XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Lekkere rugtraining Grosje.

Geen last in de schouders achteraf? Want je gaat er toch weer behoorlijk stevig tegenaan.

• Topic Starter Topic Starter
Lekkere training gedaan
Weer zwaarder dus ik verbeter mijn max nog steeds

borst en triceps
Flat barbell press 10x60 6x70 5x70 (laatste met moeite)
Dumbbell fly 12x14 12x16 6x18
Dumbbell bench press 10x22 8x24 6x24
Incline barbell press 8x50 2x6x60

Cable rope pushdown 21x12 24.5x12 28x8
Cable rope extention 12x15 10x17.5 10x17.5
Two arms dumbbell extentio 12x16 10x20 12x20

Zat vanavond nog op benchbankje te denken dat ik een jaar geleden alleen bij het liggen op een bankje al duizelig werd en bijna omdonderde als ik dan moest opstaan.
Gelukkig heb ik daar geen last meer van nu alleen de plek op de bovenrug nog... Het is nog steeds niet 100 weg maar ik kan er beter mee omgaan
Herstellen van mijn lichaam gaat wel beter, minder spierpijn... Eerder er vanaf
Qua kracht gaat het goed .. Ik kruip langzaam omhoog

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

Geen last in de schouders achteraf? Want je gaat er toch weer behoorlijk stevig tegenaan.

Herstel is goed
Tuurlijk heb ik wel pijntjes maar ik kan er mee omgaan
Soms ben ik wel bang dat ik net te ver ben gegaan maar tot nu toe komt het steeds weer goed
Ben er tevreden mee en ik train gewoon max momenteel
Dussss mag niet klagen

KLinkt als allemaal positieve geluiden! Lekker toch als je terug kan denken en echt ziet dat het nu veel beter gaat!
Nice train ook en progressie is er dus zeker!
Je luistert er ook goed bij naar je lichaam. zo kom je toch het verst! Je gaat TOP! :thumb:

Mooie berichtgeving Grosje. Top man.

KLinkt als allemaal positieve geluiden! Lekker toch als je terug kan denken en echt ziet dat het nu veel beter gaat!
Nice train ook en progressie is er dus zeker!
Je luistert er ook goed bij naar je lichaam. zo kom je toch het verst! Je gaat TOP! :thumb:

Ben nog steeds voorzichtig hoor
Jaar terug was het echt heel erg jij kan het je vast wel voorstellen maar anderen denk ik niet
Het is gewoon vreemd dat je ineens pijn hebt en er zelfs duizelig en misselijk van wordt en niemand weet wat het is. Het is echt een megaknoop geweest. En helaas nog niet helemaal weg

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Mooie berichtgeving Grosje. Top man.

Ja dank je, gaat goed... Hoop dat het nog beter gaat

Ben nog steeds voorzichtig hoor
Jaar terug was het echt heel erg jij kan het je vast wel voorstellen maar anderen denk ik niet
Het is gewoon vreemd dat je ineens pijn hebt en er zelfs duizelig en misselijk van wordt en niemand weet wat het is. Het is echt een megaknoop geweest. En helaas nog niet helemaal weg
Hier nog een hoor.. Ik blijf enorm voorzichtig met alles en kan me het zo goed voorstellen. Ik kon van de ene op andere dag niets meer.. niets erger dan dat.. dan ben je al blij dat je weer wat kan en op kan klimmen inderdaad. Maar zie het zo.. het is nog niet helemaal weg.. maar je bent wel op weg naar goed herstel. Beter wat langzamer en voorzichtiger dan weer een terugval!

Vanochtend Schouders op het programma

Zittend Barbell Schoulder Press - 12x30 kg 8x40kg 9x40 kg (1 rep meer als vorige week)
Heb meeste problemen om de barbell achter me uit de beugels te tillen
Eenmaal recht boven me gaat het goed
Dumbbell lateral raises 10x10kg 10x10kg 12x10kg
Zittend Dumbbell Schoulder Press 10x18 10x18 8x20
Cable rope face pulls 12x21 12x21 12x24.5
Barbell up right row 3x 12x20kg

nog geprobeerd met 30 kg maar kreeg scherpe pijnschuiten in linker traps waar de knoop zat dus stapje terug
wil niets kapot maken

Laatst bewerkt:
Verder geen last gehad van de training
Was even bang dat de scherpe pijnscheut bij fe 30 kg upright row weer aangaf dat ik te ver ging
Net op tijd terug gegaan naar 20 kg :)

Fijn dat je luistert naar je lichaam. Dat is niet altijd evident binnen deze sport.

Heel goed dat je naar je lichaam luistert! Zo voorkom je dat een blessure terugkomt en zo leer je heel goed je grenzen kennen. Fijn dat je geen last hebt overgehouden!

Fijn dat je luistert naar je lichaam. Dat is niet altijd evident binnen deze sport.

Beter iets minder gewicht en een minder groot ego dan een groot probleem na een groot gewicht;)

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:37 ----------

Heel goed dat je naar je lichaam luistert! Zo voorkom je dat een blessure terugkomt en zo leer je heel goed je grenzen kennen. Fijn dat je geen last hebt overgehouden!

Het gaat op deze manier nog steeds goed en langzaam gaan de gewichten of reps ook omhoog
Kortom ben nog steeds lekker bezig en ga er nu zelfs in geloven dat ik het ooit kwijt ga raken

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

Vanavond waren de benen aan de beurt
Weer alle gewichten verhoogt ten opzichte van de vorige keer
Het blijft leuk om te lezen dat je je record hebt verbroken..... Ook al deed ik vroeger wel misschien meer
Jefit app werkt nog steeds naar wens

Benen
Squat 10x50 8x70 8x80... Langzaam kruip ik naar de 100 :wl:
Dubbell lunges 10x20 10x24 10x24 .. Dus 10 reps p been met 2 dumbbels van 12 = 24 kg totaal
Standing calves 12x80 12x90 8x100
Leg extention 8x61 8x68 8x75
Liggende leg curl 8x46 8x53 8x53
Dumbbell sit up op swiss bal 3x50 reps laatste 2 sets met 10 kg extra op borst

Je gaat lekker en die gewichten gaan elke keer hoger!
Super!

voor de personen die interesse hebben in de Jefit app
Het ziet er ongeveer zo uit
Dit is de training van gisteren (1RM staat er ook gelijk bij... voor wat het waard is)

jefit.gif

Ziet er goed uit. Ik neem alleen nooit mijn mobiel mee met trainen. :o

klein beetje spierpijn in de beentjes en glutes, wat een verschil met 2 weken geleden toen ik minder deed en bijna 5 dagen zwaar spierpijn had. :)
Mooi hoe het menselijk lichaam reageert op regelmatige trainingen

Nice! zo zie je maar.. regelmaat is goed voor je! ;)

fijn!

Tijd voor Rug en Biceps

BOR 10x60 8x70 8x80 weer iets beter
machine high row 12x60 10x70 9x80
Deadlift 10x70 6x90 6x100 4x110 aardig setje, eindelijk over de 100
Barbell curl 12x20 8x30 8x30 weer beetje last in de rechter onderarm (aanhechting)
Incline dumbbell curl 12x12 10x12 8x16
Hammer curl 8x14 8x14 8x16 best
Wide grip lat pulldown 12x57 8x67 8x77

weer overal pr gehaald maar zit wel een beetje aan mijn max nu
Misschien een repje hier en daar meer maar veel meer zit er zonder overbelasting niet in
moet uitkijken met de onderarm, denk dat de BOR of Deadlift de aanhechting irriteert
Herstelt wel weer :)

---------- Toegevoegd om 22:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:15 ----------

mooi:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

Nice! zo zie je maar.. regelmaat is goed voor je! ;)

ritme is zeker beter voor mijn lichaam, nou nog leren niet te ver te gaan ;)

Nice train!
en dat leren niet t ver te gaan leer je ook wel. Liever iets eerder stoppen dan t ver gaan he! ;)

Terug
Naar boven