MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Nee niet besproken
Ik vind dat hij als PT het initiatief moet nemen.
Zeker in de eerste maand moet je duidelijk zijn en een vertrouwensband opbouwen
Ik ga de decembermaand gewoon verder met trainen zoals ik al deed en dan vanaf januari ga ik werken aan droger fysiek
Mijn doel is om in juli als ik 53 jaar jong ;) word om er beachproof bij te staan.
Welk vet% dat is??? Ik hoop 1% per maand er af dan zit ik aan de 12%

Ik snap je insteek, maar even vanuit de zwarte hoed bekeken:
Heb je ergens je verwachtingen kenbaar gemaakt?
En heeft hij aangegeven wat je van hem kunt verwachten?

En al kwamen die verwachtingen overeen: als jij niet laat weten dat je iets anders verwacht, kan hij er ook niets aan doen.

Ik kan niet inschatten wat een PT'er normaal zou moeten doen, er zullen vast ook tig verschillen in zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind het vreemd dat je een standaardschema krijg en het lijkt alsof er niets aangepast wordt. Maar stel, vanuit goede bedoelingen, kijkt hij wel een en ander aan en heeft zo zijn beweegredenen, maakt hij ze enkel niet expliciet richting jou, dan is dat een kleine aanpassing dat te verbeteren.

Naast dat ik vind dat je inderdaad op je PT moet kunnen vertrouwen.

Snap je wat ik bedoel?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.122
Ja ik snap je
Ik heb aangegeven in gesprek en in app dat ik training begeleiding wil en voeding begeleiding
Training om te controleren of ik oefeningen goed uitvoer en voeding om droger te worden
Volgens hem kon hij mij begeleiden met training 1x p maand en voeding. In het bedrag p maand zat het totale pakket van trainen en voeding.
Lichaam zou hij 1x p 2 weken bekijken..soort bodycheckup.
En daarna zou voeding aangepast worden....
Ik heb 1x getraind met een groepje en daarna bepaald dat ik verder wou.
Moest toen eerst betalen en kreeg gelijk een voeding schema..niet vreemd ....maar wel zonder een Eikpunt en hoe kan ik nu bepalen of het schema werkt... Meten is weten toch?
Ik heb daar Mijn twijfel over geuit waarna hij zei dat ik zelf ergens vet% kon laten meten??? Dat moet je als PT toch zelf doen lijkt mij.
Volgens hem kon hij dat in de body checkup zien.... Maar die moet hij dan toch ook van te voren doen anders ziet hij na een maand niets.

Maar goed misschien verwacht ik te veel.. Het is in ieder geval niet wat ik dacht te krijgen

Laatst bewerkt:
Het klinkt niet heel erg als een echte begeleiding zoals je het omschrijft.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat er een startpunt is en dat hij het vet% meten doet.
Maar goed.... Als je er geen goed gevoel bij hebt dan moet je toch je gevoel volgen.
heb je hem de concrete vragen die je hier uit ook al gesteld?

• #1.124
Alleen dat over het vet% en toen zei hij dat ik mijn vet bij body & fashion in den haag kon laten meten
Uiteraard moet ik daar dan weer voor betalen daar want zij hebben niets met hem te maken
Maar zoals ik al zei, ik vind het vreemd dat er geen eikpunt is genomen en dat ik ook geen trainingschema kreeg.
De 2 weekse meting ... Moet vast nog komen nu in de 4e week en Ik heb nog even terug gelezen in de gespreken.. Er staat niet dat het trainen 1 op 1 is er staat 1x.p maand meetrainen dus dat kan ook met 4 man te gelijk zijn...dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Feit blijft dat het niet is wat ik had verwacht.. Maar dat zal aan mijn verwachtingspatroon liggen

Maar wat verwachte je dan zelf van een pt? Als je dan een pt zoekt die aan die dingen voldoet ben je er toch ook?

Ik heb een pt gezocht die vooral medische fitness gaf, en begeleiding geeft bij stress etc.
(Nu had hij nog nooit iemand gehad die lyme had gehad en 8 jaar op bed gelegen had maar dat is ander verhaal):o

Alleen dat over het vet% en toen zei hij dat ik mijn vet bij body & fashion in den haag kon laten meten
Uiteraard moet ik daar dan weer voor betalen daar want zij hebben niets met hem te maken
Maar zoals ik al zei, ik vind het vreemd dat er geen eikpunt is genomen en dat ik ook geen trainingschema kreeg.
De 2 weekse meting ... Moet vast nog komen nu in de 4e week en Ik heb nog even terug gelezen in de gespreken.. Er staat niet dat het trainen 1 op 1 is er staat 1x.p maand meetrainen dus dat kan ook met 4 man te gelijk zijn...dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Feit blijft dat het niet is wat ik had verwacht.. Maar dat zal aan mijn verwachtingspatroon liggen
nuja, als iemand personal trainer noemt, zou mijn eerste beeld ook zijn: een persoonlijk schema voor voeding, training en 1 op 1 sessies
maar beelden zijn er om getoetst te worden.
En inderdaad: even goed kijken naar je doelen en verwachtingen en aan de hand daarvan bepalen of je het zelf gaat doen, met begeleiding of een andere personal trainer, is op zich niet gek.
Je weet in ieder geval explicieter te vernoemen wat je wil!

succes met de zoektocht weer in ieder geval.

Hmmm, vind het ook maar een vreemde vogel, die PT'er..
Als je vrij snel in het begin er geen goed gevoel bij had, en nu inderdaad al dit gedoe, dan zou ik er ook mee stoppen..
Jammer dat het zo is gelopen :(.

Als ik dit zo lees, vind ik het sowieso vreemd dat je geen schema hebt meegekregen. Toen ik nog bij de jeugd koerste, had ik een PT die me de eerste twee weken uittestte en vervolgens per maand een nieuw schema bezorgde. Een goed trainingsschema is toch de basis. Echt sneu, dit.

• #1.129
Heb vandaag definitief de knoop door gehakt
Kreeg vanochtend wel om 8.00 uur een nieuw voeding schema maar was er klaar mee
Nu schema met low carbs en gewone carbs dagen / 2 dagen low en 1 dag gewoon
Wel netjes afgezegd en even contact gehad via de app.
Als reden opgegeven dat het anders was als ik verwacht had en ook moeilijker om te volgen was ivm tijdgebrek die ik vaak heb. Verdere details ben ik niet op in gegaan .. we komen elkaar nog wel tegen
Hij begreep mij wel en adviseerde om toch even door te gaan... hoefde niet zo nauwkeurig te zijn als opgegeven.
PT had het momenteel erg druk met het begeleiden van de atleten die dit weekend wedstrijd moesten draaien.
Denk ook dat dit de reden was voor het slechte contact.

Dan had hij dat toch van tevoren aan kunnen geven? Dat hij het even te druk had met de atleten?
Dan had hij ook kunnen zeggen kunnen we dit oppakken na de flexcup? Dan had het misschien wel heel anders gelopen.
Want zoals het nu ging zou ik ook wel twijfels hebben gehad. Zomaar van alles opgestuurd krijgen zonder enige toelichting of wat dan ook.

Maar ga je nog eens met hem praten als je hem ziet? Over wat je ervan verwacht had?

• #1.131
Als ik hem tegen kom en hij het echt wil weten dan zal ik er over praten
Anders niet... Zit ik zelf niet op te wachten

Jammer dat het zo gegaan is, maar als je er na een maand nog geen goed gevoel bij hebt is het verstandig om de stekker er uit te halen.

• #1.134
Latertje vandaag
8.40 in de sportschool
Rug biceps op het menu
High row machine 12x60 kg 12x70 kg 8x80 kg
Low vertical row machine 12x60 12x70 10x80
Dumbbell one arm row 12x28 2x8x30kg
BOR 10x60 2x10x70
Deadlift 10x80 8x90 6x100
Wide grip pull down 12x57 2x8x67

Ez bar curl 15x20 kg 2x10x30 kg
Incline dumbbell curl 12x12 10x12 10x12 kg
Hammer dumbbell curl 3x8x12 kg

---------- Toegevoegd om 22:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:22 ----------

Ik snap je.
Nu dus lekker doorgaan op je eigen manier?

Ja voorlopig wel
Blijf gewoon trainen zoals ik al deed
Vandaag gewogen en ik was weer gewoon 76kg en weer in vet gestegen :eek:

Latertje maar wel lekker!
Mooie training!
Hier ook rug/biceps... maar wel op minigewicht ten opzichte van jou. :p

Hmm... das balen met je gewicht.. maar vet% is dat met een caliper gemeten? wat die electronische dingen zijn zo onnauwkeurig als de pest...

• #1.136
Jammer dat het zo gegaan is, maar als je er na een maand nog geen goed gevoel bij hebt is het verstandig om de stekker er uit te halen.

Had er na een week al geen goed gevoel over
Geen eikpunt nemen deed mijn vertrouwen slinken, hoe kon ik nu zien dat mijn poging werkte

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Latertje maar wel lekker!
Mooie training!
Hier ook rug/biceps... maar wel op minigewicht ten opzichte van jou. :p

Hmm... das balen met je gewicht.. maar vet% is dat met een caliper gemeten? wat die electronische dingen zijn zo onnauwkeurig als de pest...

Ieder op zijn eigen niveau... Ik doe ook mini gewichten t.o.v. Grote gasten

Wegen doe ik met mijn eigen weegschaal
Vandaag een nieuw batterij er in gedaan en gelijk een andere meting.. K..ding

weegschalen zijn niet te vertrouwen. Dat ding van mij geeft 25% aan... :o kan echt niet...

• #1.138
Moet ook echt laten meten dan weet ik ook iets
Ga eens kijken waar en wanneer dat kan

• #1.139
Benen en abs
Beetje druk dus een alternatieve route genomen
Leg press machine 15x85 12x125 10x140 kg
Leg extentions 12x68 10x82 10x82 pr
Smith squat machine 10x85 10x85 10x95 echt zwaar dat kreng... Mijn hart ging te keer
Liggende leg curl 12x48.5 10x55 5x60 die laatste was net ff te heavy
Standing calves raises 12x95 12x100 12x105

Crunches op swiss ball 3x50 reps
Oblique crunches 3x20 reps p/kant
Ab draw leg slide 3x16 reps

En weer terug op de fiets door de kou

Drukte is echt niet fijn he... :(

Maar een lekkere training eruit geperst vanaaf! Mooi hoor! wel koud he.. op te fietsie.. brrrr...

Terug
Naar boven