4 weken niets aan krachttraining gedaan.
Nee ook geen benen want een stang in mijn nek of beugels op mijn schouders geeft bij squaten hack squat of calves trainingen ook spanning op mijn spieren in de bovenrug.
Ben ik er iets mee op geschoten?
Nee, ik heb nog steeds de zelfde pijntjes als toen ik wel trainde.
Afgelopen dagen weer veel last gehad van nek schouders en biceps en ik kon alleen maar verzinnen dat dit door de sport massage getriggert is. Spierknopen in bovenrug en nek zijn gemasseerd en geven daarna afvalstoffen vrij of de spieren spannen aan en verkrampen en geven later de pijn af op plekken waar de knopen niet zitten.... Ten minste dat denk ik.
Maar goed.... Het was weer tijd om iets te doen dus vanochtend benen getraind.
Heb het gevoel alsof ik in die 4 weken leeg gelopen ben en alle massa kwijt ben... Al merk ik dat niet aan de weegschaal
Het zal mijn gevoel wel zijn want onderbouwen kan ik het niet
De training bestond uit 4sets a 10 reps per oefening
Squat 60 kg / legg press 100 kg /legg extention 47 kg / liggende legg curl 39 kg /deadlift 70 kg / standing calves 80 kg en daarna 45 min gewandeld met 6 km p/ uur
Was lekker om weer iets te doen al ging het niet helemaal zoals ik zou willen, maar voor een 1e training.. Niet slecht.
Resultaat bloeduitstortingen op de traps waar de stang heeft gelegen, er lopen gewoon streepjes waar de stang lag... Vreemd toch?
Nog steeds links en rechts in de traps stijfheid en irritatie
Ik ga nu maar eens de komende weken informatie zoeken voor een fysio die triggerpoints met dry needling geneest.