AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Ja gaat beter maar ik ben nog steeds voorzichtig
laten we zeggen...het is nog niet helemaal weg maar ik voel een behoorlijke verbetering
kan nog niet voluit trainen omdat ik nooit weet hoe ik na een dag of na 2 dagen uit de training kom.
Soms voel ik na een dag dat er weer iets zit (zelfs in mijn vakantie zonder te trainen schoot het weer eens in mijn bovenrug en dan kan ik weer een week geen nek draaien en voel ik constant pijn)
lichte pijn heb ik steeds en ik moet me ook dwingen om te ontspannen en niet steeds aan te spannen.
Voorlopig gaat het dus goed en probeer ik zo goed en zo zwaar als ik kan te trainen.

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Zoals beloofd even snel schouders getraind
Barbbell shoulder press 8x30kg 6x40 6x40 pvd dat gaat beter dan ik dacht
Dumbbell lateral raise 10x6 10x6 8x10 8x10 (kon de 8 kg niet vinden)
Dumbbell shoulder press 10x12 8x16 8x16
Cable rope face pull 12x15kg 12x17.5 12x21
45 min gesport
En weg wezen :) sneller ging niet

Soms is het ook gewoon wat leren je lijf in te schatten. Je wil het niet t doen om erger te voorkomen.
Je leert vanzelf wat wel en niet kan en hoe ver je kan gaan. kost tijd maar zo te horen ben je je lijf goed aan het verkennen. Heel goed!

Lekkere train! Hoop dat je morgen een lekker soort spierpijn hebt en geen bijzaken! :)

Laat je je eigenlijk nog steeds met naadjes bewerken Gros? Of niet meer inmiddels?

met naadjes???? :)
DryNeedling bedoel je, nee de behandelingen viel onder fysio en hielpen wel maar zijn gestopt omdat ik er 9 gehad hebt ( daarna niet meer verzekerd ) Als ik nog heel veel last had gehad dan had ik het zelf betaald maar nu mag ik vanaf januari weer.... als het nodig is
Ik krijg eind van het jaar nog een vette rekening van de schouderfoto's en MRI die ik in het ziekenhuis heb gehad.... ping kassa. Nou ja het is niet anders, heb in ieder geval ontdekt dat ik geen ernstig letsel had e dat het een spierkwestie is.

Laatst bewerkt:
Hahaha... naadjes komt door de spellingcontrole alhier in het venster, hij doet het nu alweer. ;)

Maar je begrijpt wat ik bedoel in ieder geval. Jammer he, dat zoiets dan zo duur is terwijl je waarschijnlijk nog wel even door had willen gaan. Je had er toch wel veel baat bij dacht ik. Gelukkig gaat het wel een stuk beter en het vooruitzicht dat je in januari ook eventueel weer 'mag' is ook wel lekker.

Ik hoop toch dat ik het er uit train
Ben op va 90 procent van mijn kunnen aan het sporten
Het gaat dus deze week goed en ik hoop dat het zo blijft of beter gaat worden
Morgen benen en ABS trainen

We gaan ervoor dat het langzaam aan opbouwt toch! Niet te snel maar gewoon rustig verder naar je max gaan!

Ik kijk training voor training hoe ik er uit kom en daar baseer ik de volgende trainingen weer op
So far so good dus elke keer een beetje gas er op

op 90 al.....almost there, keep it calm!

Ja ik moet niet te confident worden maar ik ben erg blij met het herstel van mijn spieren op de trainingen
Zoals ik al zei, het zit er nog steeds maar ik kan er nu mee omgaan
Over een week zit ik misschien weer te mokken

Vanochtend de benen en abs aangepakt
Benen was.erg zwaar maar ik had niet anders verwacht omdat ik die bijna 2 maanden niet getraind had :(

Squat 8x50 8x60 8x70 pff nou al verzuurde benen en ik ben net begonnen
Dumbbell lunges met 12kg dumbbells 1x8 reps 2x5 reps lijkt nergens naar, alles voelt vreemd en pijnlijk in de rechterbheup dus weinig reps (geen balans ook)
Leg extention 3x 8x54kg ging beter
Liggende leg curls 10x32 8x39 8x46 kg ging ook beter
Standing calves raises 3x8 x 80 kg ook niet verkeerd

Hanging leg raises 3x8
Dumbbel crunches op bal 20x5 kg 2x20x10 kg op de borst
Obilique crunches 3x20 per kant
Air bike 3x100 reps
Ab draw leg slide 3x16 reps

Ps rug nek voelt nog steeds goed aan

Laatst bewerkt:
Wat doe je veel buik? Wat is het doel erachter?

Hmmm tja was me ook al opgevallen
Niet echt een reden voor maar heb vaak het gevoel dat die spieren wel wat kunnen gebruiken
Wil mijn core spieren sterker maken, zit de hele dag op kantoor op mijn reet en mijn corespieren worden daar niet sterker van. Maar ben het met je eens dat ik nu wel veel gedaan heb.
Had misschien nog een onderrug oefening erbij moeten doen.
Hoop dat ik maandag weer gebruik kan maken van het squat / deadlift rek dan pak ik die weer met de deadlift mee.
Deze week 4x getraind en ik moet zeggen dat het aardig ging en dat ik me er lekker bij voelde
Heb nu een begin gemaakt en de volgende trainingen met de jefit app zal ik sneller zien of ik het zelfde doe of minder. Probeer natuurlijk weer iets meer te doen

Hmmm tja was me ook al opgevallen
Niet echt een reden voor maar heb vaak het gevoel dat die spieren wel wat kunnen gebruiken
.....
Ik doe 2 oefeningen 5 sets tot fail bw.
Anders worden die abs groter en zie je er dikker uit. Je taille wordt dan ook groter. :o

Tja dat willen we niet dus ik ga jou voorbeeld volgen
Nou doe ik meestal door de weeks ook nog even een oefening dus eigenlijk is het niet eens echt nodig
Ik wil juist een slank geribbeld middenstuk en een breder bovenstuk
Ik hoop ook dat ik nu na een lange tijd de schouders en bovenrug eens een tijdje door kan blijven trainen.
Mijn schouders zijn echt but met peren en mogen best ronder

[/ATTACH]Behoorlijk spierpijn in de bovenbenen n glutes
Ook een mooi blauw streepje over gehouden aan het squaten :)
Gelijk maar wat update foto's gemaakt, benen lijken op deze foto wel meer gespierd dan in het echt
Zo droog sta ik er ook niet bij hoor maar aangespannen ziet het er nog aardig uit
Volgens de weegschaal zit ik rond de 18 procent
Wil toch wat meer droge massa er bij krijgen op de schouders en de armen, de rest groeit wel mee denk ik. Zal moeilijk worden want ik moet met de spierproblemen in de nek en bovenrug rekening moeten houden... Maar waar een wil is, is een weg

IMG_20140921_123604.jpg

IMG_20140921_123832.jpg

IMG_20140921_123508.jpg

Ziet er goed uit en die abs zijn ook al mooi zichtbaar!
Schouders vind ik best al mooi. En je benen zijn mooi gespierd! Lekker quads! :)
Je hebt niet te klagen vind ik. Maar ja.. we zijn allemaal het meest critisch naar onzelf he! ;)

Wat Marina zegt idd, over kritisch naar ons zelf.
Bovenbenen goed hoor, en de voorkant. Is je rug in verhouding daarmee?

Ja rug is wel in verhouding met de voorkant vind ik zelf... maar ja wie ben ik om dat te zeggen?
De foto's geven wel een mooier en groter beeld dan hoe ik het zelf in de spiegel zie.
Maar ik ben best tevreden... maar wil meer :)

Terug
Naar boven