Dat is een beetje het moeilijke er aan. Een daadwerkelijke sluitende diagnose kan niet worden gesteld (voor zover ik overal lees)? Ze onderzoeken je, horen je verhaal aan, nemen eventueel bloed af en sluiten andere dingen uit daarmee. Waarmee ze dan vervolgens aangeven dat het wellicht dus RA is.
Verder lees ik nergens echt wat er voor behandeling wordt geboden of wat de risico's van niet behandelen zijn enzovoort. Op de pijnlijke momenten neem ik al paracetamol en ibuprofen en gebruik ik voltarengel om een eventuele ontsteking te remmen.
Laten we daarbij in het oog houden dat de pijn in mijn vingers een keer of 3 / 4 voor komen per jaar, maximaal. De pijn in mijn teengewricht een of twee keer per jaar. Daarnaast geven ze aan dat de pijn langer dan drie weken aan zou houden. Dat is bij mij geloof ik niet het geval. In het geval van mijn teen wel, maar mijn vingers zijn hooguit een week pijnlijk.
Ik vraag me dan af wat gestelde diagnose mij oplevert, anders dan een aantekening ervan in mijn medisch dossier en de kosten van mijn eigen risico (hoogste vrijwillige eigen risico onder het mom van ik heb nooit wat

)
Nee, daar zit ik absoluut niet op te wachten.. Ik vraag me vooral af wat ik opschiet met de diagnostisering ervan. Het is niet zo dat ik continu in pijn leef, of dat ik weken uit de running ben. Het is vooral heel vervelend af en toe.
Het is ook niet zo dat ze weten wat de oorzaak er van is, en het kan ook niet genezen worden..
Toch zie ik zelf ook wel simularities, en spraken wij er toevallig gisteravond en een aantal weken terug er al over, maarja. Ik vind naar de huisarts gaan en onderzoek enzo altijd zo'n waste... ofzo.