Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Zie je wel.
Lekker even wat cardio is ook een goede training die je nu wel kan!

• Topic Starter Topic Starter
Nog steeds in de ruststand en niet meer getraind (op wat hardlopen na)
3 weken totaal rust volgehouden om te kijken of dat iets helpt maar heb de eerste weken geen baat bij gehad
Ben van plan dit weekend het weer licht op te pakken (met benen trainen)
Biceps geeft momenteel geen grote probleem meer, Nek is nog wel stijf (toch een knoop ergens denk ik)
Dinsdag heb ik de MRI van de schouder (hoop dat ze iets (kleins) vinden en dat ik niet weer voor L.U.L. sta) en daarna ga ik naar de masseuse voor een Sportmassage van de rug dus hoop ik weer iets losser te zijn.
Voor de uitslag van de MRI moet ik dan weer een week wachten maar ik ben dan wel van plan om vast weer te gaan trainen voor het bovenlichaam.
verder niet veel te melden,.... maar ik ben er nog :)

Goed dat je nu wel je rust hebt genomen.
Benen kan je altijd pakken he! daar mankeer je ook niets aan! ;)
Ik zou even tot na de MRI wachten met UB trainen. Beter even zeker weten eerst lijkt me.
Hoop voor jou ook dat ze wat vinden waar ze wat aan kunnen doen. En hoop ook dat als ze wat vinden dat het maar 1 iets is en niet zo een hele riedel.... daar wordt je ook niet vrolijk van.
Nog even volhouden en hopelijk wat meer duidelijkheid.

Weer trainen oppakken is wat bij je hoort Grosje. Je kan toch niet zonder.
Alles komt goed en wellicht sneller dan verwacht.

Eens met Marina wat betreft wachten op MRI uitslag en UB... Maar lekker met de benen aan de slag gaan!
Mijn begeleider zegt altijd dat van benen trainen je armen groeien, dussss... Meeste groeihormoon he. Gewoon lekker doen.

Best nog FF wachten met je bovenlichaam. Dat één weekje rust maakt het niet.

Maar weer een stukje hard gelopen vandaag, helemaal stil zitten is niets voor mij
Afgelopen dagen mijn nekspieren gemasseerd want ik merkte nu pas dat mijn nek behoorlijk vast zat.
Het recht omhoog kijken was door het buigen van mijn nek ook pijnlijk in mij rug. Ook links en rechts kijken was in de nek en bovenrug te voelen. Toch knoopjes misschien? Verklaard wel waarom ik een half jaar geleden steeds erg duizelig was.
Maar het komt nu wel losser en de pijn bij het buigen is al minder.

http://www.chiropractiehilversum.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=9

Je kan ook altijd eens proberen naar een goede sportfysio te gaan.
Mijn fysio is een sportfysio. Ze kan mij goed helpen met massage, tractie en ook drukpunten.
Chiropractor is mij afgeraden omdat er teveel problemen ophopen nu. Maar je zou gewoon eens kunnen informeren.

Ik zou alleen nu toch eerst even de MRI afwachten. Is morgen toch?
Succes morgen.

Ja morgen de mri en 8 mei de uitslag
3weken echt niets gedaan en vandaag voelde ik het weer in de schouder
Geeft mij in ieder geval het bewijs dat het niets met sport te maken heeft

Succes vandaag Gros!

succes!

Bedankt, jammer dat ik niet gelijk uitslag van de mri krijg.
Het is gewoon vreemd dat zodra ik met mijn rechterarm iets zwaars doe dat ik dan gelijk een soort van reactie krijg.
En met zwaar bedoel ik bijvoorbeeld mijn zomerbanden van de zolder halen en naar beneden brengen. Of snoeien met een grote snoeischaar. Dat soort dingen dat geeft gelijk een reactie in de schouder of biceps aanhechting. We zullen het horen al verwacht ik eigenlijk niet veel er van.

---------- Toegevoegd om 15:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:05 ----------

Nou heb het achter de rug.
Het verdoven en inspuiten van de contrastvloeistof in het schoudergewricht voelde ik even maar daarna... Niets
Viel bijna in slaap in het apparaat ondanks de herrie die lijkt op een stel boormachines
Nu dus afwachten want ze vertellen echt niets.
Zo meteen naar de masseur voor een sportmassage.
Morgen maar weer eens naar de sportschool voor e en rondje benen pesten

4 weken niets aan krachttraining gedaan.
Nee ook geen benen want een stang in mijn nek of beugels op mijn schouders geeft bij squaten hack squat of calves trainingen ook spanning op mijn spieren in de bovenrug.
Ben ik er iets mee op geschoten?
Nee, ik heb nog steeds de zelfde pijntjes als toen ik wel trainde.
Afgelopen dagen weer veel last gehad van nek schouders en biceps en ik kon alleen maar verzinnen dat dit door de sport massage getriggert is. Spierknopen in bovenrug en nek zijn gemasseerd en geven daarna afvalstoffen vrij of de spieren spannen aan en verkrampen en geven later de pijn af op plekken waar de knopen niet zitten.... Ten minste dat denk ik.
Maar goed.... Het was weer tijd om iets te doen dus vanochtend benen getraind.
Heb het gevoel alsof ik in die 4 weken leeg gelopen ben en alle massa kwijt ben... Al merk ik dat niet aan de weegschaal
Het zal mijn gevoel wel zijn want onderbouwen kan ik het niet

De training bestond uit 4sets a 10 reps per oefening

Squat 60 kg / legg press 100 kg /legg extention 47 kg / liggende legg curl 39 kg /deadlift 70 kg / standing calves 80 kg en daarna 45 min gewandeld met 6 km p/ uur
Was lekker om weer iets te doen al ging het niet helemaal zoals ik zou willen, maar voor een 1e training.. Niet slecht.
Resultaat bloeduitstortingen op de traps waar de stang heeft gelegen, er lopen gewoon streepjes waar de stang lag... Vreemd toch?
Nog steeds links en rechts in de traps stijfheid en irritatie
Ik ga nu maar eens de komende weken informatie zoeken voor een fysio die triggerpoints met dry needling geneest.

Je weet gewoon nog niet wat er aan de hand is.
Ik had ook al maanden niets gedaan met mijn nek. Maar is de pijn minder geworden zoals voorspeld was. Nee.
Het zegt niet zoveel. Soms kan pijn er zijn en ondanks dat je niet traint blijven. Ik denk dat het vooral van belang is bij je wat het nu echt is. Dan kan je verder.

Je pakt nu de squat op een paar dagen voordat je de uitslag hebt. Wat schiet je daar mee op nu? had je niet beter die paar dagen nog op de uitslag kunnen wachten? Ik hoop echt dat ze wat vinden waar je wat mee kan. (iig niet meer dan je verwacht... wat bij mij zo was). Maar pas op met trainen. Want zo te horen zit er toch iets niet goed als je nu nog zoveel last hebt.

Zoeken naar informatie kan geen kwaad. Maar ik zou voor je iets doet toch eerst de uitslag afwachten. Wanneer moet je?

Donderdag is de uitslag van de mri
Maar ik denk niet dat het de klachten die ik steeds heb gaat verklaren
Ik heb steeds last van de nek en trapsregio en de schouder zou een zwakke schakkel kunnen zijn maar ik denk toch steeds vaker dat het mijn nekspieren zijn
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Als je een knoop in je nekspieren of traps hebt dan zit het vaak ook aan beide kanten van je lichaam en heb je uitstralingspijn op plekken waar de knopen niet eens zitten.
Kortom ik ga me daar maar eens op richten want ik kom er niet van af door af te wachten.
Ik blijf in de tussentijd wel sporten maar heb het eigenlijk wel opgegeven. Mijn armspieren zijn de afgelopen tijd al verdwenen en mijn borst en buik wordt blubber. Met 51 jaar ga ik dat niet meer in de vorm krijgen die ik wil... Dus ik moet eerst maar eens zien dat ik klachtenvrij raak en daarna..... Kijken wat ik nog kan redden.
Heb ook steeds minder zin om te posten want echt iets positiefs heb ik bijna niet te melden

Afwachten heeft inderdaad geen zin. Maar wachten op die uitslag van de mri toch wel?
En waarom opgeven? Ik zie het bij mezelf ook. wegarmspieren en ik had al niet veel... Maar dat kan echt wel terugkomen. Maar niet als je opgeeft. Kom op Gros! Als je het wil krijg je echt die shape weer terug!
Zie wat er uit de MRI komt. Zoek naar oplossingen en ga gericht te werk. Er komt echt wel een oplossing uit!
Dus hou moed en blijf vechten!!

Nieuw hoofdstuk
woensdag om 07.00 uur (hoezo vroeg) heb ik een afspraak bij een fysio die dryNeedling en triggerpoints doet
Zal eerst een orientatie gesprek zijn en onderzoek
Eens kijken of ze mij van die stijve nek en traps af kunnen helpen

PS lekker spierpijn in de beentjes

Ik kan Marina alleen maar gelijk geven, Grosje. Er is altijd licht aan het eind van de tunnel.

Ga je ook melden dat je een MRI hebt laten doen waarvan je nog geen uitslag hebt?
Lijkt me ook wel nuttig om dat te melden.
Je lijkt ook een beetje teveel tegelijk te willen. Het ene onderzoek is nog niet voorbij en je hebt nog geen uitslagen en je slaat alweer een andere weg in. Op zich snap ik je want je wilt ervan af en oriënteren kan nooit kwaad. Maar voordat je echt iets gaat doen zou ik toch die uitslag afwachten.
Zit er zelf overigens aan te denken informatie in te winnen over acupunctuur ivm de pijn. Schijnt ook tegen pijnklachten te helpen.
Never give up. big journeys begin with small steps. :) je komt er wel.

Lekker he spierpijn in de beentjes. :D

Terug
Naar boven