Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Was toch gek want vorige week woog ik ineens weer meer als de week daarvoor
Maar goed weer een pondje kwijt.
Gaat wel langzaam voor mijn gevoel moet meer cardio gaan doen

Frustrerend als het zo langzaam gaat :(

Ik heb net vakantie geboekt, en moet 3 mei toonbaar zijn. Dan mag ik ook wel beginnen met cutten zo langzamerhand .....
Is 6 weken ongeveer een goede periode?

Nou Neet, ik zou er iets langer voor uittrekken. Bij mij hetzelfde als bij Grosje, eerst ging het hard en toen plotseling gewicht weer omhoog. Ik weet niet wat je doel is, maar voor goed effect denk ik dat je een langere periode mag uittrekken. Ik ga er vanuit dat ik zelf wel drie mnd bezig zal zijn.

6 weken cutten?
ik deed er 5 maanden over :S

ligt ook net aan hoeveel procent je moet zakken natuurlijk ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.524
Denk ook dat ik min 3 maanden nodig heb om zonder al te veel spier verlies gewicht te verliezen
Had tussen 10 en 14 kg vet en dat verbrand ik niet zomaar
Ben dus bang dat 6 weken voor mij te kort is

Nou Neet, ik zou er iets langer voor uittrekken. Bij mij hetzelfde als bij Grosje, eerst ging het hard en toen plotseling gewicht weer omhoog. Ik weet niet wat je doel is, maar voor goed effect denk ik dat je een langere periode mag uittrekken. Ik ga er vanuit dat ik zelf wel drie mnd bezig zal zijn.

6 weken cutten?
ik deed er 5 maanden over :S

ligt ook net aan hoeveel procent je moet zakken natuurlijk ;)

Denk ook dat ik min 3 maanden nodig heb om zonder al te veel spier verlies gewicht te verliezen
Had tussen 10 en 14 kg vet en dat verbrand ik niet zomaar
Ben dus bang dat 6 weken voor mij te kort is

Ah podver, echt? :( Ik hou zo van de lekkere dingen ....
Ik denk dat ik nu 15% of zelfs 16 sta, en iets onder de 12 zou wel mooi zijn. Dan moet er denk ik een kilo of 4-5 vet af.
Volgens http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm 4.4 kg.

@Grosje: je moet ook niet al je vet proberen te verbranden, maar je gaat terug naar 12% of 10% of wat je wilt bereiken.

Hmm volgens die link zou mijn ideale vetpercentage 30% zijn. En die van jou 20%.
Tijd voor een langdurige bulk dan!
:D :D

• #1.527
Ja ik wil ook terug naar iets van 15
Maar daar ben ik nog lang niet
Al het gewicht dat ik verlies is niet altijd vet toch

Hmm volgens die link zou mijn ideale vetpercentage 30% zijn. En die van jou 20%.

Ja dat staat daar waarschijnlijk om de mensen met vet% boven de 40 niet helemaal af te schrikken. Wij hebben hogere doelen ;)

Ja ik wil ook terug naar iets van 15
Maar daar ben ik nog lang niet
Al het gewicht dat ik verlies is niet altijd vet toch

Het eerste verlies is volgens mij glycogeen, met een hoop water, daarna ga je vet verbranden, waar ook nog een klein beetje water in zit. En we zijn natuurlijk altijd bang voor dat beetje spier afbraak waar we niet op zitten te wachten.

Dat is de positieve houding! (dat we weten dat de praktijk een beetje lastiger is moet je je niet door laten afleiden)

Dan zou ik op 16% zitten.. mocht ik willen.. :( zit denk ik lager helaas

Maar het is gewoon een kwestie van tijd. Dat percentage gaat echt wel omlaag. Staar je niet blind op het einddoel.. maar op de weg erheen die langzaam en steady aangeeft dat je vet% daalt. Haal daar de motivatie uit. Als iedereen kon zeggen zo in 8 weken is het weg... dan zou niemand nog een hoog vet% hebben he. ;)

Je gaat goed Grosje.. Het is dalende en hou dat in de gaten!

• #1.531
Vanochtend de beentje aan het werk gezet
Stond een vent van 1.90 te squaten tot 80 kg dus die losde ik af en moest daar overheen natuurlijk met mijn 1.72
Barbell squat 10x60 8x90 4x110 happy met 110. Afgemaakt met 6x100 (zag jonge gasten kijken ..wat doet die ouwe nou? )
Dumbbell lunges 12x28 10x32 10x32 weer iets zwaarder
Barbell stiff legged deadlift 10x80 8x90 4x100 die was net te zwaar
Leg extentions 12x59 12x66 12x73
Lying leg curls 12x42.5 10x42.5 8x42.5
Legg press machine 12x85 8x107.5 8x107.5
Calf pres machine 12x32 12x45 12x52.5

Daarna hiit cardio 2min 6km en dan 2 min 10 km ( 5 sessies dus totaal 20 min gedaan)

Nice! lekker laten staan aangapen he! hahahaha
Mooie training!

• #1.533
Je merkt het pas als je zelf op kijkt..dan kijken ze snel een andere kant op
110 ging net 4x ik wordt echt niet zwakker... Eerder sterker
Misschien toch een betere mindset.
Na al die tijd klooien met mijn rug durf ik nu weer 100% te geven

Mooie squats gros! Laat ze maar lekker kijken. Ga je goed diep? Bij mij op de gym wordt wel gesquat, soms ook zwaar maar *bijna niemand* komt ook maar in de buurt van parallel, laat staan daaronder. Maar wel flink wat schijven erop gooien...

.....

Daarna hiit cardio 2min 6km en dan 2 min 10 km ( 5 sessies dus totaal 20 min gedaan)

Mooie training Grosje. Maar HIIT is geen 2 minuten rust he.
Basis is 1 min maximaal en 1 min rustig aan. De gedachten die daarachter steekt is conditie verbetering en voor BB specifiek de afterburn.
Je kan ook naar 2 min hoog en 1 min laag, maar zeker niet langer op lage intensiteit.
Die ene minuut is om de hartslag zo snel mogelijk te laten zakken, de tijd die dat kost is een indicatie van je conditie. En dan weer boem maximaal. En maximaal is dus een snelheid die je net aan 1 minuut volhoudt.
Het moet dus ook gewoon pijn doen, net aan vol te houden zeg maar. :D

• #1.536
Mooie squats gros! Laat ze maar lekker kijken. Ga je goed diep? Bij mij op de gym wordt wel gesquat, soms ook zwaar maar *bijna niemand* komt ook maar in de buurt van parallel, laat staan daaronder. Maar wel flink wat schijven erop gooien...

Parallel met zware gewichten en echt diep kan ik alleen met lichte gewichten anders willen mijn knietjes niet meewerken.

Ik doe lit dus :) low intensity training
Nou ja ik doe iets aan cardio

• #1.538
Vanavond waren de schouders aan de beurt
Flink wat oefeningen gedaan...want ze moeten groeien

Sitting dumbbell press 12x20 8x24 8x24
Sitting lateral dumbbell raises 3x12x8kg
Standing dumbbell front raise 3x12x8 kg
Standing MP 12x30 10x40 8x40
Cable one arm lateral raise 3x12x9kg
Dumbbell seated bent over raises 3x12x12
Barbbell up right row 3x12x30
Cable rope face pull 2x12x41 12x37.5
8 oefeningen... Genoeg dacht ik zo

Lekkere training Grosje. Ik houdt ervan.

Das een flinke schouder training! Knap hoor! groeien met die dingen! :D

Terug
Naar boven