AndroidHealthClinic

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Better safe than sorry, absoluut niet motiveren als je al snel een flinke blessure te pakken hebt en er daardoor weer uit ligt.. Kwestie van goed aanvoelen wat daadwerkelijk een "pijntje" is dat naar een blessure kan toeleiden, of een "pijntje" door gewoon lekker flink te trainen.
Overigens herken ik die pijn in je traps erg, ik heb standaard nadat ik heb gesquat last van mijn linkertrap.. Weet inmiddels ook zeker dat dit van het squatten komt. Ben jij er inmiddels al achter waar bij je de oorzaak ligt? Heb je er vaker last van gehad na het squatten?

Wellicht is het een idee om zo'n schuimrol aan te schaffen die je tijdens het squatten om de stang zet? Als dat de oorzaak is tenminste. Ook voor jou, Sanne?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.924
Better safe than sorry, absoluut niet motiveren als je al snel een flinke blessure te pakken hebt en er daardoor weer uit ligt.. Kwestie van goed aanvoelen wat daadwerkelijk een "pijntje" is dat naar een blessure kan toeleiden, of een "pijntje" door gewoon lekker flink te trainen.
Overigens herken ik die pijn in je traps erg, ik heb standaard nadat ik heb gesquat last van mijn linkertrap.. Weet inmiddels ook zeker dat dit van het squatten komt. Ben jij er inmiddels al achter waar bij je de oorzaak ligt? Heb je er vaker last van gehad na het squatten?

Nee weet niet wat het is
Altijd het gevoel of de spier onder mijn traps - romboideus minor of major - een verkramping heeft
Na bepaalde oefeningen of door druk (stang squat) lijkt die wel op te spelen
Volgens Fysio is dat een knoop..die niet weg gaat.
Ben er in ieder geval al jaren zoet mee en beperkt mijn trainingen

Wellicht is het een idee om zo'n schuimrol aan te schaffen die je tijdens het squatten om de stang zet? Als dat de oorzaak is tenminste. Ook voor jou, Sanne?
Zo'n rol hebben we al, alleen vind het een irritant ding.. Blijft niet altijd even goed zitten..
Vind het ook typisch dat het alleen links is, rechts totaal geen last. Als het de stang zelf zou zijn, had ik rechts ook dezelfde pijntjes verwacht.
Overigens weet ik wel dat ik als ik neutraal rechtop denk te staan, mijn rechterschouder lager is dan mijn linkerschouder. Kan eens laten filmen van achter en dan zelf goed kijken of ik dan ook misschien een beetje schreef squat waardoor er links meer druk op mijn trap komt te staan.
Ben jij "helemaal recht" Grosje? Ghehe, wat een vreemde vraag eigenlijk :').

• #1.926

Hmmm tja zal er de volgende keer aan denken

---------- Toegevoegd om 13:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

Nee ben krom
Sorry dames

Zal wat betreft traps aan mijn werk liggen
Veel computer werk en muizen
Veel zitten ook ..niet goed voor je rug

Laatst bewerkt:
Het zullen vast ook opstart problemen zijn en misschien moeten je trapps nog even wennen aan ed bar met squatten. KOmt vast wel goed. Maar hou je rust in de gaten. Jij bent ook vaak iemand die teveel wil he. :rolleyes:

• #1.928
Ja klopt..daarom heb ik gisteren juist iets minder kg gepakt
Ik wil niet nog erger terug vallen.
Deze trainingen zijn niet voor mij om elke keer max te trainen maar ook soms voor doorbloeding
Ik ga echt geen kgs spier winnen op mijn leeftijd zonder aas dus forceren heeft geen zin

• #1.929
Tijdje weg geweest
Had toch een blessure aan mijn enkel dus kon ik FF geen benen trainen
Wel iets gedaan maar heel voorzichtig.
Helaas heb ik het nu ook erg druk op mijn werk omdat mijn collega op vakantie is
Elke dag 7 uit de deur uit en 19.00 uur terug en dan nog eten maken en opeten
Mijn vrouw werk nu ook 4 dagen en was ook steeds laat waardoor het eten koken op mijn bordje kwam
Kortom geen ideale situatie omr een trainingsritme op te bouwen
Deze week 2x getraind woensdag rug biceps. Vandaag borst en triceps

Soms is het leven schipperen. Toch goed om een beetje regelmaat in de training te houden.

Herkenbaar die drukte... maar evengoed heb je wel getraind!
Wel balen van je blessure :( Is het nu bijna over? of zit je er nog even mee?

Heb je het wel besproken op je werk dat het zo enorm druk is bij een collega die met vakantie gaat? Want het moet niet ten kostte van jou gaan. En jou kennende ben je toch wel zo dat je alles "er wel even bijpakt".
Pas op jezelf Grosje... je kan niet de hele wereld op je nemen he!

• #1.932
Zo gaat dat bij kleine bedrijven daar moet je andere vervangen
Ik ben ook 3 weken vervangen
Moet nu doorbijten en trainen als ik tijd heb
Blessure is zo goed als over...soort van verzwikte enkel leek het wel
Misschien een spier verekt of zo

Nemen zoals het is en geen spijt hebben. Dat trainen pak je weer op als het kan. En twee keer per week is altijd nog meer dan de meeste leeftijdsgenoten in een jaar doen.

Nemen zoals het is en geen spijt hebben. Dat trainen pak je weer op als het kan. En twee keer per week is altijd nog meer dan de meeste leeftijdsgenoten in een jaar doen.

Ha ha, helemaal waar als ik eens bij ons op het werk rondkijk ;)

• #1.935
Net huis van been en schouder training
Squat .90 kg plate loaded legpress 120kg legcurl 60 kg . calves op legg press 140 kg
Militaire press 35kg. side raises 8kg . bent over raises10 kg
Planken... En daarna in de auto planken naar huis
Ben weer bezig

Klinkt goed Grosje. :)
Lekker bezig is altijd goed!

Whut?! In de auto planken naar huis? Is het wel veilig om tijdens het rijden te planken?
Haaaa, flauw :').

• #1.939
Jesus moet echt wennen aan dit nieuwe forum
Waar vind ik alle topics die ik volg terug

Bovenin de balk zie je "Forums" staan, als je daar met de muis op blijft staan verschijnt daar onder een menuutje.. Dan op ""Topics die je volgt" klikken, et voila! :D

Terug
Naar boven