Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
uiteraard heb ik gemeld dat ik een MRI van mijn rechterschouder heb gehad en dat Donderdag de uitslag er is.
Echter mijn nekspieren en traps zijn aan de linkerkant (het meest) en rechterkant weer erg verstijfd en pijnlijk met ook weer uitstraling naar de schouders en biceps (beide kanten)
Iik heb niet getraind (was al zo voordat ik ging trainen)
Ik denk dat het door de sportmassage komt en dat er triggerpoints in spieren in de nek en/of traps zitten die door het masseren worden uitgerekt
Deze plekken heb ik ook regelmatig last van dus het zou zo maar kunnen dat dit het is.
scaleni.gif

Schouder staat er los van, volgens de therapeut zouden ook onverklaarbare schouderklachten door triggerpoints kunnen komen.
Morgenochtend heb ik een orienterend onderzoek en gesprek bij de fysio en dan hoop ik dat die stijve pijnlijke spieren eens tot het verleden gaan horen.
Niet sporten wordt ik in ieder geval niet beter door anders had ik nu na een maand probleemloos kunnen slapen zonder dat ik last van mijn traps en nek heb.
Ben inderdaad snel met de nieuwe zoekactie maar afwachten daar ben ik een beetje klaar mee.
En deze behandelingen kan ik stoppen wanneer ik maar wil, het is eigenlijk gewoon fysio maar dan met een extra behandelwijze (triggerpoints behandeling en dryNeedling)

Laatst bewerkt:
Hmm.. ik ben benieuwd wat eruit komt. De plekken die daar rood aangegeven zijn, zijn ook de plekken die bij mij verstijven door de pijn in mijn nek. Het zit bij mij weliswaar meer aan de achterzijde.
Door de drukpunten massage (nek/schouders/rug) die mijn fysio doet wordt dit heel veel minder.

In ieder geval succes morgen. Hoop echt dat je wat wijzer wordt.

Vanochtend de eerste behandeling gehad van knopen in de traps en infraspinatus (op het schouderblad)
De fysio die de behandeling uitvoerde heeft eerst een intake gesprek gedaan en daarna een onderzoek en hij vond diverse grote spierknopen in traps en op bovenrug die mijn klachten kunnen verklaren.
Eerst de linkerzijde gedaan (rechts ivm de schouder met rust gelaten) en ik ben op 3 plekken beprikt (gedryneedeled)
Vreemd gevoel in de spieren van lichte zeurende pijn tot ploppende losschietende knopen in spieren.
Voelt nu beurs aan maar dat is normaal.
Mag/moet weer gaan sporten, licht gewicht veel reps + cardio en alles trainen behalve de schouders voor nu.
Rekken van de spieren ook en meer pauze nemen en dan weer rekken en nek bewegen
MRI uitslag van morgen daar verwacht de fysio zelf ook weinig van

Laatst bewerkt:
Bij mij heeft dry needling ontzettend geholpen. 4 dry needling behandelingen hebben meer effect gehad (pijnpunten zijn bijna helemaal weg) dan alle 15+ fysio behandelingen bij elkaar die ik daarvoor heb gehad. Ik hoop dat het voor jou hetzelfde effect heeft. Ik kan het iedereen iig aanraden.

Hoop dat je de juiste fysio nu hebt. Eentje die je van je klachten afhelpt.

Bij mij heeft dry needling ontzettend geholpen. 4 dry needling behandelingen hebben meer effect gehad (pijnpunten zijn bijna helemaal weg) dan alle 15+ fysio behandelingen bij elkaar die ik daarvoor heb gehad. Ik hoop dat het voor jou hetzelfde effect heeft. Ik kan het iedereen iig aanraden.

Ik hoop ook dat het werkt, klinkt in ieder geval van jouw kant wel bemoedigend
heb er ook wel een positief gevoel bij, ook dat ik gelijk kon komen in de vroege ochtend
Dat er iets zat was duidelijk, zeker toen ik dat ploppende gevoel had en hij vertelde dat het een knoop was die samentrok en los sprong. Ik zat daarvoor nog op die plek te drukken bij mijn traps waarvan ik dacht dat het de harde plek het schouderbot was en toen zei hij nee dat is je spier :eek:

---------- Toegevoegd om 11:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:21 ----------

Hoop dat je de juiste fysio nu hebt. Eentje die je van je klachten afhelpt.

Hoop het ook want ben het echt heel zat al die last en niet trainen
Slaap ook heel slecht door de pijn en daardoor wordt het alleen maar erger
Vanavond ga ik weer aan de wandel en morgen maar eens kijken of ik kan trainen voor de doorbloeding

Dit klinkt heel positief. Ik ben benieuwd hoe het resultaat zal zijn.
Het rekken van spieren en meer pauzes nemen om dat te doen doe ik nu ook. Het helpt zeker tegen vastzittend rug/nek en schouders. Ik hoop echt dat dit je van alles af kan helpen.

Uitslag van de MRI gehad en het goede nieuws is dat ze niets bijzonders zien (dus ik kan er ook niets kapot maken)
Het slechte nieuws is dat het probleem dus niet gevonden is want ik voel nog steeds iets
Gesproken over spierknopen en dryNeedling met de arts en die vond het een goed idee en zei dat het best de oorzaak zou kunnen zijn (spierknoop is niet zichtbaar op Echo, foto en MRI) , volgens haar zou ik met een paar behandelingen van een knoop verbetering moeten voelen en als dat niet zo is dan kan ik altijd weer terug komen want het ziekenhuis geeft tegenwoordig ook deze DryNeedling behandelingen.
Trainen mag dus ook weer van haar... voorzichtig beginnen.

Wat betreft de behandeling van gisteren.. heb beter geslapen en mijn nek zit al minder vast dus er gebeurt wel iets.
Harde plek achter op de traps waar geprikt was voelt ook minder hard dus ik heb goede hoop dat ik een juiste keuze heb gemaakt met deze stap naar dryNeedling

Uitslag van de MRI gehad en het goede nieuws is dat ze niets bijzonders zien (dus ik kan er ook niets kapot maken)
Het slechte nieuws is dat het probleem dus niet gevonden is want ik voel nog steeds iets
Gesproken over spierknopen en dryNeedling met de arts en die vond het een goed idee en zei dat het best de oorzaak zou kunnen zijn (spierknoop is niet zichtbaar op Echo, foto en MRI) , volgens haar zou ik met een paar behandelingen van een knoop verbetering moeten voelen en als dat niet zo is dan kan ik altijd weer terug komen want het ziekenhuis geeft tegenwoordig ook deze DryNeedling behandelingen.

Wat betreft de behandeling van gisteren.. heb beter geslapen en mijn nek zit al minder vast dus er gebeurt wel iets.
Harde plek achter op de traps waar geprikt was voelt ook minder hard dus ik heb goede hoop dat ik een juiste keuze heb gemaakt met deze stap naar dryNeedling

ik hoop het zo voor je

Op zich wel fijn dat er ook geen gekke dingen gevonden zijn.
Fijn dat je wel weer mag trainen. En nu wel rustig beginnen he!

Ik hoop echt dat de behandelingen dry needling gaan helpen.
Ben erg benieuwd. Succes in ieder geval.

Ben ook blij dat ik weer iets kan gaan doen.
Ik heb nog steeds last van diverse pijnlijke plekken van nek tot schouder dus ik kan natuurlijk als een dolle stier weer gaan trainen maar dat is niet verstandig.
Ik ga echt een flink tandje terug zodat ik gemakkelijk 12 tot 15 reps kan maken
Mijn fysiek lijkt inmiddels leeggelopen en slap (in mijn ogen) dus het is ook wel weer nodig dat ik wat bloed door de spieren en pezen pomp.
Moet ook weer meer aan de cardio en de buikspieren en een stuk minder op de massa en kracht.

Eerste training na 5 weken gedaan en mijn bovenlichaam aan gepakt
15 reps per oefening om het bloed door de spieren te pompen 4 sets elk
Latt pull down / seated cable row / bent over row / deadlift
Chest press / incline chest press / triceps cable push down / biceps cable curl, daarna nog 20 minuten op de loopband wandelen en de douche kreeg ik op de fiets naar huis..... Wat een pokke weer
Maandag de volgende behandeling dry needling

nice, alles kort doorbloeden en hopen dat je er geen (extra) pijn van krijgt

Lekker dat je alles weer even hebt kunnen laten doorstromen!
Voelde het ook lekker weer wat te doen?
Nou ja.. wel een goedkope douche! hihihih.

Spieren voelde veel intenser aan
Heb lage gewichten gepakt en de 15 reps vond ik soms nog moeilijk
Getracht om echt na te denken en ook te voelen wat ik deed.
Voel de spieren in de bovenrug en achterkant schouders wel maar dat was ook de bedoeling
Schouders heb ik eigenlijk niets mee gedaan dat is me nog even afgeraden
Afwachten nu... Het zal echt niet zomaar weg zijn na zo een lange tijd last

15 reps laag gewicht brand inderdaad wel altijd lekker. Toen ik daar net mee begon op benen pakte ik in het begin te hoog... Ik merk zelf dat ik snel de neiging had te denken dat lukt wel. Maar 15 reps valt dan toch tegen.

Goed dat je het advies schouders te ontlasten opvolgt. Het zal zijn tijd nodig hebben. Maar ik duim mee dat dit de oplossing zal geven.

Mooi zo. Dit klinkt in ieder geval terug een stuk positiever. Ik hoop dat het de goede weg is.

Valt allemaal mee tot nu toe, had behoorlijke spierpijn verwacht na 5 weken niets doen
Biceps en triceps voel ik het meest en ook wel wat in de bovenrug. Zo zie je maar dat je biceps en triceps behoorlijk mee werken bij de andere rug en borst oefeningen want ik heb van ieder maar 1 oefening toegevoegd aan de training.
Voelde gisteren toch wel lekker dat je spieren weer iets opgepompt werden en het ingekakte gevoel weg was.
Morgen eens kijken of ik wat buik en cardio kan doen

Vanochtend de 2e behandeling dryNeedling gehad
weer andere plekken geprikt soms een beetje gevoelig soms helemaal niets
Spiertje in de linker traps richting nek voelde ik het meest
Supraspinatus spier op de rechter achterkant daar voelde ik helemaal niets maar die schijnt aardig vast te zitten.
Kwam nog niet los volgens de therapeut maar ik hoop toch dat ik minder last daardoor krijg.
Trainen mag dus nog steeds met veel reps want dat is juist goed voor mij.... maar alleen niet op de behandeldagen (al kunnen alleen de benen wel gedaan worden maar zonder stangen op de traps)

Laatst bewerkt:
Fijn Gros, goed nieuws dus! Hoop dat je snel van die knopen verlost zult raken. In ieder geval weer lekker aan de slag dus, fijn! Wat moet ik me voorstellen bij Dry Needling? Worden er naalden in de spier gestoken?!?

Terug
Naar boven