Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Als het maar goed voelt he!
Lekker als je weer wat kan doen he! :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb bijna geen spierpijn, zou de recoverytraining van gisteren geholpen hebben?
Heb een stuk gelezen over de hersteltraining en dat is wat ik gisteren gedaan heb, 1 oefening voor de borst en 1 voor de rug en dan veel reps voor de doorbloeding.
Vandaag niet veel gedaan het was te mooi weer en daar heb ik van genoten
Morgenmiddag de 3e behandeling dryneedling, ik mag daarna niet trainen... Maar wel cardio dus ik denk dat ik dan een stukje ga rennen.
Nek en rug voelen goed aan nog wel stijf maar niet helemaal slecht, er zit verbetering in.

Fijn dat je geen spierpijn had.
Succes morgen. Het lijkt echt te werken zo te horen. :) Super voor je!

3e behandeling achter de rug
vandaag zijn de latts aangepakt en weer een paar plekken in de traps
vooral de plekken in de latts ter hoogte van de oksels daar gaven de spieren behoorlijke klappen (het losspringen van knopen) Ik zal nu weer iets meer last krijgen de komende dagen maar heb wel het idee dat ik meer kan en minder pijn heb.
Trainingsarbeid mag ik weer iets opschroeven dus iets zwaarder en 2x p/week het bovenlichaam trainen mag wel weer. Schouders ga ik ook langzaam weer iets mee doen. vanavond een beetje cardio doen

Dat klinkt veelbelovend. Ik hoop echt dat dit zo doorgaat voor je.

Niet te snel willen hoor. Lekker afstemmen met de behandelaar.

Ga zeker niet als een gek trainen want dat heeft toch geen enkel zin
Wel net even wat hard gelopen 15 a 20 min
Morgen weer kijken hoe mijn lichaam reageert, voel nu al weer meer irritatie als vanmiddag maar dat had ik de 2e behandeling ook. Ik blijf positief denken en ga er van uit dat ik iets heb gevonden om mijn klachten te behandelen

Niet helemaal herstelt van de behandeling maar toch maar gesport
Bench press 30x20 12x40 12x50 8x60 8x60
Zittend Chest press machine 12x85 3x10x100
Incline chest press machine 4x12x30
Low row 12x40 3x12x47
High row machine 4x12x50
Latt pull 4x12x40
Triceps push down 12x21 12x21 12x28 12x21 stapje terug voelde ik beter
Biceps dumbbel curl 4x12x10kg niet zwaar maar wel goed uitgevoerd ( heb af en toe nog last van de biceps na de behandelingen)
Beeje buik en wat cardio en dat was het weer
Rug/nek voelt niet helemaal lekker maar dat was te verwachten

Doe je wel rustig aan en vooral verstandig.

Ik vind het toch een hele nette training met je gewichten.
Ik zie ook duidelijk terug dat je nu meer rekening houdt met je ongemakjes. dat doe je goed!
je zal zien dat het beter werkt dan doorknallen.
Top hoor Gros!

Ben gewoon veel kracht kwijt
Biceps was al niet veel maar nu heb ik het gevoel dat ze gesmolten zijn
Merkte bij de bench dat die 60 al eigenlijk te zwaar is... Niet dat het niet lukte maar de spanning op bepaalde spieren voelde niet goed. Nou eerst weer herstellen en kijken wat er gebeurt

Rustig opbouwen, Grosje. Ik zou nog ff wachten met de grens op te zoeken.

Rustig opbouwen, Grosje. Ik zou nog ff wachten met de grens op te zoeken.

ja je hebt gelijk ik moet rustiger opbouwen
ben nog te veel met mijn hoofd bij de oude gewichten die ik ooit kon
Maar dat was 2 jaar geleden toen ik in mijn beste doen was.
moet nu gewoon blij zijn met iets minder ;)

reactie op de training van Dinsdag is niet extreem, dus ik klaag niet
beetje spierpijn... zoals dat hoort... maar geen irritante pijn zoals ik dat lang heb gevoeld
Zou al die onzin van de afgelopen jaren toch spierknopen zijn geweest?? ik hoop het want ik merk toch dat er iets gebeurt en dat ik minder last heb.
Vanavond even afwachten (dan is het 48 uur na de training) en dan benen trainen

Ik hoop het voor je.. dat de knopen het al de tijd waren.

Weer even niet getraind doordat ik een lang weekend weg was
Vandaag wel weer gesport
Rug / biceps / buik 4sets a 12 reps per oefening
Low row 60 kg/ high row 60 kg / latt pull breed 50 / dumbbell row 20 kg
Biceps curl 10 kg/ hammer curl 8 kg / ez bar curl 20 kg
Biceps kracht is minder zwaar maar als ik zwaarder wil dan trekt het te veel vanuit mijn nek en bovenrug dus ik doe minder zwaar zosat ik echt alleen de biceps isoleer
Buik diverse oefeningen
Cardio 20 min

Laatst bewerkt:
Hey Gros, fijn dat er wat schot in lijkt te zitten. Je kunt natuurlijk haast niet wachten om weer aan de slag te kunnen, maar inderdaad rustig opbouwen weer... Ik hoop voor je dat de dry needling een uitkomst is voor je klachten. Die gewichten komen wel weer een keer, en anders niet en dan op een wat lager pitje. Als de pijn maar minder wordt en je je weer fit gaat voelen!

Hey Gros, fijn dat er wat schot in lijkt te zitten. Je kunt natuurlijk haast niet wachten om weer aan de slag te kunnen, maar inderdaad rustig opbouwen weer... Ik hoop voor je dat de dry needling een uitkomst is voor je klachten. Die gewichten komen wel weer een keer, en anders niet en dan op een wat lager pitje. Als de pijn maar minder wordt en je je weer fit gaat voelen!

Hey Milly... en hoe gaat het met jouw trainingen (zie niet zo veel post meer van je... hoe kan dat nou? :) )
Je hebt gelijk hoor ik moet me aanpassen en dat doe ik ook
Ik voel wel verbetering, minder pijn en minder reactie, maar echt helemaal weg is het nog niet... kan ik ook niet verwachten natuurlijk en dat weet ik best.
vooral bij de lange halsspieren aan beide kanten had/heb ik veel last van een knopen (door mijn computerwerk in combi met de training denk ik)
nekspieren.jpg

Die spieren hechten aan je ruggengraat en andere weer aan je ribben
Vooral bij het naar achteren buigen van mij hoofd (omhoog kijken en opzij) had ik daar veel last van
Bij de benchpress lig je op die spieren en bij de squat ligt daar weer de stang op... dus vandaar de reacties na de trainingen denk ik
Ben toch wel positief en tevreden met het resultaat na 3 behandelingen (vrijdag is nr 4) pijn rond de nek en bovenrug (aanhechtingen aan de ruggengraat
Doel is nu lekker weer in een ritme te komen en dan maar zien wat er van komt
Kracht is minder en spieren voelen slapper maar het is en blijft een hobby en zo moet ik het ook benaderen

Heb je ook al eens kritisch naar je werkhouding gekeken achter de computer?
Ik heb zelf jarenlang RSI aan mijn onderarmen en handen gehad. Gaat nooit meer helemaal weg, maar is wel veel minder geworden sinds ik geen muis meer gebruik. (inmiddels al 14 jaar hoor)
Schouderproblemen komen vaak door een verkeerde werkhoogte. Stoel hoger zetten misschien, alles goed bekijken wat evt. beter kan. En vaak korte pauzes nemen (en echt doen!).

ja ik let nu erg goed op mijn werkhouding maar zit gewoon 9 uur op een dag achter dat kreng (de PC)
probeer meer pauze te houden (al is dat heel moeilijk) en beter/meer te bewegen )niet bewegen is stijf worden..... mijn nek dan :)

Terug
Naar boven