Fitness Seller

Grosje werkt cutten als je 54 bent

Dat klinkt goed! Ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen. :)

Suc6 Grosje

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.883
Zoals eerder gemeld heb ik een nieuw schema waar ik mee wil gaan werken.
Momenteel heb ik vakantie ..nog 2 weken... Dus ik train nu niet regelmatig.
Als de vakantie voorbij is wil ik weer in een ritme komen en dit schema ca 8 weken gaan volgen
Het zijn korte gemengde trainingen waarbij je boven en onderlichaam 2x per week traint
Hiermee probeer ik mijn spieren meer keren per week te laten doorbloeden
Ik heb nog steeds problemen in de rug maar heb de indruk dat trainen beter is dan niets doen
Zonder training verstijf ik dus beter pijn van trainen dan pijn van niets doen :)
Zwaar qua op kracht trainen is het niet..maar ik pak genoeg gewicht om toch tot het gaatje te gaan
Heb al een cyclus gedaan en ook al is het maar 2 oefeningen per grote spiergroep toch is het best zwaar
Elke oefening is 3 Sets (opwarmsets niet inbegrepen) en 10 a 12 reps

Dag 1
Pull ups
Dumbbel bent over
Barbell incline bench
Dumbbell benchpress
Dumbbell schoulder press
Crunches 3x50
Parallel bar leg raises 3x15

Dag 2
Barbell curl
Dumbbell lying 2arm triceps extentions
Calf press on leg Press
Barbell squat
Dumbbell walking lunges
Seated leg curl
Oblique crunches
Legg raises

Dag 3
Dumbbell incline press
Bench press
Pull ups
BOR
Standing militairy press
Barbell up right row
Crunches
Legg raises

Dag 4
Dumbbell curl
Barbell close grip press
Legg extentions
Legg press
SLDL
Oblique crunches
Leg raises

Zodra ik echt ga beginnen ( over ca 2 weken) dan ga ik ook weer posten

Laatst bewerkt:
Best een pittig schema, ook afwisselend. Veel reps is vermoeiend, maar minder blessure gevoelig. Dus lijkt me prima.
Geniet nog even van de vakantie ;)

Je verhaal klinkt bekend. Stilzitten geeft alleen maar pijn... bewegen ook wel maar minder dan stilzitten.
Als je je training aanpast en uit de pijnzone blijft zal je met trainen goed herstellen. Althans.. dat is mijn ervaring. Korte degelijke trainingen met gewichten waarbij je geen pijn hebt maar wel alles geeft.
Het heeft mij iig geholpen om weer wat op te bouwen zonder pijn inmiddels!

Dus lekker doorgaan Grosje! je komt er wel. :)

• #1.886
Tijdens het trainen kom ik niet in een pijnzone, dat maakt het juist moeilijk
Het is de reactie ..soort spierpijn maar toch anders.. Heftiger zeurderiger en dan alleen rond traps en nek.
Heb inmiddels de pijntjes geaccepteerd en ik moet er maar mee leven
Niet dat ik zielig en gehandicapt ben, ik kan alles alleen moet ik voorzichtig zijn.
Ben nog steeds sterker en fitter lals mijn gemiddelde leeftijdsgenoten dus mag ik niet te veel klagen :)
Waarschijnlijk ben ik ook te streng voor mij zelf

Maar goed..ik heb er weer zin in en zal rustig aan beginnen en dan kijken hoe het gaat
Misschien dat ik iets meer cardio moet gaan doen.

• #1.887
Zoals beloofd zou ik weer gaan loggen
Ik heb de afgelopen 3 weken vakantie gehad en af en toe al getraind
Vanochtend ben ik officieel gestart met training 1
Rusttijd tussen de sets is 1 minuut maar ik moet toegeven dat ik vandaag soms een langere rust van 1.5 minuut aangehouden heb. Het viel me dus toch nog tegen :)

Het zijn dus 4 trainingen per week
2 trainingen nadruk op UB
2 trainingen nadruk op LB
Moet wel soms wennen aan de hoeveelheid oefeningen per training maar als je het maal 2 doet dan heb je toch genoeg in 1 week gedaan.
Ik hoop hiermee de klappen op mijn lichaam meer te verdelen en misschien meer te profiteren van supercompensatie
Er zitten ca 3 a 4 rustdagen tussen de trainingen voor de zelfde spiergroepen.
Sommige oefeningen zijn misschien door drukte niet uit te voeren maar dan pak ik daar vergelijkbare oefeningen voor.
Na elke training doe ik een buikspieroefening om dat ouwelullen buikje weer wat in het gareel te krijgen :)

Training 1 - rug borst schouders buik
Pull ups 3x10 reps
Dumbbell bent over 44 kg (2x22) 3x12 reps
Dumbbell incline bench 12x36 / 2x12x44 kg (2dumbbells 18 / 22 kg)
Dumbbell flat bench 14x40 12x48 10x48 (2dumbbells 20 / 24 kg)
Dumbbell sitting schoulder press 2x10x36 1x8x36 (2dumbbells 18kg)
Crunches op swiss ball 3x50

Ging aardig, wil niet te veel op kracht forceren maar merkte dat ik wel al aan de max zit
En conditioneel valt het ook nog tegen

Maandag avond de volgende training met nadruk op benen

Ziet eruit als een goed plan om het zo te verdelen. Hoop dat het je minder pijntjes oplevert. Het blijft emmeren he, zo'n blessure. Maargoed je leert ermee leven. Succes in ieder geval!

Goed je weer terug te zien!
Weer starten is altijd even inkomen. Ik hoop dat dit voor je gaat werken. :)
Heel veel succes weer! enne.. ouwe lullen buikje valt wel mee. ;)

• #1.890
Ziet eruit als een goed plan om het zo te verdelen. Hoop dat het je minder pijntjes oplevert. Het blijft emmeren he, zo'n blessure. Maargoed je leert ermee leven. Succes in ieder geval!

Zit nu in een redelijke goede periode waarbij de pijntjes meevallen
Maar dat probeer ik zo te houden door de belasting meer te verdelen
Hoop dat het werkt

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:30 ----------

Goed je weer terug te zien!
Weer starten is altijd even inkomen. Ik hoop dat dit voor je gaat werken. :)
Heel veel succes weer! enne.. ouwe lullen buikje valt wel mee. ;)

Na 3 weken vreten en snacken en zuipen ben ik wel iets vetter en slapper rond de navel hoor..maar komt wel weer goed :)

Zit nu in een redelijke goede periode waarbij de pijntjes meevallen
Maar dat probeer ik zo te houden door de belasting meer te verdelen
Hoop dat het werkt

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:30 ----------

Na 3 weken vreten en snacken en zuipen ben ik wel iets vetter en slapper rond de navel hoor..maar komt wel weer goed :)

Als buikje nog een beetje lijkt op je avatar, dan mag je een heel tevreden ouwe lul zijn ;)

Lekkere set oefeningen, tuurlijk is het lastig om er weer in te komen, maar volhouden he ;)

• #1.892
Als buikje nog een beetje lijkt op je avatar, dan mag je een heel tevreden ouwe lul zijn ;)

Lekkere set oefeningen, tuurlijk is het lastig om er weer in te komen, maar volhouden he ;)

Was het maar waar :)
Bij aanspannen wel maar heb in rust een 4 pack
Maar nog steeds bovengemiddeld voor mijn leeftijd

Was het maar waar :)
Bij aanspannen wel maar heb in rust een 4 pack
Maar nog steeds bovengemiddeld voor mijn leeftijd
In rust een 4-pack halen de meeste DBB -ers niet eens he! ;)
Dus je bent in zeer goede shape! Maar we willen altijd beter! :D

Ach joh dan las je desnoods weer even een cut in en ben je zo weer zoals op je avatar. ;)
Maar het komt vast snel goed, met vier trainingen per week!

Het zijn dus 4 trainingen per week
2 trainingen nadruk op UB
2 trainingen nadruk op LB

Er zitten ca 3 a 4 rustdagen tussen de trainingen voor de zelfde spiergroepen.

Toch wel 1 UB en LB training zwaar (hoge intensiteit) en 1 UB en LB training licht (lage intensiteit) per week, bv *1 UB zwaar, *2 LB licht, rust, *3 UB licht, *4 LB zwaar, rust, rust.

Als je alle trainingen met hoge intensiteit traint komt vrijwel zeker je herstel in de knel, dus spierafbraak en blessures.

• #1.896
In rust een 4-pack halen de meeste DBB -ers niet eens he! ;)
Dus je bent in zeer goede shape! Maar we willen altijd beter! :D

Tja dat is het...maar of ik echt ooit bij rust een sixpack haal?:D

---------- Toegevoegd om 13:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

Ach joh dan las je desnoods weer even een cut in en ben je zo weer zoals op je avatar. ;)
Maar het komt vast snel goed, met vier trainingen per week!

Moet weer na de vakantie op mijn voeding gaan letten
Vetpercentage weet ik niet...schat ca 17 a 18%
Cardio er bij zal ook wel helpen maar daar heb ik helaas weinig tijd voor.
Zal eerst weer in het ritme moeten komen van werken en sporten en dan ga ik wel weer trachten om te cutten.

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

Toch wel 1 UB en LB training zwaar (hoge intensiteit) en 1 UB en LB training licht (lage intensiteit) per week, bv *1 UB zwaar, *2 LB licht, rust, *3 UB licht, *4 LB zwaar, rust, rust.

Als je alle trainingen met hoge intensiteit traint komt vrijwel zeker je herstel in de knel, dus spierafbraak en blessures.

Tja daar had ik nog niet over nagedacht, dacht eerst alles met ca 3sets a 12 reps te doen.
3hersteldagen zou het wel moeten doen dacht ik
Kan natuurlijk ook 1 training ca 8 reps doen of 5x5 en de andere training met lichter gewicht 12a15 reps
Moet toegeven dat ik slecht ben in lichter trainen...dan komt dat testosteron mannetje weer in mij boven:eek:
Ik zal je raad vandaag even overdenken en dan beslissen welke dagen dan het beste uitkomen ivm drukte in sportschool

Trainingsmomenten zijn zaterdagochtend rustig / maandagavond druk / woensdag 17.00 gemiddeld druk / vrijdag 17.00 gemiddeld druk

Dat van moeilijk lichter kunnen trainen is herkenbaar. Daarom zou ik je ook dat schema (2x UB, 2x LB , 4x hoge intensiteit) niet aanraden.

Zeker niet op oudere leeftijd, als je al blessure gevoelig bent, niet geheel zonder (werk) stress, zonder chemische hulpmiddelen.

Imo kan je veel beter per week iedere spiergroep kort en intensief aanpakken. Vergeet ook niet dat bv bij borst ook je schouders en triceps meedoen, net als bij je de rug de biceps en ook de schouders. Bij deadlift een groot gedeelte van je gehele lichaam evenals je CZS. Bij squat je onderrug...

Voor grote spiergroepen (benen, rug, borst) 7-9 werksets per spiergroep per workout (eens per +/- week)
Voor kleine spiergroepen (schouders, triceps, biceps, kuiten) 5-7 werksets per spiergroep per workout (eens per +/- week).

Optie?:

Zaterdagochtend: benen/kuiten
Maandagavond: schouders/triceps
Woensdag: rug/traps
Vrijdag: borst/biceps

Zoveel mogelijk compound en vrije gewichten.

'Less is more' ;)

Laatst bewerkt:
  • #1.898
Tja dat is ook een optie
Maar ik denk dat ik voorlopig 6 a 8 weken dit schema wat ik al had ga volgen
Dan zal ik licht 12 a 15 reps en zwaarder 8 reps afwisselen
Daarna kan ik jouw optie voor 6 a 8 weken volgen.

Zelf ervaren en ontdekken wat het beste bij je past is idd het meest verstandige, plezier!

• #1.900
Ik heb een hele berekening gemaakt maar dit Kl..systeem gooit me er steeds uit :(

Ik probeer dus neer te zetten wat ik heb berekend en probeer zo andere te helpen het zelfde te kunnen doen

Oke ik heb dus de volgende gegevens
Gewicht 75 kg en vet% 19% volgens weegschaal
vetvrije massa gewicht - vet = 61 kg

BMR berekenen met
[Link niet meer beschikbaar]

BMR onderhoud = 2480 cal
BMR cutten = 1930 cal (ca 500 cal lager dan onderhoud dus) = ca 0.5 kg verlies per week

en daarna ga je naar het filmpje kijken hoe je kan uitrekenen wat je moet eten om te cutten.. of te bulken
http://www.youtube.com/watch?v=6ZhMrlgMFuo

Mijn Macro schema =
Proteine vvmx3gr = 61x3 = 183 gr Proteine heb ik nodig voor spieronderhoud en groei
Vet vvmx1gr = 61 61 gr Vet heb ik ook nodig
Hoeveel Koolhydr mag ik dan nog?

We weten nu hoeveel gram je nodig hebt maar hoeveel cal is dat?
1 gr. proteine = 4 cal
1 gr koolhydr = 4 cal
1 gr vet = 9 cal

183 gr proteine x 4 cal = 732 cal proteine p/dag
61 gr vet x 9 cal = 549 cal vet p/dag

totaal vet+proteine = 1281 cal vet+proteine
BMR cut is = 1930 cal -
trek dit van elkaar af en je weet het aantal koolhydraad dat je nog mag eten
aantal Koolhydraad = 649 cal koolhydraad

Nu kan je een voedingschema gaan maken waarbij je het bovenstaande moet aanhouden als je mij was
1930 cal per dag eten - waarvan minimaal 732 cal proteine / 546 cal vet / 649 koolh

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Mijn voedingschema voorlopig

6.30 uur 50 gr Havermout met 1 schep whey en glutamine

9.00 uur 4 gebakken eieren - 2 dooiers

10.00 uur 100 gr gegrilde Kip

13.00 uur 100 gr gegrilde kip + 75 gr gekookte rijst

15.30 uur blik tonijn (175gr)

19.00 uur pangasiusfillet 200 gr. + 100 gr groente en 50 gr rijst

trainen + wheyshake

22.00 uur magere kwark 250 gr + grapefruit

totaal 1975 cal - 1041 Pr (49%) 660 K (31%) 448 V (20%)

Ik heb dus ruim voldoende Proteine 1041 cal (nodig732)
Heb voldoende Koolhydr 660 cal (nodig 649)
Vet mag iets meer maar dat komt goed 436 cal (nodig 549 cal)

Van de week weer even mijn voeding uitrekenen
Laatste keer had ik bovenstaand schema

Terug
Naar boven