XXL Nutrition

Sticky Hier een leuke vergelijking ;)

@Trickster, hoe kijk jij aan tegen meal timing, ook gezien de macro's?

Lees hier van alles, variërend van 'maakt niks uit' tot 'is heel belangrijk'. Je geeft namelijk zelf aan daar veel over geleerd te hebben, dus ik ben wel benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.663
@Trickster, hoe kijk jij aan tegen meal timing, ook gezien de macro's?

Lees hier van alles, variërend van 'maakt niks uit' tot 'is heel belangrijk'. Je geeft namelijk zelf aan daar veel over geleerd te hebben, dus ik ben wel benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt.

Aantal paginas terug is daar een discussie over geweest toevallig. Daar kan je mijn visie erop terugvinden ;)

Aantal paginas terug is daar een discussie over geweest toevallig. Daar kan je mijn visie erop terugvinden ;)

Ik wou nog zeggen, kan zijn dat ik het gemist heb als het al eerder is gevraagd :) Volg je topic toch wel aardig dus my bad. Ga even teruglezen!

• #2.666
Naturels moeten júist de kracht halen uit schone voeding en alles strikt afwegen!

Welnee broer, naturels kunnen eten wat ze willen zolang ze hun macro's en micro's maar halen joh.
Naturel in topshape een wedstrijd draaien is een eitje toch? Hoeft niet zo strikt mallert.
Stelt niets voor zo'n prep :p

Naturels moeten júist de kracht halen uit schone voeding en alles strikt afwegen!

Uitleg?
Waar doel je op, micro's?

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 17:27 ----------

Whahah yeah inderdaad! Zou een openbaring zijn! Helaas is de werkelijkheid iets anders :p
Grappig dat alle broscience beweringen altijd van mensen komen zonder enige prestatie. Mensen die uberhaubt nooit hebben geprept voor een contest en toch alles weten :rolleyes:

Je lichaam is een weerspiegeling van je kennis ;)

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 17:15 ----------

Makkelijk als je denkt als een simpele misschien? ???
Zie mn voorgaande post..
Niet eerlijk om te zeggen.

Tevens zal ik niet meer spreken , ik reflecteerde wat de wetenschap zegt, als mensen met de '' ja maar dit werkt voor mij '' mentaliteit zal komen dan trek ik mij terug.

Succes verder met je carrière.

• #2.668
Werkt niet alleen voor mij, want zowel Ray als ik begeleiden meerdere mensen met goed resultaat.
Wetenschap is geen garantie voor resultaat, als je daarvan uitgaat ben je al gedoemd.
Wetenschap toont aan dat er een correlatie bestaat of significant sprake is van een aantoonbaar effect ONDER BEPAALDE OMSTANDIGHEDEN.
Dit is niet generaliseerbaar voor bijv elke atleet.

Maar thanks voor de succeswens.

Hoe sta je juist tegenover trainingsduur en rust tussen sets? Merci

• #2.670
Hoe sta je juist tegenover trainingsduur en rust tussen sets? Merci

Beide variabelen die je kunt beïnvloeden om stress op de spier te zetten.
Hele korte rust tussen sets vereist een andere neurologische rekrutering van spiervezels. Moeten meerdere motorunits worden aangesproken vaak wat leidt tot een andere prikkel.

Hogere hartslag etc brengt ook weer andere effecten mee. Met minder rust tussen sets kun je ook meer output leveren (meer sets en/of reps) in dezelfde totale trainingstijd als dat je normaal deed met meer rust.

Je moet altijd met een plan de gym in komen.

Vroeger in arnie zn tijd was het protocol low carb en 3-5uur trainen.
Tegenwoordig weer anders ;) Gebruik het als tool.

Welke wedstrijd ben je nu naar toe aan het werken?

Anthony, hoe sta jij tegenover brood vs. andere kh bronnen in de cut (evt. zelfs in de bulk)?

• #2.674
nee, ik houd niet van de mac. maar dat is geen antwoord op de vraag. welke processen van omzetting van eten naar energie gaan anders?

Mooi voorbeeld hier. Waarom wil je theorie weten terwijl praktijkwerking veel belangrijker is.
'Niet lusten' of 'niet houden van' is een bullshit excuus voor pussies. You dont eat for taste, you eat for function.

Probeer het eens een week en kijk wat het doet. All you need to know.

maar IRL een fysiek van niets hebben
Ik snap niet goed waarom je dit constant erbij betrekt. Hoe is je uiterlijke vertoning een weerspiegeling van je kennis?

leg mij eens uit hoe het lichaam anders reageert op een hamburger van de mcdonalds dan op een bak rijst met kip en olijfolie. (als ze gelijke e/k/v verhoudingen zouden hebben)
dat snap ik niet :)
Je hebt wel een extreem sterk versimplificeerd en afwijkend model in je hoofd van het menselijk metabolisme als je denkt dat het strict om macro's gaat. Kan voor alle drie de macro's bijzonder makkelijk de bewering weerleggen op basis van een tegenvoorbeeld. Eiwit: haal al je eiwit uit bronnen excl. de essentiele aminozuren. Koolhydraat: haal al je koolhydraten eens uit HDP. Vet: haal al je vet eens uit bronnen die de essentiele vetzuren en ook arachidonzuur missen. Ik kan je verzekeren dat je na verloop van tijd zelfs dood zult gaan. Daarnaast is het ook een extreem versimplificeerd beeld als je denkt dat de pharmacokinetica en pharmacodynamica van voedingsstoffen GEEN verschil maken, dat is absurd en tegenstrijdig met wat je in de literatuur zult vinden. Ik durf er ook m'n hand voor in het vuur te steken dat >99% van de 'IIFYM' aanhangers nog geeneens de citroenzuurcyclus zou herkennen als het voor hun snufferd geillustreerd zou zijn, doch denken ze de ultieme waarheid in pacht te hebben m.b.t. voeding.

Beide variabelen die je kunt beïnvloeden om stress op de spier te zetten.
Hele korte rust tussen sets vereist een andere neurologische rekrutering van spiervezels. Moeten meerdere motorunits worden aangesproken vaak wat leidt tot een andere prikkel.
In additie; nu is de rekrutering van de spiervezels voornamelijk een functie van de intensiteit. Echter biedt een kortere rustperiode (sommigen hangen gerust 5 min? tussen hun setjes door) tussen setjes enkele voordelen m.b.t. spiergroei voornamelijk door: een korte verlengde staat van hypoxia en grotere zwelling van de spier met dito beperkte bloedtoevoer. Hoe dit biochemisch voordeel brengt kun je zoeken in de activatie van mTORC1 en de korte staat van activatie van AMPKa2, als ook is dit het idee achter blood flow restriction (kaatsu heet het dacht ik?) training. Persoonlijk train ik bijv. met relatief korte rust tussen met setjes door het gros van de training.

Dit in schril contrast met de pseudowetenschappers die altijd maar lange sets hanteren (ik noem een draak zoals die Ian Mccarthy oid.) gebaseerd op een versimplificeerd model waarin alleen regeneratie van ATP een rol blijkt te spelen. Echter kennen langere sets gedurende periodes ook voordelen uiteraard, wat ik nu niet ga toelichten.

Het zijn niet zo zeer contradicties in de wetenschap, sterker nog die kom ik eerlijk gezegd zelden tegen, eerder in de interpretatie ervan.

Mooi voorbeeld hier. Waarom wil je theorie weten terwijl praktijkwerking veel belangrijker is.
'Niet lusten' of 'niet houden van' is een bullshit excuus voor pussies. You dont eat for taste, you eat for function.

Hier valt zeer zeker wat voor te zeggen. In het verleden was ik voornamelijk schuldig aan het puur en alleen volgen van de theorie die ik wist, tegenwoordig benader ik het zeer zeker ook andersom; de rode draad die veel atleten hanteren op basis van praktijkervaring nu net onderbouwen. En daar waar mogelijk, kijken of er ruimte voor verbetering is.

Omdat de theorie over voeding al in praktijk toegepast is en ik weet niet wat de resultaten ervan zijn.
De wetenschap over voeding laten dingen zien wat je zelf onmogelijk te weten kan komen. Sommige processen kun je zelf niet van elkaar onderscheiden

En nu scheld je me uit voor p*ssy, omdat ik zeg dat ik iets niet lust.??? niet zo sympathiek

• #2.677
Omdat de theorie over voeding al in praktijk toegepast is en ik weet niet wat de resultaten ervan zijn.
De wetenschap over voeding laten dingen zien wat je zelf onmogelijk te weten kan komen. Sommige processen kun je zelf niet van elkaar onderscheiden

En nu scheld je me uit voor p*ssy, omdat ik zeg dat ik iets niet lust.??? niet zo sympathiek

Wetenschap is ook geen garantie voor een goed fysiek. Klinkt leuk met alle dure woorden, maar zegt niets over de vertaling naar praktijk.

En theorie is helemaal niet altijd in praktijk toegepast. Ken je het verschil uberhaubt tussen bijv inductief en deductief onderzoek?
De wetenschap kan het leuk op papier laten zien, maar zegt niets over hoe het in de praktijk werkt voor jou.
Dus? Proberen is effectiever leren.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat na al dit ''gedoe'' Trickster nog wel een complimentje verdiend. Puik fysiek kerel. Hard geknokt en nog steeds, van ver gekomen en al een aantal keer in bloedvorm on stage gestaan. Zijn er maar weinig.. dus bij deze: een dikke chapeau! (almost homo)

Wetenschap is ook geen garantie voor een goed fysiek. Klinkt leuk met alle dure woorden, maar zegt niets over de vertaling naar praktijk.

En theorie is helemaal niet altijd in praktijk toegepast. Ken je het verschil uberhaubt tussen bijv inductief en deductief onderzoek?
Is deze vraag aan mij gericht?

• #2.680
Ik vind dat na al dit ''gedoe'' Trickster nog wel een complimentje verdiend. Puik fysiek kerel. Hard geknokt en nog steeds, van ver gekomen en al een aantal keer in bloedvorm on stage gestaan. Zijn er maar weinig.. dus bij deze: een dikke chapeau! (almost homo)

Hahahaha mooie post!!

---------- Post toegevoegd 27 August 2013 om 23:06 ----------

Is deze vraag aan mij gericht?

Nee kerel, ga er van uit dat jij dat wel weet.

• Like
Waarderingen: YOGI
Terug
Naar boven