XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Had willen squaten maar was niet mogelijk vandaar de schmith
Maar die is ook erg zwaar alleen de beweging is iets minder natuurlijk
Ga hem wel weer voelen hoor

Dat snap ik.. maar beter iets dan niets. ;)
morgen pinguin walk dus he! :D
Ik hoop dat ik er ook nog aan toekom om even die benen te slopen. Lekker uitleven!

• #1.144
Tja krijg soms het idee dat ik toch te weinig oefeningen doe of net iets te licht voor de benen... maar de spierpijn is na een dag wel weer te voelen dus zal het wel voldoende zijn.
Blijft altijd een beetje gokken ... alleen de laatste training bij miss H en toen met de PT daarna was ik gelijk stijf in de poten :)
De spierpijn na een echte squat is bij mij ook erger.. blijkbaar meer impact of grotere ROM

ik heb 1 keer in een smith gesquat....kon gelijk 35 kg hoger dan een normale squat en voelde inderdaad de dag erna niets in mijn benen, wat met een gewone squat wel anders is. Toch die andere bewegingsbaan??
Als je dat zelf merkt, volgende keer weer gewone squat introduceren?

• #1.146
Tjs door drukte is echt squaten niet altijd mogelijk
Rekken zijn dan bezet
Vandaar dat ik leg press en squats op de Smith heb gedaan
Moet er wel bij zeggen dat dit een speciale machine voor squaten is en net zo zwaar aan voelt als de echte squat...alleen andere beweging

Denk toch dat je bij een echte squat juist omdat je meer spieren gebruikt (ook stabiliseren) meer spierpijn hebt.. of in ieder geval dat het anders voelt.

Denk toch dat je bij een echte squat juist omdat je meer spieren gebruikt (ook stabiliseren) meer spierpijn hebt.. of in ieder geval dat het anders voelt.

+1

Denk dat een losse squat beter is omdat je dan omliggende spieren meer aanspreekt om stabiliteit te bewaren.
Smith is wel voor af en toe een leuke afwisseling though, zo lang de bewegingsbaan niet geforceerd aanvoelt :).

Een squat is een squat. De Smith dwingt je in een rechte baan. Het is maar wat je lekker vind.
Als het enkel gaat om de quads dan is er geen verschil. Gaat het om de gehele spierconnectie dan is de losse squat het beste.

Een squat is een squat. De Smith dwingt je in een rechte baan. Het is maar wat je lekker vind.
Als het enkel gaat om de quads dan is er geen verschil. Gaat het om de gehele spierconnectie dan is de losse squat het beste.

Als je echt per se niks ander wil bereiken met een lift dan quad activatie ga je toch leg extensions doen oid? Squatten in een smith machine is eerder een verkapte oncomfortabele leg press dan een squat.

Als je echt per se niks ander wil bereiken met een lift dan quad activatie ga je toch leg extensions doen oid? Squatten in een smith machine is eerder een verkapte oncomfortabele leg press dan een squat.

Ach meningen verschillen. Ben het dus niet met je eens. Kwestie van proberen en voelen. :D

• #1.152
http://m.youtube.com/watch?v=XpZVw5wA-qM

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:26 ----------

Daar lijkt het een beetje op
Beweging is wel wat stijver als een echte squat maat quavgewicht pittig

• #1.153
Motivatie dip
Totaal geen zin de laatste tijd
Te moe.. Te laat. Thuis.. Te weinig tijd, verzin het maar
Heb me zelf een week vakantie gegeven

Das balen Grosje.. :(
Lange dagen maken nu ook he.. beetje door hoe alles gelopen is ook met die pt misschien?
Hoop dat je de puf weer terugvind want je ging zo lekker!
kom op en kop op! lekker er weer tegenaan na een paar dagen rust! Je kan het!

Jammer Grosje! Hoop dat je snel weer gaat sporten:)

• #1.156
Vooral door drukte op werk
7 uur in de ochtend weg en 19.00 thuis en dan moest ik zelf nog voor eten zorgen
Voordat ik klaar was en kon gaan trainen was het20.30 of later
Dus pas 21.00 in de sportschool FF trainen weer naar huis ......

Het leek net alsof ik alleen maar aan het haasten was van werk naar huis naar sport naar huis...FF 6 uur slapen en dan begon het weer op nieuw.... Had daar de balen van

Het is heel herkenbaar en begrijpbaar Grosje. Dan heb je op een gegeven moment het gevoel geleefd te worden... en dat is iets wat je niet heel lang volhoudt. Misschien een idee om gewoon eens te zien of je in het weekend 1 of 2 x kan gaan en dan indien mogelijk 1 keer door de weeks om toch 3 x te blijven trainen? Zou dat een optie zijn?
Of eens kijken of er een gym in de buurt van je werk zit?
Het is lastig met die lange dagen... :( Hoop dat je toch een oplossing vind voor alles.
Sterkte.

Ja, altijd hollen en vliegen is niet relaxed. Tip van Marina is wel goed: als jij ergens naar een gym kan terwijl iedereen in de file staat, en daarna in de helft van de tijd naar huis rijden als het weer rustig is... daar is iets voor te zeggen.

• #1.159
Het is gewoon een uur rijden van den Haag naar Ridderkerk waar ik werk
File valt mee...is gewoon lang rijden.
Werk is van 8.00 tot 16.15.....maar dat is eerder17.15 elke dag
Sporten bij mijn werk lost niets op qua tijd.
Het is nu een drukke tijd dus kom ik AF en toe in de knel met de tijd
Vanavond start ik weer

Spring weer in de motivatie modus.... :D

Terug
Naar boven