AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Dry meedling heb ik wel ervaring mee ja. Kan erg pijnlijk zijn. Het veroorzaakt kleine blauwe plekjes en daardoor betere doorbloeding. Misschien helpt het. Heeft bij mijn armblessure niets opgeleverd.

Bracht bij mijn elleboogblessure enig soelaas, maar dat was meer in het hoofd, denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Bracht bij mijn elleboogblessure enig soelaas, maar dat was meer in het hoofd, denk ik.

weet ook nog niet of ik het ga doen maar merk wel dat ik snel last hebt van knopen of stijve spieren rond de nekregio. Dit komt door een verkeerde houding en stress op mijn werk. als het weer eens erger wordt in de spieren ga ik misschien eens informeren. Hoop er eerst zelf vanaf te komen door mijn trainingen rustiger op te bouwen en daardoor krachtiger te worden.
Deze week met lichtere gewichten begonnen en morgen begint week 2 van de trainingscycles met weer iets zwaardere gewichten. Ik verwacht over een week of 4 of 5 weer aan mijn max te zitten.
Ik hoop dat ik tegen die tijd weer iets aan kracht gewonnen hebt. Spierpijn was lekker deze week vooral de latts voel ik nog van Donderdag. dus lichter trainen zegt niet dat je minder goed traint :)

Lichter trainen zegt zeker niets over minder goed trainen! Ik had in mijn deload weekje licht getraind en nog niet zoveel spierpijn gehad als toen. :o
Succes met week 2 morgen!

Schema ziet er goed uit grosje! En spierpijn is altijd het ergst na een tijdje rust/inactiviteit, dus dat zegt niets. Mijn huidige schema lijkt hier wel wat op, ook UB/LB split, maar dan op Wendler gebaseerd, en 3x per week ipv 4x. Dat zou trouwens misschien ook wel een optie kunnen zijn als je merkt meer hersteltijd/rust nodig te hebben? Schema blijft hetzelfde, maar dan 3x per week, alles schuift op: afwisselend een week UB-LB-UB en een week LB-UB-LB.

pvd wat een drukte in de sportschool
Gratis abo's weggegeven of zo. (daar leek het wel op)
Overal wachten dus en de dips (oefening 2) als laatste gedaan omdat er gewoon niet eerder plek was
Week 2 dus gedaan en ik liep tegen wat problemen aan.
Bench kan ik alleen met stappen van 10kg ophogen (alleen schijven van 5kg geen 2 kg) /BOR ook alleen met 10kg

dag 1 upper body kracht W2
bench 5x5 5x60
dips 2x10 reps
b.row 5x50
pull ups 2x 5-8 2x7 reps
St. front press 5x5x14
barbell curl 3x8x30

behoorlijke verhoging dus ineens (naar week 3/4 maar dat ga ik niet elke week zo snel ophogen :)

ingevuld schema weer bijgesloten

Bijlagen

Schema ziet er goed uit grosje! En spierpijn is altijd het ergst na een tijdje rust/inactiviteit, dus dat zegt niets. Mijn huidige schema lijkt hier wel wat op, ook UB/LB split, maar dan op Wendler gebaseerd, en 3x per week ipv 4x. Dat zou trouwens misschien ook wel een optie kunnen zijn als je merkt meer hersteltijd/rust nodig te hebben? Schema blijft hetzelfde, maar dan 3x per week, alles schuift op: afwisselend een week UB-LB-UB en een week LB-UB-LB.

Zou best kunnen dat ik naar 3x per week ga voor het herstel
of 4 trainingen in 8 dagen of zo
Ik wil niet forceren en ik wil ook niet te veel op max trainen ivm de nek waar ik nog steeds last van heb
vandaag weer duizelig bij het benchen en dat komt uit mijn nek
handdoek opgerold en onder mijn ruggegraat gelegt zodat ik automatisch meer met mijn schouders naar achteren bench
Wil ook weer niet te veel zeuren over die nek/rug, ik moet er maar aan wennen

Hier was het inderdaad ook razend druk. Zal wel een maandje duren en dan haken er weer een zooi af. :D

Lastig dat je alleen met stappen van 10 kan verhogen.
Training ziet er netjes uit!

tja hoop het wel.
Gezellig al die mensen maar wel erg druk en ik hou niet zo van wachten en elke keer mijn route aanpassen
Denk ook niet dat ik zo kan blijven ophogen
Schouder kan nog wel met stapjes van 2kg omhoog en de dips en pull ups kan ik met een repje meer doen
Maar 30kg barbell curls dat gaat niet zo makkelijk omhoog meer
We zien wel... eerst maar weer herstellen

weet ook nog niet of ik het ga doen maar merk wel dat ik snel last hebt van knopen of stijve spieren rond de nekregio. Dit komt door een verkeerde houding en stress op mijn werk. als het weer eens erger wordt in de spieren ga ik misschien eens informeren. Hoop er eerst zelf vanaf te komen door mijn trainingen rustiger op te bouwen en daardoor krachtiger te worden.
Deze week met lichtere gewichten begonnen en morgen begint week 2 van de trainingscycles met weer iets zwaardere gewichten. Ik verwacht over een week of 4 of 5 weer aan mijn max te zitten.
Ik hoop dat ik tegen die tijd weer iets aan kracht gewonnen hebt. Spierpijn was lekker deze week vooral de latts voel ik nog van Donderdag. dus lichter trainen zegt niet dat je minder goed traint :)

Ik train meestal met lichtere gewichten, maar dan wel hoger in reps. 1 op de 4 trainingen steek ik wel een tandje bij. Ik ervaar dat mijn lichaam op een 'lichtere' training toch goed reageert, en sneller recupereert dan na een 'zware' workout. De spierpijn achteraf is vergelijkbaar, maar de belasting op de gewrichten ervaar ik toch minder. Ik heb mijn deel van blessures de laatste jaren gehad en ik probeer het risico te beperken. Om de twee dagen een training vind ik trouwens voldoende. Rust en recuperatie vind ik even belangrijk dan trainen.

Ik train meestal met lichtere gewichten, maar dan wel hoger in reps. 1 op de 4 trainingen steek ik wel een tandje bij. Ik ervaar dat mijn lichaam op een 'lichtere' training toch goed reageert, en sneller recupereert dan na een 'zware' workout. De spierpijn achteraf is vergelijkbaar, maar de belasting op de gewrichten ervaar ik toch minder. Ik heb mijn deel van blessures de laatste jaren gehad en ik probeer het risico te beperken. Om de twee dagen een training vind ik trouwens voldoende. Rust en recuperatie vind ik even belangrijk dan trainen.

Snap je helemaal... Ik ben mijn pijntjes ook zat
Ik doe nu 2 trainingen op kracht ...... Maar ik bouw op dus het valt nog mee qua gewichten
En 2 highrep trainingen voor de zelfde spiergroepen maar dan lichter qua gewichten en 15 tot 20 reps
Ik kijk en voel vooral hoe ik er lichamelijk er op reageer en bepaal dan hoeveel trainingen ik pak in 1 week
Vandaag viel de reactie mee, ik had een crematie van een familielid vandaag (was pas rond 19.30 thuis)
dus training 2 voor de beentjes doe ik nu morgen.. Of donderdag. Training 3 is dan pas weer zaterdag.....genoeg rustdagen tussendoor dus
Het viel me vandaag in ieder geval mee ondanks dat ik gisteren op 75/80 procent zat qua kracht

Laatst bewerkt:
Gecondoleerd nog. :(

Wel fijn dat het meeviel met de reactie.
Succes met de beentjes... als je er morgen voor gaat doe ik met je mee. :)

Gezellig, hebben we de dagen er na ook beide pijn in de kont en benen
Waarom heet het eigenlijk beentraining als je het meeste voelt in je glutes?

Druk op het werk dus net thuis rond 19.00 uur
Ga het niet redden vandaag ... Dus morgen pas weer
Deze week kom ik waarschijnlijk uit op 3 training

Balen dat het zo druk was op werk. :(
Hopelijk lukt het morgen wel allemaal.
Hier zijn de beentjes goed gesloopt. Voel ze nu al.. zal leuk worden morgen! :o

Toch nog even snel gegaan, mijn vrouw zei gewoon gaan... goed tegen de stress ( kanjer die vrouw van mij)
training duurde ca 45 min
Was nog niet echt zwaar maar ja ik moet ook opbouwen
Kan wel meer kg pakken maar dan kom ik me zelf over een aantal weken tegen als de gewichten wel heeeel zwaar worden

Squat 5x5 60kg
leg press 2x8 85 kg
Deadlift3x5 74kg dumbbels 36kg
standing leg curl 2x 8 30 kg p/been
St calf 3x8 stapjes 70kg
Swiss ball crunch 3x50 ipv 5x30

Jonathan Later kwam bij het squaten vragen of hij na mij mocht
Hij zei dat hij niet te zwaar kon trainen ivm knie blessure (zag je niet aan hem :) )
Ik vroeg jij bent toch Jonathan? Hij Ja (verbaast).
Ken je van de bladen zei ik. Aardige knul geen kapsones volgens mij
Qua lengte net zo groot als ik zelf... qua breedte ik pas er 2x in :)
De rechter op de foto
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:57 ----------

Balen dat het zo druk was op werk. :(
Hopelijk lukt het morgen wel allemaal.
Hier zijn de beentjes goed gesloopt. Voel ze nu al.. zal leuk worden morgen! :o

Toch nog gelukt
ff snel gegaan
Beentjes zijn niet gesloopt (zit niet aan max gewichten nu) maar wel lekker gesport

Aardige gozer. Hij had een stand bij de YBF.

Top hoor zo een vrouw! en inderdaad het ont-strest enorm om even te sporten :)

Lekkere training toch! Gewoon lekker bezig en doen wat goed voelt! En die gewichten doe ik je echt niet na.

Forse kerel die Jonathan. :)

Aardige gozer. Hij had een stand bij de YBF.

Ja dat kan, hij kwam relaxed over
Hij is volgens mij eigenaar van vitamins and more
http://www.vnmshop.nl/shop/bodybuilder-jonathanlater.html

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:14 ----------

Top hoor zo een vrouw! en inderdaad het ont-strest enorm om even te sporten :)

Lekkere training toch! Gewoon lekker bezig en doen wat goed voelt! En die gewichten doe ik je echt niet na.

Forse kerel die Jonathan. :)

gewichten vallen nog mee maar ik vind het wel best zo
wil wel knallen maar ik wil ook dit schema volgen dus rustig opbouwen tot een PR straks;)

Grote mannen zat bij kneet
ik ben echt een klein mannetje daar :eek:

Pak je je voeding ook aan, Grosje?

Nee ben ik nog niet echt mee bezig
Probeer eerst in een ritme te komen met mijn nieuwe werk plek die nu een uur rijden van huis is.
7.00 uur de deur uit en tussen 18.00 en 19.00 uur thuis dan nog eten en daarna trainen, weinig tijd dus.
Eet momenteel te weinig denk ik maar ik val niet echt af

Terug
Naar boven