XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Wat jij omschrijft met de lage nekspier is waar ik ook nu veel last van heb. Door compenseren van pijn gaat ddie lange nekspier alles overnemen van de kleine spiertjes die zorgen voor stabilisatie. Deze wordt eigenlijk dus overbelast en die kleine nekspieren worden zwakker. Ik moet nu juist die kleine nekspieren ook trainen met stabilisatie oefeningen. Moet zeggen dat dat mij ook enorm helpt. Maar daarmee zeggende.. ik herken de pijn die je daar omschrijft.

Werkhouding helpt daar inderdaad ook vele bij. Ik heb ook mijn hele werkplek aangepast en veel meer pauzes ingelast. Bij mij kan dat gelukkig met werk.... maar kan me voorstellen dat dat bij jou wat lastiger is.
Het klinkt in ieder geval allemaal positief en ik hoop dat dit zo doorzet voor je.

• Topic Starter Topic Starter
Was vanochtend niet alleen in de sportschool..... Druk druk druk :)
Twijfelde of ik benen schouders of borst triceps zou gaan doen.... Maar doordat het zo druk was bij de squatrekken werd het dus...
Borst
benchpress 30x20 kg 12x40 5x5x60kg
Incline chestpress machine 4x12x40kg
Incline bench 4x8x40kg

Triceps
Cable pushdown 3x12x21 12x28kg
Overhead triceps cable extention 4x12x17.5kg
Liggende skullcrusher dumbbells 8kg 4x12
Staand Triceps extention 4x8x16kg

Biceps curl machine 4x12reps laatste set 32kg..... Om weer wat spier terug te krijgen in die slappe biceps :)

Lekker getraind! *jaloers* mijn sportschool was dicht.. :(
Maar ik ga morgen met mijn trainingsmaatje/collega :)

Behandeling 4 gehad
Nog steeds knopen die springen als er in geprikt wordt
De rechterlatt trapezius en triceps werden nu aangepakt.. Af en toe pijnlijk maar ik weet dat het werkt
Schouders mag ik ook weer gaan trainen... Rustig opbouwen wel. Verder kan ik weer gewoon 3x in de week gaan trainen, mijn herstel is steeds beter dus het mag

dat springen klinkt scary.
Fijn dat het helpt al heb je nog een weg te gaan.
lekker dat trainen ook weer mag

Het springen twitchen noemt hij het.. Is een soort van samentrekken van de spier en daarna ontspannen. Soort van spastische trilling in je spier.. Soms heel heftig dat je arm bijna omhoog springt en soms heel zacht.

Vanochtend weer gesport, 3e x deze week zonder al te veel problemen dus ik ga de goede weg op.
Gewichten moet ik niet te veel naar kijken en zeker niet vergelijken met anderen.
Ik doe wat ik kan en daar moet ik het mee doen

Vandaag benen en een klein beetje schouders.. Niet gelijk overdrijven dus :)
Squat 12x50 8x60 6x70 5x80
Deadlift 12x50 12x60 8x70 6x80 6x90 5x100 dat ging goed
Legg press 8x100 8x115 8x125 8x125
Legg extention 4x8x61 dacht ik.. Ben het ff kwijt
Liggende legg curl 4x8x39
Staande calves 4x10x75 kg

Zittende barbbell schoulderpress 12x20 3x8x30 stang voor het hoofd laten zakken
Side raises 4x8x5kg
Bent over raises 4x8x5kg

Zo en nu weer even afwachten hoe het herstel gaat.
Laatste keer dat ik een 100 kg deadlift deed had ik een week last van mijn trapps

Lekkere training!
Inderdaad. Gewichten moet je nog niet naar kijken. Eerst herstellen en zien wat goed voelt!

Nice progress Grosje. Lekker 3e van de week. Gogogo.

spierpijn in de benen van Zaterdag en ook nog steeds in de triceps (van Donderdag dus de triceps herstellen heeeeeeeel langzaam)
borst heb ik nauwelijks gevoeld, schouders ook niet
Zit wel spanning in de bovenrug/traps maar dat zal van de deadlift zijn van 100kg en dat kan nog erger worden... maar het valt me weer reuze mee
Vanavond Rug/Biceps/buik als het uit komt (anders morgen)

Vanochtend weer gesport, 3e x deze week zonder al te veel problemen dus ik ga de goede weg op.
Gewichten moet ik niet te veel naar kijken en zeker niet vergelijken met anderen.
Ik doe wat ik kan en daar moet ik het mee doen

Mooi zo, das de juiste instelling. Die gewichten komen later wel.

Ja de kracht is aardig terug gezakt, vooral de armen zijn heel slecht
Ben stiekem al weer aan het opkruipen naar minder reps (sets van 8 reps - dus meer op kracht)
Mag van de fysio en ik voel ook dat ik het aan kan... als ik maar de juiste uitvoering doe.
Geen gekke reactie in de traps tot nu toe van de deadlift.. dat is heel positief want de laatste keer dat ik 100 kg deadlift deed lag ik 2 weken in de kreukels.. nu wat spierpijn in de onderrug en bovenrug maar niet in de kreukels :)
Het gaat dus steeds beter.

kijk....je bent op weg...
volhouden nu!

kijk....je bent op weg...
volhouden nu!

Volhouden? ik wil wel... maar mijn lichaam is daar soms niet van op de hoogte :D

doe in ieder geval minder oefeningen per spiergroep om mezelf iets te beschermen en wat meer rekken+cardio
3 a 4 oefeningen 4 a 3 sets schouders, rug of borst en dan 2 oefeningen voor de armen
Benen doe ik wel iets meer omdat het kan
Meer is nog niet verstandig.. dus korte trainingen en wandelen of crosstrainer om los te komen.

Volhouden? ik wil wel... maar mijn lichaam is daar soms niet van op de hoogte :D

doe in ieder geval minder oefeningen per spiergroep om mezelf iets te beschermen en wat meer rekken+cardio
3 a 4 oefeningen 4 a 3 sets schouders, rug of borst en dan 2 oefeningen voor de armen
Benen doe ik wel iets meer omdat het kan
Meer is nog niet verstandig.. dus korte trainingen en wandelen of crosstrainer om los te komen.

ik bedoelde met volhouden dus dat langzamere tempo en het meer luisteren naar je lijf!
niet je trainingen donderszwaar maken en volhouden tot je niet meer kunt..

en dat wist je stiekem best

Je luistert goed naar je lijf. Lastig maar je zal er profijt van hebben.
Lekker dat je ook weer wat op kracht mag opbouwen!

Rug biceps buik gedaan
Rug
High row machine 12x50 12x60 8x70 8x80
Low row 4x12x47kg
BOR 4x12x50 kg
2x5 pull ups
Latt pull 4x12x40kg

Bicepscurl machine 3x12x32 12x39kg
Cable biceps curl 4x12x17.5 kg

Buik diverse oefeningen

Wandelen 15 min 6 km
Crosstrainer 10 min

Beetje last van mijn rechter nekspier eens even kijken hoe het gaat morgen

Gaat toch weer een stuk beter hier, zo te lezen! Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. ;)

Ja moet wel oppassen
Vandaag heb ik wel weer wat last van de bovenrug maar minder als vroeger ... Als het niet erger wordt
Was te verwachten na de deadlift 100 kg en dan gisteren de rugtraining
Donderdag pas weer de volgende training dus ff rumstig aan

Ja even wat minder kilo's voorlopig dus! ;)

Terug
Naar boven