- Waardering
- 10.714
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 8%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik weet niet precies waar het allemaal over gaat (sorry @HillR, wall of text, samenvatting?), maar ook de leverwaarden (ALAT en ASAT) zijn vaak verhoogd door krachttraining. Verder niet direct gerelateerd aan het trainen an sich, maar bij gespierde mensen (en met name bij creatinegebruikers) kan creatinine licht verhoogd zijn. En bij een hoogeiwitdieet ook het ureum. Zijn nog wat andere bloedwaarden die in min of meerdere mate wat beïnvloed worden door krachttraining, maar dat leidt in de regel niet tot afwijkingen.
Edit: zie zo snel iets met pijnlijke handen. Beide handen? Ook de polsen? Alle vingers, of slechts een paar? Waar precies doet het pijn aan de vingers? Is het verdikt? Is het rood? Is het warm? Is het gezwollen? Verandert de pijn gedurende de dag ('s ochtends meer dan 's avonds)? Reuma is vrij zeldzaam, vaker een tendinitis of tendovaginitis.
Ik voel me echt gezegend met mijn huisarts. Luistert altijd goed, en vraagt simpelweg wat ik zelf denk dat het is, of ik een doorverwijzing ergens naar wil, en als het van toepassing is of ik bloed wil prikken.
Ik en mijn lappen tekst ook altijd
Bedankt dat je iig de moeite neemt om te reageren, wordt gewaardeerd!Wat een verhaal!
Gelukkig zijn er ook hele goede huisartsen! Maar sommigen...
Ik hoop dat je het donderdag beter treft! En dat kan bijna niet anders na dit bezoek.
Niet teveel over je grenzen hoor. Maakt voor bloedonderzoek niet uit.
Nouja, ben blij dat het niet alleen mijn gedachte was en jullie er net zo over denken, ik dacht alweer dat het aan mij lag. Op dit moment heft ze weinig tot geen last. Ze gebruikt nu een biological, is een type medicatie. Voor haar echt een super medicijn.
De huisarts heeft haar eerst zooltjes laten aanmeten en weet ik veel wat niet meer. Niets hielp natuurlijk...
Heb je ook dikke vingers, tenen, ontstoken, rood, gezwollen?
oh zo bekend... zo een huisarts bezoek..echt frustrerend is dat.. kastje muur effect is ook vrij hoog bij een huisarts ... er zijn uitzonderingen maar ik heb het ook nooit echt getroffen... Bij geen enkele arts geloof ik...
Hoop dat het donderdag meevalt en er wel wat nuttigs gaat gebeuren.
Sterkte in ieder geval bikkel!![]()
Zit nog even te herkauwen op trainen en bloedwaarden, het enige wat je kan beïnvloeden volgens mij na heftige training is CK waarde (stijgt door spiersschade), wordt niet vaak geprikt overigens. Mis ik wat @Galen ?
Jeeeezus man wat een gehannes allemaal voor een huisartsenbezoekje:0
Bij m'n ouders op het dorp is het god dank nog steeds dat je om 7 uur in de ochtend effies belt en dat je dan dezelfde ochtend nog langs kan![]()

Wat een verhaal!
Belachelijke huisartsen praktijk.
Direct naar een ander
Jaa, dit is wel de meest kansloze huisarts ooitNouja, ben blij dat het niet alleen mijn gedachte was en jullie er net zo over denken, ik dacht alweer dat het aan mij lag.
Fijn dat ze nu minder last heeft en goede behandeling heeft.
Dikke vingers had ik vorige week heel erg, sinds afgelopen dinsdag niet meer. Teen is ontstoken, rood en ook eigenlijk altijd gezwollen. Staat inmiddels ook een beetje scheef. Maar verder mag ik niet klagen.
Heb nu eigenlijk bijna geen last meer, vergeleken met vorige week is dit echt peanuts en vind ik het echt helemaal prima zo.
Stom hé..
Dankjewel!
Thanks voor het meedenken!
En dan vragen mensen zich af waarom ik niet naar de huisarts wil
Thanks Pillz, ik hoop dat de vrouw waar ik volgende week heen moet beter te pruimen is. Heb al wel bedacht dat ik haar ga zeggen dat ik me echt heel erg ongemakkelijk en niet welkom voelde bij die ander (als ik me dan nog zo voel over dit hele gedoe hahaha)
Klinkt allemaal vrij dramatisch maar vorige week voelde ik me echt heel slecht. Blij dat het nu beter is. Ook ontzettend veel zin om te sporten en er zowaar ook energie voor.
kwam bij de derde rep amper nog omhoog, vierde ook nog net.. Wilde voor de 5 gaan, maar wilde geen kruip of shame doen.
Kan je zelf ook de bloedwaarden online inzien?
Ik zou als ik jou was eisen dat je doorgestuurd wordt naar een reumatoloog. Een reumatoloog heeft veeeeeel meer kennis over het bewegingsapparaat dan een huisarts. Hopelijk valt het mee!
Ligt aardig buiten m'n area of expertise, reumatoïde artritis zou kunnen, maar ik weet niet hoe specifiek die bloedtest is (voor hetzelfde geld aardige kans op een vals-positieve uitslag of andersom) en het blijft redelijk zeldzaam vergeleken met andere zaken.Ik en mijn lappen tekst ook altijd
Bedankt dat je iig de moeite neemt om te reageren, wordt gewaardeerd!
Samenvatting:
Symptomen:
Handen:
- Vooral in de ochtend en avond stijve vingers. In ochtend hele warme handen, rest van de dag steenkoud.
- Continu zeurend gevoel in gewrichten van vingers (niet de knokkels, maar middelste vingerkootjes).
- Veel vocht vasthouden in vingers rondom gewricht middelste vingerkootjes.
- Opgezette gewrichten (voornamelijk middelvinger, en pinken).
- Zeurende gewrichten in duim, pols.
- Uitstralende pijn in linkerarm.
- Linkerhand is het meest pijnlijk.
- Moeite met vasthouden van dingen (o.a. twee keer mijn kop thee laten vallen).
Voeten:
- Doof gevoel in 2e en 3e teentje, beide voeten.
- Pijnlijk gewricht in grote tenen, rechterzijde ontstoken en rode zwelling op het gewricht.
- Stijve gewrichten in grote tenen.
- Pijnlijke voorvoeten.![]()
Vanochtend bloedgeprikt, volgende week donderdag uitslag.

Krijg ik eerst vijf minuten een preek dat ik sinds ik aangesloten ben bij deze praktijk (juli 2017) nog nooit ben langs geweest, dat het gebruikelijk is dat je je even komt voorstellen en kennis maakt, en dat ik nu opeens met een legio aan klachten kom, daarvoor zelfs een emailtje stuur. Ik kon toch zelf ook wel begrijpen dat dit niet is hoe het werkt? Er is maar 10 minuten ingepland, en je hebt nooit de moeite genomen om even een kennismakingsgesprek te maken en nu wordt er verwacht dat we je zo 1 2 3 even helpen.

Ligt aardig buiten m'n area of expertise, reumatoïde artritis zou kunnen, maar ik weet niet hoe specifiek die bloedtest is (voor hetzelfde geld aardige kans op een vals-positieve uitslag of andersom) en het blijft redelijk zeldzaam vergeleken met andere zaken.
Heb zelf ook een handje van lappen tekst, maar ben nu wat kort van stof![]()

Ja fijn die huisartsen tegenwoordig, je had naderhand gelijk moeten zeggen, als je nu niet zo lang had
zitten preken had ik je het wat duidelijker uit kunnen leggen en dan er achter aan,misschien moet je ook
eens je mail lezen voor dat je desbetreffende patiënt gaat helpen.
Maar begrijp ik nu goed dat dit om vervanger ging om dat je daarna zei dat je maar een afspraak moest
maken bij je eigen huisarts
Bij mijn huisarts ook, als ik meer dan twee klachten heb moet ik een dubbele afspraak maken.
En dan zit ze de eerste minuten eerst te type om vervolgend naar de klacht te vragen, om vervolgens
te zeggen, wat denk je zelf
In ieder geval, je hebt een stap gemaakt naar een oorzaak zoeken![]()

Aardig of niet aardig, hij heeft wel het juiste bloedonderzoek aangevraagd voor de aanwezige klachten... Wat betreft de NL lyme test klopt dit wel.. Maar dit is helaas de standaard in NL... Vaak hebben artsen erg veel last hebben van de werkdruk.. Zeker als je in een stad woont zal dit wel het geval zijn)Ik en mijn lappen tekst ook altijd
Bedankt dat je iig de moeite neemt om te reageren, wordt gewaardeerd!
Samenvatting:
Symptomen:
Handen:
- Vooral in de ochtend en avond stijve vingers. In ochtend hele warme handen, rest van de dag steenkoud.
- Continu zeurend gevoel in gewrichten van vingers (niet de knokkels, maar middelste vingerkootjes).
- Veel vocht vasthouden in vingers rondom gewricht middelste vingerkootjes.
- Opgezette gewrichten (voornamelijk middelvinger, en pinken).
- Zeurende gewrichten in duim, pols.
- Uitstralende pijn in linkerarm.
- Linkerhand is het meest pijnlijk.
- Moeite met vasthouden van dingen (o.a. twee keer mijn kop thee laten vallen).
Voeten:
- Doof gevoel in 2e en 3e teentje, beide voeten.
- Pijnlijk gewricht in grote tenen, rechterzijde ontstoken en rode zwelling op het gewricht.
- Stijve gewrichten in grote tenen.
- Pijnlijke voorvoeten.![]()
Vanochtend bloedgeprikt, volgende week donderdag uitslag.
halfwaardetijd nemen x2 toch? Ik heb recent ALAT overnieuw geprikt na 10 dagen, maar die was inderdaad nog verhoogd. Alleen heb ik zeer zeker de halfwaardetijd x2 genomen en nog wat extra dagen er achter... Dus in de regel zou dit NIET horen. CK volgens mij 72uurAlat asat en ck kunnen tot 14 dagen na een workout (flink) verhoogd zijn; als ze nu niet helemaal lekker terugkomen dan is dat iets wat je zou kunnen uitproberen...
Verder kan je je bloed ook laten prikken op check-u.nl of checkuwgezondheid . Heb eventueel 10% kortingscode voor je.
2x halfwaardetijd is 25%. 3x 12.5 etc. Had ergens onderzoek dat Alat asat maar ck ook tot zeker 2 weken na stevige workout nog verhoogd kunnen zijnhalfwaardetijd nemen x2 toch? Ik heb recent ALAT overnieuw geprikt na 10 dagen, maar die was inderdaad nog verhoogd. Alleen heb ik zeer zeker de halfwaardetijd x2 genomen en nog wat extra dagen er achter... Dus in de regel zou dit NIET horen. CK volgens mij 72uur
Mja, maar mijn ALAT was eigenlijk maar minimaal verhoogd. Echter is ie na 10 dagen juist hoger geworden als de voorgaande keer dus.. Nu had ik nog een verhoging, die mij iets meer zorgen baarde maar ik ga daar binnenkort even mee verder....2x halfwaardetijd is 25%. 3x 12.5 etc. Had ergens onderzoek dat Alat asat maar ck ook tot zeker 2 weken na stevige workout nog verhoogd kunnen zijn
bij waardes rond 200 gaan ze zich pas zorgen maken.... is mijn ervaring...Mja, maar mijn ALAT was eigenlijk maar minimaal verhoogd. Echter is ie na 10 dagen juist hoger geworden als de voorgaande keer dus.. Nu had ik nog een verhoging, die mij iets meer zorgen baarde maar ik ga daar binnenkort even mee verder....

Ligt ook beetje aan het totaal plaatje eigenlijk..... Een geïsoleerde waarde is weer totaal anders te interpreteren dan een waarde die bijv. met een concreet iets samenhangt. Ik maak me iig om de ALAT zelf niet zo zeer zorgen.... Maar die andere waarde die bij mij verhoogd is vind ik dan zelf wel weer iets minder....bij waardes rond 200 gaan ze zich pas zorgen maken.... is mijn ervaring...![]()