XXL Nutrition

Grosje werkt cutten als je 54 bent

En ik zou serieus de werkdruk maar eens bespreken, straks valt er nog iemand uit.... en met een beetje pech ben jij dat.

Compounds heb ik altijd gedaan ...elke training begon ik er mee
Grootste probleem is mijn nek door werkhouding of langdurig PC werk
Denk dat de zware training daarna net dat zetje geeft naar overbelasting
Tenminste dat denk ik maar is niet te bewijzen

Doe nu minder oefeningen maar dat is om te checken hoe ik reageer op de training
Het komt wel weer goed

Ik denk dat het kwartje niet is gevallen.

ALLEEN compound..! Per workout dus 3 compound oefeningen van 3 sets 6-8 reps en superslow.

Denk dan bv aan een training met ALLEEN: squat, bench press en bent over row. Een training met ALLEEN: deadlift, military press en pull-up. Een training met ALLEEN: front squat, dips en dumbbell row.

Als je werkhouding en/of langdurig PC werk de aanleiding is tot je klachten dan moet je dat aanpakken anders blijf je de komende 15 jaar (tot je pensioen) die klachten houden. Ik neem aan dat je zo niet oud wil worden.

Laatst bewerkt:
Balen voor je Gros! Ging je net weer een tijdje zo lekker en dan begint het gezeik weer.
Sterkte ermee, ik hoop dat het snel weer beter wordt.

Ik weet niet hoe je werkt, maar: nooit langdurig achter een laptop werken... dat is vragen om nekproblemen.
Normale pc, monitor hoog genoeg, schouders ontspannen dus tafel laag genoeg.

Hoe gaat het nu met je?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.765
Nog niet goed..
Dacht na de 2e behandeling dat het weer beter ging
Maar de 3e behandeling maakte het weer slechter
Heb door drukte werk ook geen tijd om door de weeks te trainen
Maandag ga ik weer proberen FB maar eens en dinsdag heb ik behandeling 4
Na volgende week komt het werk ook weer in een normaal ritme en dan hoop ik weer 3 of 4 keer te kunnen trainen

Balen dat het weer slechter is gegaan. Denk toch dat de werkdruk bij jou ook wel mee zal spelen in alles.
Zouden gewoon wat schouder oefeningen thuis niet een optie zijn om toch de boel wat in beweging te houden. Misschien wat rotator cuff oefeningen. Wat rekken en strekken mogelijk? Misschien daar eens naar vragen bij de dry needling man/vrouw?
Sterkte Grosje. Hou je taai.

Met Marina eens hoor. Als ik druk of spanning op het werk heb merk ik het ook in mijn nek en schouders. beetje losrollen en rotator cufs zou dan wel lekker zijn.
Op naar het normale ritme dan maar ;)

Is die werkdruk nou echt zo belangrijk dat je je gezondheid daaronder laat lijden.

Heb ik nooit begrepen: werken, werken, werken met in elk geval gezondheidsklachten en een grote kans op uitval.

Waarom?

• #1.769
Vandaag nog een dag vrij ivm15 jarig huwelijk
Lekker uitgeslapen en toen in het zonnetje op de fiets naar de sportschool
10.30 aanwezig en het was druk...
Moeten jullie niet werken :(
Full body gedaan ub alleen
Afgelopen dagen veel gewandeld dus benen hebben genoeg gedaan
Militaire press 3x12x30 kg
Deathlift 3x12x70 kg
Dumbbell press 3x12x20
Triceps cable push down 3x12x27.5
Dumbbell curl 3x12x12
Nekspier en zijn nog stijf en pijnlijk bij hoofd draaien maar morgen heb ik weer behandeling dus ik ging er maar voor

Die werkdruk erbij is ook niet gezond. Kijk maar uit dat je straks niet thuis zit. Werkdagen van 11 uur is niet normaal.
Goed om jezelf denken.

Hey gros, vervelend voor je steeds. Iedere keer loop je tegen hetzelfde riedeltje aan..bah
Succes!! En bij f4f is het vaak druk :-(

Die werken vast om te leven Gros, niet andersom. Misschien een voorbeeld aan nemen?

Je schrijft trouwens een 'full body' te hebben gedaan voor het bovenlijf, maar de grootste spier ben je vergeten...

...rug!?

• #1.773
Klopt rug ben ik vergeten...al doe je wel iets met de deathlift
Wou het risico niet nemen voor de boven rug
Moet inderdaad minder aan het werk denken en meer aan mij zelf
Ik ga daar aan werken..gelukkig heb ik de komende weekensteefs een dag vrij :)

Klopt rug ben ik vergeten...al doe je wel iets met de deathlift
Wou het risico niet nemen voor de boven rug
Moet inderdaad minder aan het werk denken en meer aan mij zelf
Ik ga daar aan werken..gelukkig heb ik de komende weekensteefs een dag vrij :)

Rug pak je minimaal met deadlift, alleen de lange rugspier (niet onbelangrijk natuurlijk).

Redelijk risicovrij is de bent over dumbbell row. Pak je zowel je lage- als je hoge rugspieren incl. traps en rear delts. Als je deze oefening kan doen zou ik 'm er de volgende keer zeker bij pakken.

Omdat je momenteel blessure gevoeliger bent in dat gebied (imo door spanning van buiten af) zou je deze oefening met een hoger volume kunnen doen en uiteraard dan met lager gewicht. Doorbloeding!

Vandaag nog een dag vrij ivm15 jarig huwelijk
Lekker uitgeslapen en toen in het zonnetje op de fiets naar de sportschool
Full body gedaan ub alleen
Afgelopen dagen veel gewandeld dus benen hebben genoeg gedaan
Militaire press 3x12x30 kg
Deathlift 3x12x70 kg
Dumbbell press 3x12x20
Triceps cable push down 3x12x27.5
Dumbbell curl 3x12x12
Nekspier en zijn nog stijf en pijnlijk bij hoofd draaien maar morgen heb ik weer behandeling dus ik ging er maar voor

Gefeliciteerd. Mooi hoor 15 jaar. :bierbang::cheer::woot::clap:

Maar wat is die bullshit over "ik doe geen benen want ik heb genoeg gewandeld" mentaliteit. Je hebt vroeger ook gevoetbald zeker, want dan hoef je ook geen benen te trainen. :roflol:

• #1.776
Bedankt Ron
Je hebt gelijk het was luiheid :(
Gewoon geen zin om de beentjes mee te pakken....
Eerst weer een ritme opbouwen en dan hoop ik dat ik weer van die klote knopen af ben

Nadeel van zoveel werken is dat je zin in alles weggaat. Je bent moe.. hebt vaak geen zin meer... en dan met je stijfe spieren en last van je nek en schouder regio maakt dat de zin om te trainen steeds minder wordt.. Je werkt alleen nog maar en de rest van je leven stopt. Know that been there. :( Stel een grens Grosje. Wees nu een keer hard voor jezelf en je baas in JOUW eigen belang. Je kan je over de kop werken maar het levert je geen donder op behalve dat jij met de problemen komt te zitten. Ik bedoel het niet belerend... :o Maar het is meer eigen ervaring en op een punt komen waar je lichaam ho zegt is een harde leerschool. Voorkom dat.

Goed dat je steeds een dag vrij bent komende weken. maar let er dan wel op dat je op andere dagen niet die extra uren maakt. Want dan schiet je er nog niet veel mee op.

Sterkte en hou je taai.

• #1.778
Gisteren weer eens geweest
Na 3 dagen lange uren ben ik gisteren om 17.00 uur gestopt en naar f4f gegaan
Even snel wat oefeningen voor de doorbloeding
Vanochtend gewogen 70.6 kg bij 17% vet
Geen schade door niet trainen en niet goed eten
Morgen weer wat sporten......stap voor stap

Hoe lang gaan die lange dagen nog door Grosje? Het lijkt me niet bevorderlijk voor je gezondheid ook zo te horen.
Goed dat je weer wat hebt opgepakt. Maar zal de werkdruk nu minder worden? Misschien toch eens bespreken...
Hou je taai.

Terug
Naar boven