MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Deze week ga ik nog voor de cut, volgende week zaterdag ga ik lekker uit eten en daarna ga ik weer op onderhoud of net iets er boven.

Goed zo! je moet zorgen dat je lichaam sterk is voor de ingreep. Dan herstel je beter!
Ik had gisteren al grieks... lekker!!! :D

Maar vergeet niet dat betere voeding wel bij kan dragen aan herstel of voorkomen dat het erger wordt.
Juist in herstelfase van ook ontstekingen moet je lichaam vechten tegen die ontstekingen en dat kost juist meer energie en daarom moet je ook je voeding nu goed hebben. Als je lichaam vooraf ook al in een betere voedingstoestand is zal dat na de behandeling ook weer bijdragen aan een beter/sneller herstel.

Kijk, Marina snapt 'm! ;)

Deze week ga ik nog voor de cut...

'k Zou er nog eens een nachtje over slapen [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net terug van de sportschool beentjes gedaan volgens schema

Squatmachine plate loaded 15x20 10x30 10x40 10x50 10x60 diep mogelijk
Squaten 15x50 5x60 5x70 5x80 4x90 (5e kon ik halen maar twijfelde en dan...nono kappen.)
Legg press 12x115 12x125 10x135 8x145
Deadlift 5x70 5x80 ook voor de hams en traps
Zittend calves 4x12x40kg
Legg extention 10x61 8x68 8x75 6x82

Legg curl steeds bezet die sla ik dan maar over... Jammer
Merk toch dat ik sterker ben geworden in de benen... Positief dus:)

Low row 4x12x48kg small grip naar de borst voor de achterkant schouders

Ging allemaal lekker, op wat pijn na in de voorkop ging het op het werk ook redelijk

Laatst bewerkt:
Lekkere training!

Wat kleine blauwe plekken tussen borst en biceps precies boven de oksel, toch weer wat kleine scheurtjes???
Rug triceps schouders gedaan
Lowrow machine 4x12x30kg p/kant
Highrow machine 4x10x40kg p/kat
Chinnen 4x5 meer zat er niet in
Latt pull down 4x12x47
BOR4x8x50kg
Face pull 4x12x21

Triceps cable push down rope12x21 12x24 12x28 12x28
Overhead triceps cable extention 4x15x17.5
Liggend skull crush dumbbells 4x10x10kg p/kant

Rotator cuff oefeningen met dumbbell 4kg 3oefeningen in superset 4x
Schoulder press4x10x10kg dumbbells (niet veel gewicht maar na de rotatorcuff zat ik vol)
Side raises 4x10x4kg dumbbells (zelfde verhaal licht gewicht ivm volle schouders)

Veel oefeningen gedaan, borst en biceps niet gedaan (al pak ik de biceps wel met de rugoefeningen) omdat ik daar de meeste last van krijg
Toch heel lekker bezig geweest

Lekker wezen beesten man. Ziet er goed uit. Die blauwe plekken, raar?

klinkt niet best die blauwe plekken...

Lekker wezen beesten man. Ziet er goed uit. Die blauwe plekken, raar?

Tja weet niet waar het van is, heb niet echt borst getraind dusssssss ?
Maar nog een week en dan naar zh dus ik zal het er daar nog over hebben
Rechter kant is in ieder geval stuk zwakker met schouder oefeningen en push oefeningen

Als je kijkt naar wat je wel hebt gedaan dan zie dat je enorm vaak je borstspier hebt gebruikt. Zouden scheurtjes kunnen zijn in de borstspier. Inderdaad even naar laten kijken...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hmm ja zou ook van afgelopen Zaterdag kunnen zijn toen heb ik wat borstoefeningen gedaan
Maar ik denk eerder dat het afkomstig is van de aanhechting schouderkop/biceps.
Ik heb daar de afgelopen 3 weken al last van gehad

Het zit toch boven de oksel?

pectoralis.jpg

Lijkt me dan niet een aanhechting van biceps of schouder.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Denk dat het daar zit
Ooit gehoord dat blauwe plekken gelekt bloed is en dat de blauwe plek niet altijd de plek is waar het gebloed heeft

Wat is een blauwe plek?

Een bloeduitstorting, ook wel blauwe plek genoemd, is een veelvoorkomend verschijnsel. De medische term voor bloeduitstorting is hematoom.

Door stoten of vallen ontstaat een onderhuidse bloeding. Dit leidt tot een blauwpaarse vlek die meestal na enkele dagen verkleurt en verdwijnt.

Vrouwen en ouderen zijn gevoeliger voor het krijgen van bloeduitstortingen.

Symptomen blauwe plek

Een bloeduitstorting is makkelijk te herkennen. Vlak na het vallen of stoten ontstaat op de pijnlijke plek een diepblauwe tot paarse vlek. Deze is gevoelig bij aanraken. De grootte is afhankelijk van de oorzaak. Vallen van een fiets levert in het algemeen grotere bloeduitstortingen dan stoten aan bijvoorbeeld de deurklink.

De plek wordt in de loop van de dagen lichter en kan daarbij alle kleuren van de regenboog aannemen. In de meeste gevallen is de plek na ongeveer een week geheel verdwenen. Grotere bloeduitstortingen kunnen nog wat langer zichtbaar blijven. Er zijn geen restverschijnselen.

Hoe ontstaat een blauwe plek?

Een bloeduitstorting ontstaat doordat kleine bloedvaatjes in de huid worden beschadigd en gaan lekken. Het bloed hoopt zich op onder de huid en dan ontstaat een zogenaamd hematoom. Na enkele dagen wordt het bloed door het lichaam afgebroken en afgevoerd.

Klinkt toch niet zo goed Gros. Ik hoop dat t meevalt. Misscien toch even wat rustiger aan doen tot volgende week. Sterke in ieder geval.

Denk dat het daar zit
Ooit gehoord dat blauwe plekken gelekt bloed is en dat de blauwe plek niet altijd de plek is waar het gebloed heeft

Ik wilde inderdaad schrijven dat de pees daar te diep voor zit, maar bovenstaande geeft aan dat dit niet altijd op gaat.

Ik ben benieuwd wat ze hierover in het ZH te melden hebben.

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

[/COLOR]Heb de laatste tijd veel last van die borst en biceps aanhechting, ik denk ook dat het kalkbolletje daar in de buurt zit.
Als dat het niet is dan is het een nieuwe blessure.
Dinsdag heb ik de afspraak en ik hoop dat ze er daar iets mee kunnen.
Zal eerst wel weer door de molen moeten, foto hier en daar en verschillend manieren mijn arm bewegen om inpingement te checken. Masr uiteindelijk is het ook de zelfde dokter die kalk in de schouder zag en het over barbotage of needeling had als eventuele oplossing. Heb niets te verliezen dus hoop dat ze het willen doen. Dan nog een afspraak maken voor de behandeling als het mag dus ik verwacht nog wel een maand te sukkelen... En dan nog het herstel. Dus ergens voor de zomervakantie kan ik misschien weer probleemloos opbouwend trainen.

Ik hoop gewoon voor je dat dit de oplossing zal zijn. Dan kan je daarna weer lekker trainen en opbouwen.

Hoop ik ook maar ik kan nog steeds trainen hoor... Alleen niet altijd even hard als ik soms wil :)

Morgenochtend nog even wegen al heb ik deze week al minder gecut
Voeding was vanaf woensdag eigenlijk al weer gewoon
Denk dat ik ongeveer 3kg kwijt ben in 5a6weken
Zit nu aan de rode wijn en chips en morgen ga ik uit eten :)

Terug
Naar boven