Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Ik moet juist shruggs doen vanwege mijn nek. Spieren versterken en het levert in mijn geval minder pijn op.
Ik kan me voorstellen dat het ook voor de spieren van nek naar schouder best prettig kan zijn als je daar ook wat gevoelig bent.

Netjes getraind!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.802
Daar hoop ik ook op
Betere doorbloeding....knopen betekend dat de spier slecht doorbloed is en verkort is
Ik moet de spier weer rustig gebruiken...niets doen maakt hem alleen maar stijf
Uiteraard zal ik hem ergens overbelast hebben dus ik hoop dat re voorkomen.
Eerst weer gewoon trainen.. Barst nu van de spierpijn in rechterborst naar arm
Nog 3 weken en dan ga ik 1 week naar de Griekse warmte..nog 3 weken voor een beter fysiek :)

Ik zou zeggen met jou blessure gevoeligheid om de shrugs helemaal niet te doen. Maar dat is puur mijn mening.
Met DL pak je ze ook al heel hard aan.

Daar hoop ik ook op

Is al vaker voorgekomen in dit topic, maar heb je al eens gedacht dat je knopen wellicht door stress zouden kunnen zijn ontstaan.

Bron:klik

Een vastzittende spier of een spierknoop kan op verschillende wijzen ontstaan. De bekendste oorzaak van een spierknoop is stress. Vele van deze door stress veroorzaakte spierknopen komen voor in de nek / schouder regio. Bij stress hebben de spieren langdurig een (te) hoge tonus (hoge spanning). Deze spanning wordt veroorzaakt doordat de actine en myosine in elkaar verweven zitten. Wanneer deze zo vast zitten dat ze niet meer kunnen ontspannen, ontstaat er een spierknoop.

Misschien de stress aanpakken..?

Daar hoop ik ook op
Betere doorbloeding....knopen betekend dat de spier slecht doorbloed is en verkort is
Ik moet de spier weer rustig gebruiken...niets doen maakt hem alleen maar stijf
Eerst weer gewoon trainen.. Barst nu van de spierpijn in rechterborst naar arm
Nog 3 weken en dan ga ik 1 week naar de Griekse warmte..nog 3 weken voor een beter fysiek :)
Je kan ze wel trainen maar doe het licht. Het gaat voornamelijk om het in beweging houden. Zelfs zonder gewichten gewoon je schouders zo nu en dan even bewegen doet al goed. Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Als ik niet kan trainen en ik heb wel last van mijn schouders doe ik met een tubing set gewoon heel icht de oefeningen die ik van de fysio heb. Dat helpt ook al.

Lekker naar de warmte doet wel goed voor je spieren. Maar ik denk eerder dat het loskomen van je werk en stress dan heel veel goed zullen doen.

Gros, heb je niemand die regelmatig druk kan uitoefenen op je knopen? Gedurende 30 sec. per keer en anders met een tennisbal aan de slag.

triggerpoint massage:o

• #1.808
Vaak krijg ik na een massage meer last
Trigger point massage heeft mijn Fysio wel gedaan en dasrna een dryneedling behandeling
Stress is inderdaad 1 van de factoren waardoor ik last krijg
Werkdruk en de stress daarvan

Pijn in borst en rechterarm wordt minder.. Was even bang voor een nieuwe blessure ondanks dat ik nog rustig getraind had...blijkbaar toch iets vreemd gedaan
Ben nu aan het werk..kijken of ik nog kan trainen vanavond

Laatst bewerkt:
  • #1.809
Leg press 4x12x90 platte loaded
Leg extention 3x12x66 kg
Leg curl 3x12x45
Leg raises 2x20 2x15 reps voor de ABS
Cardio loopband interval 6km/10km 2/2 min. 5 series
Weer even bezig geweest ;)

Goed dat je weer lekker bezig bent Grosje!
Is het nu ook wat minder druk al op het werk?

• #1.811
Probeer in ieder geval mijn traingsdagen op tijd weg te gaan
Geen 11 uur p dag meer nu dus kan ook weer beetje normale tijd werken
Last ik de rug gaat op en neer.. Als je denkt dat het minder wordt dan komt het weer terug
Tja vrees dat ik er nooit meer vanaf kom
Kortom ik kan proberen vast te houden wat ik heb aan spier maar opbouwen zal niet meer kunnen
Heb ca 3 maanden getracht op 95% te trainen en dat ging even goed totdat mijn lichaam het zat was
Moet het er maar mee doen

Dat klinkt nog niet of het optimaal gaat op het werk.
Ik hoop dat het binnenkort een keer zover komt dat je dagelijks op een normalere tijd naar huis kan of kan gaan trainen.

De last van je rug is bar klote. Maar ook als je niet alles op max gewicht gooit kan je nog groeien. Het duurt alleen langer. Je kan het ook zelf zo zwaar maken als je wil. Ga eens op minder dan je max zitten en doe de teruggaande beweging (excentrische beweging) eens in 4 seconde. Brand zwaar en train je je spieren ook goed mee. Het is het proberen waard toch?

Wat Marina schrijft en een andere optie voor hypertrofie is met laag gewicht en hoog volume trainen, sets van 30 reps tot faillure.

Vergeet ook niet dat na een jaar of 4 gefocussed trainen de spiergroei zo'n beetje op is.

• #1.814
Train al anders.nu
Veel minder oefeningen en minder sets en iets lichtet maar met minimaal 12 reps
Misschien dat ik nog iets meer reps ga maken maar eerlijk gezegd heb ik dan meer het idee dat ik cardio doe
Morgen mag ik weer rug trainen en dan zal ik eens een set voor de bovenrug licht en lang doen voor de doorbloeding

• #1.815
Goede dag vandaag, minder last dus lekker trainen
Rug
Chinnen 10x 3x8 reps bw
Bor 15x40 12x40 12x50
Deadlift 15x70 12x70 12x80 12x90
Straight arm cable push down 4x12x32
Facepull 3x12x32
Biceps cable curl 4x12x32
Captains chair - legg raise 4x12 reps

Lekker dat het beter gaat Grosje. Nette training!

• #1.817
Afgelopen dagen wel spierpijn in de benen en gisteren gelijk een strak gespannen gevoel net onder de schouderbladen maar nu voelt het goed.
Blijkbaar train ik nu net zwaar genoeg.
Er is weer hoop

Er is altijd hoop Grosje. Als je doorzet en wat lichter gewicht pakt en meer reps of langzamer bewegen dan kan je net zo goed nog groeien. ;) Doorzetten en je weet het he... waar een wil is is een weg!

Misschien moet je dat hele idee van 'groeien' uit je systeem bannen en sporten omdat je het leuk vindt en bovenal om vitaal te zijn en te blijven. Je bent 50+...! ;)

• #1.820
Er is altijd hoop Grosje. Als je doorzet en wat lichter gewicht pakt en meer reps of langzamer bewegen dan kan je net zo goed nog groeien. ;) Doorzetten en je weet het he... waar een wil is is een weg!

Ja dat doorzetten dat doe ik al jaren
Opgeven is te makkelijk

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Misschien moet je dat hele idee van 'groeien' uit je systeem bannen en sporten omdat je het leuk vindt en bovenal om vitaal te zijn en te blijven. Je bent 50+...! ;)

Je hebt gelijk ik moet anders denken
Sporten om fit te blijven ipv het lichaam van een 20 jarige na te streven
Ik ben inderdaad 50+ maar tussen mijn oren ben ik nog jonger dan ik echt ben

Terug
Naar boven