MuscleMeat

Grosje werkt cutten als je 54 bent

• Topic Starter Topic Starter
Had ernstig zuurstof te kort en merkte het tijdens de rust dat ik mijn hartslag ook niet echt lager kreeg met rustig ademen. Maar het viel me achteraf mee, Je moet toch wat he met je hobby :)

Nou het viel in ieder geval mee en dat is mooi meegenomen.
ehm.. hobby?? verslaving toch?? :p

Idd, verslaving is een betere omschrijving :D

Vanavond weer tijd voor de verslaving, ik heb eigenlijk geen zin.. Het is leggday :(

Kom op Gros... Als je eenmaal bezig bent zal je denken ja.. het voelt best goed! En dan ga je vast voldaan naar huis!

Het was weer vreselijk druk
Training gedaan met de oefeningen die in het schema staan maar de volgorde kon ik niet altijd aanhouden
Vond het doen van de juiste oefening belangrijker

dag 4 lower body hypertrofie Week3
wandellunges 3x12 14kg dumbbels p/hand
Squat 15x50 2x15x60kg die was pittig
lex ext 2x15 47 kg pfff ging net

stiffl deadlift 3x12. 60kg
ligg leg curl 2x20 vergeten door de drukte

zit calf 6x15 30

swissbal crunch 4x50 met 10 kg op borst
Reverse incline crunch 3x8 reps

Ez stang biceps curl 3x12x30kg extra om de biceps iets meer te pakken

Qua drukte was dit niet leuk
Vooral in het begin ben ik van squat naar calves en weer terug naar legg extention gegaan enz enz
Niet echt lekker qua combi maar het ging

Woensdag volgende training, iets rustiger dan hoop ik

Laatst bewerkt:
Balen dat het zo druk was. Meestal is het in de avond bij ons ook een stuk drukker....
Het is dan inderdaad niet lekker om van hot naar her te gaan met je oefeningen.
Maar je hebt wel netjes alles gepakt. Ziet er goed uit!

Die leg extension op high rep vind ik ook altijd zwaar... Brand verschrikkelijk. :o

Ik hoop voor je dat het woensdag wat rustiger is.

Lekkere training! Drukte is idd vervelend, maar dat je de oefeningen doet is veel belangrijker dan de volgorde waarin, denk ik. High-rep squats zijn idd killing, zeker als je van een flinke verkoudheid afkomt.

Week 4
Training1
Nog steeds een gekkehuis bij de Kneet (druk druk drukst)
training weer niet in de juiste volgorde gedaan maar wat maakt het uit.

Bench opwarmen 15x40 5x60 5x5x70 - rechter schouder (achterkant) is zwak punt
Bor 1x10x60kg 5x70 4x5x80 eigenlijk 10 kg zwaarder als moest.. maar het ging
Pull ups 2x10 + 1x6 breed grip - eerste 2 sets makkelijk / laatste set was het in eens op
St front press 5x5x18kg dumbbels - ging maar rechts weer zwakker als links
Barbell curl 4x8x30 meer reps zaten er niet in
Dips niet te doen door drukte dus triceps cable pushdown gedaan - 12x17.5 12x21 12x24.5 12x24.5
4x50 crunches op swiss ball met 10kg op borst
Reverse crunch op schuine bank 4x8 reps

grens bij bench wel een beetje bereikt, voel dat mijn linker arm het allemaal wel aan kan maar rechts achterkant schouder wil niet mee werken. Verder ging het aardig
Schema weer ingevuld en bij gesloten

Bijlagen

Mooie BORs en pull-ups hoor. En die bench is toch ook niet bepaald slecht op 5x5. Misschien bench eerst uitbouwen naar meer reps voordat je het gewicht gaat verhogen ivm schouder?

Ja die rechterkant is echt een probleem
merkte vanochtend ook dat mijn rechter nekspier geirriteerd was, beetje pijnlijk.
Waarschijnlijk is het krachtverschil links/rechts het probleem en moet ik rechts flink meer kracht geven en dan forceer je snel. Met dumbbel front press was het duidelijk te merken, links gaat zo omhoog en rechts moeilijk. Toch vreemd voor iemand die rechts is :)

Mooi dat je een fatsoenlijk schema gaat doen. Wens je veel gains toe en dat je maar heel mag blijven.

Ja die rechterkant is echt een probleem
merkte vanochtend ook dat mijn rechter nekspier geirriteerd was, beetje pijnlijk.
Waarschijnlijk is het krachtverschil links/rechts het probleem en moet ik rechts flink meer kracht geven en dan forceer je snel. Met dumbbel front press was het duidelijk te merken, links gaat zo omhoog en rechts moeilijk. Toch vreemd voor iemand die rechts is :)
Ik heb dat ook. Rechts zwakker dan links ondanks dat ik rechts ben. Heel gek inderdaad.

Training ziet er goed uit! Bevalt het je ook nog steeds zo?

Mooi dat je een fatsoenlijk schema gaat doen. Wens je veel gains toe en dat je maar heel mag blijven.

Dank je, heel blijven is het belangrijkste
Kracht is wel weer aan het terug komen en de pijn in de nek en bovenrug is minder als een aantal maanden geleden. Moet alleen uitkijken dat ik niet te veel wil en forceer.

---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

Ik heb dat ook. Rechts zwakker dan links ondanks dat ik rechts ben. Heel gek inderdaad.

Training ziet er goed uit! Bevalt het je ook nog steeds zo?

Bevalt me tot nu toe goed, de afwisseling highreps en kracht geeft mij toch meer herstel.
Enige waar ik van baal is drukte in de sportschool bij alle oefeningen die ik moet doen
En het is door de verhuizing met het werk naar ridderkerk en door de stress door de drukte op het werk toch niet makkelijk om in een goed ritme te komen.
Ik wil 4x trainen in de week maar red tot nu toe 3x. Hoop dat ik dat nog voor elkaar krijg.

Fijn dat de afwisseling je lichamelijk ook zo goed bevalt. High rep vind ik wel zwaar. maar het geeft me ook altijd een lekker gevoel dat ik zo hard gewerkt heb. :D
Drukte is ook echt balen. En zeker ook met je werk en reizen nu kan ik me voorstellen dat ritme vinden lastig is.
Ik hoop dat het je lukt om die 4 x te gaan redden.

Week 4
dag 2 lower body kracht

was wat laat op de sportschool dus ik vreesde het ergste qua drukte........................ maar het viel mee :)
Schema redelijk aangehouden, soms een setje meer gedaan.. alles weer verhoogt
eigenlijk loop ik bij de meeste oefeningen voor qua gewicht op het schema, met nog 4 weken te gaan zal dat wel een keer mis gaan en is het niet meer op te hogen, maar voorlopig heb ik het maar vast gedaan;)

Squat 5x5 stapjes 5x60 opwarmen 5x70 5x5x80 - gehaald maar niet soepel
Deadlift 5x60kg 5x80kg 4x+1x 100kg 2x4x 100kg (ondanks straps geen grip voor 5 reps)
leg press 8x105 2x8x115 (hier zit nog ruimte in)
Legg extention 8x61 2x8x68kg (kan ook nog wat bij)
leg curl 8x32 8x39 8x46 (gaat ook nog wel)
St calf 8x90 3x8x100kg (voel er weinig van dus ook te doen)

extra armen
triceps pushdown 12x27.5 3x12x32
EZ barbell curl 3x8x30 kg

3x50 crunches op swiss ball met extra schijf 10 kg in superset met 2 schijven van 20kg de schuine buikspieren gedaan 3x50 reps heen en weer

Bijlagen

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Link niet meer beschikbaar]

Fijn dat de drukte meeviel!
nice squat en DL!
Op een gegeven moment loopt iedereen tegen een max aan met een schema.. daar kan je niets aan doen.
maar vooralsnog gaat het erg goed zo te zien!

Ben in ieder geval al weer zwaarder aan het trainen als een paar maanden geleden
Uiteraard wel minder volume maar ik zit alweer qua kracht op een heel hoog niveau ( voor mijn doen dan)
Ik ben dus best tevreden :)

Het gaat dus in ieder geval lekker!
En een tevreden gevoel is daarbij heel belangrijk! Lekker doorgaan zo. Knallen! :)

Terug
Naar boven