Angelus
Gargantuan Beast
- Waardering
- 3.499
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 8%
juist niet, als er vrije (random) keuze is zouden er verschillende reacties moeten komen. Want dezelfde reactie betekend dat door alles wat die baby tot dan heeft meegemaakt ervoor zorgt dat de neuronen of golven of whatever in zijn hersenen zeggen dat ie die ene actie moet ondernemen.maar toch vind ik niet dat er dan geen vrije wil zou zijn, maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe je het beziet.
Gestuurd of geprogrammeerd --> is voor mij geen vrije wil hebben
Dat er altijd dezelfde reactie volgt op een actie (zoals jouw dimensie voorbeeld) --> betekend voor mij dat er vrije wil is
en omdat beide baby's dezelfde actie ondernemen volgen die neuronen dus altijd hetzelfde patroon en zijn ze dus gewoon afhankelijk van de gebeurtenissen vooraf.
vrije wil betekent los van enige invloed van buitenaf een beslissing nemen, buiten de wet van actie-reactie.
althans dat is mijn interpretatie ervan.
als er verschillen gaan zijn tussen die dimensies dat zou dan willen zeggen dat je iets doet tegen jouw wil, het moet dus zo wel zijn dat die dimensies identiek blijven
nee, dat zou net willen zeggen dat vrije wil een variabel iets is, en dat het niet wetmatig door actie-reactie kan beschreven worden
---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:23 ----------
ik bekijk het woord vrije wil gewoon anders
Jij legt het toch weer niet verkeerd uit![]()
jij hebt gewoon een probleem met abstract denken
je moet een onderscheid kunnen maken tussen de 2 niveaus.

ik bekijk het woord vrije wil gewoon anders