Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Dat is natuurlijk ook een optie maar ik heb gelukkig kleine schijfjes gevonden
Moest even zoeken bij de barbell curl stangen zoeken en daar lagen gewichten van 1 en 2 kg en die passen gelukkig ook op de olympische stang van de bench (dus daar leen ik ze dan ff)
elke week 10 kg er bij voor het benchen dat ga ik niet redden (was het maar zo'n feest - dan zat ik zo boven de 100 kg bench :) )

Trainen gaat nog steeds goed en ik hou het herstel van mijn lichaam goed in de gaten (belangrijk dat ik niets forceer)
Heb wel af en toe moeite om de oefeningen die ik moet doen, zoals squat/deadlift ook uit te voeren, door de megadrukte in de sportschool zijn dat soort plekken vaak bezet
Gisteren en vandaag rustdag om helemaal te herstellen / morgen gaan we weer met de benen op kracht aan de bak

Kleine schijfjes zijn ideaal bij dumbell oefeningen. Je voelt na het toevoegen van het beetje extra gewicht bij het correct uitvoeren van de oefening (en bij 10 a 12 reps) onmiddellijk hoe de belasting verandert op je spier. Bij hersteloefeningen vind ik het altijd leuk om te weten hoe ver ik kan gaan zonder de spier te veel te belasten. Je bouwt weliswaar trager op, maar je herstel gaat sneller.

Week 3
dag 2 lower body kracht
het ging lekker vandaag dus extra gewicht gepakt op de meeste oefeningen
Laatste set Squat en deadlift leg press en calfes al gedaan met het gewicht van volgende week

Squat 5x5 stapjes 15x40 opwarmen werksets 5x60 3x5x70 5x74
Deadlift 2x5x 80kg 5x90kg
leg press 2x8 95 kg 8x105
leg curl 2x8 61kg
St calf 3x10x 80 + 8x90
reverse incline crunch 3x15 reps
en met 2 schijven van 20kg de schuine buikspieren gedaan 3x50 reps heen en weer

deze dus
dumbbell_side_bend.jpg

de opbouw van de gewichten per week werken wel, vind het af en toe wel te langzaam gaan dus misschien niet slim maar ik ben nu al meer tegen mijn max aan het trainen. Denk wel dat ik nu sneller tegen mijn plateau aan loop maar so be it

Laatst bewerkt:
Lekkere training!
Ja.. als je nu wat sneller gaat zal je inderdaad sneller op je max zitten. Maar als het ook niet lekker voegt om langzamer te gaan is dat een keuze. Maar het bevalt je in ieder geval zo en dat is ook belangrijk!

Lekker licht trainen is leuk maar ik heb na de KRACHT training dan niet echt het gevoel dat ik ook op kracht hebt getraind.
Trainingen zijn al kort en dan heb ik er ook nog eens een onvoldaan gevoel bij...... Dus dan moet ik het van me zelf iets moeilijker maken
Er zit nog wel ruimte in de oefeningen, ik kan het nog ophogen met kleine stapjes, dus dat komt wel goed.
Vandaag weer rust, benen voel ik nog niet zo.. Onderrug wel dus de deadlifts of de laatste buikspier oefening heeft mijn onderrug ook goed aangepakt... Morgen weer highreps upperbody training dus die rug moet even herstellen

Laatst bewerkt:
Ik snap je helemaal. Onvoldaan voelen is niet fijn. Dan is het zeker fijn als je het jezelf wat moeilijker kan maken.
Vandaag dus even bijkomen en morgen weer knallen! Succes alvast voor morgen!

Potverdorie... Ik ben stront verkouden aan het worden
Moet ik nou vanavond teainen of nog een dagje rusten?

Trainen man en je verkoudheid eruit knalleh.

Bij mij gaat alles altijd weer wat loskomen als ik train. Verstopte neus bij start en aan het eind heb ik weer lucht. :D
Gewoon lekker knallen dus!

Nou ben dus ziek, klote zooi want het ging net lekker met de trainingen.
Snot zit tot mijn ogen, lekker die druk op je kaken en neus en oogkassen
Vandaag dus een dagje thuis met de hot coldrex en vicks om te stomen.
Ik hoop in het weekend weer te trainen

Beterschap man!

sterkte Grosje

Afstel is geen uitstel. Effe uitzieken en dan er weer tegenaan.

Balen zeg... beterschap Gros.

Bedankt allemaal
Vandaag weer gewerkt, was na een dagje stomen alweer een stuk opgeknapt
Ik maak de week toch maar vol met lui doen en herstel maar even totaal en richt me op Zaterdag weer trainen

Misschien doet de rust je wel veel goed. Lekker relaxen en zaterdag knallen.
Fijn dat je in ieder geval weer een stuk opgeknapt bent.

Zo! na een week verplicht rust de draad weer opgepakt
snotkoker had ik nog wel en daardoor ook soms wat zuurstof problemen tussen de oefeningen door
Ging toch niet onaardig.
Rechterschouder is vandaag weer de probleemkant, pijnlijk en instabiel bij bepaalde oefeningen.
Toch training volgens schema redelijk kunnen doen

dag 3 upper body hypertrofie Week1

incline dumbell press 3x12 20 kg ging aardig rechterkant is zwakker
machine press 3x15 85 kg
peckdeck 2x20 47 kg kon niet 20 reps afmaken zonder rust er tussen

close gr chin ups 3x8-12 888
mts low row 3x15 50 kg
mts high row 2x20 60 kg (2x15 gehaald)

dumbell press 3x12 16 kg (kon 14kg niet vinden dus toen maar 16 genomen) side raise 2x15 6 kg (geen 7 te vinden)

dumbell curl 3x 12 14 zwaar maar gedaan
pushdown 3x 12 24.5 makkie

Ik hoop dat ik het kan volhouden met alles iets verhogen, merkte vandaag dat ik tegen de grens van mijn kunnen aan ga komen

Laatst bewerkt:
Lekker getraind Grosje altijd lekker om de gym weer in te stappen.

Lekker getraind Grosje altijd lekker om de gym weer in te stappen.

werd weer eens tijd he ;)
een weekje niets doen is niet altijd slecht maar ik had liever met dit schema verder gegaan, voor je gevoel gooit de ziekte je weer iets terug.
Maar het viel me mee vandaag.
Bijgaand mijn ingevulde schema weer voor de volgers, geel is de training die gedaan is

Bijlagen

Ziet eruit als een lekkere training!
Ziekte gooit meestal roet in het eten maar dat valt dus wel heel erg mee.
Ik heb altijd dat als ik een snotkop heb en ga trainen dat ik daarna weer adem kan halen... Gek genoeg helpt dat. :)

Terug
Naar boven