XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.264
Tja nog verder van den Haag....nee bedankt :)

• #1.266
Vandaag voor het laatst getraind bij Kneet en daarna opgezegd met pijn in mijn hart..boehoehoe
Heel even gesproken met de pt die daar ook zelf aan het trainen was.
Hij vroeg me hoe het ging en ik vertelde dat ik nu op 24% stond leeftijd gerelateerd
Hij zei dat ik daar niet op moest letten want vetpercentage zegt niet veel en ik had geen pens dus geen probleem van maken.

Benen getraind
Dumbbell lunges 3sets 12x24 per been.. Nu al kapot
Leg extention 12x68 10x75 8x82
Leg press machine 12x95 12x105 10x115
Barbell squat 12x60 8x70 6x70 op
Standing calf 12x90 12x100 12x110
Lying leg curl 12x48.5 10x55.5 6x58
Toch wat minder energie van minder carbs

Daarna cardio 15 minuten stierf van de honger dus moest naar huis

Jammer dat je hebt op moeten zeggen bij Kneet... dat is wel lastig na zo een tijd. :( Ik denk dat ik het ook wel ga snappen met de tijd.. je bent zo gewend aan je gym he... Maar het is wel voor een doel en dat is dat je nu wel door kan trainen. Dus hou dat voor ogen.

Ik geloof dat ik die pt niet snap... maar volgens mij jij ook niet... vind het maar een vreemde opmerking..

lekker getraind! en ja.. minder carbs zal je wel merken. Lekker eten nu he!

• #1.268
Volgens hem is 24 procent bij 52 jaar niet erg veel en is mijn fysiek goed
Dat scheelt wel.

Volgens hem is 24 procent bij 52 jaar niet erg veel en is mijn fysiek goed
Dat scheelt wel.
Oke. dan is dat dus goed te horen toch?
Ik ben me ook niet zo bewust van hoe vet% loopt qua leeftijd etc. :o
Maar hoe het toen ging met dieet zonder ver% meting enzo... dat was ook best vreemd toch... Maar goed.
Je bent op weg met je eigen ding doen en ik denk dat je er wel zal komen. :)

• #1.270
foto's gemaakt 10-01-2015------- gewicht 74.7 --- 18.9% vet

deze laatste is aangespannen gemaakt

zoals beloofd plaats ik hier met enige schaamte mijn begin pics
Vanochtend op mijn eigen weegschaal was ik al weer 74.7 met 18.9 % vet (dat is al weer in gewicht een stuk lager en in vet 1% lager als vorige week op de weegschaal)
Ik heb vooral ook last van te slappe buikspieren waardoor de buik ook naar buiten puilt
Ben er niet trots op :o

Doel is nu gewicht en vet% verlagen... al is het gewicht niet belangrijk en mag dat zelfs omhoog als het vet maar daalt... maar dat is alleen in sprookjes mogenlijk :D
En uiteraard spierbehoud en eventueel winst..kan dat..we gaan het zien

Ben van plan elke week een foto te maken en alles te melden
Ik hoop dat, als dit lukt, hier een reeks foto's komt waarbij ik er steeds iets beter uit gaat zien.

IMG_20150110_154101[1].jpg

IMG_20150110_153357[1].jpg

IMG_20150110_153319[1].jpg

Dat puilen is denk ik ook leeftijd. Bij mij gaat het ook steeds meer puilen terwijl mijn buikspieren sterker zijn dan 1 jaar geleden. Maar als jouw abs-aanpak werkt doe ik voortaan alleen maar buik-oefeningen! Succes ermee. Je hebt een duidelijk doel en discipline, daar moet wel goed resultaat van komen!

Ja foto's!! Alleen mag je de volgende keer wel een beetje lachen hoor:D

• #1.273
Ja foto's!! Alleen mag je de volgende keer wel een beetje lachen hoor:D

Ik zag niets waar ik om moest lachen

---------- Toegevoegd om 16:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

Dat puilen is denk ik ook leeftijd. Bij mij gaat het ook steeds meer puilen terwijl mijn buikspieren sterker zijn dan 1 jaar geleden. Maar als jouw abs-aanpak werkt doe ik voortaan alleen maar buik-oefeningen! Succes ermee. Je hebt een duidelijk doel en discipline, daar moet wel goed resultaat van komen!

Ik hoop het
Wil in ieder geval meer spierdefenitie zien
Tja buik is ook leeftijd maar ik ga het toch proberen

Oke maar je kijkt nu een beetje boos... Wordt er bijna bang van:eek:

• #1.275
Ik wordt niet zo snel boos hoor

Hij kijkt geconcentreerd om een foto te maken en zijn buik zoveel mogelijk uit te zetten. ;)

Misschien zal best een stuk leeftijd zijn. Maar menigeen mocht willen er zo uit te zien op jouw leeftijd. En dat meen ik echt! Dus Go Grosje! op naar je gewenste buik!

Ik begrijp wat je doel is Gros en ik vind het stoer dat je foto's plaatst. Durf ik mooi niet.
Maar: ik sluit me bij Marina aan, je ziet er prima uit! Heel veel succes, ik 'cut' voorlopig even met je mee. ;)

• #1.278
Ik heb een hele berekening gemaakt maar dit Kl..systeem gooit me er steeds uit :(

Ik probeer dus neer te zetten wat ik heb berekend en probeer zo andere te helpen het zelfde te kunnen doen

Oke ik heb dus de volgende gegevens
Gewicht 75 kg en vet% 19% volgens weegschaal
vetvrije massa gewicht - vet = 61 kg

BMR berekenen met
http://fitnessjunk.nl/vet-verbranden-droog-trainen/energie-behoefte/

BMR onderhoud = 2480 cal
BMR cutten = 1930 cal (ca 500 cal lager dan onderhoud dus) = ca 0.5 kg verlies per week

en daarna ga je naar het filmpje kijken hoe je kan uitrekenen wat je moet eten om te cutten.. of te bulken
http://www.youtube.com/watch?v=6ZhMrlgMFuo

Mijn Macro schema =
Proteine vvmx3gr = 61x3 = 183 gr Proteine heb ik nodig voor spieronderhoud en groei
Vet vvmx1gr = 61 61 gr Vet heb ik ook nodig
Hoeveel Koolhydr mag ik dan nog?

We weten nu hoeveel gram je nodig hebt maar hoeveel cal is dat?
1 gr. proteine = 4 cal
1 gr koolhydr = 4 cal
1 gr vet = 9 cal

183 gr proteine x 4 cal = 732 cal proteine p/dag
61 gr vet x 9 cal = 549 cal vet p/dag

totaal vet+proteine = 1281 cal vet+proteine
BMR cut is = 1930 cal -
trek dit van elkaar af en je weet het aantal koolhydraad dat je nog mag eten
aantal Koolhydraad = 649 cal koolhydraad

Nu kan je een voedingschema gaan maken waarbij je het bovenstaande moet aanhouden als je mij was
1930 cal per dag eten - waarvan minimaal 732 cal proteine / 546 cal vet / 649 koolh

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Mijn voedingschema voorlopig

6.30 uur 50 gr Havermout met 1 schep whey en glutamine

9.00 uur 4 gebakken eieren - 2 dooiers

10.00 uur 100 gr gegrilde Kip

13.00 uur 100 gr gegrilde kip + 75 gr gekookte rijst

15.30 uur blik tonijn (175gr)

19.00 uur pangasiusfillet 200 gr. + 100 gr groente en 50 gr rijst

trainen + wheyshake

22.00 uur magere kwark 250 gr + grapefruit

totaal 1975 cal - 1041 Pr (49%) 660 K (31%) 448 V (20%)

Ik heb dus ruim voldoende Proteine 1041 cal (nodig732)
Heb voldoende Koolhydr 660 cal (nodig 649)
Vet mag iets meer maar dat komt goed 436 cal (nodig 549 cal)

Laatst bewerkt:
aangespannen zie ik zelfs abs...
ik denk als je je vp wat omlaag krijgt, je versteld gaat staan

ow enne...je houding
kantel je bekken! niet alleen verbeter je je houding daarmee, door de houding waar je nu in staat verslappen je buikspieren en trekken je onderrugspieren continue strak.
Als je je bekken kantelt, zie je gelijk een rechter en beter figuur met minder puiling!

aangespannen zie ik zelfs abs...
ik denk als je je vp wat omlaag krijgt, je versteld gaat staan

ow enne...je houding
kantel je bekken! niet alleen verbeter je je houding daarmee, door de houding waar je nu in staat verslappen je buikspieren en trekken je onderrugspieren continue strak.
Als je je bekken kantelt, zie je gelijk een rechter en beter figuur met minder puiling!
Dat is ook een beetje wat ik bedoelde.. Grosje.. je doet uiterst je best om je buik er nu als slechtste uit te laten komen. Als ik zo ga staan heb ik zelfs een buikje.. Maar rechtop staan en je bekken niet kantelen en het scheelt al heel veel. Probeer het eens voor de spiegel. ;)

Vind het wel erg weinig carbs.. als die 75 en 50 gram rijst gekookt zijn...
en 250 gr eiwitten is wel erg veel lijkt me... das 3,3 gr per kg BW...

Terug
Naar boven