AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Wat een pokke weer
Ben een weekje vrij geweest voor schilderwerk en inkopen voor het huis
Gelukkig klaar.. Denk ik spring ff op de fiets voor een schoudertraining... Gaat het gieten

Niet het mietje uit gaan hangen nu he. Djees wat zijn die Hagenezen toch softies. :p

Niet het mietje uit gaan hangen nu he. Djees wat zijn die Hagenezen toch softies. :p

Hey gaat mijn haar door de war hoor :D

Schoudertraining gedaan
Ik loop de sportschool in en meneer Roely Winklaar loopt net naar buiten.
Goede ruil dacht ik :o
Heb maar weer wat pr gebroken

Barbell schoulder press 12x30 12x40 8x40 wtf ik doe er nog 1... 10x40 pr
Dumbbell lateral raise one arm 12x10 kg 8x12 8x12 pr
Dumbbell schoulder press 12x20 8x20 8x20
Cable rope face pull 12x21 12x24.5 12x24.5 10x28
Barbell upright row 12x20 8x30 6x30
Dumbbell seated bent over reverse fly12x10 12x10 12x12

Korte training
Schouders zitten vol.. Voelde al de spieren van het schilderwerk
2 weken terug kreeg ik een heftige reactie na deze training maar ik hoop dat ik nu beter en sneller herstel

Nou dat ziet er goed uit Gros, lekkere schoudertraining
Heb jij met die bb upright row geen last van je polsen? Ik vindt t zon onnatuurlijke houding voor je polsen..
Ik hoop voor je dat je er nu geen last van krijgt, dus fingers crossed en fijn weekend!

Heb jij met die bb upright row geen last van je polsen? Ik vindt t zon onnatuurlijke houding voor je polsen..
Ik hoop voor je dat je er nu geen last van krijgt, dus fingers crossed en fijn weekend!

Ik pak de ez stang daarvoor dan zitten mijn polsen niet zo horizontaal
Tja hoop ook dat het mee gaat vallen
Ik ga er van uit dat het nog steeds spierknoopjes zijn en dan kan ik maar beter zorgen dat de doorbloeding van de spier goed is en door een knaltraining pers ik er genoeg bloed door dacht ik zo :)
Tijdens de oefeningen gaat het allemaal vrijwel pijnloos dus... Ik geloof niet dat ik iets kapot maak als ik zwaar train.
Merkte vandaag wel dat de borstspier naar de oksel nog aan het herstellenis van de borsttraining
De voorste schouderspier voel je dan wel meer

Ja snap ik, hoewel als ik m met de ez bar doe en m dan goed omhoog breng,..je polsen dan toch in een vreemde stand terecht komen, maar als je er geen last van hebt. top.
Ik doe liever mijn shrugs en rear deltoid ;)
beetje spierpijn is niet erg maar t moet niet te vervelend aanwezig zijn uiteraard ;-)

Shrugs moet ik zo langzaam ook maar weer eens aan beginnen
Rustig opbouwen moet kunnen

Misschien eens met een rechte barbell doen en dan schouder breedte pakken. :)

Mooie PR's in die training Gros!
Hoop dat je er geen reactie op gaat krijgen.

Nee voor mij niet Ron. .polsen buigen zoieso..ook met rechte bb. En als je die dan goed omhoog trekt komt er dus veel spanning op je gewrichten. Alleen met licht gewicht dan is t ok maar indien je wat zwaarder gaat...voelt t daar toch niet ok. Dus vroeg mij af of Ed daar geen last van had..maar gelukkig niet dus!

Nee voor mij niet Ron. .polsen buigen zoieso..ook met rechte bb. En als je die dan goed omhoog trekt komt er dus veel spanning op je gewrichten. Alleen met licht gewicht dan is t ok maar indien je wat zwaarder gaat...voelt t daar toch niet ok. Dus vroeg mij af of Ed daar geen last van had..maar gelukkig niet dus!

Kan je het dan niet op een cable station doen met een rope? Dan ben je zelf in controle als het om de stand van je pols gaat. :)

Goed zo, grosje.
Weer 2 PR's da's altijd een lekker gevoel, zo van: de top is nog altijd niet bereikt!

Mooie PR's in die training Gros!
Hoop dat je er geen reactie op gaat krijgen.

So far so good :D

---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------

can confirm ;) :cool:

maar niet bij gros, te lezen aan z'n train: Petje af hoor.
Feli met je PR's

Hmm ja Hagenezen kunnen zeuren en klagen als de beste:p

Trainingsreactie is gelukkig normaal... Morgen voel ik pas het hoogtepunt aan spierpijn en andere pijntjes
We zien wel, ik heb in ieder geval de laatste weken op een behoorlijk niveau kunnen trainen zonder dat ik helemaal weer terug val.
Ben erg tevreden zoals het nu gaat en heb weer het gevoel dat ik niet van glas ben

---------- Toegevoegd om 10:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

Goed zo, grosje.
Weer 2 PR's da's altijd een lekker gevoel, zo van: de top is nog altijd niet bereikt!

Ja het zijn kleine stapjes... Maar het geeft wel een betere drive voor je training
Ben ook tevreden over de app waarmee je het makkelijk bij kan houden en waardoor je soms kijkt of je je 1rm kan verhogen
Of de top nog niet bereikt is? Wie weet wat er nog in dit lichaam zit :)

Ja het zijn kleine stapjes... Maar het geeft wel een betere drive voor je training
Ben ook tevreden over de app waarmee je het makkelijk bij kan houden en waardoor je soms kijkt of je je 1rm kan verhogen
Of de top nog niet bereikt is? Wie weet wat er nog in dit lichaam zit :)

Ja, terugkoppeling vanuit zo'n app kan stimulerend zijn.
Tuurlijk zit er meer in. Ik word altijd zo moe van mensen die doen voorkomen alsof het leven zo'n beetje is afgelopen boven de 50. Ik ben zelf in een veel betere shape en conditie dan toen ik 18 was. Is ook niet zo gek want ik haatte gym op school, heb ook de laatste 2 jaar alle gymlessen gespijbeld en deed verder ook niet veel.
Pas later heb ik gemerkt dat ik toch bepaalde dingen wel kan.

Haha nee ik ben niet van mening dat mijn leven is afgelopen
Ik wordt nog altijd een stuk jonger geschat dan wat ik ben en dat komt door het sporten
Nee als ik het over grenzen hebt dan bedoel ik meer de grens waarop ik weer last krijg van mijn rug... Die zoek ik steeds op en probeer daar over heen te gaan. Ik hoop en denk dat ik alleen maar van het probleem af kom als ik sterker wordt op de zwakke plekken. Schouders en bovenrug zijn niet mijn sterkste punten dus daar wil ik ook weer aan werken.

Fijn dat je geen heftige reactie erop hebt gekregen!

Omdat ik gisteren niet kon... Ben ik vanochtend maar gegaan
Benen... Mijn favoriete training. not
Toch weer pr gebroken

Squat 12x50 10x70 8x70 7x82 pr - 1 rm 101 kg
Dumbbell lunges 3x10x28 kg per been - 1rm 37 kg
Lying leg curl 53x8 60x8 60x6 - 1rm 76 kg
Leg extention 8x71.5 8x71.5 8x77.5 pr - 1 rm 98 kg
Standing calf raises 12x95 12x100 12x105 pr - 1 rm 147

Daarna nog wat uit gelopen op de loopband

---------- Toegevoegd om 11:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:13 ----------

Schouders rug voelen nog goed aan .. Klein beetje reactie in de linker trapp maar als dat niet erger wordt dan heb ik geen probleem mee

Lekkere training hoor!
en fijn dat het meevalt met de reactie.

Na het trainen nog even een boom gesnoeit met een grote schaar, dat is ook een workout voor je borst en rug
Eens kijken hoe ik daar op reageer.
Volgende training is een rugtraining dussss ik moet wel goed herstellen
Ik denk dat ik een weekje deload ga doen en meer reps, heb nu ook zo 6 weken getraind en het wordt weer tijd voor wat nieuws.
Nieuwe oefeningen zoeken dus

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven