen. Jij wat eerder dan ik hoop ik voor je (gezien je herstelperiode korter zou zijn. )

Nou ik lig gelukkig niet helemaal in elkaar na de training van gisteren
Heb wel wat last van schouders maar had ook niet anders verwacht. Spier in de voorkop voel ik ook wel weer maar als het niet veel heftiger gaat worden ( morgen is het pas dag 2 en meestal erger) dan heb ik net genoeg gedaan.
Vanochtend extra bcaa, glutamine leucine genomen van body en fit en ik hoop op minder spierpijn

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/bcaa/body-fit-sportsnutrition/bcaa-glutamine-en-leucine/

ken t spul niet, maar hoop dat t je helpt.

nog ff doorbijten grosje!

glutamine wordt toch ook op de IC's gegeven toch? Om herstel te bevorderen?
Of zit ik verkeerd, of betreft dat hele andere dosissen etc.

Vanwege zijn grote massa is het spierweefsel de grootste producent van glutamine in het lichaam. L-glutamine is ook de drijvende kracht achter het proces van spieropbouw. Glutamine is het meest voorkomende, meest gebruikte aminozuur in het spierweefsel. Als er niet voldoende glutamine aanwezig is, stagneert de eiwitsynthese. Wanneer dan zware lichamelijke inspanning wordt verricht, zal de paradoxale situatie optreden dat de glutamineniveaus sterk zullen dalen, dus juist op de momenten dat het lichaam er de grootste behoefte aan heeft.
Na een zware (sport)inspanning is een periode van enkele uren nodig om de glutamineniveaus weer op peil te brengen. Een lichte trainingsdag verbetert onder gezonde trainingscondities het herstel van een zware dag, omdat enige spiergebruik, in tegenstelling tot totale fysieke inactiviteit, de glutaminesynthese stimuleert. Een verminderde beschikbaarheid van glutamine na training kan al een teken van overtraindheid zijn. Als er onvoldoende herstel kan plaatsvinden, zoals tijdens zware trainings- of wedstrijdperioden, kan een cumulatief effect optreden. Overtrainde sporters kunnen maandenlang, soms jarenlang, lage glutamineniveaus in het plasma hebben. Een glutaminedeficiëntie vermindert de kwaliteit en functie van het darmepitheel, verhoogt het risico op infecties en allergieën en vertraagt de wondgenezing. Met name duursporters zoals marathonlopers lopen dit risico. Glutaminesuppletie bij duursporters ondersteunt het darmepitheel en stimuleert het immuunsysteem, wat de kans op infecties vermindert en het lichaam zijn energie ten goede laat komen aan de prestaties.

Medische relevantie
Hoewel gezonde mensen zelf voldoende glutamine kunnen aanmaken, blijkt glutamine in veel gevallen toch een essentieel nutriënt te zijn. Tijdens de stress van bijvoorbeeld een infectie of verwonding, is de behoefte aan L-glutamine erg hoog (3 tot 4 maal de normale behoefte).
De spieren reageren daarop door hun opgeslagen L-glutamine vrij te maken voor gebruik elders in het lichaam. Wanneer de stress niet te lang aanhoudt, worden de glutamineniveaus in de spieren snel hersteld. Bij langdurige metabolische stress (bijvoorbeeld bij chronische infectie) is de behoefte aan L-glutamine erg hoog. De beschikbaarheid van L-glutamine kan zo onvoldoende zijn waardoor onder andere spierbeschadiging en immuunverzwakking optreedt. Daar komt nog bij dat bij stress en ondervoeding de glutamineopname in de dunne darm drastisch afneemt. Wanneer dan de darmflora dysbiotisch of beschadigd is, kan het glutaminetekort dramatische vormen aannemen. Bij ziekenhuisopname en operaties kan dit bijvoorbeeld leiden tot een grote kans op ernstige complicaties.

Met bovenstaand citaat geef je al aan dat cutten sowieso niet aan te raden is en al helemaal niet met een blessure...

Laat je six-pack nou lekker voor wat het is en ga voor herstel, massa en - lange termijn - gezondheid, je bent tenslotte geen twintig meer ;)

Die glutamine klinkt als een interessant goedje... ga me er eens wat verder op inlezen.. misschien is het ook wat voor mij.

#

Laatst bewerkt:
Met bovenstaand citaat geef je al aan dat cutten sowieso niet aan te raden is en al helemaal niet met een blessure...

Laat je six-pack nou lekker voor wat het is en ga voor herstel, massa en - lange termijn - gezondheid, je bent tenslotte geen twintig meer ;)

Voor herstel ga ik nu sowieso
Ik heb een aantal doelen
1) kalk uit de schouder aanpakken zodat ik niet elke keer ontstekingsverschijnselen krijg na een borst of schoudertraining. Over een week hoop ik een afspraak te kunnen maken voor de behandeling.

2) nieuw matras zodat ik minder last van rug en traps krijg na een nacht slapen, dusssss
Net samen met mijn vrouw een nieuw matras gekocht, overal proef gelegen en een lekker stevig pocketveringmatras met een zachte top laag er op gekocht zodat ik beter ondersteund lig.
Over een maand worden ze geleverd

3) achterzijde schouders en traps sterker maken, daar ben ik al mee begonnen door deadlift en facepulls en rotator cuff weer in de oefeningen op te nemen.

4) zodra het weer kan de armen beter aanpakken, dus betere biceps en triceps ontwikkelen want die lopen achter

5) het belangrijkste... Pijn vrij kunnen herstellen van de geplande trainingen en dan bedoel ik niet de spierpijn die ik niet erg vind maar de pijn in traps en schouder

Ik denk dat je punt 6 bent vergeten en imo de belangrijkste: goede en voldoende voeding....

Wat je punt 2 betreft, toch wel de mogelijkheid op ruil als het matras onverhoopt niet bevalt (dat ontdek je natuurlijk pas als je er enkele nachten op hebt geslapen en niet in de winkel een paar minuten liggen). Ongetwijfeld heb je een bezoek gebracht aan [Link niet meer beschikbaar] te Scheveningen met 45 dagen gratis proefslapen.

Ik denk dat je punt 6 bent vergeten en imo de belangrijkste: goede en voldoende voeding....

Wat je punt 2 betreft, toch wel de mogelijkheid op ruil als het matras onverhoopt niet bevalt (dat ontdek je natuurlijk pas als je er enkele nachten op hebt geslapen en niet in de winkel een paar minuten liggen). Ongetwijfeld heb je een bezoek gebracht aan [Link niet meer beschikbaar] te Scheveningen met 45 dagen gratis proefslapen.

Ik mag het matras 30 dagen testen en als het niet bevalt omruilen... Maar zover zal het niet komen denk ik:D

Voeding ... Ja was ik vergeten. Ik wil inderdaad weer werken aan vetvrije massa, kan niet helemaal natuurlijk maar ik weet dat spiergroei niet zonder goede voeding kan. Maar eerst zorgen dat ik ook kan bouwen en niet steeds terug val door de blessure
Ik hoop door deze stappen in ieder geval vooruitgang te boeken

Ik mag het matras 30 dagen testen en als het niet bevalt omruilen...

Da's mooi!

Voeding ... Ja was ik vergeten. Ik wil inderdaad weer werken aan vetvrije massa, kan niet helemaal natuurlijk maar ik weet dat spiergroei niet zonder goede voeding kan. Maar eerst zorgen dat ik ook kan bouwen en niet steeds terug val door de blessure

Ik doel juist op je blessure. Imo kan een blessure niet genezen zonder voldoende goede voeding. Als je aan het afvallen bent krijg je een structureel tekort aan (goede) voeding en dat zal herstel van blessures niet ten goede komen. Los van het herstel van je getrainde spieren.

Da's mooi!

Ik doel juist op je blessure. Imo kan een blessure niet genezen zonder voldoende goede voeding. Als je aan het afvallen bent krijg je een structureel tekort aan (goede) voeding en dat zal herstel van blessures niet ten goede komen. Los van het herstel van je getrainde spieren.

Dat ook, maar deze blessure zal niet genezen van betere voeding
Eerst behandelen en dan herstellen met goede voeding;)

Je pakt het goed aan Gros. :thumb:

Maar vergeet niet dat betere voeding wel bij kan dragen aan herstel of voorkomen dat het erger wordt.
Juist in herstelfase van ook ontstekingen moet je lichaam vechten tegen die ontstekingen en dat kost juist meer energie en daarom moet je ook je voeding nu goed hebben. Als je lichaam vooraf ook al in een betere voedingstoestand is zal dat na de behandeling ook weer bijdragen aan een beter/sneller herstel.

Terug
Naar boven