AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Dan zit die 3 kilo er zo weer aan.:D

ligt er ook aan wat íe eet bij dat uit eten he ;)
en hoe de verhoudingen met de rest liggen.

• Topic Starter Topic Starter
Haha tja die 3 kg zit er zo wee aan, maar het ging mij er om of ik het cutten nog wel kon en ik had het nog nooit met rijst en kip gedaan... En dat werkt prima. Ik zou dus een langere periode het vol kunnen houden.
Heb er nog geen eens cardio bij gedaan dan zou het nog sneller gaan.
Merkte wel dat ik de laatste 2 weken weinig meer er af kreeg.
Leven duurt zeker te kort dus ik probeer er van te genieten als dat kan

Laatst bewerkt:
Oke.. je weet nu dat je het kan.
Dus nu zorgen dat je conditie lichamelijk goed is en dat je lichaam goed sterk is zodat je herstel straks beter en sneller zal gaan! Dus goed eten!

enne.. geniet van het uit eten vanavond. :)

Vanochtend getraind, gisteren geen tijd gehad
Benen en schouders (licht) gedaan

Squat atg 12x50 opwarmen 5x60 5x70 5x80 4x90 6x70 6x50 (4x90 was meer 90 graden)
Deadlift 5x60 5x70 5x80 5x90 5x100 5x70 5x60 (100 kg ging best nu afwachten hoe mijn schouder gaat reageren)
Zittend Legg press 5x120 5x130 5x140 5x150
Liggende legg curl 8x39 8x46 7x53
Staand calves 3x8x90

Face pulls 12x17.5 12x21 12x28 8x35
Rotator cuff oefening met cable 3 oefeningen met 5kg
Upricht cable row 4x12x17.5
Rotator cuff oefeningen met dumbbels
Dumbbell schoulder press 4x10x12kg

Benen gaat best lekker, zit meer in
Schouder facepulls gaat ook beter, traps worden hopelijk sterker door de deadlift en facepulls
Rechterschouder is niet stabiel en voelt bij bepaalde dumbbell oefeningen zwabberig aan (tja hoe leg je dat uit?:) )

Dinsdag ziekenhuis bezoek en ik hoop dat ik door de barbotage die ik wil beter kan functioneren in de toekomst.
Eerst maar even een afspraak regelen

Lekkere training! die benen gaan inderdaad lekker. Maar kijk nu wel evenuit met die zware DL op je schouder he!
Zou zonde zijn als je voordien nog net even weer meer pijn hebt.
Dat zwabberige ken ik wel hahahah.. lastig uit te leggen.

Ik hoop dat er dinsdag goed nieuws komt dat het snel zou kunnen en uiteraard dat het gaat helpen.
Veel succes alvast dinsdag.

Succes dinsdag.

Lekkere training! die benen gaan inderdaad lekker. Maar kijk nu wel evenuit met die zware DL op je schouder he!
Zou zonde zijn als je voordien nog net even weer meer pijn hebt.
Dat zwabberige ken ik wel hahahah.. lastig uit te leggen.

Ik hoop dat er dinsdag goed nieuws komt dat het snel zou kunnen en uiteraard dat het gaat helpen.
Veel succes alvast dinsdag.

Nee overbelasten dat wil ik niet maar ik wil wel dat de traps en achterkant schouders sterker worden.
Volgens mij helpt het mij wel tegen de rug en nekpijn.
Misschien ook wel omdat ik mijn borst en biceps ff oversla.
Bij de rugtrainingen pak ik natuurlijk ook al biceps maar apart train ik ze ff niet om de aanhechting bij de schouder te sparen.
Dinsdag heb ik rond 11 uur een afspraak en wat er ook uit komt...daarna ga ik lekker rug trainen

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Thanks hoop dat ik het voor elkaar krijg

heel veel succes dinsdag

Ik hoop en duim voor je dinsdag.

Vandaag in het ziekenhuis geweest voor mijn schouder, nog steeds last dus ik hoopte op een barbotage ( wegspoelen van kalk)
Na een nieuwe foto blijkt de kalk al zo goed als weg te zijn.??
Dus waar komt de pijn in schouder nek borst en biceps dan steeds vandaan?
Dokter heeft weer wat testjes gedaan en denkt aan een bicepspees die niet lekker door een goot loopt
Nu over een maand een MRI om eens te kijken naar de biceps aanhechting.
Pfff weer niets wijzer dus maar wel iets verder en ik hoop dat ze dan iets zien.
Bankrekening stroomt wel weer leeg hierdoor :(

Goede nieuws is dus wel dat de kalk weg is en dat ik door kan gaan met de trainingen van de schouder

Laatst bewerkt:
Dokter heeft weer wat testjes gedaan en denkt aan een bicepspees die niet lekker door een goot loopt

Goede nieuws is dus wel dat de kalk weg is en dat ik door kan gaan met de trainingen van de schouder

Goed nieuws want van een ontstoken pees is relatief eenvoudig af te komen, maar snap ik je nou niet goed of ..?

Vermoedelijk is het dus de aanhechting van de lange kop van de biceps (niets vreemds) en dan wil je gewoon verder gaan met je schoudertrainingen waarmee je constant de pees blijft irriteren en daarmee de ontsteking in stand houdt en vermoedelijk zelfs ernstiger maakt met alle gevolgen van dien.

Ik zou informatie inwinnen over hoe zo snel en goed mogelijk van die ontsteking af te komen en volgens mij hoort zware belasting daar niet bij.

Goed nieuws want van een ontstoken pees is relatief eenvoudig af te komen, maar snap ik je nou niet goed of ..?

Vermoedelijk is het dus de aanhechting van de lange kop van de biceps (niets vreemds) en dan wil je gewoon verder gaan met je schoudertrainingen waarmee je constant de pees blijft irriteren en daarmee de ontsteking in stand houdt en vermoedelijk zelfs ernstiger maakt met alle gevolgen van dien.

Ik zou informatie inwinnen over hoe zo snel en goed mogelijk van die ontsteking af te komen en volgens mij hoort zware belasting daar niet bij.

Nee dat klopt daarom belast ik de biceps ook minder.
Ik doe wel rugoefeningen waar ik de biceps ook mee belast en dat voel ik ook
Rotatorcuff en lichte schouderoefeningen om de schouder stabiel te maken wil ik wel blijven doen

Vond net een artikel over de bicepspees als dat het is dan moet het met stabiliteitsoefeningen van de schouder juist beter gaan

http://plazilla.com/page/4295107491/schouderpijn-en-de-bicepspees

---------- Toegevoegd om 16:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:19 ----------

Net naar de kneet geweest voor een rug training

Dumbbell row 12x20 12x22 10x24 10x26
Low row machine 70 kg ( 35kg p/hand) 4x15
High row machine 2x12x60 10x70 8x70
BOR 4x12x50
Face pulls 12x17.5 12x21 12x24.5 12x28
Straight arm pulldown 4x12x21
Latt pull down small grip 4x12x47

Biceps voel ik ook dus daar doe ik verder niets meer aan

Het is vervelend, maar volgens mij trigger je met iedere zware arm, borst, schouder en rug belasting ook je biceps. Daar trigger je constant de ontstoken pees mee en omdat die door een smal gootje gaat en door de ontsteking dikker is zal de ontsteking niet minder worden bij (zware) belasting.

Ik heb niet lang geleden hetzelfde gehad en doorbijten maakte de blessure erger. Enkele weken (misschien waren het zelfs wel maanden) zeer geringe belasting van de biceps (dus ook spiergroepen die 'indirect' bij de biceps betrokken zijn) hebben de blessure laten genezen.

Wat ik overigens wel heb gedaan is 3x daags Voltaren diep op de pees inmasseren.

zonde dat je niets wijzer bent...
(en wat hebben die hagenaren toch met hun bankrekeningfetish)

Het is vervelend, maar volgens mij trigger je met iedere zware arm, borst, schouder en rug belasting ook je biceps. Daar trigger je constant de ontstoken pees mee en omdat die door een smal gootje gaat en door de ontsteking dikker is zal de ontsteking niet minder worden bij (zware) belasting.

Ik heb niet lang geleden hetzelfde gehad en doorbijten maakte de blessure erger. Enkele weken (misschien waren het zelfs wel maanden) zeer geringe belasting van de biceps (dus ook spiergroepen die 'indirect' bij de biceps betrokken zijn) hebben de blessure laten genezen.

Wat ik overigens wel heb gedaan is 3x daags Voltaren diep op de pees inmasseren.

Trainde je dan op 50 procent of meer/minder? Helemaal stoppen kan ik me niet voorstellen
Moet ook eerst maar eens die mri afwachten of het de bicepspees is
Heb wel een gel met ibuprofen er in om er op te smeren

---------- Toegevoegd om 17:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------

zonde dat je niets wijzer bent...
(en wat hebben die hagenaren toch met hun bankrekeningfetish)

Nou die bankrekening stroomt leeg door die fotos en straks een mri en als ze dan ook nog eens niet vinden waar je last van hebt dan is dat zonde van 800 euro die ik kwijt ben aan eigen risico:eek:

Terug
Naar boven