MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Ik kijk nooit naar het gewicht wat ik gebruik, kan ik zwaarder dan ga ik zwaarder en andersom.

In het geval van de peesontsteking idem, ik deed alles waarbij ik geen pijn voelde en dit met minder gewicht (het mocht en was wel gevoelig tijdens de training, maar niet extreem). Is idd niet leuk, maar het vooruitzicht op geheel herstel maakt veel goed ;)

Overigens was de peesontsteking van mij vastgesteld door een fysio, misschien heb jij toch iets anders..?!

Op zich ben je wel iets verder in dat de kalk weg is.
Maar wel balen dat je nu niet weet wat het wel echt is.
Die bicepspees klinkt aannemelijk.
Ik zat zelf nog te denken aan een zenuwbeknelling. Ik heb zelf daar erg veel last van en merk dat vooral met extreme pijn in mijn schouder/biceps en nek. Ook vaak een heel branderig gevoel in mijn arm. Borst merk ik het niet maar ik train ook niet.

Ik hoop dat je toch snel wat meer weet en gewoon beginnen met die oefeningen. Baat het niet schaad het niet zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Tijdens de training voel ik ook geen pijn, het komt daarna!
Daarom is het ook moeilijk te schatten wat ik kan en wat ik niet kan
Die bicepspees voel ik wel vaker maar ik heb altijd het idee gehad dat het uit mijn schouder kwam.
Kraakte daar altijd met schouderoefeningen maar dat schijnt niet erg te zijn, dat ik last had na het benchen had volgens mij ook meer met de zwakke voorkop van mijn schouder te maken. Ik ging daardoor meer uit mijn rug en nek pressen... Tenminste dat dacht ik...
Nou.... Eerst maar weer deze training afwachten, ik leef van training tot training momenteel.
Was al blij dat de 100 kg deadlift van zondag mijn traps niet helemaal verkloot had, probeer toch die bovenrug sterker te maken met facepulls en deadlifts.

Tijdens de training voel ik ook geen pijn, het komt daarna!

Aha, dan is het wellicht toch iets anders dan de pees. Hopelijk geeft de MRI uitsluitsel. (een ontstoken pees van de lange kop voel je trouwens in de schouder waardoor het kan lijken dat het je schouder is die opspeelt).

hoe meer ik er over lees hoe meer ik overeenkomsten zie
Zal toch iets minder zwaar moeten gaan trainen
Dus voorlopig meer reps en minder gewicht
Was net gisteren flink aan de gang geweest op kracht voor mijn rug

Bicepspees tendinose

Wat is het?
De bicepsspier loopt van de bovenkant van de schouder naar de onderarm. Als men deze spier aanspant, ontstaan de zogenaamde 'spierballen'. De bicepsspier loopt van de bovenkant van de schouder naar de onderarm. Als men deze spier aanspant, ontstaan de zogenaamde 'spierballen'. (Sobotta Atlas)

De biceps is een spier (musculus) die van de bovenkant van de schouder naar de onderarm loopt. Bij aanspanning van de biceps gaat de arm naar voren, buigt de elleboog en komt de handpalm naar boven.

Bicepspees tendinose (ook wel tendinitis genoemd) is een ontsteking of irritatie van de lange bicepspees. Dit is de pees die de bicepsspier naar boven verbindt met het schoudergewricht.

De pijn door de tendinose wordt aan de voorzijde van de schouder en bovenarm gevoeld. De pijn neemt toe bij bewegingen van de arm. De arm heeft vaak weinig kracht bij het buigen van de elleboog.

Vaak is er naast een tendinose van de bicepspees ook sprake van een peesirritatie of peesontsteking van andere spieren van de schouder.
Wanneer de pees langdurig ontstoken is, kan de bicepspees scheuren. Als dit gebeurt, is dit meestal alleen bij mensen van vijftig jaar of ouder. Zij voelen bij het tillen van iets zwaars een 'knap' en een korte pijnscheut. Kort daarna kan er door een bloeding een zwelling ontstaan aan de voorzijde van de bovenarm. Bij het aanspannen van de spier, is een verdikking te zien aan de voorkant van het onderste deel van de bovenarm (dit komt omdat de spierbuik is verplaatst).

Bicepspees tendinose valt onder CANS, dit staat voor 'complaints of the arm, neck and/or shoulder' oftewel klachten aan de arm, nek en/of schouder. Dit is een omschrijving van een klachtencomplex die door veel zorgverleners wordt gehanteerd.

Waardoor kan het komen?

De meest voorkomende oorzaak van bicepspees tendinose is een overbelasting na sportactiviteiten of werkzaamheden waarbij frequente en herhalende bewegingen van de arm nodig zijn, voornamelijk boven het hoofd. Sporters die werpen, zwemmen of een racket hanteren, lopen hierbij het grootste risico.

Bicepspees tendinose kan geleidelijk ontstaan maar ook plotseling na een direct trauma, bijvoorbeeld een val op de schouder. Soms gaat deze aandoening gepaard met andere aandoeningen zoals scheuren in de spiergordel rond de schouder (rotator cuff scheuren), instabiliteit van de schouder of inklemmen van de schouderspierpezen. Dit laatste noemt men impingement.

Hoe wordt het vastgesteld?

Aan de hand van de symptomen en door het buigen en strekken van de elleboog (met weerstand) kan de arts de diagnose stellen.

In sommige gevallen kan de arts een MRI of echografie onderzoek aanvragen om te kijken of er mogelijk sprake is van gecombineerd letsel zoals scheuren in de rotator cuff (de spiergordel rond het schoudergewricht) of doordat pezen rond de schouder zijn ingeklemd (impingement).

Wat kan helpen?

Door middel van rust kan de irritatie of ontsteking verdwijnen. Ook moeten bewegingen die de pijn veroorzaken, tijdelijk vermeden worden.
Als de bicepspees tendinose op zichzelf staat en geen deel uitmaakt van een andere aandoening, kan een injectie met corticosteroïden (ontstekingsremmend middel) helpen.

Door middel van fysio- of manuele therapie kan een ander bewegingspatroon van de arm worden aangeleerd en kan de conditie van de armspieren worden verbeterd. Hierdoor kunnen de klachten verminderen.

Als de klachten zeer langdurig aanhouden, kan een operatie worden uitgevoerd. Hierbij wordt de bicepspees losgemaakt en de ruimte waar de pees door moet glijden, groter gemaakt door al het ontstekingsweefsel weg te halen.

Wie kan helpen?

De huisarts is in eerste instantie bij de behandeling betrokken.
De fysio- of manueel therapeut kan bewegingsadviezen en oefentherapie geven.
Als een operatie nodig is, wordt deze meestal uitgevoerd door een orthopedisch chirurg.

Ermee leven

Het kan over het algemeen geen kwaad om met deze aandoening aan het werk en in beweging te blijven. Het is daarbij wel belangrijk om ervoor te zorgen dat de bicepspees niet overbelast wordt.

Bepaalde activiteiten en werkzaamheden kunnen echter moeilijk zijn zodat sommige mensen zich misschien kortdurend ziek melden. Het is over het algemeen gunstiger voor het herstel om naar het werk te blijven gaan en het werk tijdelijk aan te passen. Hiervoor kan overleg met de leidinggevende of bedrijfsarts nuttig zijn. Als werken tijdelijk niet lukt, is het raadzaam om wel contact te houden met collega's en leidinggevende.

Iemand die zich niet ziek meldt, kan wel een afspraak maken met de bedrijfsarts of de bedrijfsverpleegkundige om de problemen op het werk te bespreken. Misschien is het mogelijk om met kleine aanpassingen aan het werk te blijven. Informatie over het open spreekuur kunt u krijgen bij de arbodienst van uw werk.

De bedrijfsarts en de huisarts kunnen informatie uitwisselen om de begeleiding optimaal op elkaar af te stemmen, maar nooit zonder toestemming van de patiënt.
Tegenwoordig is het wettelijk geregeld dat zowel de werkgever als de werknemer zich moeten inzetten voor hervatting van werk (Wet Verbetering Poortwachter).

Irritant he Grosje, zo'n blessure!! Maar Eleiko zegt wel wijze dingen...
Succes ermee!

Ja had vandaag wel weer wat last in de biceps, nu ik weet wat het kan zijn ga ik ineens snappen wat ik soms voel en hoor knakken.
Verder heerlijk hard getraind gisteren daar voelde ik mijn biceps wel door vandaag maar was het wel waard
Morgen beentjes en de volgende ub trainingen toch maar wat gas terug nemen al hou ik de facepulls voor de traps er wel in

Klote dat je nog geen duidelijk antwoord hebt gekregen. Hopelijk brengt die MRI enig soelaas.

Klote dat je nog geen duidelijk antwoord hebt gekregen. Hopelijk brengt die MRI enig soelaas.

Hmm ja ben er wel een beetje klaar mee
Ga steeds vaker denken dat ik gek ben en dat de pijntjes in mijn hoofd zitten
MRI is in ieder geval wel in staat om ook de spieren en pezen te bekijken dus als het daar mis zit dan zien ze het.

Voorlopig heb ik momenteel weinig last van de rug training van Dinsdag
Had toch een behoorlijk volume aan sets gedaan en ook niet altijd licht
Bicepspijn is zo goed als weg... dus goed nieuws

Vanavond Benen trainen en ik denk dat ik highreps ga doen

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:13 ----------

Even kort Benen gedaan

De hacksqaut of notenkraker voor de kenners hier :) 12x20 12x20 10x30 8x30
Leg extention 4x12x61
Leg press 4x15x115
SLDL 4x10x50
Liggende legg curl 4x12x39

Facepull 12x21 12x21 12x28 12x28
Rotator cuff oefeningen 3oefeningen x 12reps
Side cable raises 3x12x5kg
Dumbbell schoulder prees 4x12x10 kg

Als je zo loopt te emmeren met pijn ga je inderdaad wel eens denken zit het niet in mijn hoofd...snap het wel.
Maar de pijn is er en hopelijk geeft de MRI uitlsuitsel. Ze kunnen er veel op zien in ieder geval.

Fijn dat het zo goed lijkt te gaan met je rug en biceps...
Nice train! enne.. de noten hebben het overleefd?? :D

Hahahahaha!

Lekkere training hoor Gros!

bedankt :) maar ik heb het lekker met de benen wijd gedaan
Pijn in de schouder en nek vind ik genoeg:p

---------- Toegevoegd om 08:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:34 ----------

Als je zo loopt te emmeren met pijn ga je inderdaad wel eens denken zit het niet in mijn hoofd...snap het wel.
Maar de pijn is er en hopelijk geeft de MRI uitlsuitsel. Ze kunnen er veel op zien in ieder geval.

Fijn dat het zo goed lijkt te gaan met je rug en biceps...
Nice train! enne.. de noten hebben het overleefd?? :D

Ja hoor, ik zal morgen wel pijn hebben in de benen en kont maar de rest dat werkt gewoon hoor :p

---------- Toegevoegd om 09:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:35 ----------

even wat oefeningen die ik gebruik bij de rotator cuff omdat ik de namen niet altijd weet
zet ik meestal neer 3 oefeningen of 4 oefeningen rotator cuff
en dan doe ik deze oefeningen

rotator.cuff.exercises.tubing.the.sword.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

shoulder-internal-rotation-standing.jpg

Iemand interesse in chiazaad?
Zat bij een bestelling van de body & fit en ik gebruik het niet
Heb iets in mijn yogurt gedaan maar ik vind het niets
Stuur maar een pm met je adres en dan stuur ik het wel op of zo

Ik wil het wel proberen hoor. :)

Maakt niet uit joh! Wens Dinky er maar veel plezier mee. :)

Was van plan vanochtend te gaan trainen maar door het snoeien van de buxes en het vegen en opruimen heb ik uiteraard weer last van de biceps en schouder. Dus niet forceren en dan maar in de tuin zitten... Alleen hier in den haag hangen dikke wolken voor de zon. :(

net terug van trainen... geen 1 april grap
vanaf zaterdag last van de biceps en rug gehad van het snoeien en werken in de tuin
het zijn de symptonen van een bicepspees ontsteking, te voelen in de biceps en schouder
3 dagen rust gehad dus ik ga het weer proberen (niet vol ivm de biceps dus)

low row machine 4x12x70kg
high row machine 4x12x60kg
BOR 4x10x60kg
Deadlift 12x60 12x70 6x80 6x90 5x100

chest press machine 4x10x70 kg (rechter schouder voel ik dus rustig aan)
Incline bench 4x12x30kg

rotator cuff 3 oefeningen
face pulls 4x12x21kg

Triceps push down 4x12x21
biceps dumbbell curl 4x12x8kg (langzaam en niet te zwaar ivm de bicepsaanhecting)

thuis ff met ijspack op de biceps

Balen dat je zoveel last had na het tuinieren.
Maar iiig wel lekker getraind.
het lijkt me alleen niet echt gezond om na het trainen met een icepack te moeten zitten.
Kijk uit Gros. Dat je het niet forceert he!

Terug
Naar boven