AndroidHealthClinic

Gesloten HillR's continued shred

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Wat een verhaal!

Belachelijke huisartsen praktijk.
Direct naar een ander

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet precies waar het allemaal over gaat (sorry @HillR, wall of text, samenvatting? :roflol:), maar ook de leverwaarden (ALAT en ASAT) zijn vaak verhoogd door krachttraining. Verder niet direct gerelateerd aan het trainen an sich, maar bij gespierde mensen (en met name bij creatinegebruikers) kan creatinine licht verhoogd zijn. En bij een hoogeiwitdieet ook het ureum. Zijn nog wat andere bloedwaarden die in min of meerdere mate wat beïnvloed worden door krachttraining, maar dat leidt in de regel niet tot afwijkingen.

Edit: zie zo snel iets met pijnlijke handen. Beide handen? Ook de polsen? Alle vingers, of slechts een paar? Waar precies doet het pijn aan de vingers? Is het verdikt? Is het rood? Is het warm? Is het gezwollen? Verandert de pijn gedurende de dag ('s ochtends meer dan 's avonds)? Reuma is vrij zeldzaam, vaker een tendinitis of tendovaginitis.

Ik voel me echt gezegend met mijn huisarts. Luistert altijd goed, en vraagt simpelweg wat ik zelf denk dat het is, of ik een doorverwijzing ergens naar wil, en als het van toepassing is of ik bloed wil prikken.

:roflol: Ik en mijn lappen tekst ook altijd :P Bedankt dat je iig de moeite neemt om te reageren, wordt gewaardeerd!

Samenvatting:
Symptomen:

Handen:
- Vooral in de ochtend en avond stijve vingers. In ochtend hele warme handen, rest van de dag steenkoud.
- Continu zeurend gevoel in gewrichten van vingers (niet de knokkels, maar middelste vingerkootjes).
- Veel vocht vasthouden in vingers rondom gewricht middelste vingerkootjes.
- Opgezette gewrichten (voornamelijk middelvinger, en pinken).
- Zeurende gewrichten in duim, pols.
- Uitstralende pijn in linkerarm.
- Linkerhand is het meest pijnlijk.
- Moeite met vasthouden van dingen (o.a. twee keer mijn kop thee laten vallen).

Voeten:
- Doof gevoel in 2e en 3e teentje, beide voeten.
- Pijnlijk gewricht in grote tenen, rechterzijde ontstoken en rode zwelling op het gewricht.
- Stijve gewrichten in grote tenen.
- Pijnlijke voorvoeten.
naamloos.JPG

Vanochtend bloedgeprikt, volgende week donderdag uitslag.

Wat een verhaal!
Gelukkig zijn er ook hele goede huisartsen! Maar sommigen :haar:...

Ik hoop dat je het donderdag beter treft! En dat kan bijna niet anders na dit bezoek.

Niet teveel over je grenzen hoor. Maakt voor bloedonderzoek niet uit.

Jaa, dit is wel de meest kansloze huisarts ooit :roflol: Nouja, ben blij dat het niet alleen mijn gedachte was en jullie er net zo over denken, ik dacht alweer dat het aan mij lag.

Op dit moment heft ze weinig tot geen last. Ze gebruikt nu een biological, is een type medicatie. Voor haar echt een super medicijn.
De huisarts heeft haar eerst zooltjes laten aanmeten en weet ik veel wat niet meer. Niets hielp natuurlijk...

Heb je ook dikke vingers, tenen, ontstoken, rood, gezwollen?

Fijn dat ze nu minder last heeft en goede behandeling heeft.

Dikke vingers had ik vorige week heel erg, sinds afgelopen dinsdag niet meer. Teen is ontstoken, rood en ook eigenlijk altijd gezwollen. Staat inmiddels ook een beetje scheef. Maar verder mag ik niet klagen.

Heb nu eigenlijk bijna geen last meer, vergeleken met vorige week is dit echt peanuts en vind ik het echt helemaal prima zo.

oh zo bekend... zo een huisarts bezoek.. :mad: echt frustrerend is dat.. kastje muur effect is ook vrij hoog bij een huisarts ... er zijn uitzonderingen maar ik heb het ook nooit echt getroffen... Bij geen enkele arts geloof ik... :o

Hoop dat het donderdag meevalt en er wel wat nuttigs gaat gebeuren.
Sterkte in ieder geval bikkel! :kiss:

Stom hé.. :(

Dankjewel!

Zit nog even te herkauwen op trainen en bloedwaarden, het enige wat je kan beïnvloeden volgens mij na heftige training is CK waarde (stijgt door spiersschade), wordt niet vaak geprikt overigens. Mis ik wat @Galen ?

Thanks voor het meedenken!

Jeeeezus man wat een gehannes allemaal voor een huisartsenbezoekje:0

Bij m'n ouders op het dorp is het god dank nog steeds dat je om 7 uur in de ochtend effies belt en dat je dan dezelfde ochtend nog langs kan:)

En dan vragen mensen zich af waarom ik niet naar de huisarts wil :roflol:

Wat een verhaal!

Belachelijke huisartsen praktijk.
Direct naar een ander

Thanks Pillz, ik hoop dat de vrouw waar ik volgende week heen moet beter te pruimen is. Heb al wel bedacht dat ik haar ga zeggen dat ik me echt heel erg ongemakkelijk en niet welkom voelde bij die ander (als ik me dan nog zo voel over dit hele gedoe hahaha)

Jaa, dit is wel de meest kansloze huisarts ooit :roflol: Nouja, ben blij dat het niet alleen mijn gedachte was en jullie er net zo over denken, ik dacht alweer dat het aan mij lag.

Fijn dat ze nu minder last heeft en goede behandeling heeft.

Dikke vingers had ik vorige week heel erg, sinds afgelopen dinsdag niet meer. Teen is ontstoken, rood en ook eigenlijk altijd gezwollen. Staat inmiddels ook een beetje scheef. Maar verder mag ik niet klagen.

Heb nu eigenlijk bijna geen last meer, vergeleken met vorige week is dit echt peanuts en vind ik het echt helemaal prima zo.

Stom hé.. :(

Dankjewel!

Thanks voor het meedenken!

En dan vragen mensen zich af waarom ik niet naar de huisarts wil :roflol:

Thanks Pillz, ik hoop dat de vrouw waar ik volgende week heen moet beter te pruimen is. Heb al wel bedacht dat ik haar ga zeggen dat ik me echt heel erg ongemakkelijk en niet welkom voelde bij die ander (als ik me dan nog zo voel over dit hele gedoe hahaha)

Kan je zelf ook de bloedwaarden online inzien?
Ik zou als ik jou was eisen dat je doorgestuurd wordt naar een reumatoloog. Een reumatoloog heeft veeeeeel meer kennis over het bewegingsapparaat dan een huisarts. Hopelijk valt het mee!

TRAINING WOENSDAG

Sinds gisteren voel ik me eigenlijk weer helemaal fit. EINDELIJK niet meer vermoeid en lamlendig. Wat een verschil kan dat maken zeg.. Ik was vorige week bang dat ik in een depressie zou raken, of een burnout had of iets dergelijks, want ik heb me echt heel lang niet zo ernstig vermoeid en verschrikkelijk gevoeld.

Gisteren was dat weg. Ik had weer zin in m'n werk, weinig tot nauwelijks last van mijn vingers. Energiek, zin in het leven :roflol: Klinkt allemaal vrij dramatisch maar vorige week voelde ik me echt heel slecht. Blij dat het nu beter is. Ook ontzettend veel zin om te sporten en er zowaar ook energie voor.

Squat SS Plateloaded Pulldown
1x10x20 / 1x8x40
1x10x30 / 1x8x60
1x8x40 / 1x8x80
1x4x50

Laatste setje viel me toch vrij zwaar :roflol: kwam bij de derde rep amper nog omhoog, vierde ook nog net.. Wilde voor de 5 gaan, maar wilde geen kruip of shame doen.

Goodmornings
3x10x20

DB rows
1x8x8
1x8x9
1x8x10

Goblet squats
3x10x12

Cable hipthrust / Facepulls
1x10x23 / 1x15x14
1x10x27 / 1x12x18
1x10x32 / 1x10x23
1x10x41 / 1x10x27

Benchdips SS Sideraises
3x10 / 3x10x4

Seated press
1x8x6

Laatste oefening was extra omdat de baas nog bezig was, maar na 1 setje was hij klaar en viel hij bijna om geloof ik, dus maar gauw richting huis :D

Heerlijke training, goed energiek en ik kon alles gewoon vasthouden, wat een verademing is dat. Ik wilde voor triceps de cable pushdown doen, maar dat deed wel erg zeer aan m'n vingers en polsgewrichten, dus om die reden maar vervangen door benchdips. Stiekem nu alweer zin in een nieuwe training, maar geduldig wachten tot morgen!

Kan je zelf ook de bloedwaarden online inzien?
Ik zou als ik jou was eisen dat je doorgestuurd wordt naar een reumatoloog. Een reumatoloog heeft veeeeeel meer kennis over het bewegingsapparaat dan een huisarts. Hopelijk valt het mee!

Nee, kan ze zelf niet in zien. Eerst even horen wat er volgende week donderdag bij de uitslag gezegd wordt en dan idd vragen om doorverwijzing naar de reumatoloog. Nu eigenlijk bijna geen last meer, dus moet er nu om denken dat ik niet zulk iets heb van "ohhhhh viel allemaal wel mee! hoef geen verder onderzoek doeiiiiiiiiiii". Tot het volgende moment dat het opkomt.

Overigens, niet dat ik nu de wijsheid in pacht heb ofzo hoor, maar gebruikt je vrouw ook kurkuma of gember supplementen? Ik ben daar dus vorige week vrijdag mee gestart, en sinds maandag geen last meer.. Schijnen beide erg ontstekingsremmend te zijn, misschien dat je vrouw er baat bij heeft.

Jezus wat een HA, logisch dat je pissed was!! Heb zelf ook vreselijke HA's meegemaakt. 1 zei dingen als "mag ik even in je keeltje kijken" en dan op een bepaalde denigrerende toon. Een andere HA was gewoon niet bekwaam genoeg.
Ik zit nu eindelijk bij een goede gelukkig.

:roflol: Ik en mijn lappen tekst ook altijd :P Bedankt dat je iig de moeite neemt om te reageren, wordt gewaardeerd!

Samenvatting:
Symptomen:

Handen:
- Vooral in de ochtend en avond stijve vingers. In ochtend hele warme handen, rest van de dag steenkoud.
- Continu zeurend gevoel in gewrichten van vingers (niet de knokkels, maar middelste vingerkootjes).

Voeten:
- Pijnlijk gewricht in grote tenen, rechterzijde ontstoken en rode zwelling op het gewricht.
- Pijnlijke voorvoeten.
naamloos.JPG

Ligt aardig buiten m'n area of expertise, reumatoïde artritis zou kunnen, maar ik weet niet hoe specifiek die bloedtest is (voor hetzelfde geld aardige kans op een vals-positieve uitslag of andersom) en het blijft redelijk zeldzaam vergeleken met andere zaken.

Heb zelf ook een handje van lappen tekst, maar ben nu wat kort van stof :o

Krijg ik eerst vijf minuten een preek dat ik sinds ik aangesloten ben bij deze praktijk (juli 2017) nog nooit ben langs geweest, dat het gebruikelijk is dat je je even komt voorstellen en kennis maakt, en dat ik nu opeens met een legio aan klachten kom, daarvoor zelfs een emailtje stuur. Ik kon toch zelf ook wel begrijpen dat dit niet is hoe het werkt? Er is maar 10 minuten ingepland, en je hebt nooit de moeite genomen om even een kennismakingsgesprek te maken en nu wordt er verwacht dat we je zo 1 2 3 even helpen.

Wtf :roflol:

Ja fijn die huisartsen tegenwoordig, je had naderhand gelijk moeten zeggen, als je nu niet zo lang had
zitten preken had ik je het wat duidelijker uit kunnen leggen en dan er achter aan,misschien moet je ook
eens je mail lezen voor dat je desbetreffende patiënt gaat helpen.

Maar begrijp ik nu goed dat dit om vervanger ging om dat je daarna zei dat je maar een afspraak moest
maken bij je eigen huisarts

Bij mijn huisarts ook, als ik meer dan twee klachten heb moet ik een dubbele afspraak maken.
En dan zit ze de eerste minuten eerst te type om vervolgend naar de klacht te vragen, om vervolgens
te zeggen, wat denk je zelf:headbang:

In ieder geval, je hebt een stap gemaakt naar een oorzaak zoeken:thumb:

• Like
Waarderingen: Vonk
TRAINING ZATERDAG

Deadlift

5x5x60

Plateloaded pulldown ss BOR
1x8x40 / 1x10x25
1x8x60 / 1x10x25
1x6x80 / 1x10x25
1x15x40 / 1x10x25

Legextensions
1x8x35
1x8x39

dropset
1x8x41,3 / 1x6x25 / 1x5x18

Glute pushdown in pullupmachine
1x10x36
3x10x42

Kettlebellswings
1x12x12
3x10x16

Sideraises
1x8x4
1x8x5
1x8x6

Frontraises
3x8x5

Stairmaster
5 min op level 10

Loopband
10 minuten op 5,5kmpu op helling 6

Was een lekkere training, was wel druk in de gym, maar omdat je meer tijd/zin hebt in het weekend is dat niet storend. Nu ernstig spierpijn in mijn traps :roflol:
Met opzet m'n armen niet gedaan omdat ik met de benchdips woensdag m'n triceps een beetje heb overbelast, m'n linkertricep doet me goed zeer.

Voeding probeer ik met alle macht op orde te houden maar valt me erg tegen. M'n pijn in handen en voeten komt met vlagen en dat machteloze gevoel is superirritant. Niet echt satisfied met m'n fysiek atm maar ik heb niet het gevoel dat ik aankom. Ik zou alleen zo graag weer wat een lager vetpercentage willen hebben, maar die focus kan ik alleen behouden als de rest ook allemaal goed gaat. Anyways, het lukt me wel aardig om niet boven onderhoud te eten, maar om echt een strak regime te volgen lukt niet echt, met als gevolg dat ik me slechter voel over m'n eten dan werkelijk het geval is. Ik voel me nog altijd beter bij een strak voedingsschema waarbij ik mezelf goed uithonger, dan heb je tenminste het gevoel dat je daadwerkelijk aan het cutten bent :roflol:

Fijne zondag :D

Ligt aardig buiten m'n area of expertise, reumatoïde artritis zou kunnen, maar ik weet niet hoe specifiek die bloedtest is (voor hetzelfde geld aardige kans op een vals-positieve uitslag of andersom) en het blijft redelijk zeldzaam vergeleken met andere zaken.

Heb zelf ook een handje van lappen tekst, maar ben nu wat kort van stof :o

Thanks anyway :D

Hutspot?!

Ja fijn die huisartsen tegenwoordig, je had naderhand gelijk moeten zeggen, als je nu niet zo lang had
zitten preken had ik je het wat duidelijker uit kunnen leggen en dan er achter aan,misschien moet je ook
eens je mail lezen voor dat je desbetreffende patiënt gaat helpen.

Maar begrijp ik nu goed dat dit om vervanger ging om dat je daarna zei dat je maar een afspraak moest
maken bij je eigen huisarts

Bij mijn huisarts ook, als ik meer dan twee klachten heb moet ik een dubbele afspraak maken.
En dan zit ze de eerste minuten eerst te type om vervolgend naar de klacht te vragen, om vervolgens
te zeggen, wat denk je zelf:headbang:

In ieder geval, je hebt een stap gemaakt naar een oorzaak zoeken:thumb:

Jaa, ik wilde nog zulk iets zeggen inderdaad over zijn preek en de tijd, maar hij liet me er niet eens tussenkomen. Ik kreeg amper ruimte om wat te zeggen. Kansloos.

Toen die dude ging intypen waarom ik kwam op consult begon hij ook met: Heeft een afspraak gemaakt voor maar 10 minuten, via de online module, nog nooit eerder geweest. Heeft vage klachten in handen, niets aan te zien.
Nouuuuuuuuu, ik zat te koken..... Maarja, lesje voor de volgende keer....

Mooie workout hoor gister! Aardig wat oefeningen gedaan in die drukte!

Ik snap wel dat je jezelf er moeilijk aan kunt houden, maar onthou wel dat het een viscieuze cirkel wordt wanneer je je eetpatroon constant laat versloffen. Ga je je eindstand ook niet beter van voelen.

Ben wel zeer benieuwd wat er uit de bloedtesten komt..al betwijfel ik of die huisarts de boel wel fatsoenlijk kan interpreteren..gezien het feit hij achterlijk is..:o

Samenvatting:
Symptomen:

Handen:

Voeten:
- Pijnlijke voorvoeten.
naamloos.JPG

Aardig of niet aardig, hij heeft wel het juiste bloedonderzoek aangevraagd voor de aanwezige klachten... Wat betreft de NL lyme test klopt dit wel.. Maar dit is helaas de standaard in NL... Vaak hebben artsen erg veel last hebben van de werkdruk.. Zeker als je in een stad woont zal dit wel het geval zijn)

Alat asat en ck kunnen tot 14 dagen na een workout (flink) verhoogd zijn; als ze nu niet helemaal lekker terugkomen dan is dat iets wat je zou kunnen uitproberen...

Verder kan je je bloed ook laten prikken op check-u.nl of checkuwgezondheid . Heb eventueel 10% kortingscode voor je.

Alat asat en ck kunnen tot 14 dagen na een workout (flink) verhoogd zijn; als ze nu niet helemaal lekker terugkomen dan is dat iets wat je zou kunnen uitproberen...

Verder kan je je bloed ook laten prikken op check-u.nl of checkuwgezondheid . Heb eventueel 10% kortingscode voor je.
halfwaardetijd nemen x2 toch? Ik heb recent ALAT overnieuw geprikt na 10 dagen, maar die was inderdaad nog verhoogd. Alleen heb ik zeer zeker de halfwaardetijd x2 genomen en nog wat extra dagen er achter... Dus in de regel zou dit NIET horen. CK volgens mij 72uur

halfwaardetijd nemen x2 toch? Ik heb recent ALAT overnieuw geprikt na 10 dagen, maar die was inderdaad nog verhoogd. Alleen heb ik zeer zeker de halfwaardetijd x2 genomen en nog wat extra dagen er achter... Dus in de regel zou dit NIET horen. CK volgens mij 72uur
2x halfwaardetijd is 25%. 3x 12.5 etc. Had ergens onderzoek dat Alat asat maar ck ook tot zeker 2 weken na stevige workout nog verhoogd kunnen zijn

2x halfwaardetijd is 25%. 3x 12.5 etc. Had ergens onderzoek dat Alat asat maar ck ook tot zeker 2 weken na stevige workout nog verhoogd kunnen zijn
Mja, maar mijn ALAT was eigenlijk maar minimaal verhoogd. Echter is ie na 10 dagen juist hoger geworden als de voorgaande keer dus.. Nu had ik nog een verhoging, die mij iets meer zorgen baarde maar ik ga daar binnenkort even mee verder....

Mja, maar mijn ALAT was eigenlijk maar minimaal verhoogd. Echter is ie na 10 dagen juist hoger geworden als de voorgaande keer dus.. Nu had ik nog een verhoging, die mij iets meer zorgen baarde maar ik ga daar binnenkort even mee verder....
bij waardes rond 200 gaan ze zich pas zorgen maken.... is mijn ervaring...:o

bij waardes rond 200 gaan ze zich pas zorgen maken.... is mijn ervaring...:o
Ligt ook beetje aan het totaal plaatje eigenlijk..... Een geïsoleerde waarde is weer totaal anders te interpreteren dan een waarde die bijv. met een concreet iets samenhangt. Ik maak me iig om de ALAT zelf niet zo zeer zorgen.... Maar die andere waarde die bij mij verhoogd is vind ik dan zelf wel weer iets minder....

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven