XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Al eerder aangegeven: ga op zoek naar een goede fysio of sportmasseur en hij/zij kan je exact aangeven of het de pees is en wat er aan te doen.

Slim :rolleyes: Gelukkig hoef je nog maar een paar jaar dus als de boel straks afscheurt kan je daar niet mee zitten toch...?!

Ik wil de mri afwachten eind van deze maand en ik hoop dat er dan echt iets duidelijk wordt
Ik hoop toch op een soort van inklemming welke ik volgens de dokter niet heb omdat ik toch de meeste oefeningen zonder al te veel pijn kan doen
Nadat duidelijk is wat er mis is kan ik zoeken naar een fysio die dan weet wat het probleem is en daar gericht op kan behandelen
De laatste 2x dat ik bij een fysio was gokte ze wat ik had en behandelen ze mij waarbij er niets veranderd aan de klacht, beetje oefeningen doen met een elastiek, weggegooid geld en weer een irritatie rijker.
Sportmasseur ben ik ook diverse keren geweest en na een sportmassage zat ik meestal nog erger in elkaar, Meer pijn meer verzuring in de spieren.
Chiropractor kraakte van alles maar vooral mijn portemenee, 400 euro naar de ......
Na deze behandelingen ben ik juist verder gaan zoeken met ziekenhuisbezoek en diverse foto's van de nekregio (niets gevonden) en nu de schouderonderzoeken met echo en foto's en als laatste nu de MRI

Ik snap je bezorgdheid wat betreft scheuren van pezen maar ik train niet max en zeker niet de lichaamsdelen waar ik last van heb.
Ik waardeer je advies maar ga pas zoeken naar een goede ( maar hoe herken je een goede) als ik weet wat ik heb.
Volgens de orthopeed was licht trainen beter als niets doen, doorbloeding en beweging is beter als het stijf laten worden en zorgen dat de bewegingen nog meer pijn gaan doen.
Ik probeer echt voorzichtig te doen, nogmaals ik waardeer je opmerkingen en snap dat als er iets afscheurt dat ik veel verder in de shit zit.

Laatst bewerkt:
Een MRI is vaak wel de manier om echt achter bepaalde dingen te komen.
Veelal wordt er imo teveel gegokt op eventueel wat er aan de hand is. Of dat er eventueel meerdere dingen kunnen spelen in plaats van slechts 1 ding.
Ik hoop iig dat er duidelijkheid voor je komt na de MRI en dat er dan gericht wat aan gedaan kan worden.
Want dat zoeken en aanmodderen schiet ook niet op. Al is het wel erg herkenbaar.

Ik hoop dat ze iets vinden, vreemde is dat ik ook last in de nek heb en ook links in de traps, wel veel minder als 1 jaar geleden dus dat heeft mij ook een positief gevoel gegeven.
Denk wel dat ik door de slechte rechter kant links gaat overcompenseren.
Pijn is ooit in de nekregio begonnen na het benchen, dus dat heb ik eigenlijk nooit gesnapt.
Maar goed..... Eerst maar even de mri en dan de uitslag die is dan weer een week later

Oke ik snap je hint :)

Al een vaste datum voor je MRI?

Ook wel benieuwd. :)

en hoe gaat het verder?

29 april 13.00 uur heb ik de mri en een week later de uitslag
Deze week is het weer pet en hou ik bewust rust op advies van diverse bezoekers hier :) niet dat het helpt maar ik doe het toch maar
Heb gewoon de hele dag het gevoel alsof mijn beide schouders en biceps verzuren, klote gevoel dus.
Kan van de zaterdag training zijn....
Denk wel dat het uit mijn rechterschouder komt en dat ik dan mijn houding aanpas en ook onbewust mijn spieren aanspan, soort van pijnreactie.
Dus maar even helemaal niets totdat ik me weer wat beter voel.
Lui doen dus

Deze week is het weer pet en hou ik bewust rust op advies van diverse bezoekers hier :) niet dat het helpt maar ik doe het toch maar
Heb gewoon de hele dag het gevoel alsof mijn beide schouders en biceps verzuren, klote gevoel dus.
Kan van de zaterdag training zijn....
Denk wel dat het uit mijn rechterschouder komt en dat ik dan mijn houding aanpas en ook onbewust mijn spieren aanspan, soort van pijnreactie.
Dus maar even helemaal niets totdat ik me weer wat beter voel.
Lui doen dus

vervelend dat het zo pet is!

Doe je tijdens het rusten ook verstandig? ijs en w-k-w methode?
herstelbevorderen?

gauw aftellen naar de 29e en hopen dat ze iets vinden, het iets kleins betreft, dat rap te genezen is.
beterschap.

Probleem is dat ik de hele dag computerwerk doe dus de armpjes moet gebruiken en in de zelfde stand
Heb ook wel eens gedacht aan rsi

Verder heb ik pas Voltare gekocht met diclofenac er in en dat smeer ik er op tegen eventuele ontstekingen
Dat ontlast wel maar het gaat er niet van weg
Komt ook als ik te gespannen ben dan span ik mijn spieren te veel aan en dan verzuur ik ook
Heb dit wel vaker en het trekt vanzelf weer weg
Kan natuurlijk wel weer benen trainen maar heb even geen zin

Hmmm.. das balen met je armen... Hoop dat het een beetje vlot beter gaat.
In ieder geval goed dat je rust neemt en naar je lichaam luistert.

Ik hoop dat voor jou de MRI ook meer duidelijkheid geeft.

Verder heb ik pas Voltare gekocht met diclofenac er in en dat smeer ik er op tegen eventuele ontstekingen
Dat ontlast wel maar het gaat er niet van weg

Uit deze en eerdere posts begrijp ik dat je in de veronderstelling bent dat je met enkele dagen rust en wat smeren binnen no time van de klachten af bent...

Ik denk dat je hier weken hersteltijd en hersteltraining voor moet inplannen.

Tja het moet dan maar langer duren, zo door gaan gaat ook niet.
In ieder geval nu alvast een weekje rust gedaan en dat is ook niet slecht, maar ik heb wel nu in beide armen en schouders last.. waar ik dat nu weer van heb?
Zaterdag ga ik wandelen ipv trainen dus dan weer rust voor het bovenlichaam
en.......
Woensdag komt mijn nieuwe matras, hoop dat dit ook iets helpt tegen de pijntjes
Lig ik in ieder geval minder in een kuil en daardoor minder in elkaar wat weer minder spanning op mijn nek traps geeft.

Misschien rustig aan doen totdat je de uitslag hebt?

Wat meer herstel kan geen kwaad en dat beetje spierverlies heb je zo weer terug!

Tsja ik geef wederom Eleiko gelijk (geleiko), rust nemen voorlopig tot de pijn weg is. Misschien gelijk een nieuw hoofdkussen erbij aanschaffen? En een saunaatje met massage ter ontspanning. :)
Beetje lief zijn voor jezelf!

Tsja ik geef wederom Eleiko gelijk (geleiko), rust nemen voorlopig tot de pijn weg is. Misschien gelijk een nieuw hoofdkussen erbij aanschaffen? En een saunaatje met massage ter ontspanning. :)
Beetje lief zijn voor jezelf!

Zou bijna denken dat dit een aanbieding van je was :p

Nee je hebt gelijk ik heb ook al een nekkussen maar dat slaapt nog niet zo lekker, ff wennen
(sport) Massage heb ik al een tijdje weer niet gedaan... maar heb daar soms juist veel last van, goed voor de doorbloeding maar ik krijg er soms mega spierpijn van.
En lief zijn voor mezelf ga ik vanavond weer doen (lekker een flessie wijn open en een pizza er bij) :D

Rustig aan Grosje. Matras vernieuwen geen slecht idee.

He Gros,

Ik merk zelf ook dat nog een stap terug beter doet. In eerste instantie deed ik toch nog teveel. Niet trainen oke. maar wel wat huishouden en andere dingen die ik nog wel deed. Ik nam te weinig rustmomenten op werk (dwz gaan liggen tussendoor). Ik merk nu ook dat als ik echt weinig doe (en ja dat voelt enorm lui... vooral als ik mijn man het huishouden zie doen en ik het niet mag ... :( ) en goed mijn rust overdag op werk ook pak dat het stukken beter gaat. Ik heb zelfs vannacht voor het eerst weer 3 uur achtereen kunnen slapen om maar iets te noemen.
Dus ja.. ik denk dat rust je wel kan helpen. Laat de MRI duidelijkheid geven en probeer tot die tijd, hoe moeilijk ook, die rust te pakken. Het kan je alleen maar helpen op dit moment.

Qua matras en kussen denk ik wel dat dat je ook kan helpen. Ik heb zelf zo een ergonomisch kussen met 2 hoogtes. Mij helpt dat wel. Ik weet niet wat voor kussen jij hebt? Maar de hoogte kan soms wel verschillen daarin en dat kan een enorm effect hebben. Net wat hoger of lager dus.

Succes met verstandig zijn he! ;) ik weet hoe moeilijk het is.

Zou bijna denken dat dit een aanbieding van je was :p

Tssss... :rolleyes:

Nee je hebt gelijk ik heb ook al een nekkussen maar dat slaapt nog niet zo lekker, ff wennen
(sport) Massage heb ik al een tijdje weer niet gedaan... maar heb daar soms juist veel last van, goed voor de doorbloeding maar ik krijg er soms mega spierpijn van.
En lief zijn voor mezelf ga ik vanavond weer doen (lekker een flessie wijn open en een pizza er bij) :D

Ja met zoveel pijn in je schouders en armen moet je... relaxen. Dat bedoel ik dus. Gewoon.
Vandaag mooi weer, in het zonnetje dus. ;)

Geniet ervan, Gros

Terug
Naar boven