AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

weer overal pr gehaald maar zit wel een beetje aan mijn max nu
Misschien een repje hier en daar meer maar veel meer zit er zonder overbelasting niet in
moet uitkijken met de onderarm, denk dat de BOR of Deadlift de aanhechting irriteert
Herstelt wel weer :)

Bedoel je dat dit de beste prestaties in je leven zijn? Dan mag je toch trots zijn. Dan mag een aanhechting een beetje pijn doen, als hij met 2 dagen rust maar weer hersteld is.
En hoezo zit er niet veel meer in??

• Topic Starter Topic Starter
Bedoel je dat dit de beste prestaties in je leven zijn? Dan mag je toch trots zijn. Dan mag een aanhechting een beetje pijn doen, als hij met 2 dagen rust maar weer hersteld is.
En hoezo zit er niet veel meer in??

Het gaat op wat pijntjes na erg goed, ben er ook tevreden mee.
heb de laatste 4 weken steeds iets zwaarder gesport en het herstel was goed
Dat herstel is nu voor mij belangrijk na lange tijd problemen in de bovenrug, gelukkig nu dus een periode zonder al te veel pijn.

Vroeger deed ik sommige oefeningen soms nog wel iets zwaarder als nu maar een deadlift en een squat heb ik tot 2 jaar terug nooit echt gedaan (was geen squatrek en goede barbell op mijn vorige sportschool) dus 110 kg deadlift is een echte PR en daar zit wel meer in.
Squaten of de standing calves is weer een ander verhaal, de druk van de barbell of de beugels op mijn schouders/traps geeft na een paar dagen nog wel eens problemen (pijnlijke reactie in de spieren) dus daar moet ik voorzichtig mee blijven.
5 jaar terug (was ik 47) kon ik nog wel zwaarder trainen, het herstel ging heel makkelijk en toen ging ik er ook nog van uit dat er niets kapot kon in je lichaam, inmiddels ben ik ouder en wijzer geworden.;)
Als ik op dit niveau blijf doorgaan en ik blijf goed herstellen dan zit er qua kracht nog wel meer in.
Zal dus goed op train/rust verhouding moeten letten en ook op voldoende goede voeding... dat doe ik ook nu

Moet ook zeggen dat het trainen met de app goed bevalt, bij het starten van de oefening geeft de app aan wat je de vorige keer gedaan hebt en zo weet je in ieder geval wat je kunt en pak je zo eerder een paar reps meer of gooi je er iets gewicht bij. Zo kruip ik toch weer beetje bij beetje omhoog, het motiveert mij in ieder geval wel

Laatst bewerkt:
Tell me wat voor App. Lekkere vorderingen Grosje.

Tell me wat voor App. Lekkere vorderingen Grosje.
voor de personen die interesse hebben in de Jefit app
Het ziet er ongeveer zo uit
Dit is de training van gisteren (1RM staat er ook gelijk bij... voor wat het waard is)

jefit.gif
;)

Jefit heet het
Ik heb de gratis versie
Je kan je eigen schema maken en doelen stellen en de app houd bij of je daar in de buurt komt
Je traint en na elke oefening zet je je gewicht en reps neer, daarna telt hij 1 minuut rust af en geeft hij aan dat je weer moet starten
Negatief is wel dat je met je Mobiel moet trainen.
De volgende zelfde training geeft de app aan wat je de vorige keer gedaan hebt en wat je kan doen om een PR te halen
Dat kan x kg meer zijn of meer reps, ik gebruik dat soms wel
Kortom als je alleen sport en geen coach hebt dan zit er 1 in je mobiel

Jefit heet het
Ik heb de gratis versie
Je kan je eigen schema maken en doelen stellen en de app houd bij of je daar in de buurt komt
Je traint en na elke oefening zet je je gewicht en reps neer, daarna telt hij 1 minuut rust af en geeft hij aan dat je weer moet starten
Negatief is wel dat je met je Mobiel moet trainen.
De volgende zelfde training geeft de app aan wat je de vorige keer gedaan hebt en wat je kan doen om een PR te halen
Dat kan x kg meer zijn of meer reps, ik gebruik dat soms wel
Kortom als je alleen sport en geen coach hebt dan zit er 1 in je mobiel

Nice

Weer iets zwaarder vandaag
Ben nog steeds aan het groeien in kracht en herstel gaat redelijk
Deze week 3x getraind ipv 4 om de rug en traps iets meer herstel te geven na de deadlift van 110kg
Dus 2dagen gerust en vanochtend ging ik er weer voor

borst en triceps
Flat barbell press 12x60 7x70 4x74 (4 kg zwaarder als laatste training)
Incline barbell press 12x50 8x60 6x60 ongeveer gelijk
Dumbbell fly 12x16 11x18 12x18 ( ook weer 2 kg zwaarder en meer reps)
Dumbbell bench press 10x24 8x26 6x26 2kg zwaarder

Cable rope pushdown 24.5x12 28x12 28 x12 meer reps
Cable rope extention 12x17.5 3sets ook meer reps
Two arms dumbbell extention 12x18 12x18 10x20 zwaarder begonnen

3x50 crunches op swiss ball

Je gaat lekker met je trainingen Grosje!
Je ziet.. rust doet groeien he! Je kracht komt weer helemaal terug!

Ja ik ben er erg blij mee
Herstellen is het belangrijkste voor mij
Maar ik probeer mijn grenzen te verleggen en een kg meer hier en daar is altijd prettig

Herstel en rust worden belangrijker op onze leeftijd. Maar je zit weer in een goede flow. Gaat lekker!

Zonder herstel groeien we ook niet meer
Ik pak liever 1 extra rustdag dan dat ik dagen weken wordt teruggeworpen
Boven rug traps zijn bij mij kwetsbaar en ik gebruik ze blijkbaar bij elke training
Zelfs na het benchen had ik soms last. Herstel is bij mij dus echt het belangrijkste
Borst en triceps voel ik zoals het hoort na een training voorlopig geen probleem
Morgenavond schouders... Vandaag met de vrouw naar koopzondag :)

Schouders even snel
Barbell shoulder press 30x12 40x10 40kgx10 1rm verbetert
Dumbbell lateral raises 12x10 12x10 6x12kg
Dumbbell shoulder press 10x20 8x20 6x20kg
Barbbell up right row 12x20 12x20 6x30
Cable rope face pull 24.5x12 24.5x12 28x8

Alles weer iets zwaarder

Jij gaat lekker Grosje!
Rusten en herstellen en dan weer een knaltraining neerzetten! Echt top!

Tja ben verbaast dat het soms zo goed gaat en daar durf ik ook meer door (met kleine stapjes)
Denk dat ik ook de 50kg barbell press misschien zou kunnen (paar reps) als ik een spotter er bij heb om de barbell achter mij uit de haken te tillen en die recht boven mij te plaatsen (dat kost mij het meeste moeite) en dan weer terug uiteraard.
Maar laat ik maar eerst de 40kg koesteren :) en daar een paar reps meer per training bij te maken
Ik doe hem ook voor mijn hoofd langs (neck press vind ik te gevaarlijk voor mijn schouders)
maar het positieve vind ik dat de kracht aan beide armen/schouders weer gelijk lijkt te zijn of te worden.
Tijd terug kon ik met links zwaarder of meer reps als met rechter arm.
Nu weer herstellen - volgende training benen (woensdag denk ik)

Dat klinkt wederom erg goed!
Behind de nek vind ik ook wat link met schouders. Je hebt snel een blessure als dat al een gevoelige plek is.
Dus misschien een keer een potter vragen?

Ik doe Shoulder Press altijd staand, hetzij uit het power rack, of de halter vanaf de grond in positie cleanen. Dan hoef je helemaal niet met je handen achter je nek, ook niet voor pakken of terugleggen.

Gaat verder lekker man!

klinkt goed dat de kracht weer bijna hetzelfde wordt maar ook dat je steeds weer ietsjes meer durft omdat het zo goed gaat!

ik snap niet zo goed wat je bedoelt met uit de haken halen, ik doe het inderdaad zoals LKK aangeeft: ofwel cleanen of uit de losse halters halen alsof ik een frontsquat ga maken.

http://m.youtube.com/watch?v=ECWxumBMLVQ

Hier kan je zien wat ik bedoel
Deze gast moet de barbell ook achter zich optillen en positioneren
Dat komt omdat het de zittende versie is en zo doe ik hem exact

Ondertussen nu wel weer wat last dus ik wacht weer een dag met trainen
Morgen als ik nog last heb dan doe ik de leg press ipv de squat

Laatst bewerkt:
ow doh! seated....daar denk ik toch niet aan ;)

Ik doe Shoulder Press altijd staand, hetzij uit het power rack, of de halter vanaf de grond in positie cleanen. Dan hoef je helemaal niet met je handen achter je nek, ook niet voor pakken of terugleggen.

Gaat verder lekker man!

Zit wat in
Helaas hebben we maar 2 plekken om dat te doen en daar wil ook iedereen squaten en de deadlift doen
Ik zal de volgende keer eens proberen

---------- Toegevoegd om 20:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

ow doh! seated....daar denk ik toch niet aan ;)

Mijn fout ik had ook niet zittend vermeld

Terug
Naar boven