XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Lekkere training Grosje. En vervelend die biceps blessure.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat zijn toch symptonen van een biceps aanhechtingsprobleem vrees ik
Met een grote snoeischaar een heg geknipt en dan heb ik gelijk last.
IJs was meer als voorzorgregel tegen de ontsteking

Heb expres de bicepscurl gedaan maar dan met 8 kg en heel langzaam, voor de doorbloeding

Maar met de rug gaat het beter... dus niet geheel negatief
100 kg deadlift gaat beter nu :)

Laatst bewerkt:
Je klinkt in ieder geval positief! Lekker dat die DL op 100 kg nu beter gaat!

gof straft onmiddelijk....
en nu? fysio lang? of verdere onderzoeken in ZH afwachten?

wel super van je 100 KG deadlift btw

Op voorhand moet ik zeggen dat ik niet alle posts helemaal heb gelezen maar is er wel een diagnose gesteld dat het een ontsteking van de bicepspees is? In mijn beleving lijkt het als ik het combineer met het feit dat je ook 'schouderklachten' hebt meer op een inklemming. Beiden zijn overigens knap k.ote om te hebben en kunnen leiden tot afscheuring van de pees. Als ervaringsdeskundige daarvan (mijn ruptuur was niet aan bovenkant maar bij de aanhechting aan de onderarm) kan ik je aanraden om te zorgen dat je dat niet overkomt...

Op voorhand moet ik zeggen dat ik niet alle posts helemaal heb gelezen maar is er wel een diagnose gesteld dat het een ontsteking van de bicepspees is? In mijn beleving lijkt het als ik het combineer met het feit dat je ook 'schouderklachten' hebt meer op een inklemming. Beiden zijn overigens knap k.ote om te hebben en kunnen leiden tot afscheuring van de pees. Als ervaringsdeskundige daarvan (mijn ruptuur was niet aan bovenkant maar bij de aanhechting aan de onderarm) kan ik je aanraden om te zorgen dat je dat niet overkomt...

Nee nog geen echte diagnose, eind van de maand heb ik een mri
Wel al diverse testen gedaan en inklemming is het niet volgens de doktoren, (dat dact ik ook namelijk) had wel een kalkbolletje in mijn schouder maar die is nu opgelost. Volgens de orthopeed leek het nu weer op een bicepsprobleem, pees die in de schouder aanhecht. Probeer nu niet zwaar te trainen en wel de doorbloeding in de pezen te krijgen. Pees afscheuring zit ik niet op te wachten

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Je klinkt in ieder geval positief! Lekker dat die DL op 100 kg nu beter gaat!

Ja die gaat wel lekker ook goed voor mijn traps.

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

gof straft onmiddelijk....
en nu? fysio lang? of verdere onderzoeken in ZH afwachten?

wel super van je 100 KG deadlift btw

Nee mri eind van de maand en dan hoop ik dat ze iets zien of vinden.... Anders weet ik het ook niet meer
Deadlift gaat goed squat gaat goed... Kan je na gaan als ik echt voluit had kunnen trainen de laatste jaren.
Maar goed shape valt nog steeds reuze mee, hou ik redelijk vast door toch te blijven trainen
Alleen kracht loopt terug in borst schouder en biceps

Lekker hoor die deadlift!

Nou het is te hopen voor je dat er iets te zien is op de MRI straks, dan weet je tenminste wat het is!
Ik kreeg vorig jaar met m'n knie ook een MRI. Daarop was helaas niets zichtbaar behalve een beetje littekenweefsel. Toen bleef alleen de optie kijkoperatie over. Is erg irritant. En het is nog steeds niet duidelijk wat het nou precies was/is. :mad:

Maargoed, zo hebben we allemaal onze beperkingen zo nu en dan of doorlopend... Gewoon doen wat je kunt doen, goed blijven opletten en hopen dat het weer beter zal gaan.

Ik hoop dat die MRI alles blootlegt wat er de oorzaak van is dat je die jarenlange blessures hebt.

Ik duim ook voor die MRI dat er meer duidelijkheid komt.
Het is gewoon irritant dat het zo voortsukkelt zonder duidelijkheid.

Heb me er eigenlijk al een beetje bij neergelegd dat ik er waarschijnlijk nooit exact achter kom
Schouder is gewoon prut en of het nu de bicepsaanhechting is of de suprispinatus of whatever else het weerhoud me niet om te trainen. Inmiddels heb ik al geleerd dat het klopt... No pain No gain

Blijf de rotatorcuff oefeningen en de facepulls doen om in ieder geval de bovenrug sterk te maken

Vanavond staat benen op het programma, in het weekend loop en zit ik iets minder lekker :)

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:22 ----------

:shake:Benen

Squat 8x70 5x70 5x80 5x90 5x100 klein prtje:1e:
Leg press 8x115 8x130 8x145
Hack squat 8x20 8x20 6x30 6x30 zo diep mogelijk gedaan
Liggende leg curl 8x46 6x53 6x60
Leg extention 8x57 8x64 8x73 8x80
Staand calves 4x10 x90

Rotator cuff oefeningen
Face pulls

Met trillende beentjes op de fiets naar huis:shake:

Mooie pr Grosje.

Nice die pr!
en lekker die trillende beentjes. Wordt pinguin walk in het weekend. :D

whoehoeeeeeeee een PR
nice nice nice

feli

Lekkere training! Succes komend weekend. ;)

Dank u meneer Ron
Uitvoering kan misschien nog wat mooier maar wtf I did it:p

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Nice die pr!
en lekker die trillende beentjes. Wordt pinguin walk in het weekend. :D

Voel vooral mijn kuiten al
Morgen waggelen

---------- Toegevoegd om 17:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:03 ----------

whoehoeeeeeeee een PR
nice nice nice

feli

Dank je, altijd leuk als ze nog eens voor mij juichen:D

:cheer:cheerleader in hart en nieren :cheer: ;)
Still got it whaha

Nou lekker spierpijn in de kuiten en quads :)
En dan fietsen naar de sportschool... Wat een lol is dat :)

Upper body gedaan niet op kracht maar op reps en goede uitvoering
Schouder blijft klote met de oefeningen maar ik doe ze dan maar lichter

Incline dumbbell press 4x12x16 kg
Peck deck 4x12x40
Chest press machine 4x15x70

Small grip chine ups 4x5 kan er meer maar wil mijn biceps speren
low row machine 4x12x70kg
high row machine 4x12x60kg

Shoulder dumbell press 4x12x12kg langzaam met weinig gewicht
Side raises 4x12x5kg

Triceps push down 4x12x21
biceps dumbbell curl machine 4x12x25

Buik 4x30 crunches op swiss ball
10 min uitwandelen op loopband

Net ook de nieuwe supps ontvangen van body en fit.. Gisteren bestelt rond 21.00 uur en de volgende ochtend al binnen... Top geregeld toch?

Perfect muscle shake 4.4 kg ... Ik ga weer wat meer cal gebruiken en de spieren verwennen met een goede shake om te groeien :)

Zma om lekker te ontspannen en goed te slapen ... Werkt goed bij mij
En de sporttas voor 6 euro zodat ik bij de volgende meeting niet de sporttas van mijn zoon moet pikken

Laatst bewerkt:
lekker getraind dus he! Ziet er goed uit.
Goed dat je je schouder in acht neemt en luistert naar je lichaam.

die spiertjes zullen lekker genieten en groeien zo he! :D klinkt allemaal goed. Ik ben ook een fan van ZMA. vooral bij spierkrampen bij mij.

Nou een sporttas heb je.. nu de volgende meet nog he! ;) moet alleen niet iedereen dezelfde sporttas meenemen. :roflol:

Heb me er eigenlijk al een beetje bij neergelegd dat ik er waarschijnlijk nooit exact achter kom

Al eerder aangegeven: ga op zoek naar een goede fysio of sportmasseur en hij/zij kan je exact aangeven of het de pees is en wat er aan te doen.

Schouder is gewoon prut en of het nu de bicepsaanhechting is of de suprispinatus of whatever else het weerhoud me niet om te trainen. Inmiddels heb ik al geleerd dat het klopt... No pain No gain

Slim :rolleyes: Gelukkig hoef je nog maar een paar jaar dus als de boel straks afscheurt kan je daar niet mee zitten toch...?!

Terug
Naar boven