AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Ja dat doorzetten dat doe ik al jaren
Opgeven is te makkelijk

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:04 ----------

Je hebt gelijk ik moet anders denken
Sporten om fit te blijven ipv het lichaam van een 20 jarige na te streven
Ik ben inderdaad 50+ maar tussen mijn oren ben ik nog jonger dan ik echt ben
Inderdaad. Opgeven is de easy way maar dat zullen we nooit doen he! :)

Sporten om fit te blijven is heel belangrijk. Dat is nu ook mijn eerste doel geworden. Sporten om gezond te worden. Spieren zitten er wel bij je Grosje. Het moet leuk blijven en je moet er wel plezier in houden. En er zijn maar weinig 50+ ers met een fysiek als jij! ;) Dus je hoeft zeker niet te klagen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.822
Dank je marina
Ik waardeer het zeer dat je altijd reageerd

Super toch dat je tussen de oren jonger bent dan je kalender leeftijd. Alleen is je lichaam wel 50+ en daar moeten we toch rekening mee houden.

Laat je ook niet gek maken door getalletjes die je in logjes voorbij ziet komen. Ik durf te wedden dat het merendeel van de oefeningen met relatief zware gewichten niet correct en/of niet full ROM worden gemaakt, ook worden getallen opgeschreven die machines aangeven ook al gaan ze over meerdere katrollen wat betekent dat met de helft van het aangegeven gewicht wordt getraind. ;)

Dank je marina
Ik waardeer het zeer dat je altijd reageerd
We zijn er om elkaar te steunen en positieve adviezen te geven.
We willen allemaal groeien. Maar groeien is ook behouden en gezond blijven terwijl we gaandeweg weer wat ouder worden. ;)

Grosje gewoon rustiger aan door knalleh. Niet te veel reps en zeker niet meer dan 3-4 sets.
Je wil, althans dat denk ik te moeten concluderen, elke training voelen. En daar gaat het volgens mij fout.
Je vind geen voldoening in "laffe" setjes en pakt dan meer of zwaarder met je blessure als gevolg.
Maak eens een schema en houdt je daar dan ook aan. Geen DL, MP, Uoright row, Hanging legraises, Shrugs, Squats want dat legt wel veel druk op je schouders en nek.
Je kan ipv MP Arnold presses doen, dan gebruik je de gehele schoudergewricht en dan gewoon wat lichter in gewicht.
Is maar even een idee hoor.

Ik denk overall gezien dat je over een week genomen de diverse spiergroepen een voldoende prikkel geeft. Ik ben zelf ook erg fan van het gedurende de week de spier(en) meerdere malen prikkelen. Je merkt toch wanneer er een week tussen een trainingen zit de spier zich weer aanpast en het effect van de training verloren gaat.
Wat mooi is aan deze training is dat er >12 reps oefeningen inzitten. In mijn optiek zwaar onderschat wat het effect van dit soort sets zijn.

Ik ga deze training volgende week ook maar eens toepassen met hier en daar een aanpassing verwacht ik (extra setje).

• #1.827
Ging de afgelopen dagen wel weer redelijk
Herstel na de training was goed
Nog niet helemaal weg maar als het herstel zo blijft dan is het te doen
Dumbbell press 15x18 15x22 8x26 8x26 dumbbells
Dumbbell flyes 3x12x14kg dumbbels
Dumbell incline press 15x18 10x26 6x26 15x18 dumbbells ( zocht lichter gewicht maar 26 was enige wat ik vond)
4x20 captains chair gestrekte been heffen
3x12 obelique twist machine
4x50 crunches op crunchbankje
Vanochtend wel weer wat last..toch weer net te veel gedaan denk de incline
Maar ik hoop weer op snel herstel

Klinkt goed! Maar wel jammer dat je nu weer wat last hebt.

Misschien dan toch een volgende keer de incline bench lichtere dumbells pakken en de excentrische beweging eens heel langzaam doen. Reken maar dat je het dan ook voelt.

Ik hoop dat je snel herstelt.

• #1.829
Vandaag weer behandeld met dryneedling
Weinig problemen weinig knopen

Last van het trainen is ook weer zo goed als weg
Ik moet doorgaan met trainen alleen uitkijken dat ik bij benchen niet te veel overstrek
Nu 3 weken geen behandeling

Vandaag weer behandeld met dryneedling
Weinig problemen weinig knopen

Last van het trainen is ook weer zo goed als weg
Ik moet doorgaan met trainen alleen uitkijken dat ik bij benchen niet te veel overstrek
Nu 3 weken geen behandeling

Stop lekker met BP en ga incl dumbbell presses doen, veel meer controle en dezelfde borstactie. :D

• #1.831
Ja was al met de dumbbellpresses begonnen
Behandeling van gisteren is goed geweest last van de nek is zo goed als weg

Goed te horen Grosje. Nu niet teveel gewicht weer pakken he! Met mate en doseren.

• #1.833
Probeer ik uiteraard..probleem is meestal dat ik tijdens de training zelf niet voel dat ik net te ver ben gegaan
En heel licht trainen dat heeft voor mij geen zin dan kan ik net zo goed alleen cardio doen.
Maar goed ik voel me steeds beter en hoop niet te snel weer in de problemen te komen.

Gisteren alleen biceps en triceps gedaan
Dumbbell curl 3x12x12 kg
Dumbell hammer curl 3x12x12 kg
Cable biceps cul 15x27 12x36 12x41

Triceps cable push down 15x32 15x41 12x50 10x54
Caple rope overhead extention 12x27.5 12x32 12x32
Dippen tussen bankjes 20x 20x10 kg 15x20kg op schoot

Een oefening waarmee je je schouders vern*@kt is dippen tussen bankjes...

Je kan een licht gewicht heel zwaar laten voelen, bv door de oefening langzaam uit te voeren ;)

Ik ben het helemaal eens met Eleiko. Dippen is fucked up. Is er geen triceps machine, dan heb je dezelfde oefening alleen ben je dan zelf in controle.

• #1.836
Zal eens zoeken bij F4F naar een dipmachine
Heb van deze oefening nu juist geen last van mijn schouders.

Een véél betere triceps oefening is smal bankdrukken ;)

Zal eens zoeken bij F4F naar een dipmachine
Heb van deze oefening nu juist geen last van mijn schouders.
Haha nou e en is wel een triceps machine maar die zou ik niet aanraden..;-)
Ik.hoop voor jou dat je even uit de pijn zone blijft..
Wel respect ook dat je gewoon zo goed als t kan door blijft gaan!

• #1.840
Haha nou e en is wel een triceps machine maar die zou ik niet aanraden..;-)
Ik.hoop voor jou dat je even uit de pijn zone blijft..
Wel respect ook dat je gewoon zo goed als t kan door blijft gaan!

Ja ik zie wel verschillende apparaten maar inderdaad niet allemaal geschikt voor het echte werk
Moet gewoon bezig blijven ondanks dat ik gek wordt van mijn problemen..loop er nu al zo lang mee
Zal echt wel door stress en werk komen..maar ja werk kan ik helaas niet opzij gooien
Nog een weekje en dan vakantie...weekje naar de Griekse zon...vast ook goed voor de spieren

Overigens geen last van het dippen
Gaat dus heel goed

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven