XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Toch een lekkere training.
Ik weet nog met mijn hernia dat ik geen kracht mocht zetten op alles wat zeg maar nekspieren aan zou spannen.
Maar toch wat benen en buik en bi/tri kon wel.. ook al was het licht en dat heeft toch het ritme er lekker ingehouden bij me.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.742
Ik heb gelukkig geen hernia
Spierknoop is al genoeg:)
Ben in ieder geval weer begonnen en vrijdag of zaterdag mag ik borst of rug doen
Ik kom wel weer op stoom :)

Spier knopen doen echt pijn. Had ook alles vol zitten met triggerpoints. Lekker zenuwpijn erbij enzo. Brr. Ik hoop voor je dat je snel weer klachten vrij bent. Je gaat/ging zo goed weer.

• #1.744
Spier knopen doen echt pijn. Had ook alles vol zitten met triggerpoints. Lekker zenuwpijn erbij enzo. Brr. Ik hoop voor je dat je snel weer klachten vrij bent. Je gaat/ging zo goed weer.

Hoop het ook
Tja een knoopje zorgt voor meer knopen en voordat je het weet zit je in de kreukels

Maar het komt wel goed

• #1.745
Pvd wat heb je spierpijn na 2 weken niets doen
Helaas ook in de rug last..blijkbaar gebruik je de spieren in je trsps en bovenrug ook bij benen
Vast de dumbbell lunges

tja.. rug voel je inderdaad ook wel bij benen. Immers span je je core aan he. ;)

• #1.747
Denk toch dat ik bij lunges en legextention mijn traps aanspan
Bij legextention pak je de handels beet en zet je kracht met benen...misschien trek ik dan te hard aan de stangen om kracht te zetten
Normaal geen last van maar blijkbaar is die knoop nog flink aanwezig

Denk toch dat ik bij lunges en legextention mijn traps aanspan
Bij legextention pak je de handels beet en zet je kracht met benen...misschien trek ik dan te hard aan de stangen om kracht te zetten
Normaal geen last van maar blijkbaar is die knoop nog flink aanwezig

Het is 3 april hoor Gros!

Je bent te laat met je 1 april grap.

• #1.749
Was het maar een grap
Gelukkig vandaag iets minder last

---------- Toegevoegd om 12:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:16 ----------

Nee geen probleem
Ik was alleen verbaast dat ik last kreeg...normaal geen probleem met de been oefeningen...euh ja als de stang op mijn zere traps ligt
;)

Okay, gros. Sterkte ;)

Ja, ik herken het wel dat je na enkele weken geen of andere oefeningen, meteen weer spierpijn krijgt. Het is een voortdurend gevecht tegen het verval ;)

Ik had dat ook met mijn hernia.
Ik mocht geen spanning op mijn nek zetten. Bij leg extension als je de handvatten pakt zet je toch enigzins kracht.
Probeer het eens zonder je vast te houden aan die handvaten.. je zal zien dat je dan een stuk minder gewicht kan pakken. Door die handvaten kan je echt meer kracht zetten.

• #1.753
Vandaag licht rug getraind
Heb nog last.
van een auto wassen en poetsen had ik al last in de traps en nek
Het is dus nog niet weg...morgen weer ee dryneedling behandeling

3 oefeningen rug 2 biceps en op 75 % gedaan + cardio
Voelt nog niet goed..maar beter bezig blijven dan niets doen
Van 2 weken rust en dan benen trainen heb ik 4 dagen flink spierpijn gehad
Ik moet dus bezig blijven en hopen dat het weer snel verbeterd

Balen dat je nog last hebt.
Misschien gewoon licht wat blijven trainen. Vaak is de beweging erinhouden en goed die spieren knijpen op lichter gewicht ook al net genoeg.
Sterkte morgen

• #1.755
Niet heel veel veranderd
Heb nu 2 behandelingen gehad en morgen de 3e dryneedling
Knopen zitten in de nek en traps maar pijn stress is nu minder.. Ga de goede kant weer op
Helaas nu weer erg druk op het werk waardoor ik niet echt relext ben en waardoor het trainen ook niet gaat
Dagen van 11 uur achter elkaar en dan pas 20.00 thuis geeft geen ruimte om te trainen.
1 collega overspannen thuis en een ander op vakantie en wie moeten het allemaal overnemen... De andere collega' s onder andere ik.
Vandaag weer eens geweest voor een borsttraining
Incline bench 3x12x60
Bench press machine 3x12x60 vreemd ding met lussen aan kabels waardoor je slecht kracht kan zetten
Dumbell flyes 12x14 2x12x16
Dumbell two arm extention 16x14 2x12x16 kg
Triceps kickback 12x10 2x12x12kg
Cable rope pushdown 12x36 12x36 12x41 kg
Alles met minder gewicht gedaan, nu afwachten hoe ik reageer

Het kan wel weer een week duren voordat ik iets nuttigs te melden heb
Misschien ook wel langer.

Hoop dat alles weer een beetje normaal wordt met je nek/schouder.

Gros, waarom overweeg je niet alleen compound oefeningen te doen als je zo weinig tijd hebt?

Zo kan je benen, borst en rug trainen waarbij je de kleinere spiergroepen direct meepakt. Bv: squat, bench press en bent over row. Full body dus, zo train je in elk geval voor onderhoud en wellicht pak je er nog wat massa mee ook.

Balen dat het met de knopen nog niet zo wil. Ik denk dat de stress van het werk en mogelijk werkhouding er vast ook mee te maken hebben. Dat werkt vaak sterk mee ook al denk je van niet.

Het is vaak zo dat als er zieken zijn en vakantie dat alles op de rest aankomt. Geef het aan.. 11 uur achtereen werken hou je niet heel lang vol. Heb dat zelf ook gedaan en op den duur loop je tegen een muur aan en zeker als je al lichamelijk wat klachten hebt. Die verergeren er vaak nog van ook...

Misschien toch wat Eleiko zegt even een tijdje met die drukte meer op compounds gaan?
Ik merk zelf nu ik minder en korter maar wel heel intensief train dat het best goed voegt met het vele werk.

In ieder geval vandaag een nette training! Hou je taai Grosje! Probeer ondanks het werk met korte trainingen toch wat ontspanning te krijgen. Ik vind zelf ook al is het kort eventjes dat beetje tijd voor mezelf erg ontspannend werken ook al is het inspanning. ;)

Eerder schreef je geen zware belasting op je traps te willen (lees: zware barbell in je nek), maar probeer dan eens je oefeningen h é é é é l l a n g z a a m te doen. Kan je met een relatief licht gewicht toch erg intensief trainen, ook de squat.

• #1.760
Compounds heb ik altijd gedaan ...elke training begon ik er mee
Grootste probleem is mijn nek door werkhouding of langdurig PC werk
Denk dat de zware training daarna net dat zetje geeft naar overbelasting
Tenminste dat denk ik maar is niet te bewijzen

Doe nu minder oefeningen maar dat is om te checken hoe ik reageer op de training
Het komt wel weer goed

Terug
Naar boven