MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Fijn Gros, goed nieuws dus! Hoop dat je snel van die knopen verlost zult raken. In ieder geval weer lekker aan de slag dus, fijn! Wat moet ik me voorstellen bij Dry Needling? Worden er naalden in de spier gestoken?!?

Ja ze zoeken knopen op in spieren en daar prikken ze dan heel vaak met dunne naalden in en dan voel je een soort van ontspanning van de spier (twitch noemen ze dat)
Vreemd gevoel in ieder geval :eek:
Heb er heel wat op de bovenrug en traps zitten.

zoiets dus
http://www.youtube.com/watch?v=nt0CvupOd6w

nog een beetje beurs en pijnlijk van de behandeling van gisteren
Vandaag gekozen voor een wandeling in de buitenlucht van 1.5 uur
geen been training nog omdat ik ook met de beentraining kracht vanuit de rug zet of dingen op de schouders laat rusten

Je maakt verstandige keuzes Grosje! Doe je goed!
Ik hoop dat het snel zijn vruchten afwerpt!

vandaag maar weer gegaan
gewoon weer UB gedaan 3 oefeningen borst + 3 oefeningen rug + 1 oefening voor de biceps en triceps

chestpress 15x75 12x85 12x85 12x95
incline bench 4x 12 x 30kg
peck deck 4x12 x 40kg

high row machine 4x15x50kg
sitting low row 4x12 x 40kg
latt pulldown op de borst 4x12 x 40kg

biceps curl 4x12x 10kg
triceps cable push down 4x12x21kg

20 min wandelen 6km p/u
4x50 cruches op swiss ball

zo nu weer even afwachten hoe de spieren reageren, ben nog niet van de pijntjes af maar er gebeurt wel iets door de dryNeedling. Na 2x kan ik niet verwachten dat ik gelijk pijnloos door het leven ga... dus volhouden ondanks dat het prikken ook vervelende reacties geeft.

vervelende reactie's? zoals?

Ze prikken toch met naalden in de spierknopen die daardoor eerst een soort krampreactie krijgt en daarna hoort te ontspannen, dat ontspannen duurde bij mijn linker traps voor mijn gevoel pas na 2 a 3 dagen. Daarnaast ben ik daar op de behandelplek beurs en soms blauw (lijkt wel of ik een zuigzoen op mijn traps heb) en ik heb toch ook weer last gehad van de beide biceps. Gek misschien maar ik denk dat het een soort uitstraling was van de behandeling. maarrrrr als het allemaal helpt dan maakt het mij niet uit. Gisteren wel weer lekker gesport, moet leren niet altijd zwaar qua gewichten te trainen maar te trainen voor de doorbloeding (door de 12 a 15 reps is dat ook zwaar).

Het klinkt iig bemoedigend. Het valt mij wel zwaar om veel reps te doen op laag gewicht. Ik vind het heel saai en vooral het feit dat ik daarnaast niet veel meer kan doen heeft veel invloed op mijn motivatie, die is bijna nihil.

Mijn ervaringen mbt dry needling behandelingen:
-Mij viel het op dat de meeste 'knopen' gemiddeld 2 behandelingen nodig hebben voor ze weg zijn. Mijn fysio therapeute beaamde dit gisteren toen ik die opmerking maakte. Dat kan natuurlijk persoonspecifiek zijn, ik heb daar niet op doorgevraagd.
-Na 2-3 dagen is mijn beursheid/stijfheid verdwenen (ik heb zelf geen blauwe plekken gehad) en nog een paar dagen later merkte ik het niet meer.
-Ik heb ook idd last af en toe van uitstraling na behandelingen, de ene keer de triceps dan weer de onderarm, het varieert een beetje an elke behandeling. Dat kan van de behandeling zijn maar wellicht ook vanwege veranderende houding.

Ik ben benieuwd hoe het er bij je voor staat na nog een Xtal behandelingen. Ik begreep van de fysio dat er best nog wel knopen kunnen zijn die wat dieper liggen en in eerste instantie niet opgemerkt worden. Mijn traps zijn al meerdere keren aan bod geweest (ook het meest pijnlijke bij de behandeling) terwijl andere knopen na 1 of 2 keer weg waren.

Success iig nog.

Tziet er wel lekker uit dat dry needling.. xD zou het bijna willen proberen.. maar kheb geen knopen

Het klinkt iig bemoedigend. Het valt mij wel zwaar om veel reps te doen op laag gewicht. Ik vind het heel saai en vooral het feit dat ik daarnaast niet veel meer kan doen heeft veel invloed op mijn motivatie, die is bijna nihil.

Mijn ervaringen mbt dry needling behandelingen:
-Mij viel het op dat de meeste 'knopen' gemiddeld 2 behandelingen nodig hebben voor ze weg zijn. Mijn fysio therapeute beaamde dit gisteren toen ik die opmerking maakte. Dat kan natuurlijk persoonspecifiek zijn, ik heb daar niet op doorgevraagd.
-Na 2-3 dagen is mijn beursheid/stijfheid verdwenen (ik heb zelf geen blauwe plekken gehad) en nog een paar dagen later merkte ik het niet meer.
-Ik heb ook idd last af en toe van uitstraling na behandelingen, de ene keer de triceps dan weer de onderarm, het varieert een beetje an elke behandeling. Dat kan van de behandeling zijn maar wellicht ook vanwege veranderende houding.

Ik ben benieuwd hoe het er bij je voor staat na nog een Xtal behandelingen. Ik begreep van de fysio dat er best nog wel knopen kunnen zijn die wat dieper liggen en in eerste instantie niet opgemerkt worden. Mijn traps zijn al meerdere keren aan bod geweest (ook het meest pijnlijke bij de behandeling) terwijl andere knopen na 1 of 2 keer weg waren.

Success iig nog.

Eerste behandeling had ik al heel snel resultaat (kon na een dag veel meer met mijn nek bewegen en dat kan ik nog steeds) dus wat dat betreft ben ik erg positief
Tweede behandeling voel ik niet zo heel veel verbetering van maar ja was ook een rotplek en daar zit ook nog steeds een knoop voel ik, maar zoals je al zegt een tweede keer zal best wel nodig zijn.
Wat betreft trainen, tja beter iets dan niets maar ik train ook weer niet helemaal op 25% van mijn kunnen.. zeg maar op 60/75 %
Beter iets doen als helemaal niets doen toch!
heb wel door dat je niet de hele tijd kan knallen en zeker niet als je al een daggie ouder ben dan moet je af en toe herstellen en even wat rustiger aan doen

---------- Toegevoegd om 13:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Tziet er wel lekker uit dat dry needling.. xD zou het bijna willen proberen.. maar kheb geen knopen

:D

Ik dacht ook dat ik geen knopen had maar blijkbaar heeft iedereen er wel eens last van
het is een plek waar je spier verkrampt is en de doorbloeding niet optimaal is en dan ontstaat daar een harde plek. Vervelende van die knoop is dat je de pijn op een andere plek voelt.
Dussss ik hoop voor jou dat je ook nooit zo een verkrampte spier krijgt;)

Ik heb voor mijn biceps aanhechting zo'n hele leuke behandeling gehad met die ****ing naalden.
Brand tijdens de behandeling en blauwe plekken. Een week last. Dus ik weet er bijna alles van.
Succes Grosje

ik heb ook 2 jaar voor me nek bij de fysio geloopt.. en de mensendieck trouwens.
tzou ook best wat knoopig kunnen zijn :P

gaat overigens nu wel beter.. er ging ook een hoop stress zitten in me nek.

Ik heb voor mijn biceps aanhechting zo'n hele leuke behandeling gehad met die ****ing naalden.
Brand tijdens de behandeling en blauwe plekken. Een week last. Dus ik weet er bijna alles van.
Succes Grosje

ja bedankt
Het is niet altijd even lekker maar als het helpt dan maakt het me niet uit

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

ik heb ook 2 jaar voor me nek bij de fysio geloopt.. en de mensendieck trouwens.
tzou ook best wat knoopig kunnen zijn :P

gaat overigens nu wel beter.. er ging ook een hoop stress zitten in me nek.

ja door stress verkramp je ook
en door een verkeerde werkhouding ook (zit de hele dag achter een PC dus daar zal het wel mee te maken hebben)

Ja ik helaas ook.. nu ik merk dat mijn squat gaan achterlopen door slechte houding ben ik me eens gaan inlezen en aan de hand van wat tekst en foto's zag ik ook dat mijn houding helemaal verrot is eigenlijk.

Ben daarom ook van plan mobiliteits oefeningen te gaan doen en te gaan foam rollen.
Jij hier ervaring mee? Dat klinkt alsof het zou kunnen helpen met knopen? "weefsel"

foam rollen heb ik wel over gelezen maar zelf niets mee gedaan
Maar het schijnt ook te helpen tegen spierknopen dus het proberen zeker waard
Heb wel zelf met een tennisbal tussen rug en muur getracht om knoopjes weg te rollen maar dat lukte mij niet
Sport Massages werkte ook niet kreeg ik alleen maar meer pijn van

Het klinkt allemaal wel erg positief. Heb je veel last van reactie na het trainen nu?

Soms moet je gewicht zien als bijzaak he! Doorbloeding en beweging op zich is al belangrijk nu.
Een lichter gewicht goed pakken zorgt immers ook al voor prikkeling.
Zwaardere gewichten komen wel als het beter gaat!
Succes!

Reactie op de training was vorige keer wel heftig qua spierpijn maar dat krijg je ook als je bijna 1,5 maand niets doet
Gisteren gekozen voor 3 oefeningen voor rug en borst en ik heb niet heeeeel licht getraind maar gewoon wel met het gevoel dat ik mijn best moest doen. Morgen ga ik benen en cardio doen en misschien rug en borst heel licht ff laten doorbloeden met 1 oefening.... Heb er zin in

Je klinkt heel positief. :) Mooi zo! Maar niet teveel in ene willen he! al herken ik het wel. :rolleyes:
Ik merk zelf nu ook opeens behoorlijke spierpijn in de benen na weer een eerste goede beentrain. :D

Ja ik heb vanaf zaterdag tot gisteren spierpijn in mijn biceps en onderarmen gehad, moet dus rustig aan doen met de armpjes.

Fijn dat je weer aan het ijzer kunt gaan, Grosje. Moet deugd doen.

Vanochtend weer gesport - kort met de nadruk op cardio en doorbloeden van de spieren
Cardio 20 min crosstrainer & 20 min wandelen 6km
High row machine 4x20 reps 30 kg
Bench press 30x20 3x12x40
Legg press 4x15x75kg
Legg extention 4x12x49 kg
Niet veel oefeningen maar toch even weer lekker bezig geweest

---------- Toegevoegd om 13:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:43 ----------

Fijn dat je weer aan het ijzer kunt gaan, Grosje. Moet deugd doen.

Ja het is lekker, moet wel zeggen dat na een lange tijd niets doen de drempel hoger wordt om weer te gaan.
Moet weer een ritme gaan vinden.

Terug
Naar boven